Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - RST , Turbo

Intel - 5 Cze 2004, 17:50
Temat postu: RST , Turbo
Witam
Jestes szczęsliwym posiadaczem 2 fiescinek :D ale ostatnio nadazyła sie okazja kupic Escorta mk3 rs turbo ! Niezastanawiając sie dłuzo kupiłem go i zaczeło sie ;p ! Dostałem go w wersji " ZROB GO SAM " czyli goła zgnita buda i reszte w skrzynkach ;( ! Na dzien dzisiejszy autko jest poskładane po blacharce , malowaniu itp ! Teraz mam problemy z silnikiem i prosze kolegow o pomoc ! Po 1 ile wykreca sie srubke na inbusa w przepływosciomierzu ? Po 2 od czego jest czujnik wkręcany w charakterystyczną dla tego silnika rurę dolotowa? Po 3 dlaczego auto wkręca mi sie tylko do około 3 tys i potem jest jakby efekt odcięcia zapłonu. . . poprostu na biegu jałowym wkręca sie normlanie a na biegach tylko do 3 tys :( Pytan mam oczywiscie duzo wiecej dlatego jak by sie ktos cokolwiek orientował w temacie Turbo to prosze o pomoc bo juz nie mam sił :(
Pozdrawiam i przosze o pomoc !

dawidc - 5 Cze 2004, 22:47

Co do pytania pierwszego to nie wiem. :cry:
Czujnik o jaki pytasz to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Czujnik ten, jest wkręcony w górną część kolektora i przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał informujący o temperaturze powietrza w kolektorze.
Układ zasilania wtryskuje pod ciśnieniem paliwo do poszczególnych kanałów dolotowych przy określonych położeniach tłoków w cylindrach.
Jest on sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące w zależności od prędkości obrotowej wału korbowego oraz od ilości powietrza dopływającego
do cylindrów... To urządzenie określa ilość paliwa wtryskiwanego przez wtryskiwacze na podstawie sygnałów otrzymywanych od:
czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego silnika, czujnika temperatury cieczy chłodzącej, czujnika położenia przepustnicy.
Paliwo jest wtryskiwane na zawór dolotowy dwukrotnie na jeden cykl pracy każdego cylindra: podczas suwu napełniania (zawór dolotowy jest otwarty) oraz podczas rozprężania (zawór dolotowy jest zamknięty). Podczas uruchamiania silnika zawór elektromagnetyczny regulatora prędkości obrotowej biegu jałowego jest maksymalnie otwarty, aby zwiększyć ilość dopływającego powietrza i ułatwić rozruch silnika.

A może pytanie 3 związane jest z odpowiedzią 2(hmmm) :?:
Chyba Cię czeka wizyta u diagnostyka :? :?

Mamy tu jednego speca od Turbo i silników(pseudo G.W. 8) ) może on jest Ci w stanie pomóc. :wink:

Lokmen - 6 Cze 2004, 04:25

Niestety ten magik od turbo jest mocno zajęty i rzadko wpada na forum :twisted: 8)
remus - 8 Cze 2004, 07:33

W pierwszym przypadku nie zabardzo wiem o co chodzi. Na charakterystycznej rurze dolotowej (za intercolerem) zakłada sie dodatkowy zawór upustowy o charakterystycznym klangu (odgłosie). Czy od tego czujnika którego opisujesz odchodza jakieś przewody, Jak nie to nie jest czujnik. Przyczyny odcinania powyżej 3000 mogą być różne. Z tego co opisujesz ja stawiam na brak wystarczającej ilości paliwa do zasilania silnika pod większym obciążeniem (nie sugeruj się tym że silnik się wkręca na wolnych bo wtedy jest niczym nie obciążony). Jak napisałeś dostałeś go w skrzynkach czyli rozebranego. Zainteresuj się czy komputer jest strikte od tego silnika, czy map-sensor też jest od tego motoru (on w porównaniu z silnikiem wolnossącym musi widzieć też górę czyli nadciśnienie - to oczywiste przecież masz turbo). Posprawdzaj też czujniki współpracujące z kompem i mapem.
Moja diagnoza: gdy turbo zaczyna pompować silnikowi brakuje paliwa i tego paliwa trzeba szukać. :D

GienekWichura - 8 Cze 2004, 15:01

To co opisujesz to jest tylko i wyłącznie sprawa podawania paliwa.
Stara elektronika escorta mk4 turbo ma urządzenie motoroli
oraz urządzenia bosha k-star. Nie ma w tej instalacji
przepływomierza za to jest czujnik ciśnienia absolutnego.
wprost proporcjonalnie do ciśnienia powietrza idzie długość otwarcia
wtryskiwacza. Znaczy że albo czujnik ciśnienia absolutnego
(MAP sensor) albo regulator ciśnienia paliwa (mechaniczny membranowy
podciśnieniowy/nadciśnieniowy).
Jeżeli regulator ciśnienia paliwa jest rąbnięty czyli np membrana
poszła to też może dawać taki efekt.

Jak chcesz jeszcze pogadać to dawaj na PW albo na maila
sielek@autograf.pl

GienekWichura - 9 Cze 2004, 07:01

Jeździłem w tym miesiącu autem ze
zdemontowanym przpływomierzem
daje taki sam efekt. Po prostu ciśnienie paliwa
jest stałe a wtryskiwacze podają tyle ile mogą.
Przy większych obciążeniach auto nie chce przyspieszaź
i istnieje charakterystyczne zadławienie powietrzem.
Dodam że to było auto z elektroniką bez czujnika MAP.

U mnie istnieje podobny problem. Owszem auto chodzi
lepiej niż na wolnym ssaniu(bez turbiny) ale w zakresie
wyższych doładowań zadławia się i nie ciągnie. Sprawy
typowo paliwowe. Nie mam na razie czasu ale mam
komplet zapasowych wtryskiwaczy, czujników i szukam
czujnika MAP jak go namierzę to po wymianie dam znać


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group