Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Układ chłodzenia : nie dogrzewa się

Qzyn - 18 Gru 2005, 01:33
Temat postu: Układ chłodzenia : nie dogrzewa się
Hej. Otoz postanowilem wlozyc spowrotem termostat, gdyz w zimie autko wogole sie nie dogrzewalo co bylo niedobre dla silnika i mnie bo cholernie zimno w nim bylo heheh. Temperatura podczas jazdy ledwo mijala dolne bniale pole i stawala tak miedzy tym polem a dolna kreska. Znalazlem w garazu termostat - byl zamkniety. Wlozylem do wrzatku, otworzyl sie i pow wyjeciu znowu zamknal. Wlozylem go, zalalem plynem i - nic!!!
Temperatura dalej ledwo siega dolnej kreski !!! I nie jest to zepsuty czujnik temperatury, bo powietrze z nawiewow leci letnie. Czy ktos moze podejrzewac chociazbny o co chodzi??? Moze zle poskladalem uklad chlodzenia hehehe ale to raczej odpada bo weze byly stare i same ukladaly sie na swoim miejscu :)

JoeMix - 18 Gru 2005, 01:35

To ze się otworzył i zamknoł to nic, pytanie w jakiej temperaturze się zaczoł otwierać i w jakiej nastąpiło pełne otwarcie, no i czy zamknięty napewno jest zamknięty...
Qzyn - 18 Gru 2005, 10:31

Nie wiem w jakiej sie otwieral ale zamkniety na pewno jest zamkniety
pozatym ja jezdzilem na tym termostacie wczesniej zanim go wyjalem...

Radziu - 18 Gru 2005, 11:31

Ja tez wymienilem termostat i nadal pokazywalo minimalna temperature, a teraz zmienilem czujnik i jest oki. wskazowka dochodzi do polowy jak sie nagrzeje!
virus2 - 18 Gru 2005, 14:15

Mam podobna sytalcje juz 3 rodzje termostatow przerabialem i nie chce skubaniec wyjsc powyzej tego bialego pola,a nawiewu leci letnie powietrze,a u brat w eskorcie chwila i jest gorace,jesli ktos majakis pomysl to chetnie poslucham(zakrywanie dektura chlodnicy narazie mi do glowy przychodzi calej) juz nawet myslem zeby zamiast termostu zrobic elektro zawor,
_-MoKrY-_ - 18 Gru 2005, 16:05

u mnie wskazówka temp podjrzdza pod M i troszke ponad, wacha się w tym przedziale :)
Qzyn - 18 Gru 2005, 22:15

No u mnie czujnik raczej jest ok na co wskazuje wlasnie temperatura powietrza z nawiewow...
rozzz - 18 Gru 2005, 23:37

Proponuję podwiesić ten temat. Wszystkie pytania na ten temat kończą się stwierdzeniem: to już było, poszukaj sobie!
Ja też jesienią przerabiałem ten temat, wymiana termostatu i nic. Jak silnik był niedogrzany tak jest i temperatury we wnętrzu też nie mogę podwyższyć.
Ma ktoś jakieś SPRAWDZONE rozwiązania????
Pozdawiam rozzz

LewyG - 19 Gru 2005, 02:21

_-MoKrY-_ napisał/a:
u mnie wskazówka temp podjrzdza pod M i troszke ponad, wacha się w tym przedziale :)


U mnie podobnie - dochodzi do M i w tym przedziale stoi. Do tego nie dmucha zbyt ciepłym powietrzem. Odpowietrzanie układu trochę pomogło ale nie dużo. U mnie następna na celowniku do sprawdzenia jest nagrzewnica i nie mogę się za to zabrać ze względu na jej umiejscowienie :/

Chociaż pewnie skoro to taki popularny problem jakiś specjalista od Fordów będzie znał rozwiązanie.

Proponuje "Nobla" temu kto znajdzie rozwiązanie ;)

"Nobel"=4pak browarów :P

Lokmen - 19 Gru 2005, 06:04

2 sprawy:
1) jeśli na nowym termostacie wskazowka sie nie podnosci to wina jest czujnika wymienić na nowy lub olać go
2) jeśli po wymianie termostatu nadal leci letnie powietrze to niestety nagrzewnica albo kończy swój żywot albo jest zapchana
jakieś pytania :?:

JoeMix - 19 Gru 2005, 06:33

A czy ktoś mający probley z niedogrzany,m silnikiem mierzył jego temperature pracy, czy tylko tak na oko stwierdza po wskazaniech watpliwej jakości wskazówki która 1) nie jest wyskalowana w st. 2) miarzy temp płynu chłodniczego w trochę dziwnym miejscu
habit_m - 19 Gru 2005, 08:12

a u mnie ciepelko az bucha;) zaznaczam ze mam sprawny termostat i inne wskazniki, po prostu rano mam za krotka droge do pracy, wiec zastosowalem niekonwencjonalą-nowoczesną-zaawansowaną technicznie i niepowtarzalną myśl techniczną i działa!!:) tektura rulez :-) a tak na powaznie - mocniej mi sie bryka nagrzewa, wolniej stygnie i szybciej sie na gaz przełacza i nawet majonez mi zniknął w zime :-P <mniam>

pozdrowienia

Matis - 19 Gru 2005, 10:24

Ja usiebie miałem tak że wskaźnik temperatury ledwo odchodził od zera wymieniłem termostat i było dalej to samo. Wymieniłem czujnik temperatury i zaczął pokazywać dobrze, przy zakupie czujnika temperatury trzeba zwrócić uwage jaki ma kolor u mnie np. jest zielony.
basia - 19 Gru 2005, 11:14

A u mnie też nie wychdziła wskazówka poza białe pole,a po wymianie termostatu jest między M a R,czyli bardzo ok.Nie są to wielkie koszty,bo za swój dałam ok.22zł,więc nie zaszkodzi zainwestować chyba.
Przepol - 19 Gru 2005, 23:28

Ja szukalem przyczyny suzego spakania paliwa (ok 10-12 litrow na 10km) i zaczalem od termostatu, wczesniej wskazowka miedzy R a M ale w srodku buchalo garacym powietzem i bardzo szybko,

po wymianie wskazowka miedzy O a R (aha i oczywiscie jest tektura)

Ale pali dalej tak samo :(

_-MoKrY-_ - 20 Gru 2005, 10:22

ja nic nie zaklejam:)
Qzyn - 20 Gru 2005, 15:36

Kurcze dalo mi to do myslenia. Musze zobaczyc w jakim stanie sa te kanaliki u mnie...
KAMBAS - 27 Gru 2005, 13:50

Moim zdaniem musisz wymienic termostat i czujnik temperatury.

Pozdrawiam
KAMBAS

loro19 - 28 Gru 2005, 23:01

Nie ma sie co przejmowac zima zaraz sie skonczy i wszystko znow bedzie ok!!:) a tak propo to polecam wymiane termostatu powinlo pomoc (u mnie pomoglo) nie jest t duzy wydatek ok 22zl. A warto sprobowac w koncu chodzi o ciepelko:)
oley - 30 Gru 2005, 18:11

Dobra jestem laik i na budowie silnika sie nieznam :ups:
moze mi ktos podeslac jakes zdiecie (z opisem) gdzie jest
-termostat
-czujnik temp
-nagrzewnica
ale siara niewiedziec takich zeczy :hahaha:

JoeMix - 30 Gru 2005, 18:15

Jak otworzysz maske, i bedziesz stal na wprost auta, to przy pasku napedu alternatora, jest u góry take jak by kolano (nachodzi na nie niebieska wtyczka z 2 przewodami - termowłacznik wentylatora chłodnicy) - w środku jest termostat, w okolicach (poniżej, od przodu auta) jest też śruba z nasadzonym jednym przewodem - to czujnik temperatury, nagrzewnica to taka miniaturka chłdnicy znajduje śe w kabinie auta pod koppitem w środkowej czesci...
Qzyn - 31 Gru 2005, 11:25

Heh, ja ma te rzeczy gdzie indziej ale to inny silnik :D
firefighter1 - 3 Sty 2006, 10:24

tak sobie czytam o tych temperaturach bo u mnie tez cos było dziwnego (mk4). Najpierw przeczytałme w instrukcji, że wskaźnik mieży temperature ale cieczy chłodzącej przy wylocie z silnika a nie temperature silnika, u mnie zawsze jest ledwo za białym polem jednak sam samochód szybko grzeje w srodku i po niewielkim odcinku ma juz obroty w granicach 930-950. Kiedyś postanowiłem go zagrzać no i sobie stałem, kiedy wskażnik doszedł do połowy czyli jakby się wydawało Super Normal to włączył się wentylator, stoje dalej i doszło pod czerwone pole, więc ruszyłem i po chwili jazdy juz szybko spadł poniżej połowy no ijadąc dalej calkiem na białe pole. Więc pytanie czy tak ma być. jeśli koszt niewielki to dla próby zmienię czujnik i zobaczę co jest grane.
_-MoKrY-_ - 3 Sty 2006, 16:15

inwencja twórcza (więc jak źle to niech mnie poprawią)

na postoju ciecz chłodząca w obiegu porusza się wolniej (pompa wodna napędzana jest paskiem, wydajnośc zmienia się wraz z obrotami silnika) a co za tym idzie woda znajdująca się w bloku ma więcej czasu na nagrzanie się, i co za tym idzie ogrzanie czujnika.
ruszenie z miejsca oznacza podniesienie obrotów (zwiększenie przeplywu wody) i lepsze odieranie ciepła z chłodnicy od powietrza, pozatym cała komora silnika jest wentylowana podczas jazdy, wiatrak na chlodnicy ma za zadanie jedynie wspomagać, nie został on skonstruowany by zastępować nawiew powietrza podczas jazdy

firefighter1 - 4 Sty 2006, 13:37

technicznie tak to wyglada MoKrY. A ja wczoraj wymieniłem termostat dobry na dobry jak sie okazalo hehe, wskazowa dalej ledwie za biale pole wygina. dziasiaj inwestuje w czujnik temperatury
_-MoKrY-_ - 4 Sty 2006, 16:23

zapytaj jaki do diesla dają, :)
JoeMix - 4 Sty 2006, 22:18

Zanim zaczniecie wymieniać termostaty i czujniki proponuje przejechać autem około 10 km, i zatrzymać się i zostawić silnika na wolnych obrotach - po kilku, kilkunstau minustach temperatura powinna się ustablilizowac w połowie skali... przy podekściu pod MAX powinien się właczyć wentylator - jeśli tak jest to termostat, czujnik jest sprawny, - ruszenie z miejsca w klkanaście sekund moze sprowadzić wskacnik na poczatek pola normal i jest to normalne... jeśli tego nie chcecie trzeba przesłonić wlot powietrza do komory silnika, bo to ono jest powodem fałszywych wskazań...
firefighter1 - 5 Sty 2006, 07:52

JoeMix takie testy robiłem, przejechałem, stanąłem i po kilku minutach rośnie, jak jest w połowie skali to wentyalor włącza się. Czyli że wskazówka porusza się do połowy i to tylko z przymusem, bo normalnie ledwo za białe wychodzi. Wczoraj niestety nie wymieniłem czujnika bo zawołali 109 zł. Musze zobaczyc jak to jest w innych mk4. Może to taka normalna dolegliwość. Bo tak silnik chodzi bez zarzutu, spalanie książkowe, nagrzewa się szybko, w kożuchu nie jeżdzę. Tylko ta niemrawa wsazówka rozprasza. Kto ma mk4 niech powie jak to jest u niego? :he:
_-MoKrY-_ - 5 Sty 2006, 15:35

a ja narazie mam to głęboko z "tyłu" :) , olewam tą wskazówke, wiem że układ chłodzenia mam sprawny więc niech se pokazuje co chce, tylko nagrzewnica zasyfiona:(
piotr_r - 5 Sty 2006, 17:42

_-MoKrY-_ napisał/a:
a ja narazie mam to głęboko z "tyłu" :) , olewam tą wskazówke, wiem że układ chłodzenia mam sprawny więc niech se pokazuje co chce, tylko nagrzewnica zasyfiona:(


Tak nie do konca to prawda. Wskaźnik jest tylko wskaznikiem ale jak zatnie Ci sie termostat to nawet nie bedzie wiedzial kiedy przegrzejesz silnik.

_-MoKrY-_ - 5 Sty 2006, 20:13

hmm,jak sie zatnie to znaczy że się otworzył i cos go przyblokowało że nie może się zamknąć więc nie powinno być problemu :)

pozatym na tej wskazówce i tak nie ma skali w stopniach więc jest to tylko takie na oko.

JoeMix - 5 Sty 2006, 21:40

_-MoKrY-_ napisał/a:
hmm,jak sie zatnie to znaczy że się otworzył

Nie, moze się tak zaciąc że się nie otworzy wcale, na skali stopni nie ma, ale jest zaznaczone temperatura poniżej której silnik jest zbyt zimny i powyżej której jest zbyt goracy....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group