Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Uk³ad ch³odzenia : spuszczanie p³ynu ch³odz±cego

darioze - 5 Lis 2005, 23:45
Temat postu: Uk³ad ch³odzenia : spuszczanie p³ynu ch³odz±cego
Jak w fie¶cie MK3 spu¶ciæ p³yn ch³odz±cy? Co waszym zdaniem najlepiej nalaæ - petrygo, borygo, a mo¿e co¶ innego?
RKRman - 5 Lis 2005, 23:48
Temat postu: p³yn
CZE :P

zci±gnij dolny w±¿ z ch³odnicy albo je¶li ma spust - odkrêæ go ....odkrêæ równie¿ korek ze zbiornika wyrównawczego ...- pro¶cizna ..prawda ?

POZDRAWIAM ;-)

darioze - 5 Lis 2005, 23:58

Tylko czy ma korek? Tego w³a¶nie nie wiem i chcia³bym siê dowiedzieæ.
Lokmen - 6 Lis 2005, 00:15

Po pierwsze temat by³ przerabiany ca³kiem niedawano wiec przeszukaj dzia³ mechanikê a po drugie otwórz maskê i zobacz a potem zadawaj pytania bo korek od zbiorniczka wyrównaczego jest.
Daras84 - 6 Lis 2005, 01:25

a spostowy jest w chlodnicy przynajniej w moim aucie:) na dole po prawej patrzac od przodu :D
szynszyl - 6 Lis 2005, 10:58

a u mnie spustowego nie ma. nawet mnie to wkurzy³o, az zadzwoni³em do rkrmanna. :hihihi: pozosta³o zdjecie dolnego weza ch³odnicy
darioze - 6 Lis 2005, 11:30

Dziêki, poszukam :-) A co do twojej wypowiedzi £okmen :
£okmen napisa³/a:
a po drugie otwórz maskê i zobacz a potem zadawaj pytania bo korek od zbiorniczka wyrównaczego jest.
gratuluje pomys³u: spuszczaæ p³yn ch³odz±cy przez korek od zbiorniczka wyrównawczego.
_-MoKrY-_ - 6 Lis 2005, 11:30

Tak to wyglada w silnikach 1,4 i 1,6 z 8 zaworami

OPRÓ¯NIANIE l NAPE£NIANIE UK£ADU CH£ODZENIA
• Obni¿yæ ci¶nienie w uk³adzie ch³odzenia przez zdjêcie korka wlewu ze zbiornika wyrów¬nawczego. Nale¿y rachowaæ ¶rodki ostro¿no¶ci, aby nie poparzyæ siê par± wydobywaj±c± siê z wlewu (patrz punkt dotycz±cy sprawdzania szczelno¶ci uk³adu).
• Odkrêciæ korek spustu cieczy ch³odz±cej umieszczony w ch³odnicy (rys 2.51) i spu¶ciæ ciecz z uk³adu ch³odzenia silnika,
• Zakrêciæ korek spustowy i powoli nape³niæ uk³ad odpowiedni± ciecz± niezamarzaj±c± przez wlew zbiornika wyrównawczego.
• odczekaæ a¿ z wlewu przestan± wydobywaæ siê pêcherzyki powietrza,
• Zamkn±æ korek wlewu
• Uruchomiæ silnik i sprawdziæ szczelno¶æ uk³adu ch³odzenia,
• Nagrzaæ silnik do temperatury normalnej pra¬cy— górny przewód uk³adu ch³odzenia (prowa¬dz±cy z ch³odnicy do termostatu) musi byæ gor±cy — i wy³±czyæ silnik. W razie potrzeby uzupe³niæ ilo¶æ cieczy ch³odz±cej w zbiorniku wyrównawczym do w³a¶ciwego poziomu.


ja leje borygo...nigdy mi nie zamarz³o:) no i tanie jest. Ale ostatnio mechanik mi powiedzia³ ¿e to ró¿owe jest do bani, i lepiej zainwestowac w koncentrat...ale ¿e fiestka zawsze je¼dzi³a na borygo to juz jej nie pomoze:)))

darioze - 6 Lis 2005, 11:41

Dziêki. W sumie borygo od petrygo ró¿ni siê tylko temperatur± zamarzania (na korzy¶æ petrygo). Jeszcze jedno pytanie: ile mniej wiêcej p³ynu ch³odz±cego jest w uk³adzie?
_-MoKrY-_ - 6 Lis 2005, 19:36

niecale 8l chyba....
tak czy owak wiecej niz 5l, a co za tym idzie 2 butle(karnisterki...jeden ch** jak to zwa³)
to sie równa 10l wiec na bank starczy:)

JoeMix - 6 Lis 2005, 21:15

Wklejanie kawa³ków z ksi±zki (i to z b³edami) nie jest dobrym pomys³em bo w ksi±zce sobie kazdy moze sam przeczytaæ... a na forum odpowiadamy raczej konkretnie na zadawane pytania - wcze¶niej da³e¶ info o silniku ga¼nikowym kidy chodzi³o o silnik na wtrysku - tu teraz te¿ jest nie do koñca bo po³owa ludzi mo¿e do bólu szukaæ korka spustowego w ch³odnicy - a jesli i nawed by znale¿li to tamtêdy i tak nie zleci ca³y p³yn...
bartboro - 6 Lis 2005, 23:40

Zgodnie z tym co mówi Joe - co do spuszczenia ca³ego p³ynu z uk³adu ch³odzenia nale¿y spu¶ciæ p³yn z kad³uba silnika. Dok³adny opis i zdjêcia s± na forum /dzia³ mechanika/ - temat poruszany stosunkowo niedawno.
_-MoKrY-_ - 7 Lis 2005, 18:20

pisz±c post mia³em na celu nakierowanie forumowicza to by³ mój g³ówny cel.
-> Na wstêpie zaznaczy³em ¿e tak jest w wersji 1,4 i 1,6, zapomnialem slowa gaznikowcyh. mój b³ad
Pozatym ksi±zka jest szeroko dostêpna i nie ma problemu by do niej zajrzeæ chocia¿ orientacyjnie (nie wiem jaka wersja jest dostêpna na forum, ja zdoby³em swoja z innego ¼ród³a). Sposób wymiany p³ynu ch³odz±cego w wielu autach jest bardzo zbli¿ony.

Poda³em fragment od wersji ga¼nikowej bo tylko o takiej wersji benzynowej mia³em w ksi±¿ce, napewno sa edycje opisujace wersje silnikowe z zasilaniem na wtrysku

ksia¿ka jakiej u¿ywam stanowi dla mnie g³ówne ¼ród³o wiedzy (o moim motorze jest w niej wszystko co potrzebuje), dopiero gdy nie znajduje w niej odpowiedzi zadaje pytania

p.s.
Nie polecam tylko zlecania wymiany p³ynu u mechanika do którego nie mamy 100% zaufania bo odwala jak±¶ fuszerkê. Mi jak zmieniali to okaza³o siê ¿e nie spu¶cili p³ynu z kad³uba silnika (pyzatym ca³y uk³ad mia³em zapowietrzony. Skoñczy³o siê tak ¿e w weekend pojecha³em do rodziny na kana³ i wszystko musia³em robiæ od nowa.

Sielak - 7 Lis 2005, 18:47

darioze napisa³/a:
gratuluje pomys³u: spuszczaæ p³yn ch³odz±cy przez korek od zbiorniczka wyrównawczego.


To sie Lokmen wkurzy :) zapewniam cie ze nie chodzilo mu o spuszczanie plynu przez zbiorniczek, ale o to ze nalezy odkrecic korek aby wyrownac cisnienie...

Andreoz - 7 Lis 2005, 19:50

Witam
No a ja mam pytanie czy wymiana p³ynu ch³odniczego w autku z LPG przebiega tak samo jak w autku z benzyn±???Hmmm do MK2 silnik 1,1 te¿ wchodzi 7 litrów p³ynu???

Pozdro

Sielak - 7 Lis 2005, 20:36

Wymiana plynu przebiega tak samo... co do ilosci plynu w mk2 to niestety nie pomoge...
Andreoz - 7 Lis 2005, 21:01

Witam
Co do ilo¶ci p³ynu to ju¿ sam znalaz³em swoja stara serwisówke i silnik 1 oraz 1,1 potrzebuja 5,8 litra p³ynu:))Sam siê pytam sam sobie odpowiadam:)))

Pozdro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group