Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Silnik : nie wkręca dusi się

Radq - 2 Cze 2004, 21:30
Temat postu: Silnik : nie wkręca dusi się
Witam mam mały kłopot, nie wkręca mi się auto (fiesta mk3 1.1i 92') linka gazu działa (pedał jest nieco luźny) przesmarowałem ją oraz wszystkie przewody w pobliżu filtra powietrza. Jeśli wcisnę pedał gazu szybko - to się dusi, nie wiem co to może być. Proszę o pomoc. Podobno jest coś takiego jak MADSENSOR może on jest przyczyną a jeśli nie co może być???
Z góry dziękuję i pozdrawiam

ROMEZ - 2 Cze 2004, 23:16

chodzi tobie o MAP SENSOR (czujnik podcisnienia) przynajmniej mi sie tak wydaje i jest on odpowiedzialny za ssanie (jesli popsuty to samochod gasnie jak poszczasz gaz:D ) w serwisie forda kosztuje 800 ale moze znajdziez tak jak ja na allegro (dalem 50 zeta) a jeszcze sprawdz to : odlacz przewod dochodzacy do tego czujnika jest on (czujnik) obok komputera i dochodzi do niego przewod powietrza z okolic filtra powietrza i przewod elektryczny ktory idzie w dol obojetnie ktorego odlaczysz potem odpal i zobacz czy ci nadal gasnie jesli nie to bedzie raczej ten MAP SENSOR a jesli gasnie to niewiem
pablonas - 2 Cze 2004, 23:49

sprawdz czujnik polozenia przepustnicy
adamuus - 3 Cze 2004, 07:14

przyjzyj sie uwaznie pracy silnika na benzynie (jesli masz LPG), jesli obroty na biegu jalowym ci faluja to juz wiesz ze to wina silnika krokowego.
ja mam podobny problem, malo tego po jakims czasie doszlo mi jeszcze to ze auto przy odpalaniu lubi na dzien dobry dostac obroty rzedu 4000 i po chwili sie uspokaja.tak nawiasem mowiac ile kosztuje silniczek krokowy (nowy). :?

Radq - 3 Cze 2004, 07:31

dzięki za odpowiedzi, z nich wynika że to pompa paliwowa lub silnik korkowy. Jakby ktoś miał inną koncepcje to chętnie...

pozdr.

rogas - 3 Cze 2004, 07:34

JA mialem tak samo jak stala nawet na luzie i wcisnolem pedal do spodu to auto sie dusilo, wogole bylo bez mocy i nie reagowal na pedal gazu nike tez nie wiedzial co w koncu sprawdzilem cosnies na listwie paliwoej i tobie tez tak radze i okazal sie ze pompa padła (poprzedni wlasciel mowil mi ze zala kiedys na malej stacji paliwo i potem byly problemy :( )
Radq - 4 Cze 2004, 08:09

Ile taka pompa w przybliżeniu kosztuje?
pablonas - 4 Cze 2004, 10:40

nowa? ok 1400 pln. ale ja ci mowie, sprawdz najpierw czujnik polozenia przepustnicy bo to czeste uszkodzenie w fordach a objawy sa podobne
numb - 4 Cze 2004, 12:49

ok chlopaki maja racje sprawdz tez czujnik polozenia przepustnicy ale jezeli jest tak ze przy powolnym wciskaniu pedalu sie jakos wkreca a przy szybkim nacisnieciu dusi jakby go zalewalo to jest to na 100% pompa wymienilem 150 rzeczy a na poczatku kumpel powiedzial ze to pompa a ja ze nie mozliwe no i pompa byla taka pompe moze bede mogl zalatwic za ok 150 zl przynajmniej tyle dalem z swoja ... ale jest jeszce jedna sprawa pamietam ze kiedys wogole mi auto nie chcialo sie wkrecac to mialem problemu z ladowanie wiec sprawdz i to pozdr

PS. Ale namotalem :D

pablonas - 4 Cze 2004, 15:37

numb napisał/a:
ok chlopaki maja racje sprawdz tez czujnik polozenia przepustnicy ale jezeli jest tak ze przy powolnym wciskaniu pedalu sie jakos wkreca a przy szybkim nacisnieciu dusi jakby go zalewalo to jest to na 100% pompa(cut)


wlasnie takie mialem objawy jak padl czujnik polozenia przepustnicy. nie ma co gdybac. sprawdzic i koniec

Radq - 5 Cze 2004, 22:02

dzięki panowie, w tym tygodniu dokonam oględzin

pozdr.

matt - 21 Cze 2004, 23:05

jak mozna sprawdzic czujnik polozenia przepustnicy?, wypiac go i zobaczyc co sie dzieje ?

pozdrawiam

Lokmen - 21 Cze 2004, 23:14

Przy wyłączonym zapłonie podpinasz sie na styki czujnika "47" i "46" - mierzysz rezystancję wartości w przedziale 1,2 do 2,0 kiloomów są ok, potem wpinasz sie w styki "47" i "26" (też przy wyłączony m zapłonie) - rezystancja w granicach 3,3 do 5,5 kiloom jest ok - inne wartości będą świadczył o jego niesprawności.
Przy włączonym zapłonie badasz rezystancję która powinna wynosić od 0 kiloom (przy zamkniętej przepustnicy) do ok 4,5 - 5 kilom przy cąłkowicie otwartej przepustnicy. Zmiany zachodzące powienny być płynne.

matt - 21 Cze 2004, 23:31

dzieki za odpowiedz, jutro sobie pomierze bo dzis troche za ciemno :wink:
wiesiu666 - 22 Cze 2004, 08:52

adamuus napisał/a:
przyjzyj sie uwaznie pracy silnika na benzynie (jesli masz LPG), jesli obroty na biegu jalowym ci faluja to juz wiesz ze to wina silnika krokowego.
ja mam podobny problem, malo tego po jakims czasie doszlo mi jeszcze to ze auto przy odpalaniu lubi na dzien dobry dostac obroty rzedu 4000 i po chwili sie uspokaja.tak nawiasem mowiac ile kosztuje silniczek krokowy (nowy). :?



Po co od razu kupowac nowy, ewentualnie nawet uzywany?????

Pod tym linkiem znajdziecie bardzo prosty (mam nadzieje, ze wystarczajacy) opis jak zregenerowac sobie krokowca w silnikach 1.3 (w 1.1 chyba jest taki sam): http://www.fordescort.no-...wtopic.php?t=88. Metoda sprwdzona, dziala, zreszta widac efekty w poscie.

lukjar6 - 26 Cze 2004, 00:12
Temat postu: nie wkreca sie
Witka! A ja mam pytanie jelsi chodzi o pompe paliwowa ( mam takie same objawy jak radq) mozna jakos rozebrac i zregenerowac, czy wyczyscic?
pablonas - 26 Cze 2004, 11:05

mozna zregenerowac... zajmuja sie tym rozne firmy, ja mam numer na firme o ile mnie pamiec nie myli z wrocka... nowa pompa do mojej fiestki kosztuje 1400 pln, regeneracja miala kosztowac ok 600 pln (ale moze byc drozej... mialo sie okazac w momencie jak przesle pompe)... podziekowalem
Mareczek - 20 Sie 2009, 20:14

siema ja mam taki sam problem ze jak momentalnie dam gazu to mi kiepsko wchodzi na obroty a jak dodam płynnie to jest git

co moze byc tego powodem??


Ford fiesta 1.1 kat 95r 150tys km bez LPG


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group