|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka - Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ... 
						
												 Nwd - 21 Wrz 2005,  12:12 Temat postu: Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ... Mam kilka pytań.
 
1. Wskazówka od paliwa pokazuje mi połowe baku gdy zatankuje np. 6 l. Rezerwy wcale niema (wskazówka skacze od czerwonego do 1/4 baka, a gdy bena się skończy to pokazuje między 1/4 a 1/2). Co zrobić?
 
2. Nie mam fabrycznie zapalniczki w aucie. Jak mam podpiąć gniazdo (do których kabelków).
 
3. Znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64832795 . Jak mam to podpiąć żeby mrygało po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyków?
 
Z góry dzięki, bo w tych sprawach jestem cienki   
												 diodalodz - 21 Wrz 2005,  16:28
  hm to o czym piszesz o wariowaniu wskaźnika paliwa to możliwosci sa 4 . Albo przetarł sie przewód . Albo licznik traci gdzieś mase , albo padł stablilizator napięcia albo padł potencjometr pływaka . Z czego ja przychylam sie raczej do wersji ostatniej ze to pływak .
												 JoeMix - 21 Wrz 2005,  18:38 Temat postu: Re: Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ... 
 
4,99    
												 diodalodz - 21 Wrz 2005,  19:41
  hm joe nie śmiej sie jak złodziej ma mozg kaczki a część taki ma bo np nie zauważyli ze mam w aucie alarm choć bije od niego elektronika i stertami przewodów z pod deski rozdzielczej to moze to tez łykną . Ale troche cena jest dobra    . A jak podłączyć prosto    plus pod bezpiecznik na którym jest na stałe 12v a minus diody pod bezpiecznik na którym pojawia sie prąd po przekręceniu kluczyków . Sposób mało ambitny ale działać bedzie   
												 Daras84 - 21 Wrz 2005,  20:12
  heh akurat ja to dzisiaj zakładalem ...
 
dioda to koszt 2.50 w elektronicznym....
 
 a podłaczylem to do stacyjki odkrecasz ta obudowe i do tego gdzie wchodzi kluczyk tylko ze z drugiej strony ida 4 kable w tym dwa grubsze czerwony i czarny <wiadomo + i - > i do tego podłaczasz ... chodzi jak mazenie    wrazie pytanm wal na priw jak co to ci podesle fote do czego...
												 Kacper - 21 Wrz 2005,  21:49
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  hm joe nie śmiej sie jak złodziej ma mozg kaczki a część taki ma bo np nie zauważyli ze mam w aucie alarm choć bije od niego elektronika i stertami przewodów z pod deski rozdzielczej to moze to tez łykną . Ale troche cena jest dobra    . A jak podłączyć prosto    plus pod bezpiecznik na którym jest na stałe 12v a minus diody pod bezpiecznik na którym pojawia sie prąd po przekręceniu kluczyków . Sposób mało ambitny ale działać bedzie    | 	  
 
 
twój sposób by nie zadzialał - to ma mrugac w tedy kiedy kluczyka nie ma, a przestawac mrugac kiedy kluczyk jest  :-D
												 JoeMix - 21 Wrz 2005,  23:17
  Dioden nie nabijam się z patentu tylko z ceny 4,99 za diode z kawałkiem przewodu plus wysyłak plus koszty przeklewu tip, w sklepeie mozna mrygadełko kupic z 2-3 złote... patent na podłaczenie jest dobry... można też zmostkować na kontrolce alternatora - będzie mrugać jak silnik bedzie zatrzymany...
												 diodalodz - 22 Wrz 2005,  00:21
  Kacper jesteś elektronikiem ?? hm bo coś mi sie zdje ze nie za bardzo . Wiesz co to jest różnica potencjałów ?? A wiec wyobraź sobie ze moj patent działa bo jeśli by nie działał to polowa bzyczków od swiateł by nie działała . Jeśli masz włączony zapłon to na jednym bezpiecziku masz +12 V i na drugim bezpieczniku masz +12 V . Tak czyli różnica potencjałów wynosi ile ?? Oczywiście zero a wiec dioda nie świeci . W momencie kiedy wyłączysz stacyjka na jednym bezpieczniku masz +12V a na drugi ?? 0V czyli różnica potencjałów wynosi ile ?? 12 V . A dlaczego bo prąd popłynie przez wszystkie odbiorniki czyli przez komputer kontrolki na liczniku i wszystko co jest zawsze włączone po przekręceniu kluczyka . Zaraz powstanie pytanie "kurde a komputer nie zwariuje bo przeciez bedzie przez niego płynać prąd" odpowiedz brzmi NIE hm a dlaczego bo prad płynacy przez diode bedzie równy ok 20 mA w impulsach w dodatku czyli z powodzeniem można przyjać ze zostanie praktycznie w całości zmasowany przez zaróweczke od kontrolki oleju a potencjał na kompie bedzie poniżej 1V co nie robi mu żadnej różnicy .  Czy teraz jest wszystko jasne ?? Jak bardzo chcecie to moge jeszcze schemat zamieścić . pamiętajcie ze ważna jest polaryzacja diody bo tylko kiedy "plus" diody bedzie włączony pod bezpiecznik z permanentnym zasilaniem (stałym) a "minus bedzie podpięty pod bezpiecznik na którym pojawia sie napiecie po przekręceniu stacyjki dioda bedzie świecić .
 
Pozdrawiam
												 jackrzec - 22 Wrz 2005,  06:06
  Diodalodz ma racje! Tak samo jest w przypadku kontrolki ładowania. Tzn zasada jest ta sama - różnica potencjałów.
												 diodalodz - 22 Wrz 2005,  21:05
  Diodalodz ma zawsze racje chyba ze sie pomyli    a tak na serio to wam powiem ze nie pisze o patentach których sam nie sprawdzałem . Tak juz mam ze dopuki nie zobacze to nie uwierze   
												 catan - 25 Wrz 2005,  13:31
  Odnosnie zapalniczki nie ma wogle problemu poniewaz w standardzie jest przewod do zapalniczki choc zapalniczki nie ma     poszukaj go w wiazce pod panelem (tam gdzie radio wchodzi) łatwo go rozpoznasz poniewaz sa to dwa przewody zakonczone wtyczka z dwoma koncowkami zenskimi ktore sa w zgledem siebie pod katem prostym tak jak literka T wystarczy go podlaczyc do zapalniczki i problem z glowy
 
PS "-" jest to daszek literk T , a "+" to nozka literki .
 
pozdro
												 
					 | 
				 
			 
		 |