Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - jak ciepła nie idzie jak burza-czujniki temp.silnika.

domin1 - 11 Kwi 2006, 19:59
Temat postu: jak ciepła nie idzie jak burza-czujniki temp.silnika.
więc tak panowie.mam problem otóż moja fiesta jak się rozgrzeja zalewa ja paliwo tak pokazuje analizator spalin i co zrobiłem? a więc moje spostrzeżenie polego na tym żę po odłączenia przewodu od czunika temperatury silnika z którego komputer odczytuje temp.silnika(jest on wkręcony od dołu kol.ssącego) i podłączenia pod ten przewód drugiego takiego samego czujnika ale czujnik jest zimny i nie jest wkręcony w kol. (normalnie leży sobie obok silnika) fiesta idzie i startuje jak burza.moje pytanie brzmi w czym jest problem co sie stało co robić?
jackrzec - 12 Kwi 2006, 06:45

Jesli ten czujnik sobie wisi i jest ciągle zimny, to fiesta ci chodzi praktycznie cały czas na ssaniu!!! Być może tamtem czujnik jest walnięty. A niemożesz tego nowego wkręcić na miejscę starego?
domin1 - 12 Kwi 2006, 06:58

jackrzec napisał/a:
Jesli ten czujnik sobie wisi i jest ciągle zimny, to fiesta ci chodzi praktycznie cały czas na ssaniu!!! Być może tamtem czujnik jest walnięty. A niemożesz tego nowego wkręcić na miejscę starego?

juz tak robiłem też i nadfal jest to samo wcześniej jeszcze wymianiłem wtrysk bo myslałem że on tak leje i czujnik powietrza w przepustnicy i nic z tego

Micfig - 15 Kwi 2006, 20:26

Hej. Mam pytanie do was na temat czujnika temperatury. Chciałbym wymienić go w mojej Fieście 95r 1,3i ale nie wiem jaki kolor wybrać. Gdzieś wyczytałem że zielona końcówka jest do 1,1 a czy w mojej Fieście jest to samo? :-/
jackrzec - 16 Kwi 2006, 06:40

Micfig napisał/a:
Hej. Mam pytanie do was na temat czujnika temperatury. Chciałbym wymienić go w mojej Fieście 95r 1,3i ale nie wiem jaki kolor wybrać. Gdzieś wyczytałem że zielona końcówka jest do 1,1 a czy w mojej Fieście jest to samo? :-/

Ja mam 1,3 i też jest zielony - wymieniasz na taki jaki masz! Ściagasz z niego kabel i będziesz widział jaki ma kolor ten plastik. A tak wogole, to ty piszesz o czujniku temp ale na wskaźnik na descer, a ten co my opisywaliśmy, to czujnik z którego komp bierze pomiary

Micfig - 16 Kwi 2006, 13:23

o niego właśnie mi chodzi. To czujnik z którego komp bierze info o temp wody.
Prawdopodobnie termostat mam ciągle otwarty bo nigdy mi sie nie podniósł powyżej M.
Jak by termostat był dobry to czujnik umieszczony na nim pokazywałby wiecej, prawda? Więc chyba czeka mnie następny wydatek :cry:
Pozdrawiam

jackrzec - 17 Kwi 2006, 08:39

Micfig napisał/a:
o niego właśnie mi chodzi. To czujnik z którego komp bierze info o temp wody.
Prawdopodobnie termostat mam ciągle otwarty bo nigdy mi sie nie podniósł powyżej M.
Jak by termostat był dobry to czujnik umieszczony na nim pokazywałby wiecej, prawda? Więc chyba czeka mnie następny wydatek :cry:
Pozdrawiam


To skąd wiesz że jest zielony? tego czujnika nie ma na wierzchu - jest z tyłu silnika i dostęp lekko prze...ny , a co do koloru, to ja niewidziałem żeby był kolorowy! To że wskazówka podnosi się tylko do M, to może być walnięty termostat lub czujnik z przodu - ten jest zielony (lub inny - nie wiem jaki masz) i to ten czujnik odpowiada za wskazania na desce. Tak wogole, to ten z przodu nie jest umieszczony na termostacie, tylko pod nim i jest wkręcony bezpośrednio w blok silnika i dochodzi do niego pojedynczy przewód. Na termostacie jest wyłącznik wentylatora chłodnicy, a nie czujnik. Ten z tyłu nie ma nic z tym wspólnego - chyba to, że jest wkręcony w ten sam silnik. A tak wogole, to fieste jest ciężko tak nagrzać żeby był max - tym bardziej 1,1 i 1,3

Micfig - 17 Kwi 2006, 21:22

jackrzec napisał/a:
To skąd wiesz że jest zielony? tego czujnika nie ma na wierzchu - jest z tyłu silnika i dostęp lekko prze...ny , a co do koloru, to ja niewidziałem żeby był kolorowy! To że wskazówka podnosi się tylko do M, to może być walnięty termostat lub czujnik z przodu - ten jest zielony (lub inny - nie wiem jaki masz) i to ten czujnik odpowiada za wskazania na desce. Tak wogole, to ten z przodu nie jest umieszczony na termostacie, tylko pod nim i jest wkręcony bezpośrednio w blok silnika i dochodzi do niego pojedynczy przewód. Na termostacie jest wyłącznik wentylatora chłodnicy, a nie czujnik. Ten z tyłu nie ma nic z tym wspólnego - chyba to, że jest wkręcony w ten sam silnik. A tak wogole, to fieste jest ciężko tak nagrzać żeby był max - tym bardziej 1,1 i 1,3


A to wszystko jasne. A ja myślałem że to, co jest na termostacie to czujnik który odpowiada za wstazanie na desce, (wiedziałem ze jest to też włącznik wentylatora).
Więc pomiar temp jest pod spodem termostatu. Czyli jeżeli temperatura nigdy nie osiągnęła powiedzmy środka skali to można powiedzieć że termostat nie domyka się i woda krąży w układzie poza silnikiem?
Czekam na odpowiedź. Z góry dziękuje

jackrzec - 18 Kwi 2006, 08:22

Micfig napisał/a:
Czyli jeżeli temperatura nigdy nie osiągnęła powiedzmy środka skali to można powiedzieć że termostat nie domyka się i woda krąży w układzie poza silnikiem?
Termostat może byc walnięty, lub równie dobrze może być walnięty ten czujni pod nim - to g..o też często siada. Zamiennik kosztuje ok 13-15zł, a roboty na 2 minuty :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group