|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - [Blacharstwo] Wyklepanie rantów błotników. 
						
												 Ługol - 15 Lut 2006,  20:55 Temat postu: [Blacharstwo] Wyklepanie rantów błotników. Jak w temacie, jak to zrobić metodą domową, mam błotniki do malowania i przed tym chciałbym podklepać ranty żeby opon mi nie cięło. Jakim narzędziem to robić, młotek gumowy??? Prosze o rady    
												 Daras84 - 15 Lut 2006,  21:00
  jak masz blotniki i tak do malowania to wydaje mi zie ze zwykły młotek wystarzy   
												 LOY - 15 Lut 2006,  21:16
  sa dwie szkoły ;
 
szlifierka i ścinasz rant zupełnie albo podginasz do wewnątrz - często trzeba wówczas ponacicac rancik .
 
Sklepując rób to ostroznie żebys tuningując nie zdeformował kształtu błotników.
												 andrew - 16 Lut 2006,  06:25 Temat postu: Re: wyklepanie rantów błotników tył [mk3] jezeli chodzi o ranty  to albo musisz dopasowac opone lub wspawac nowe nadkola bo czy ty ponacinasz czy  wyklepiesz to i tak ci nic nie da poniewaz kolo pracuje i nadkole ci bedzie darło opone  tak wiec pierwsze co to sprawdz amory i  pózniej dopiero mysl o przerabianiu pozdro andrew
												 jaco11 - 17 Lut 2006,  07:28 Temat postu: Re: wyklepanie rantów błotników tył [mk3]
  	  | andrew napisał/a: | 	 		  | jezeli chodzi o ranty  to albo musisz dopasowac opone lub wspawac nowe nadkola bo czy ty ponacinasz czy  wyklepiesz to i tak ci nic nie da poniewaz kolo pracuje i nadkole ci bedzie darło opone  tak wiec pierwsze co to sprawdz amory i  pózniej dopiero mysl o przerabianiu pozdro andrew | 	  
 
 
dokładnie tak jak napisał Andrew szkoda potem wydawac pieniązki na opony  8)
												 Jackxtor - 17 Lut 2006,  14:47
  ja bym nacioł w trzech miejscach boschem błotnki podgioł do odpowiedniego kształtu i zaspawał a nadkole poalarką nagioł
												 Ługol - 20 Lut 2006,  17:29 Temat postu: Re: wyklepanie rantów błotników tył [mk3]
  	  | andrew napisał/a: | 	 		  | jezeli chodzi o ranty  to albo musisz dopasowac opone lub wspawac nowe nadkola bo czy ty ponacinasz czy  wyklepiesz to i tak ci nic nie da poniewaz kolo pracuje i nadkole ci bedzie darło opone  tak wiec pierwsze co to sprawdz amory i  pózniej dopiero mysl o przerabianiu pozdro andrew | 	  
 
 
 
Chyba nie wiesz o co biega. Rant błotnika jest zagięty do środka (ok 2 cm) I to właśnie on na dobrym wyboju tnie mi oponke. Wiem ze podklepanie tego rantu załatwi sprawę, bo to obowiązkowa rzecz jak wsadzasz szerszą oponę. Zrobiłem tak w matizie i przestało obcierać a miałem tam oponke 14 195/45. Robili mi to w warsztacie takim specjalnym narzędziem i zapłaciłem 150 zł więc teraz chce zaoszczędzić i zrobić to sam     
 
 
Macie jeszcze pomysły, tylko bez postów typu zmień opone itp    
												 MATEUSZ - 20 Lut 2006,  18:46
  fajny pomysł!!! zaklep ranty a potem czekaj aż cie wszystkie ranty szybciej zgniją!!!!
 
jak je obetniesz ro rozdwoi ci sie błotnik od wewnętrznego nadkola bo są one tam zgrzane!!
												 LOY - 20 Lut 2006,  18:52 Temat postu: Re: wyklepanie rantów błotników tył [mk3]
  	  | Ługol napisał/a: | 	 		  
 
 
Macie jeszcze pomysły, tylko bez postów typu zmień opone itp     | 	  
 
 
kolego nie przesadzaj ..jeszce ci mało dobrych rad . wszystko co mozna- zostało napisane  i nie przeczytasz juz raczej niczego lepszego . więc wybierz którąś albo      ZMIEŃ OPONY   
												 andrew - 21 Lut 2006,  13:44 Temat postu: Re: wyklepanie rantów błotników tył [mk3] [quote="Ługol"] 	  | andrew napisał/a: | 	 		  | jezeli chodzi o ranty  to albo musisz dopasowac opone lub wspawac nowe nadkola bo czy ty ponacinasz czy  wyklepiesz to i tak ci nic nie da poniewaz kolo pracuje i nadkole ci bedzie darło opone  tak wiec pierwsze co to sprawdz amory i  pózniej dopiero mysl o przerabianiu pozdro andrew | 	  
 
 
 
Chyba nie wiesz o co biega. Rant błotnika jest zagięty do środka (ok 2 cm) I to właśnie on na dobrym wyboju tnie mi oponke. Wiem ze podklepanie tego rantu załatwi sprawę, bo to obowiązkowa rzecz jak wsadzasz szerszą oponę. Zrobiłem tak w matizie i przestało obcierać a miałem tam oponke 14 195/45. Robili mi to w warsztacie takim specjalnym narzędziem i zapłaciłem 150 zł więc teraz chce zaoszczędzić i zrobić to sam     
 
 
Macie jeszcze pomysły, tylko bez postów typu zmień opone itp    [/quote
 
wiem co pisze mam opony r15 195 \45 i jakos mi nie obciera po wymianie amorów ale sprawdz sobie czy nie masz przekoszonego autka bo ze 2cm sa zagiencia na rantach to chyba kazdy wie i to jest wzmocnienie błotnika i bez tego to na nic  forma blotnika   nadkola chyba ze chcesz aby ci zaczelo gnic bo i tak musial bys wspawac wzmocnienie rantu nadkolaaby mialo to jaki kolwiek wyglad i wytzrymalosc jezeli masz inne lepsze udoskonalenia to podziel sie z nami  to tyle
												 
					 | 
				 
			 
		 |