Forum FiestaKlubPolska -

Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - [Blacharstwo] Wyklepanie rantów błotników.

Ługol - 15 Lut 2006, 20:55
Temat postu: [Blacharstwo] Wyklepanie rantów błotników.
Jak w temacie, jak to zrobić metodą domową, mam błotniki do malowania i przed tym chciałbym podklepać ranty żeby opon mi nie cięło. Jakim narzędziem to robić, młotek gumowy??? Prosze o rady :D
Daras84 - 15 Lut 2006, 21:00

jak masz blotniki i tak do malowania to wydaje mi zie ze zwykły młotek wystarzy :)
LOY - 15 Lut 2006, 21:16

sa dwie szkoły ;
szlifierka i ścinasz rant zupełnie albo podginasz do wewnątrz - często trzeba wówczas ponacicac rancik .
Sklepując rób to ostroznie żebys tuningując nie zdeformował kształtu błotników.

andrew - 16 Lut 2006, 06:25
Temat postu: Re: wyklepanie rantów błotników tył [mk3]
jezeli chodzi o ranty to albo musisz dopasowac opone lub wspawac nowe nadkola bo czy ty ponacinasz czy wyklepiesz to i tak ci nic nie da poniewaz kolo pracuje i nadkole ci bedzie darło opone tak wiec pierwsze co to sprawdz amory i pózniej dopiero mysl o przerabianiu pozdro andrew
jaco11 - 17 Lut 2006, 07:28
Temat postu: Re: wyklepanie rantów błotników tył [mk3]
andrew napisał/a:
jezeli chodzi o ranty to albo musisz dopasowac opone lub wspawac nowe nadkola bo czy ty ponacinasz czy wyklepiesz to i tak ci nic nie da poniewaz kolo pracuje i nadkole ci bedzie darło opone tak wiec pierwsze co to sprawdz amory i pózniej dopiero mysl o przerabianiu pozdro andrew


dokładnie tak jak napisał Andrew szkoda potem wydawac pieniązki na opony 8)

Jackxtor - 17 Lut 2006, 14:47

ja bym nacioł w trzech miejscach boschem błotnki podgioł do odpowiedniego kształtu i zaspawał a nadkole poalarką nagioł
Ługol - 20 Lut 2006, 17:29
Temat postu: Re: wyklepanie rantów błotników tył [mk3]
andrew napisał/a:
jezeli chodzi o ranty to albo musisz dopasowac opone lub wspawac nowe nadkola bo czy ty ponacinasz czy wyklepiesz to i tak ci nic nie da poniewaz kolo pracuje i nadkole ci bedzie darło opone tak wiec pierwsze co to sprawdz amory i pózniej dopiero mysl o przerabianiu pozdro andrew



Chyba nie wiesz o co biega. Rant błotnika jest zagięty do środka (ok 2 cm) I to właśnie on na dobrym wyboju tnie mi oponke. Wiem ze podklepanie tego rantu załatwi sprawę, bo to obowiązkowa rzecz jak wsadzasz szerszą oponę. Zrobiłem tak w matizie i przestało obcierać a miałem tam oponke 14 195/45. Robili mi to w warsztacie takim specjalnym narzędziem i zapłaciłem 150 zł więc teraz chce zaoszczędzić i zrobić to sam :-P

Macie jeszcze pomysły, tylko bez postów typu zmień opone itp :ok:

MATEUSZ - 20 Lut 2006, 18:46

fajny pomysł!!! zaklep ranty a potem czekaj aż cie wszystkie ranty szybciej zgniją!!!!
jak je obetniesz ro rozdwoi ci sie błotnik od wewnętrznego nadkola bo są one tam zgrzane!!

LOY - 20 Lut 2006, 18:52
Temat postu: Re: wyklepanie rantów błotników tył [mk3]
Ługol napisał/a:


Macie jeszcze pomysły, tylko bez postów typu zmień opone itp :ok:


kolego nie przesadzaj ..jeszce ci mało dobrych rad . wszystko co mozna- zostało napisane i nie przeczytasz juz raczej niczego lepszego . więc wybierz którąś albo :D ZMIEŃ OPONY :hahaha:

andrew - 21 Lut 2006, 13:44
Temat postu: Re: wyklepanie rantów błotników tył [mk3]
[quote="Ługol"]
andrew napisał/a:
jezeli chodzi o ranty to albo musisz dopasowac opone lub wspawac nowe nadkola bo czy ty ponacinasz czy wyklepiesz to i tak ci nic nie da poniewaz kolo pracuje i nadkole ci bedzie darło opone tak wiec pierwsze co to sprawdz amory i pózniej dopiero mysl o przerabianiu pozdro andrew



Chyba nie wiesz o co biega. Rant błotnika jest zagięty do środka (ok 2 cm) I to właśnie on na dobrym wyboju tnie mi oponke. Wiem ze podklepanie tego rantu załatwi sprawę, bo to obowiązkowa rzecz jak wsadzasz szerszą oponę. Zrobiłem tak w matizie i przestało obcierać a miałem tam oponke 14 195/45. Robili mi to w warsztacie takim specjalnym narzędziem i zapłaciłem 150 zł więc teraz chce zaoszczędzić i zrobić to sam :-P

Macie jeszcze pomysły, tylko bez postów typu zmień opone itp :ok: [/quote
wiem co pisze mam opony r15 195 \45 i jakos mi nie obciera po wymianie amorów ale sprawdz sobie czy nie masz przekoszonego autka bo ze 2cm sa zagiencia na rantach to chyba kazdy wie i to jest wzmocnienie błotnika i bez tego to na nic forma blotnika nadkola chyba ze chcesz aby ci zaczelo gnic bo i tak musial bys wspawac wzmocnienie rantu nadkolaaby mialo to jaki kolwiek wyglad i wytzrymalosc jezeli masz inne lepsze udoskonalenia to podziel sie z nami to tyle


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group