|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Latwa sprawa na poprawienie mocy
Macias - 24 Kwi 2006, 07:52 Temat postu: Latwa sprawa na poprawienie mocy Wypierdzielic katalizator (przynajmniej w mk2 wydaje mi sie ze znajduje sie on za blisko silnika) pozatym im starsza tym katalizator bardziej zajechany wiec najlepiej sie go pozbyc a zamiast tylnego tlumika wstawiamy strumienice. To wszystko spowoduje szybsze odprowadzanie spalin i dodatkowo przyjemny dzwiek ze strumienicy.
dday - 24 Kwi 2006, 11:02
to w mk2 były katalizatory
(a miejsce zamontowania strumiennicy pozostawie bez komentarza )
_-MoKrY-_ - 24 Kwi 2006, 15:12
strumiennicę se odpuść zamiast "kata" o ile tam w ogóle jest daj przelotowy, a na koniec zwykły tłumik i będzie git, a jak masz szmal to jakiś sportowy tłumik możesz dać
na pewno będzie to miało lepszy efekt
Żółwik Tuptuś - 25 Kwi 2006, 08:46
W mk2 wytsępował taki dziwny ukłąd czyli Gaźnik bez sondy Lambda ale z katalizatorem ( nie wiem jak to wyglądało jeżeli chodzi o lata bo najwcześniejsza wersja jakąwidziałem była z 83 roku a wiadomo że nawet w 89 zdażały sie wersje bez Kata )
Co do Wątpliwosci kolegi odnośnie odległości kata od silnika to zastanawiam sie jak wygląda sprawa w TICO w którym katalizator jest bezpośrednio przykręcony do kolektora wydechowego - ma sie to nijak do kata w mk2 który na ogół znajdował się na wysokości przegrody czołowej ( żadziej tuż za portkami ) - Przeceiz katalizator do swojej prawidłowej pracy potrzebuje niemałej temperatury a ogżewany jest właśnie spalinami .
Faktem jest natomiast że w tak starym aucie katalizator jest na ogół w kiepskim stanie i jest raczej przekszodą )
Co do strumienicy zamiast tylnego ( jedynego ?? ) tłumika - kiepski pomysł - mamy 1.1 z odgłosem silnika odrzutowego ( zreszta sam pomysł wstawienia " strumienicy " w tak odległym i dowolnym miejscu jest raczej kiepski )
Aero - 25 Kwi 2006, 16:33
co do modyfikacji wydechu, mpolecam artykul na stronie milosnikow fiata http://www.fiat-furious.p.../mod_wydech.htm
maciek85ty - 25 Kwi 2006, 22:47
No właśnie jak to jest z miejscem montowania strumienicy? Gdzieś czytałem że najlepiej wstawiś takową zamiast kata a gdzieś indziej że zamiast środkowego tłumika. Jakie jest Wasze zdanie?
Laskosz - 25 Kwi 2006, 22:50
Ja gdzieś czytałem że im bliżej kolektora wydechowego tym lepiej, a to że ktoś wycina kata a w jego miejsce daje strumienice to inna sprawa
maciek85ty - 26 Kwi 2006, 07:22
Gdzieś też znalazłem żeby wymienić orginalnego kata na kata który stawia mniejszy opór i za nim strunke a na końcu jakiś tłumiczek sportowy.
LOY - 27 Kwi 2006, 01:48
maciek85ty napisał/a: | No właśnie jak to jest z miejscem montowania strumienicy? Gdzieś czytałem że najlepiej wstawiś takową zamiast kata a gdzieś indziej że zamiast środkowego tłumika. Jakie jest Wasze zdanie? |
a ja uważam że strumienice najlepiej i najpraktyczniej zamontowac w smietniku...
Jej sens jest równie mitycznie -niezwykły jak nazwa. Doskonale zdaję sobie sprawę oże strumienice stosowane są w rajdowych układach wydechowych ...ale panowie bez jaj..nie te auta ,nie te strumienice i drobny mankament w postaci braku Osrodka badawczo rozwojowego przy domu.
jak wspawac cos ...to rurkę -byle nie zmniejszyc średnicy ..a jak zmieniać tłumik na coś innego to n.p komorowy na tłumik szmerów i tyle w temacie "innym trzeba lat doświadczeń a ja wspawam sobie strumienicę i będę miał lepiej"
Żółwik Tuptuś - 27 Kwi 2006, 08:37
http://www.fiat-furious.p.../mod_wydech.htm - Niezdecydowanym ( albo raczej nieoświeconym proponuję lekturęlinku podanego przez Aero
A ze swojej strony popieram Loy-a - strumienica w cywilnym n/a ? dobry bajer na laski jakieś 5 lat temu .
|
|