|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [SWAP] 1.3 na 1.6
Leon_SSJ - 9 Kwi 2006, 12:21 Temat postu: [SWAP] 1.3 na 1.6 witam
powaznie mysle nad zmiana silnika na 1.6. Jaki 1.6 by sie najlepiej nadal (moze EFI co?) zeby bylo najmniej przerobek? co dokladnie trzeba zmieniac? silnik, skrzynia.... ??
jak kalkulujecie ile moze to wszystko wyniesc PLN?
maerik - 9 Kwi 2006, 12:27 Temat postu: Re: [SWAP] 1.3 na 1.6 Jak juz swap na mocniejszy to czemu nie od razu troche nowszej generacji czyli 1.8 16v?
Skrzyni nie bedziesz musial zmieniac (choc dobrze by bylo) ale tak pozatym to wszystko co pod maska i wydech rowniez.
Mysle ze Mafios Ci do(od)radzi
Leon_SSJ - 9 Kwi 2006, 12:46
jak chce zeby to bylo jak najmniej kombinacji i nei zaduzo koni bo mi sie buda rozsypie a 1.8 16v to bym musial wszystko opocz blach wymienic ;p
maerik - 9 Kwi 2006, 13:00
Leon_SSJ napisał/a: | 1.8 16v to bym musial wszystko opocz blach wymienic ;p |
I tak bedziesz musial Przeskok z 104 na 130 koni nie robi juz takiej kosmicznej roznicy jak przeskok z 60 na 104.
Zapomnialem jeszcze ze dobrze by bylo hamulce zmienic i zawias troche obnizyc/utwardzic jesli masz narazie serie. Moze lepiej by bylo zmienic wozik? Ja to mam za soba w sumie mialem podobny dylemat jak Ty i zdecydowalem sie na zmiane auta.
Raczej napewno swap silnika bedzie Cie kosztowal wiecej niz zmiana auta. Dochodzi jeszcze kwestia kupna niezarznietego silnika.
Fakt - co sie przy tym nauczysz to Twoje
Jak dla mnie podstawa swapu silnika to bardzo zdrowe nadwozie auta.
pablonas - 9 Kwi 2006, 14:30
Leon - wyjmij ze swojej co wartościowsze graty i kupuj xrke. za dużo kombinowania. zawias, hamulce, silnik + skrzynia + wiązka elektryczna + komputer. a po wszystkim samochód będzie nadal warty 3 tysiące złotych. nie warto.
P.S. a jak tam sie dokładeczka z halogenami spisuje?
Leon_SSJ - 9 Kwi 2006, 14:36
hmm no nie wiem silnik z osprzetem nie sa takie drogie... hamulcow bym nei zmienial sprezynki mam na przodzie sportowe na tyl tez sie cos wykroi musze sie zastanowic ile by mnie to wynioslo
a co dodokladeczki to widzisz avatar pomalowalem ja w czarny mat, podreperowalem i powzmacnialem zywica i matami i jest spoxik
Lokmen - 9 Kwi 2006, 15:34
Jeśli tak podchodzisz do sprawy to przekładka tylko na 1,6 8V - najmniej roboty, wręcz praktycznie żadna. Wszystko pasuje jak ulał nic nie trzeba przerabiać i kombinować w przeciwieństwie do 1,8 16V.
pablonas - 9 Kwi 2006, 16:06
z wyjątkiem elektryki. osobiście to mnie najbardziej przeraża. mechanika przy 1.6 8v to faktycznie mały problem. ale jak starczy samozaparacia to escortów 1.6 cvh stojących w całości na szrotach jest zatrzęsienie więc z wiązkami, kompami, czujnikami itd problemu być nie powinno.
inna sprawa to koszty i opłacalność tego przedsięwzięcia.
Mafios - 9 Kwi 2006, 17:59 Temat postu: Re: [SWAP] 1.3 na 1.6
Leon_SSJ napisał/a: | witam
zeby bylo najmniej przerobek? ? |
buhhaha smiac mi sie chce z kazdego waszego takiego pytania oto moja odp :
sprzedaj swoja i kup z mocniejszym motorem co do swapy przeczytaj moj topic
nigdy swap nie kosztuje malo i nigdy nie ma tak ze nie trzeba robic przerobek tym bardziej z 1.3 na wiekszy i przy 91 roku
PumaRST - 9 Kwi 2006, 20:13
Leon_SSJ napisał/a: | hamulcow bym nei zmienial |
sorry ale straszną głupote napisałeś jesli masz lite tarcze a nie wentylowane, zawieszenie też jest inne ale wynika to popierwsze ze stabilizatora jak i wagi silnika, ale przypuszczam że może sostać zawias na początku. Później i tak by trzeba zmienić.
A co do Hampli to przód obowiąskowo!!!! Chyba że chcesz pożegnać sie z nami i tym światem.
Łokmen napisał/a: | Jeśli tak podchodzisz do sprawy to przekładka tylko na 1,6 8V - najmniej roboty, wręcz praktycznie żadna. Wszystko pasuje jak ulał nic nie trzeba przerabiać i kombinować w przeciwieństwie do 1,8 16V. |
Mafios napisał/a: | Leon_SSJ napisał/a: | witam
zeby bylo najmniej przerobek? ? |
buhhaha smiac mi sie chce z kazdego waszego takiego pytania oto moja odp :
sprzedaj swoja i kup z mocniejszym motorem co do swapy przeczytaj moj topic
nigdy swap nie kosztuje malo i nigdy nie ma tak ze nie trzeba robic przerobek tym bardziej z 1.3 na wiekszy i przy 91 roku |
Jesteś w błedzie bo 1,6 swapujesz bez żadnych przeróbek.
A teraz odpowiem na pytanie:
Potrzebujesz:
1) silnik kompletny z kolektorami,
2) poduszke od fiesty 1,4/1,6
3) wiąske z ECU i wszystkimi czujnikami
4) układ wydechowy od xr2i
Skrzynia zostaje bo pasuje, ma takie samo przełożenie jak ta od xr2i tylko nie jest wzmocniona ale jak nie bedziesz jej bardzo katował to wytrzyma bez problemu. A dalej to już tylko dzień przekładania i jest OK.
mellow - 9 Kwi 2006, 20:41
PUMA napisał/a: |
Potrzebujesz:
1) silnik kompletny z kolektorami,
2) poduszke od fiesty 1,4/1,6
3) wiąske z ECU i wszystkimi czujnikami
4) układ wydechowy od xr2i
Skrzynia zostaje bo pasuje, ma takie samo przełożenie jak ta od xr2i tylko nie jest wzmocniona ale jak nie bedziesz jej bardzo katował to wytrzyma bez problemu. A dalej to już tylko dzień przekładania i jest OK. |
Witam
Wracam na forum po ponad pol rocznej przerwie i widze ze temat SWAP-ow dalej tutaj kroluje ... niestety
Odp Pumy uzupelnie tylko o caly system wodny (weze + chlodnice), co do skrzynie to pasuje to prawda generalnie wszytskie benzyny maja takie samo mocowanie do silnika (nawet Zetec-ki co mnie na poczatku zaskoczylo) ale jesli chodzi o przelozenia to poszczegolnych biegow sa raczej na 100% inne - kiedys ktos podal stronke chyba niemiecka na ktorej byly podane wszystkie dane skrzyn.
Leon z hamulcami to rzeczywiscie dobry zart napisales ...
Pozdrawiam
PumaRST - 9 Kwi 2006, 20:57
mellow napisał/a: |
Witam
Wracam na forum po ponad pol rocznej przerwie |
Mamy nadziej że na dłużej zawitasz Wróciłeś do kraju czy nadajesz z UK??
wracając do tematu, fakt zapomniałem o tym układzie wodnym
A co do skrzyni to mam racje są takie same jak w 1,6 xr2i tylko chodzi o ilość śrób które mocują dyferencjał do koła zembatego, jak sie nie myle w xr2i jest ich 8 a w 1,3/1,4 sa 4. (z ilością moge sie mylić) a ich dane są nastepujące:
1: 3,15
2: 1,91
3: 1,28
4: 0,95
5: 0,76
R: 3,62
Przełożenie główne: 4,06.
W xr2i 8v jest tak samo :lol:
mellow - 9 Kwi 2006, 22:23
Teraz przeprowadzilem sie do domu gdzie jest stale lacze wiec mam mozliwosc nadrobienia strat na forum
Caly czas UK ... do Polski wracam 16 kwietnia ale tylko na 3 tyg :/
Co do tych przelozen to ja mam podane:
dla 1,3 :
1 - 3,58 glowne 4,06
2 - 2,04
3 - 1,32
4 - 0,95
5 - 0,75
R - 3,62
i dla 1.6Xr tak jak podales u siebie.
Pozdro
PumaRST - 9 Kwi 2006, 22:35
te przełozenia które podałeś są ze skrzyni do silnika 1,1. a do 1,3 takie jak ja podałem. I ja jeźdizłem kiedyś na skrzyni z 1,3 z 1993 roku i była taka sam jak z xr2i.
Ale nie wazne bo wzasadzie w 1991 (z tego roku jest auto o którym mowa) roku moze być kazda z tych skrzyń.
A co do twojego pobytu w Polsce to załapiesz sie na Zieloną góre wiec może zajżysz??
mellow - 9 Kwi 2006, 22:44
Widocznie moje zrodlo zle podaje i wprowadzilo mnie w blad RESPECT ;-)
Po powrocie do Polski mam zamiar wystawic na sprzedaz siostry Xr2 jesli nie zejdzie do czasu zlotu to niewykluczone ze sie zjawie
Pozdrawiam
KacpeRS - 12 Kwi 2006, 14:49
chcem zrobić swapa z 1.1i na 1.4 (jednopunkt) i tu pytanie czy wystarczy żę podłącze kompa z 1.4 pod kable z 1.1i bo wiem że w 1.4 chyba wszystkie czujniki są takie same, czy łapy będe potzrebował z 1.4 ? bo chłodnice,węże i kolektor wydechowy to na bank musze wymieniać
mellow - 12 Kwi 2006, 21:48
Kasperaz ... zapomnij o tym tak bedzie prosciej, taniej i przyjemniej...
adi08 - 12 Kwi 2006, 21:50
wtrące się do dyskusji o skrzynkach...
w swoim 1,6 ostatnio wymianiałem skrzynke z oryginalnej na skrzynke z 1,1... byo z tym sporo kłopotów i to nie mechanicznych... problem tkwi w tym że w różnych źródłach różnie jest podawane... sprawdzałem w książkach obsługi fiest, escortów, stronkach brytyjskich i niemieckich a nawet z racji też że mam dostęp do materiałó dla rzeczoznawców motoryzacyjnych to tam też grzebałem... okazało się że są różne wersje i z tego powodu Wam się to nie zgadza... jakby tego było mało serwisy Forda nie posiadają danych na temat tych skrzyń... na symbole wybite na skrzyniach tez nie ma co patrzeć (spotkałem się ze skrzynie z RST, diesla oraz 1,1 miały te same symbole)... z tych wlasnie powodów kupując skrzynie niby z 1,1 otrzymałem skrzynie identyczną jak moja "stara"... jakby jeszcze tego było mało ta skrzynia niby z przełożeniami z 1,1 była faktycznie zdemontowana z fiesty 1,1 która przyjechała do nas z zachodu... ogólnie mówiąc ford nieraz robił "przekręty" i motował to co miał na magazynie a jedyny pewny sposób sprawdzenia co w danej skrzyni siedzi to albo jej rozebranie i policzenie zębów (nie polecam) albo kręcenie wałkiem sprzęgłowym i zliczanie obrotów półosi...ale sie rozpisałem
KacpeRS - 13 Kwi 2006, 18:20
mellow napisał/a: | Kasperaz ... zapomnij o tym tak bedzie prosciej, taniej i przyjemniej... |
taki silnik 1.4 z eskorta będe miał za 50 euro z osprzętem poprostu musze powiedzieć komuś co ma być przy tym silniku i będe go miał pod domem a z przyjemnością go sobie wymienie więc prosze o konkrety a nie czy się opłaca czy nie i jak będzie łatwiej
Lokmen - 13 Kwi 2006, 18:26
Kasperaz21 napisał/a: | chcem zrobić swapa z 1.1i na 1.4 (jednopunkt) i tu pytanie czy wystarczy żę podłącze kompa z 1.4 pod kable z 1.1i bo wiem że w 1.4 chyba wszystkie czujniki są takie same, czy łapy będe potzrebował z 1.4 ? bo chłodnice,węże i kolektor wydechowy to na bank musze wymieniać |
poza chłodnicą, wężami i kolektorem nic nie potrzebujesz - nie jestem pewny ale komp od 1,1 powinien bez problemu uciągnąc silnik...
mellow - 13 Kwi 2006, 23:39
Kasperaz21 napisał/a: |
taki silnik 1.4 z eskorta będe miał za 50 euro z osprzętem... |
Tez sciagalem graty... tez od znajomych... i oboje wiemy jak bedzie wygladal silnik za 50 E :-/ tymbardziej ze 1.4 do zywotnych nigdy nienalezal... ale milej zabawy ;-)
Pozdro
KacpeRS - 14 Kwi 2006, 23:55
mellow napisał/a: | Kasperaz21 napisał/a: |
taki silnik 1.4 z eskorta będe miał za 50 euro z osprzętem... |
Tez sciagalem graty... tez od znajomych... i oboje wiemy jak bedzie wygladal silnik za 50 E :-/ tymbardziej ze 1.4 do zywotnych nigdy nienalezal... ale milej zabawy ;-)
Pozdro |
no wiesz mam warunki do takiej zabawy studjuje technike samochodową mam dostęp do specjalistycznych maszyn i jak to nie będzie dobry silnik to go nie wezme po pierwsze sprawdze ciśnienie na cylindrach a po drugie to lubie to robić
maly440 - 19 Kwi 2006, 20:39
apropo swapu z 13 na 1,6 moge załatwić taniego mechanika i elektryka który się tym zajmuje no i moge też załatwić silnik 1,6 z escorta przystosowany do montażu w fieście razem z poduszką, skrzynią, kompem i wszystkim innym. Silnik ma 70000 km :O AUTENTYCZNIE jest w idealnym stanie POLECAM w razie czego piszcie na priva
marcinn - 27 Kwi 2006, 09:49
Nawiązując do tematu chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa wszczepienia silnika 1.6 16 zeteca do fiesty IV. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tym obecnie kompletny silnik można kupić już 1500 zeta, pytanie moje jest też takie jak wygląda sprawa skrzyni biegów i przegubów
maly440 - 27 Kwi 2006, 10:40
juz o tym kiedys byla mowa no ale... skrzynia napewno podjedzie ale bedą złę pzrzełożenia tj na silniku 1,6 bedziesz mogl jechac 150 - 160 przy 5500 obrotach wiec sprawa ma sie średnio ciekawie doradzam skrzynie oryginalnie montowaną w 1,6, półosie powinny podjeść te co masz, tarcze masz wentylowane czy zwykłe?? no i trzeba jeszcze wymienić komputer razem z silnikiem. jakbyś był zainteresowany to u mnie leży całość którą oddam za 2000
zefir - 27 Kwi 2006, 14:51
marcinn napisał/a: | Nawiązując do tematu chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa wszczepienia silnika 1.6 16 zeteca do fiesty IV. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tym obecnie kompletny silnik można kupić już 1500 zeta, pytanie moje jest też takie jak wygląda sprawa skrzyni biegów i przegubów |
3 rzeczy ktory musisz znalezc
nie jakis byle jaki silnik 1,6 z mk5
tylko musi to byc zdrowy silnik z osprzetem i skrzynia,bo czesci do zetecow 1,25,1,4 i 1,6 sa 2,3 wyzsze niz do endury,wiec robienie zarznietego silnika mija sie z sensem
potem musisz zmienic hamulce
potem jeszcze wymiana zawiechy i usztywniene budy.
uwierz mi ze taniej wyjdzie sprzedac twoja 1,3 i kupic 1,6 sport
pozdrawiam
maly440 - 1 Maj 2006, 19:17
Dodano: Pon Maj 01, 2006 18:17
tez mam 1,3 i jednak zmieniam na 1,6 zeteca z escorta mam tylko pytanie co do wydechu czy napewno musze go zmienić na wydech z xr2 ??? bo wiem ze 1,3 jednak jest większy niz w 1,1 a może pociągnąć jeszcze jedną rórkę do wydechu ?? i co będzie jeżeli zostawie sobie wydech z 1,3??
cinot - 2 Maj 2006, 00:41
Zbyt mała średnica spowoduje zbyt słaby ,,odpływ spalin" z silnika, najlepiej kupić oryginał do 1.6 lub zrobićgo na zamówienie, naturalnie nie możńa władowc komima o przekroju 4 cali lub więcej 2,5 powinno starczyć.
Zbyt wąski wydech może ( rzadko ale jednak) spowodować cofnięcie się spalin do silnika i
BUM
Wydech to kwestia bardzo poważna, uwierz że wycinanie katalizatora usuwanie tłumików itd nie daje prawie nic, zatem kup sobie albo odorób.
Pozdrawiam
Ahah z mych oględzin wygląda, że wydechy w 1100 i 1300 są takie same, nawet kolektory pasujmą ( wiem bo miałem z 1100 w 1300) to ten sam silnik.
maly440 - 2 Maj 2006, 10:10
to teraz mam pytanie do samego tłumika http://www.moto.allegro.p...?item=101775421 aktualnie mam wsadzony taki czy jezeli zmienie cały wydech na wydech od 1,6 tłumik może zostać czy nie ?? aha no i czy lepiej bedzie pociągnąć kolejną rurę z kolektora czy zostawićjedną tyle że o większej średnicy?? bo jednak podwójny wydech fajnie wygląda :lol:
qrdesz87 - 4 Gru 2006, 00:11
dołącze sie do tematu, bo wsadzilem silnik 1,3 z fiesty do escorta w którym siedzial wczesniej 1,6 efi. MOje pytanie jest tego typu, czy podepne chlodnice od 1,6 pod ten silnik bez problemu? czy lepiej wsadzis chlodnice od 1,3?
a drugie pytanie, to takie czym sie rozni chlodnica z ecorta 1,6 od chlodnicy z fiesty xr2i
pozdrawiam
Kolin - 17 Gru 2006, 14:12
Podepne sie pod temat nie bede nowego zakladac mam 1.4i na monowtrysku ale juz po swietach bedzie na pelnym wtrysku i moje pytanie jak moge podniesc moc w tym silniczku znaczy sie rozchodzi mi sie o to czy jakis wałek rozrządu zastosowac lebszy co kolwiek jakies wtryski? czy cos nie mam pojecia bo chce zaczac cos robic ale nie wiem co Dodam ze silnik mam w bardzo dobre kondycji,tak samo jak i nadwozie bez rdzy itp... a i jeszcze jedno jesli przerobie silnik silnik na pelna szpryce to bede mogl skorzystac z TOPICU Maerika czy czyms sie beda jeszcze roznic te silniki?
Leon_SSJ - 3 Cze 2007, 16:49
witam
wrocila koncepcja swapa...
i juz poczynilem powazne kroki: mam silnik ze wszystkimi czujnikami, sprzeglem, poduszka, kolektorami, kompa, chlodnice... nie mam alternatora i rozrusznika i nie wiem czy bedzie potrzebny?? druga rzecz to dolot powinienem miec przeplywomierz? brak mi wizaki od ecu :/ ma ktos? jaki to jest koszt?
Wojtass - 3 Cze 2007, 17:15
Rozrusznik pasuje z 1.3, alternator już niebardzo ale jak sie potrudzisz to też wpasujesz.
W dolocie nie ma przepływomierza tylko jest MAP sensor, jest inny niż w 1.3
Jak chcesz to wiązkę do tego silnika i MAPa mam.
Pozdro
Leon_SSJ - 3 Cze 2007, 17:28
jak wyglada ten map sensor i gdzie jest? bo mozliwe ze go mam... wiazke bym chcial od ciebie jesli nie mam mapsensora to tez jaka cena?
odyniec - 3 Cze 2007, 18:50
mapa w 1.3 masz na scianie... wchodzi tam taka rurka z wtrysku. czarny badziew.
Leon_SSJ - 6 Cze 2007, 18:55
a nie bedzi emi potrzebna sonda lambda od 1.6 ???
Lokmen - 6 Cze 2007, 19:03
nie - jeśli stara jest ok
Leon_SSJ - 8 Cze 2007, 16:41
musialem kupic tarcze sprzeglowa od 1.6 (nikt nie pisal ze nie pasuje) i alternator tez musialem od 1.6 zalatwic o tamten nie bardzo podchodzil za duzo kombinacji... zobaczymy co bedzie dalej jutro moze juz bedzie skonczona a dlaczego chlodnica od 1.3 nie moze zostac? mam od 1.6 ale sa troche inne mocowania a sa tej samej wielkosci
Ad@mus - 8 Cze 2007, 16:56
normalne ze sprzeglo nie pasuje....
skrzynia z 1.3 podchodzi ale sprzeglo i tak dla spokoju zmienic trzeba
altek i ruchacz tez zmien zeby bylo ok
chlodnice tez z 1.6 lepiej wlozyc...
jak swap to najlepiej nie przebierac w polsrodkach bo sie zemsci kiedys
Daras84 - 8 Cze 2007, 17:09
ale poco rozruch?? skoro jest taki sam?
Leon_SSJ - 8 Cze 2007, 17:14
normalne a nikt o tym nie napisal wiem ze najlepiej wszystko by bylo zmeinic ale jak jest to samo to jaki to sens... poda mi ktos racjonalcy powod dlaczego by wypadalo dac chlodnice od 1.6? pozdr
Ad@mus - 8 Cze 2007, 17:22
ja nie wiem...moze ta z 1.6 jest bardziej wydajna...tak jak powiedzialem dla spokoju lepiej zmien
jak swap sie zakonczy to mi napisz ile cie to wynioslo
Wojtass - 8 Cze 2007, 22:48
Nie o to chodzi, chłodnice musisz (tzn raczej musisz) zmienić, bo jej wyjścia są z innej strony niż termostat, w związku z czym zostawiajac starą z 1.3 bedziesz musiał robić kombinowaną rurę wodną, która będzie pewnie łączona w 2-3 miejscach, które będą przeciekać.
I nie narzekaj tylko idź za ciosem, tak to bywa Później zwróci się, z nawiązką (niestety już nie materialną)
Leon_SSJ - 9 Cze 2007, 09:40
wczoraj sie mocno wkurzylem :bad: skrzynia nie pasuje! nie weim moze mialem jakis inny rodzaj czy cos musialem w nocy jechac po skrzynie... na szczescie mialem gdzie koszt 330zl. pobyt samochodu u mechanika przedluza sie... powiedzcie co mnei jeszcze moze zaskoczyc?? prosze o wypowiedzi osob ktore juz mialo z tym do czynienia.mam silnik z czujnikami skrzynie sprzeglo komputer wiazke z mapem alternator ukl. wydechowy i chlodnice. jak jest z pompa??
odyniec - 9 Cze 2007, 13:43
jak to skrzynia nie pasowala? od fiest wszystkie sa wymienne i od czesci escortow tez pasuja...
Daras84 - 9 Cze 2007, 14:20
no wlasnie dlaczego nie pasowala?? czy w 1.3 miedzy skrzynia a silnikiem tez jest taka metalowa podkladka/flansza?
Leon_SSJ - 9 Cze 2007, 15:05
no normalnie nie pasowala. ma w srodku jakies przetloczenia ktore przeszkadzaja.
Daras84 - 9 Cze 2007, 15:12
dziwne ja w swoim 1.8 mialem nawet z 1.1 i bylo ok
Wojtass - 9 Cze 2007, 16:02
Może nie odkręciłeś osłon koła zamachowego i dlatego nie pasiła?
A tak poważnie to po prostu MUSI pasować, nie ma innej możliwości, skrzynie są wymienne nawet między mk1-mk3 a nawet młodszymi czy też escortami... (nie uwzględniając wyjść półosi).
Nie chce nic mówić ale powinieneś chyba zmienić mechanika...
Leon_SSJ - 9 Cze 2007, 23:52
jeszcze jedno mnie meczy, jak to jest z ta cala wiazka? wystarczy ja przepiac? czy wtyczka do skrzynki bezpiecznikow jest taka sama? krotko mowiac, czy trzeba cos przerabiac? musi sie tym zajac elektryk czy dam rade sam? a dodam ze zawiele pojecia o tym niemam.
[ Dodano: Sob Cze 09, 2007 23:57 ]
a tak wogole to silnik ze skrzynia juz siedzi. wszystko juz jest zrobione, zostala juz tylko elektryka.
Wojtass - 10 Cze 2007, 09:57
Wiązka ma takie same połączenie z bezpiecznikami co 1.1, łączy się z resztą wtyczką przy ściance grodziowej. Trzeba jeszcze wywalić stary komputer i podpiąć nowy. Wtedy wszystko będzie działać.
Leon_SSJ - 15 Cze 2007, 19:39
powiedzcie mi co to za gniazdo:
i co to za wtyka (z wiazki):
squadak - 18 Cze 2007, 10:42
to jest polaczenie tego co masz na kolektorze (wtryski, czujnik temp powietrza, wody, potencjometr przepustnicy i bocznik) z reszta wiazki w aucie
Leon_SSJ - 23 Cze 2007, 08:26
nie moge jej odpalic teraz to juz nei wiem co jej dolega ;(
odyniec - 23 Cze 2007, 08:43
iskra i paliwo - sprawdz najpierw czy to jest.
Leon_SSJ - 23 Cze 2007, 17:10
najpierw byla iskra ale nie szlo paliwo - powod nie podpieta instalacja gazowa, ktora blokowala, a teraz idzie paliwo a nie ma iskry :-(
odyniec - 23 Cze 2007, 17:27
no iskra jak byla to ktos musial cos zrobić ze jej niema
SpiderMAN - 24 Cze 2007, 00:05
A chlopaki powiedzcie mi taka rzecz. Hipotetyczne pytanie. Co musialbym kupic oprocz silnika 1.3i zeby go wstawic do mojej fiesty. Skrzynia pewnie spasuje, pewnie alternator, rozrusznik takze, chlodnica?
Co jeszcze by podeszlo, a co nie.
Oczywiscie szukam alternatywy dla kapitalki silnika, bo ta raczej sensu nie ma ze wzgledu na koszty.
jackrzec - 24 Cze 2007, 00:14
SpiderMAN napisał/a: | Co musialbym kupic oprocz silnika 1.3i zeby go wstawic do mojej fiesty. | Nic - wszystko pasuje.
SpiderMAN - 24 Cze 2007, 00:23
jackrzec napisał/a: | SpiderMAN napisał/a: | Co musialbym kupic oprocz silnika 1.3i zeby go wstawic do mojej fiesty. | Nic - wszystko pasuje. | Acha... No to na wiosne next year pomysle. Moze trafie od kogos z forumowiczow jakis silnik z malym przebiegiem.
Dzieki za oswiecenie mnie.
jackrzec - 24 Cze 2007, 00:35
SpiderMAN napisał/a: | jakis silnik z malym przebiegiem. | To jest niemożliwe
SpiderMAN - 24 Cze 2007, 00:43
jackrzec napisał/a: | SpiderMAN napisał/a: | jakis silnik z malym przebiegiem. | To jest niemożliwe | Albo taki, ale w dobrym stanie, co oleju nie bierze...
madek - 24 Cze 2007, 00:56
SpiderMAN napisał/a: | Co musialbym kupic oprocz silnika 1.3i zeby go wstawic do mojej fiesty. |
Inny jest komp i wtrysk (minimalnie wieksza srednica gardzieli). Ale mozna spokojnie zostawic te graty z 1.1.
jackrzec - 24 Cze 2007, 01:06
madek napisał/a: | Inny jest komp i wtrysk (minimalnie wieksza srednica gardzieli). Ale mozna spokojnie zostawic te graty z 1.1. | Teoretycznie tak, ale na tych z 1,1 nie widać żadnej różnicy w działaniu, a co do wtrysku, to jest taki sam, co prawda mikrometrem nie mierzyłem, ale akurat mam obie fiesty 1,1 i 1,3 i różnicy nie widzę żadnej.
madek - 24 Cze 2007, 01:12
jackrzec, ja tez nie widzialem tej roznicy na oczy, ale juz czytalem kilka razy ze 1.1 ma 30mm a 1.3 34mm. jak by nie bylo i tak nie ma co sobie tym zawracac glowy bo jak mowisz, dziala tak samo
ale koniec OT bo nie o tym temat.
odyniec - 24 Cze 2007, 10:28
no ew. komputer. chodzi na 1.1 ale spalanie moze wzrosnac.
SpiderMAN - 24 Cze 2007, 11:07
Dobra chlopaki, to jaki silnik podejdzie w takim razie z walkiem w glowicy, z jak najmniejsza liczba rzeczy do kupienia?
1.3 Endura E?
1.4 CVH 8v?
Zanacze jednakze, ze nie potrzebuje 100KM w tym aucie, wiec to co zaproponowalem byloby OK.
Ciakwawi mnie jakie by byly koszty takiej przekladki.
madek - 24 Cze 2007, 12:39
to to samo co OHV, tylko wielopunkt
SpiderMAN napisał/a: | 1.4 CVH 8v? |
tu juz bedzie wieksza rzezba, a raczej koszty...
odyniec - 24 Cze 2007, 12:41
jak juz przekladke na 1.4 planujesz, (bo 1.3Endure ciezko bedzie....) to wez pierdyknij sobie 1.6cvh. koło 100 kucy bedzie spalanie nie wiele wieksze, koszty niemal te same a przyjemnosci wiecej.
SpiderMAN - 24 Cze 2007, 12:43
madek napisał/a: |
to to samo co OHV, tylko wielopunkt
SpiderMAN napisał/a: | 1.4 CVH 8v? |
tu juz bedzie wieksza rzezba. | Czyli 1.3 Endura E by pasowala?
Pytam, czy spasuje skrzynia, ta ktora mam, chlodnica, rozrusznik, alternator, komp, elektryka?
Co by podeszlo z mojego silnika, a co oprocz uzbrojonego silnika Endura E by trzeba bylo zakupic?
Czy ktos moglby mi zrobic taka rozpiske z czesciami i orientacyjnymi cenami?
[ Dodano: Nie Cze 24, 2007 12:47 ]
odyniec napisał/a: | jak juz przekladke na 1.4 planujesz, (bo 1.3Endure ciezko bedzie....) to wez pierdyknij sobie 1.6cvh. koło 100 kucy bedzie spalanie nie wiele wieksze, koszty niemal te same a przyjemnosci wiecej. | Nie planuje tylko staram sie jak najwiecej dowiedziec... Pozatym mowisz 1.6, nie powiem, ze nie byloby przyjemniej, ale to trzeba jeszcze hamulce, zawias i bog wie co jeszcze.
No chyba, ze mi sie trafi w przyszlosci jakas rozbita XR2i z kompletna, ze sprawna mechanika, na przyklad po dachowaniu... to nie pogardze, moze wtedy by sie po prostu calosc przelozylo do mojej budy...
madek - 24 Cze 2007, 13:11
SpiderMAN napisał/a: | Czyli 1.3 Endura E by pasowala?
Pytam, czy spasuje skrzynia, ta ktora mam, chlodnica, rozrusznik, alternator, komp, elektryka?
Co by podeszlo z mojego silnika, a co oprocz uzbrojonego silnika Endura E by trzeba bylo zakupic?
Czy ktos moglby mi zrobic taka rozpiske z czesciami i orientacyjnymi cenami? |
do wymiany komp, cała wiązka elektryczna, kolektory, układ wtryskowy, alternator, rozrusznik (chyba), chłodnica moze i by pasowala. skrzynia - nie mam pojęcia.
odyniec - 24 Cze 2007, 14:59
SpiderMAN napisał/a: |
odyniec napisał/a: | jak juz przekladke na 1.4 planujesz, (bo 1.3Endure ciezko bedzie....) to wez pierdyknij sobie 1.6cvh. koło 100 kucy bedzie spalanie nie wiele wieksze, koszty niemal te same a przyjemnosci wiecej. | Nie planuje tylko staram sie jak najwiecej dowiedziec... Pozatym mowisz 1.6, nie powiem, ze nie byloby przyjemniej, ale to trzeba jeszcze hamulce, zawias i bog wie co jeszcze.
No chyba, ze mi sie trafi w przyszlosci jakas rozbita XR2i z kompletna, ze sprawna mechanika, na przyklad po dachowaniu... to nie pogardze, moze wtedy by sie po prostu calosc przelozylo do mojej budy... |
a myslisz ze przy przekladce na 1.4 nie czeka Cie zmiana zawiechy i hamulcow?
przod napewno, tyl niekoniecznie.
z przodu byly juz fabrycznie inne hamulce w 1.4, w tylu zmienione zostaly dopiero przy 1.6.
Leon_SSJ - 28 Cze 2007, 23:24
fiesta stoi u elektryka...
dizisaj bylem sie dowiedziec ale szefa nei bylo a pracownik mi powiedzial ze szef powiedizal ze na gazie to odpali, ale na benzynie nie bo brak jakiegos modulu.. ale dokladnie nie wiem o co chodzi a z szefem nie moglem sie skontaktowac
czego moze brakowac? nie chodzi przypadkiem o edis?
SpiderMAN - 28 Cze 2007, 23:27
Ja soie raczej swapowanie odpuszcze...
Pojezdzi sie, jak silnik padnie, sie wezmie drugi taki sam... Ot tyle z mojej strony...
zoharek - 28 Cze 2007, 23:33
SpiderMAN, mam kompletną endurę na zbyciu, więc się zastanów (razem ze skrzynią, wiązką, komputerem kolektorami, chłodnicą itd )
SpiderMAN - 28 Cze 2007, 23:37
zoharek napisał/a: | SpiderMAN, mam kompletną endurę na zbyciu, więc się zastanów (razem ze skrzynią, wiązką, komputerem kolektorami, chłodnicą itd ) | Dzieki... ale mam inne wydatki... a pozatym takiej tragedii z tym silnikiem co mam nie ma... Ja jak cos pytam, to w dwoch celach, albo chce cos zrobic, albo sie tylko z ciekawosci chce doksztalcic w temacie... teorii...
stafcio - 29 Cze 2007, 08:33
czy pompe paliwa trzeba zmienic przy zmianie silnika? czy ta co jest w 1,3 podejdzie pod 1,6?
czy polosie od escorta 1,6cvh sa takiej samej dlugosci jak fiesty?
Leon_SSJ - 1 Lip 2007, 12:11
co odpowiada za to ze na zadnym cylindrze nei ma iskry?
[ Dodano: Nie Lip 01, 2007 13:04 ]
czy modul zaplonowy od 1.3 rozni sie od tego od xr2i?
jackrzec - 1 Lip 2007, 19:00
Leon_SSJ napisał/a: | co odpowiada za to ze na zadnym cylindrze nei ma iskry? | Moduł, czujnik położenia walu, cewka, przekaźnik zapłonu, stacyjka, immo (jeśli jest) i wszystkie kable pomiędzy nimi. Leon_SSJ napisał/a: | czy modul zaplonowy od 1.3 rozni sie od tego od xr2i? | Różni się , a jak bardzo to zależy jaką xrkę masz na myśli, bo jeśli np. z Zeteciem, to iskrą nie steruje moduł tylko komp.
Leon_SSJ - 2 Lip 2007, 09:18
mam prosbe moglby ktos z silnikiem 1.6 EFI napisac jaki ma nr EDISa?
Tommur - 2 Lip 2007, 12:19
1.6 EFI 104KM
Edis 89FB-12K072-AB numer z posta kolegi edis
Leon_SSJ - 2 Lip 2007, 17:31
a jak to jest z tymi numerami chodiz mi o to czy np wszystkie xr2i mialy edisy z takimi samymi numerami czy moga sie one w poszczegolnych xr2i roznic? (chodzi mi o silnik 1.6 EFI)
red1 - 14 Lip 2007, 22:11
Witam. Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość .
Czy amortyzatory w xr2i są inne niż w pozostałych modelach ?
Daras84 - 15 Lip 2007, 10:54
na przodzie tak, bo maja np: uchwyty na stab
stafcio - 19 Lip 2007, 14:02
i jak odpalił?
Leon_SSJ - 19 Lip 2007, 15:40
nic nie odpalil juz mnie to kosztuje 2500zl i nie mam poltora miesiaca samochodu.........
dzisiaj sie ma elektryk taki xza to wziasc i zobaczymy do niedzieli ponoc ma zamiar to zrobic
odyniec - 20 Lip 2007, 06:26
znjdz sobie lepiej jakiegos kumpla co na elektryce sie zna i niech Ci to obejrzy. elektryk skasuje cie i to ladnie za bylw co, a co po znajomosci to wiadomo. sam poznasz usterke i taniej cie to wyniesie.
Leon_SSJ - 22 Lip 2007, 16:46
napewno nie jest potrzebny przeplywomierz?? fiesta odpalila na gazie ale musze zmienic reduktor na benzynie nie pali ponoc wlasnei to przez brak przeplywomierza mowili tez cos o cewce a i pompe paliwa jeszcze mam stara zalozona zobaczymy co bedzie jak zmienie ale to chyba nie ma wplywu na rozruch?
odyniec - 22 Lip 2007, 22:20
do silnika turbo trzeba pompe zmienic wiec i tu raczej takze.
Leon_SSJ - 22 Lip 2007, 22:26
pompe mam juz jutro bedzie zalozona tylko mnie ciekawi najbardziej ten przeplywomierz bo na gazie pali a na benzynie nie ponoc jutro sie dowiem szczegolow
XXXDZIKIXXX - 26 Lip 2007, 22:11
ja mam 1.1 silnik i chciałbym zmienic na 1.6 efi ale nie wiem czy mocowania pasowałyby? no i co jeszcze musiałbym wymienic oprócz komputera, skrzyni
madek - 26 Lip 2007, 23:10
XXXDZIKIXXX, łaskawie uzyj funkcji szukaj
stafcio - 12 Sie 2007, 23:09
jakieś nowe informacje?
napisz na co zwrócić szczególną uwagę, jakbyś miał tak w skrócie napisać czego się wystrzegać i takie tam.
takie złote myśli swapa
Leon_SSJ - 18 Sie 2007, 10:27
zlota mysl taka ze swap niegdy nie jest bezproblemowy i latwy i zawsze kosztuje duzo wiecej niz sie przewiduje...
jeszcze sie nei uporalem ze wszystkim jak bedzie tip top to zdam cala realcje ze swapa razem z kosztorysem.
[ Dodano: Sob Sie 18, 2007 09:22 ]
zostal jeden problem za wczesny zaplon auto strzela na gazie na benzynie klekocze, nie rowne oborty na poczatku czasem czuc benzyne to sa podobno objawy wlasnie za wczesnego zaplonu co poradzic???
|
|