|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Rozregulowujący się luz zaworowy
Bonus - 18 Mar 2006, 12:08 Temat postu: [MK3] Rozregulowujący się luz zaworowy Po regulacji luzów, zimny silnik chodzi ładnie na jałowych obrotach, jak przejedzie trochę i się nagrzeje nie chodzi już tak ładnie również jak ostygnie. Wydaje mi się że zużyły się śrubki do regulacji luzu i same się rozkręcają, na wlotowych poluzowują na wylotowych zaciskają, kręci się je z niezbyt dużym oporem. Co można zrobić, kupić nowe śrubki no chyba że gwinty w dźwigienkach też mają w tym swoją role. Ile będzie kosztować naprawa?
Darekmk3 - 18 Mar 2006, 19:08 Temat postu: Re: Rozregulowujący się luz zaworowy
Bonus napisał/a: | Po regulacji luzów, zimny silnik chodzi ładnie na jałowych obrotach, jak przejedzie trochę i się nagrzeje nie chodzi już tak ładnie również jak ostygnie. Wydaje mi się że zużyły się śrubki do regulacji luzu i same się rozkręcają, na wlotowych poluzowują na wylotowych zaciskają, kręci się je z niezbyt dużym oporem. Co można zrobić, kupić nowe śrubki no chyba że gwinty w dźwigienkach też mają w tym swoją role. Ile będzie kosztować naprawa? |
a mi sie wydaje ze masz nie tak ustawione zaworki i dlatego - no niewiem ale mi to faktycznie na źle ustawione zawory wyglada ;-)
diodalodz - 19 Mar 2006, 01:22
hm raczej taniej i prościej wymienić cała klawiature zaworowa . Zdaje sie że 8 srubek i wyjmujesz i wstawiasz inna . Tak jest najprościej i najtaniej . Ale co do luzu to możliwosci sa dwie albo nie umiesz go ustawic albo pada ci głowica i zawory maja luzy na prowadnicach i zwory nie trafiaja w gniazda . ewentualnie mogły sie szklanki pozacierać czego osobiście w fiescie nie widziałem . Tzn widziałem jak sie jedna na osiem wieszała i tyle .
kazi - 19 Mar 2006, 23:25
Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę?
jackrzec - 19 Mar 2006, 23:30
Cytat: | Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę? | Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić
dday - 19 Mar 2006, 23:30
kazi napisał/a: | Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę? |
oczywiście ze ma wpływ - jak już są maksymalnie rozregulowane to i po płaskim jechać nie chce
chyba tak co 10-15 tysiaków trzeba przeregulować; przy gazie częściej......
Darekmk3 - 19 Mar 2006, 23:54
dday napisał/a: | kazi napisał/a: | Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę? |
oczywiście ze ma wpływ - jak już są maksymalnie rozregulowane to i po płaskim jechać nie chce
chyba tak co 10-15 tysiaków trzeba przeregulować; przy gazie częściej...... |
ja jak śmigalem na benie to co 10tyskm regulacja razem z wymian olejow i filtrow,teraz na smigam na gazie i tez co 10tyskm reguluje i jest spox,chodzi o wiele ciszej ;-)
Andreoz - 20 Mar 2006, 18:13
Witam
hmmm mam pytanie: jeżeli regulujecie zawory okresowo co 10-15 tys to one naprawde wymagaja regulacji???. Bo u mnie sprawa wygląda tak że miesiąc temu robiłem regulację (robię to co 10 tys km -jeżdżę na LPG) ta regulacja była już moją szósta regulacją w tym autku i luz korygowałem TYLKO podczas pierwszego zabiegu (widocznie ktoś odpuścił sobie ten zabieg serwisowy). Podczas pięciu kolejnych operacji nie było potrzeby dokonywać żadnej korekty- poprostu luzy zawsze się mieszczą w wartościach kontrolnych. A jak jest u Was???
diodalodz - 20 Mar 2006, 19:11
To sie ciesz U mnie zawsze któryś sie kasuje . Zazwyczajna wydechowych zawsze jest za mały luz .
dday - 21 Mar 2006, 03:05
Andreoz napisał/a: | hmmm mam pytanie: jeżeli regulujecie zawory okresowo co 10-15 tys to one naprawde wymagaja regulacji??? |
u mnie wymagają :?
Darekmk3 - 21 Mar 2006, 14:58
diodalodz napisał/a: | To sie ciesz U mnie zawsze któryś sie kasuje . Zazwyczajna wydechowych zawsze jest za mały luz . |
nom u mnie tez zawsze ktorys wymaga reulacjo po 10tyskm a jak wszystko fajnie sie wyreguluje to autko wtedy fajjnie oddycha ;-)
Przepol - 24 Mar 2006, 11:04
Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić
Niezgodze sie z toba!!! W mojej fiescie 1,1 po remoncie nic nie klokota, ustawilem minimalnie ciasniej luzy niz w ksiazce i nic sie dzieje - ładnie i cicho procuje
Piter - 24 Mar 2006, 15:03
Ja ustawiałem zawory wczoraj. Sam zrobić nie umiem. Jastem lżejszy o 30zł........i dalej stuka :?
Na wolnych niby Ok. ale jak jadę słychać wyraznie trtrtrtrtrtrtrtr..........
Bongo - 24 Mar 2006, 15:16
a ja usiebie reguluje i dalej klepie...przebieg ponad 200 kkm tez chyba juz swoje robi...najlepiej zeby nie klekotało kupic nowa klawiature...te typy tak maja...tylko gdy sa nowe to nie klepią
Andreoz - 24 Mar 2006, 22:27
Witam
No ale jak Ci nie bedzie klapało jak tam są luzy prawie 0,6 (na wydechowym na zimnym!!!) Z tego co pamiętam to polonez chyba ma 0,2mm???Mylę sie ???
diodalodz - 25 Mar 2006, 00:06
jakie 0,6 to tylko w mk1 i pocztku mk2 . w mk2 po 86 zmienili głowice i zawory sie ustawia 0,2 ssący i 0,3 wydechowy mniej wiecej tak pamiętam . Hm a w poldzie po 0,2
berni - 25 Mar 2006, 16:27
Przepol napisał/a: | Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić
Niezgodze sie z toba!!! W mojej fiescie 1,1 po remoncie nic nie klokota, ustawilem minimalnie ciasniej luzy niz w ksiazce i nic sie dzieje - ładnie i cicho procuje |
Minimalnie u Ciebie to znaczy ile? Bo ja znam gościa, który też zawsze tak tylko minimalnie ciasniej ustawiał i jak silnik się zagrzał to mu się nie do końca domykały się zawory auto trochę muliło a facet nie mógł dojść czemu mu tak szybko się zawory wypalają.
Ja uważam, że jeśli fabryka podaje ile ma wynosić luz to ma być tyle i koniec. Ewentualnie dopuszcza się minimalnie mniejszy luz gdy ma się już dość spore luzy na innych elementach (np.: powierzchnia styku krzywki z popychaczami jest już „okrągła” a nie prosta i tam już występuje jakiś luz) choć to rozwiązanie tylko na chwile bo należało by zużyte elementy wymienić a luz ustawić taki jak podaje fabryka.
A najlepiej kupić dobre radio + głośniczki i klekot już nie będzie przeszkadzał :-D
AiK - 25 Mar 2006, 17:17
można wiedzieć, gdzie są te zawory i jak (czym) się je reguluje?
dzisiaj zauważyłem że oprócz większego szarpania kierownicą (chyba koła źle wyważone)
zaczęło mi coś klekotać pod maską.
więc chętnie wziąłbym się "za wory" ;-)
Piter - 25 Mar 2006, 17:35
Kto pierwszy....?
AiK - 25 Mar 2006, 17:54
raczej kto drugi.
bo o ile umiem liczyć to Ty z postem pytającym byłeś pierwszy.
[ Dodano: Sob Mar 25, 2006 17:27 ]
ok. trochę poczytałem i raczej sobie daruję ;-)
jaki orientacyjnie jest koszt regulacji u mechanika?
Piter - 25 Mar 2006, 18:31
Do 30 zł to uczciwa cena + ewentualnie uczszelka pod obudowę.
............................................................................................
PS. No to załapałeś o co mi chodziło.... ;-) ? Powodzenia .
Pozdro......
jackrzec - 26 Mar 2006, 08:18
Jezu! Ludzie! Nawet niedotykajcie się do zaworów skoro niewiecie gdzie one są! We fieście łatwo jest ustawić zawory, ale trzeba się na tym znać! Inaczej rozpieprzycie sobie regulację całkiem i do mechanika będziecie pchali auto. Tak jak kolega wyżej napisał - 30zł to dobra cena i pewność że będzie zrobione w miarę dobrze.
AiK - 26 Mar 2006, 11:39
dobrze, dobrze!
spokojnie
nie będę pchał łap tam gdzie nie powinienem.
dzięki za ostrzeżenie
Andreoz - 26 Mar 2006, 12:47
diodalodz napisał/a: | jakie 0,6 to tylko w mk1 i pocztku mk2 . w mk2 po 86 zmienili głowice i zawory sie ustawia 0,2 ssący i 0,3 wydechowy mniej wiecej tak pamiętam . Hm a w poldzie po 0,2 |
Witam
Dioda nie siej herezji:)))!!!Właśnie oglądam serwisówkę do swjego autka (oryginalna niemiecka), autko mam z roku 87 serwisówka jest z grudnia 87r. i niegdzie nie mam podanych takich wrtości luzów jakie Ty podałeś- chyba bałbym się ustawić taki mały luz na wydechowym (dwa razy mniejszy niz podaje fabryka)
Serwisówka podaje wartości dla:
- ssący 0,2-0,25
- wydechowy 0,55-0,6
Silniki 1.0 oraz 1,1 L
Bongo - 27 Mar 2006, 10:21
30-40 zł
|
|