Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Dławi się na 5 biegu

Frycek - 21 Kwi 2006, 18:48
Temat postu: [MK3] Dławi się na 5 biegu
Ostatnio zaobserwowalem dziwny objaw...ruszam sobie ,jade wszystko jest ok..do momentu kiedy wrzuce V bieg,auto robi sie mulowate a co jakas chwile zaczyna szarpac....co jest??

jakies pomysly??

Debek - 21 Kwi 2006, 19:07

że na 5 biegu 1.1 ma muła to nic dziwnego. A na jakim nie ma :cojest: ?
Może po prostu za wcześnie wrzucasz tą piątke. Każdy silnik(prawie) można przymulić wzucając najwyższy bieg przy bardzo niskich obrotach. Przy tak słabym silniku, jeśli po zmianie biegu chcesz dalej przyśpieszać lepiej rób to z jak najwyższych obrotów, nie wiem jakich, ale wysokich, inaczej popsujesz sobie silnik
Hej

Jareczek - 21 Kwi 2006, 21:32

A przy jakiej prędkosci wbijasz ten Vty bieg, bo domyslam sie, ze nie masz obrotomierza. Może za wcześnie go wbijasz i silnik nie ma odpowiednich obrotów i dlatego odczuwasz "dławienie"
jackrzec - 21 Kwi 2006, 22:40

Cytat:
że na 5 biegu 1.1 ma muła to nic dziwnego. A na jakim nie ma :cojest: ?
Piszesz dziwne rzeczy! No to co że to 1,1? Jedynie kiedy powinna się zamulic, to gdy 5 wbije np przy 40km/h... Jak jest wszystko ok, i normalnie zmienia biegi, to nic nie powinno się zamulać - nieważne czy to 1,1 czy 1,8
Debek - 21 Kwi 2006, 23:40

Gdy wbije piątke przy niskiej prędkości obrotowej, lub przy 40km/h nic takiego się nie stanie. Gorzej jak będzie chciał utrzymać tą prędkość na tym biegu, lub co gorsze przyśpieszyć. Bo zapewne założeniem konstruktorów, w momęcie dołożenia do silnika 1.1 skrzyni piątki, było uczynienie z niej typowego nad biegu, czyli przełożenia do utrzymywania stałej, stosunkowo wysokiej prędkości na trasie. Teoretycznie ten bieg(tymbardziej w tych silnikach) nie powinien być wykorzystywany więc do przyśpieszania, i nie tylko dlatego że kiepsko by mu to szło, ale przedewszystkim po to żeby nie przeciążać silnika, dla którego wbrew pozorą praca w takich warunkach to coś gorszego niż piłowanie go na niższych biegach. Dlatego jestem gorącym zwolennikiem tego drugiego :D .I oczywiście, tyczy się to wszystkich silników, ale jest to najbardziej aktualne właśnie dla małych jednostek napędowych, z małą ilością momentu. Oddzielnym tematem jest tu oczywiście dobór przełożen skrzyni.
ALe się rozpisałem...blablabla...uff, juz lepiej
Hej

Frycek - 22 Kwi 2006, 09:48

Nie no Panowie nie robcie sobie jaj.....wiem jak zmieniac biegi w koncu prawko mam nie od dzis,a dodatkowo jestem kierowca zawodowym.....

glownie chodzi mi o to ze jak wrzuce ta piatke powyzej 100km - w sumie nie chodzi tutaj o predkosc tylko o to ze auto zaczyna szarpac i nie wiem co jest przyczyna,cala zime przejezdzilem bez problemu.... :-(

jackrzec - 23 Kwi 2006, 06:52

Jesli przy 100 tak się dzieje, to niedobrze - wygląda na to że to coś ze skrzynią, ale na skrzyniach się aż tak nie znam i nie potrfię pomóc. Sa tu ludzie którzy znają skrzynię na pamięć i może niech oni się wypowiedzą.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group