Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Silnik : stopień sprężania

michals7 - 12 Sty 2006, 17:06
Temat postu: Silnik : stopień sprężania
jaki jest ksiażkowy stopień sprężania w silniku 1.25 zetec-s??
dzieki z góry

adamur1,25 - 12 Sty 2006, 22:24

A wiec stopień sprężania w tym silniku to 10,3 natomiast ciśnienie sprężania wynosi 1,2 do 1,4 MPa
Tak z ciekawości to po co Ci t wiedzieć ?

michals7 - 12 Sty 2006, 22:31

pytam bo ostatnio mierzyl mi mechanik ale nie mialem porownac z czym.
moj wynik to 12,5 na kazdym garnku
a moze ktos mnie uswiadomi czym sie rozni cisnienie od stopnia sprezania??
prosze o wyrozumialosc jestem laikiem w tej dziedzinie

Lokmen - 12 Sty 2006, 22:37

Stopień sprężania jest to wartość liczbowa równa stosunkowi całkowitej objętości cylindra do tej objętości pomniejszonej o pojemność skokową.

Pojemność skokowa to różnica pomiędzy minimalną a maksymalną objętością cylindra. Dla wielocylindrowych silników spalinowych podaje się łączną pojemność wszystkich cylindrów, w których następuje spalanie. Jej wartość podawana jest w centymetrach sześciennych, czasem oznaczanych skrótem ccm.

Do obliczeń: jest to objętość utworzona w cylindrze (cylindrach) pomiędzy zewnętrznym (górnym) skrajnym położeniem i wewnętrznym (dolnym) skrajnym położeniem tłoka (tłoków):

V = \frac{\pi}{4} \cdot {d^2} \cdot s \cdot n

Gdzie:

* d: średnica cylindra
* s: skok tłoka
* n: ilość cylindrów

Uwaga: dla silników gwiazdowych i niektórych widlastych skok tłoka jest różny dla poszczególnych cylindrów i wzór ten jest przybliżony.

W silniku wankla pojemność skokowa cylindra jest równa podwojonej zmianie pojemności komory spalania

Ciśnienie sprężania to logiczne - ciśnienie jaki panuje w komorze spalania

adamur1,25 - 12 Sty 2006, 22:47

michals7 napisał/a:
pytam bo ostatnio mierzyl mi mechanik ale nie mialem porownac z czym.
moj wynik to 12,5 na kazdym garnku
a moze ktos mnie uswiadomi czym sie rozni cisnienie od stopnia sprezania??