Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Coś pukło i zapaliła kontrolka.

rlat - 20 Lis 2005, 21:17
Temat postu: Coś pukło i zapaliła kontrolka.
Witam
Dzisiaj w czasie jazdy pod maską tak jakby z prawej strony coś pukło i zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Samochód normalnie pracował dalej. Przejechałem jeszcze jakieś 2 km i zgasiłem silnik. Co to może być. Usłyszałem hipotezę że to może jakiś pasek czy coś w tym stylu pękło i to że akumulator nie ma ładowania to mały problem w porównaniu z tym że można rozwalić pompę. Niestety nie jestem mechanikiem więc nie bardzo się na tym wyznaję. Może ktoś mnie oświeci?
Problem dotyczy fiesty MK3.

Pozdrawiam

armasis - 20 Lis 2005, 21:30

jeżeli ci się zerwał pasek to nie masz chłodzenia bo nie pracuje pompa wodna,nie chodzi też alternator i dlatego zaświeciła ci się kontrolka ładowania ,
sprawdz czy to pasek jeżeli tak to załóż nowy i po kłopocie.
zanim założysz pasek to auta lepiej nie odpalaj


zresztą gdzi są fachmany na tym forum oni się na tym znają lepiej ode mnie

JoeMix - 20 Lis 2005, 21:31
Temat postu: Re: Coś pukło i zapaliła kontrolka.
rlat napisał/a:
Dzisiaj w czasie jazdy pod maską tak jakby z prawej strony coś pukło i zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Samochód normalnie pracował dalej.
Skoro zapaliła się kontolka to napewno nie pracowało normalnie... szkoda że ładowania ma kontrolke koloru żółtego (ostrzegawczą) a nie Czerwonego (wymuszającą natychmiastowe zatrzymanie pojazdu).... moze dlatego stare fiest miały kontrolke ładowania w kolorze pośrednim...
rlat napisał/a:
Przejechałem jeszcze jakieś 2 km i zgasiłem silnik. Co to może być. Usłyszałem hipotezę że to może jakiś pasek czy coś w tym stylu pękło i to że akumulator nie ma ładowania to mały problem w porównaniu z tym że można rozwalić pompę.
No słyszałes dobrze - tylko że Tobie łątwiej zajrzeć pod maskę i zobaczyć czy pasek jest tam gdzie powinien... ja zagladac nie bedę bo mój pasek jest na miejscu a i o pompę ukłądu chłodzenia się nie matrw, jak strzelił pasek to się poprostu zatrzymałą i nic jej bedzie, ale 2km bez ukłądu chłodzenia (to jest bez ruchu wody w bloku) to silnik mógł się ostro zagotować...
rlat napisał/a:
Niestety nie jestem mechanikiem więc nie bardzo się na tym wyznaję. Może ktoś mnie oświeci?
Straciłes ładowania akumulatora, prawdopodbnie na skutek zaniedmabia w eksploatacji pojazdu - stary, wysłużony pasek nie wytrzymał presji i pęknoł sobie, pozbawiając silnik jak źe koniecznego chłodzenia co mnogło zaowocowałc przegrzaniem, a dalej remontem silnika....
Lokmen - 20 Lis 2005, 21:41

Tak dla formalności i ścisłości
po pierwsze kontolki ładowania sa zawsze koloru czerwonego a po drugie jest jeszcze wskaźnik temp. na desce rozdzielczej może mało dokładny ale na tyle precyzyjny aby poonformować kierującego o niebezpiecznej temp. silnika...W sumie moim zdaniem nie ugotował silnika przez te 2km jazdy - bo raz ze jest zima i temp. otoczenia swoje robi a dwa lecie też cieżko było by zagotować fieste na 2km - prędzej po 20km jazdy by ją ugotował :)

JoeMix - 21 Lis 2005, 06:57

Łokmen napisał/a:
jest jeszcze wskaźnik temp. na desce rozdzielczej może mało dokładny ale na tyle precyzyjny aby poonformować kierującego o niebezpiecznej temp. silnika...
Problem w tym że czujnik jest za pompą, przed termostatem, jak pompa pracuje wali po czujniku gorącym płynem, jak nie pracuje to płyn nie krązy i jego dpopływ do czujnika jest wybitnie utrudniony - jedziłem już autem bez paska alternatora i miałem termometr dołołony i wiem jake sa poślizgi w wskazaniach, przy wyłączonej pompie silnik osiąga temperaturę pracy po około 300-400m jazdy.
Bazyli - 21 Lis 2005, 07:55

Mi jakis czas temu "odpadlo" kolo pasowe pompy wodnej razem z paskiem. Sprawdz czy masz pasek i kolka i bedziemy myslec dalej.
Goden - 21 Lis 2005, 10:00

Cytat:
Sprawdz czy masz pasek i kolka i bedziemy myslec dalej.


Tak! A najlepiej to zrobic w taki sposob: Odkrec prawe przednie kolo i sie nachyl! Tam powinienes miec dwa paski ( jezeli masz wspomaganie) jezeli one sa to z paskami wszystko ok!!

Darekmk3 - 21 Lis 2005, 10:56

Goden napisał/a:
Cytat:
Sprawdz czy masz pasek i kolka i bedziemy myslec dalej.


Tak! A najlepiej to zrobic w taki sposob: Odkrec prawe przednie kolo i sie nachyl! Tam powinienes miec dwa paski ( jezeli masz wspomaganie) jezeli one sa to z paskami wszystko ok!!

po co ma sciągac koło przeca to widac jak sie nachyli od strony rozrzadu koło pasowe i pasek klinowy to napewno widac ,łancucha rozrzadu tylko nie widac bo jak wiadomo jest pod pokrywa pozdro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group