|
Forum FiestaKlubPolska -
|
![](images/print.gif) |
Tuning mechaniczny - zatarta turbina...
doogi - 11 Maj 2006, 17:34 Temat postu: zatarta turbina... witam.
mam do kupienia kolektor + turbine (t3) "zatartą" i mam takie pytanie.
czy taką zatartą turbine (wirnik zatarty tylko muszle dobre i wirnik kompresora) trzeba regenerować czy można wymienić części i bedzie działać ??
nie znam sie na turbo to pisze o rade
i czy kolektor i uszczelka pod głowice od escorta rst bedzie pasować do seryjnej xrki ??
pozdrawiam
djpleban - 11 Maj 2006, 17:53
z tego co ja wiem to wartoby zregenerowac...
ale ogólnie to chyba będzie pytanie do naszego klubowego fachowca od turbo- Pumy
doogi - 11 Maj 2006, 18:41
regenerować nie ma sensu.
$ w błoto, a i tak w najbliższym czasie sie popsuje...
Piesek - 11 Maj 2006, 19:33
to jak niemasz teraz kasy to i tym bardziej na auto z turbiną bo to prosi o jedzonko po pierwsze zabieg uturbiania to duzy koszt niemysl ze zamkniesz sie tylko przy zakupie tego kolektora i turbiny... jak juz kiedys z Marcelem Radka bratem rozmawiałem 4tyś zł (mowa tu o 2.0) w kieszeni i można mieć już turbodoładowanie kompletne, oczywiście podstawowa wersja... zestrojenie kosztowne jest, ale frajda z rajdy gwarantowana
Wstrzymaj się z tym jeśli niemasz kasy bo paliwa będzie 2 razy więcej piło...
djpleban - 11 Maj 2006, 19:37
Piesek 2 razy więcej to może nie, ale Twoje przesłanie is clear
no i z tym dostrajaniem jest kupa pierdzielenia
sam myślałem o uturbieniu mojego zeteca (choc byłby to pewnie nienajleprzy pomysł) ale wystraszyły mnie koszta...
jak narazie w tym tygodniu wydałem troszkę $ na kolejne gadgety stylizacyjne, ale nie powiem co
doogi - 11 Maj 2006, 21:31
a kto mowi ze nie mam kasy.
zabieg uturbiania juz jest rozpoczęty. teraz mam tylko pytanie i pewnie nie ostatnie...
prosze tylko o odpowiedz, a nie o kazanie na temat pieniędzy. ]
jakbym niewiedział ile to kosztuje, to bym sie w to nie bawił...
PumaRST - 11 Maj 2006, 21:37
Gebal, turbiny sie regeneruje (około 1tyś) i w tedy pochodzą jeszcze drugie tyle (no cyba ze nie umiejetnie sie z nią bedziesz obchodził) , ale jesli nie chcesz regenerowanej to szykuj jakieś 3000-4000 zł na nową. Bo nie znajdziesz turbiny z lat 1986-1990 w idealnym stanie, to jest nie możliwe!!!
Kolektor od Escorta Turbo pasuje do głowicy z xr2i
djpleban napisał/a: | sam myślałem o uturbieniu mojego zeteca (choc byłby to pewnie nienajleprzy pomysł) |
Bardzo dobry silnik pod Turbo, a elektronika łatwiejsza do wystrojenia niż w wersjach z silnikiem CVH.
doogi - 11 Maj 2006, 21:48
a uszczelka pod glowice od rst ??
PumaRST - 11 Maj 2006, 21:57
Gebal napisał/a: | a uszczelka pod glowice od rst ?? |
co z nią??
czy pasuje??
Tak pasuje!!
djpleban - 11 Maj 2006, 22:30
PUMA napisał/a: | Bardzo dobry silnik pod Turbo, a elektronika łatwiejsza do wystrojenia niż w wersjach z silnikiem CVH. |
może kiedyś... jak pieniążki będą...
i pytanie czy jak będzie tyle pieniążków- czy będzie jeszcze fiesta...
btw, Puma; masz jakiś link może do stronki gdzie czegoś więcej się dowiem o Zetec Turbo? poczytałbym sobie, a niewiele tego znalazłem; może coś ciekawego wygrzebałeś
doogi - 12 Maj 2006, 12:27
www.zetec-turbo.co.uk/
PumaRST - 12 Maj 2006, 12:48
Tu wszedzie coś znajdziesz tylko trzeba poszukać:
http://www.rsbible.co.uk/
http://www.rsbible.co.uk/
http://www.streetdragster...tec%20Turbo.htm
http://www.escortrsturbo.co.uk/forum/index.php?
http://xrtwo.speedcentral.co.uk/index.php
A tu podstawoe info:
http://www.fiestaturbo.co...ecturbocooling/
http://www.fiestaturbo.com/articles/zetecturbo
I forum na www.fiestaturbo.com
KureckiGTT - 12 Maj 2006, 14:26
zatarta turbine mozna sobie w buty włozyc jest nic nie warta
Fordon - 13 Maj 2006, 06:37
Gebal ze tak zapytam z ciekawosci...
1. Co bedzie wchodzilo w sklad osprzetu do uturbienia (wypisz wszystkie elementy)?
2. Co poza silnikem bedziesz poprawia lub wzmacnial??
Pozdrawiam
doogi - 13 Maj 2006, 11:38
Brawo Fordon, znowu ktoś myśli ze amator bierze sie za uturbianie silnika.
Moze i tak jest, ale jakbym byl niepoparty wiedzą znajomych, rodziny i człowieka ktory to robił, to bym sie za to nie brał!!
Myślisz ze zjadles wszystkie rozumy i bedziesz teraz mnie odpytywał jak w szkole ??
chyba nie rozumiesz za bardzo...
[ Dodano: Sob Maj 13, 2006 10:40 ]
mam dość tej niechęci. niechcecie slyszeć o problemach to nie bede pisał.
zrobie to i nikt nawet nie uslyszy o mojej fiescie...
Piesek - 13 Maj 2006, 12:04
wiesz co ci powiem Gebal, Konrad jest to osoba która zna się na rzeczy i wie o czym mówi i grzecznie się ciebie spytał ale widac ze jestes malo bystry i zaczeles pisac jakies glupie farmazony. I powiem jeszcze lepiej nierobisz tutaj łaski piszac o swojej fiescie, bo zal dupe mnie sciska czytajas czasami wypowiedzi takie ze robie cos dla kogos na pokaz, robie to dla siebie i tylko dla siebie, a nie zeby suczki na miescie wyrwac czy przyszpanowac kolega... myslisz ze pozjadales wszystkie rozumy, to jestes w bledzie, czytac twoje wypowiedzi jestes typowym amatorem niemajacym bladego pojecia na temat uturbianiu (tak jak i ja ) a jedziesz to po kolegach z klubu ktorzy chca ci pomuc wiec zastanow sie najpier co piszesz, po pierwsze primo widze ze nalezysz do takich osob ze ma 1000zł w kieszeni i wszystko moze to cie uswiadomie po krutce ze za 1000zl to kupisz najwyzej turbine w bdb stanie koniec kropka. I znajac zycie sprzedasz za 3 miesiace fieste po stwierdzisz ze ma za mala "ciumek". Chłopie masz 18 lat a gadasz jakbys niewiem skonczyl niewiadomo jakie szkoly, niewiadomo jakie praktyki mial i niewiadomo co jeszcze. I zaznacze forum jest po to zeby ludzia pomagac a nie jechac po ludziach, wiec niewiem w czym problem robisz, sorka ze tak pisze, ale nielubie jak ktos takie cos odpierdziela... ass ganja
PumaRST - 13 Maj 2006, 12:06
Gebal napisał/a: | Brawo Fordon, znowu ktoś myśli ze amator bierze sie za uturbianie silnika.
Moze i tak jest, ale jakbym byl niepoparty wiedzą znajomych, rodziny i człowieka ktory to robił, to bym sie za to nie brał!!
Myślisz ze zjadles wszystkie rozumy i bedziesz teraz mnie odpytywał jak w szkole ??
chyba nie rozumiesz za bardzo...
mam dość tej niechęci. niechcecie slyszeć o problemach to nie bede pisał.
zrobie to i nikt nawet nie uslyszy o mojej fiescie... |
A teraz sie obraź i nie odzywaj do nikogo!!!
Zadał całkiem normalne pytanie, pewnie z checią podwiedzi jakiejś gdybyś coś pominoł a ty sie zachowujesz jak 12 letnia dziwczynka której zbarano kredki w szkole!!!
Fordon - 13 Maj 2006, 14:35
Gebal napisał/a: | Brawo Fordon, znowu ktoś myśli ze amator bierze sie za uturbianie silnika.
Moze i tak jest, ale jakbym byl niepoparty wiedzą znajomych, rodziny i człowieka ktory to robił, to bym sie za to nie brał!!
Myślisz ze zjadles wszystkie rozumy i bedziesz teraz mnie odpytywał jak w szkole ??
chyba nie rozumiesz za bardzo...
[ Dodano: Sob Maj 13, 2006 10:40 ]
mam dość tej niechęci. niechcecie slyszeć o problemach to nie bede pisał.
zrobie to i nikt nawet nie uslyszy o mojej fiescie... |
Skoro odbierasz normalne pytania jako jakis ata czy cos to sie mylisz... do tego cos mis sie dobrze panieta ze to XR2i jezdzi na LPG a kazdy wie po co zaklada sie LPG... wiec teraz bedzie Fiesta Turbo LPG nie no stary daj se spokuj bo ja wiem ze zawod syn fajna rzecz ale zeby do tego stopnia dostac w glowe
PumaRST - 13 Maj 2006, 16:01
Fordon napisał/a: | ..... wiec teraz bedzie Fiesta Turbo LPG ...... |
A czemu nie?? To akurat jest jak najbardziej możliwe. Pytocze naszą R5 2,0T LPG a jest poza zasiegiem jakiej kolwiek Fiesty na tym forum!!! LPG nie przeszkadza a jesli auto ma byc do użytku codziennego to nawet jestem za.
marcel20 - 13 Maj 2006, 16:28
PUMA napisał/a: | A czemu nie?? To akurat jest jak najbardziej możliwe. Pytocze naszą R5 2,0T LPG a jest poza zasiegiem jakiej kolwiek Fiesty na tym forum!!! LPG nie przeszkadza a jesli auto ma byc do użytku codziennego to nawet jestem za. |
Mówisz oczywiście o wtrysku LPG, bo inczaje kiepsko to widze
PumaRST - 13 Maj 2006, 16:34
marcel20 napisał/a: | PUMA napisał/a: | A czemu nie?? To akurat jest jak najbardziej możliwe. Pytocze naszą R5 2,0T LPG a jest poza zasiegiem jakiej kolwiek Fiesty na tym forum!!! LPG nie przeszkadza a jesli auto ma byc do użytku codziennego to nawet jestem za. |
Mówisz oczywiście o wtrysku LPG, bo inczaje kiepsko to widze |
Wżadnym wypadku, bo wtrysk LPG czyta info z elektroniki seryjnej wiec jeśli kolega Gebel nie dokupi zabawek od orginału to niee.
doogi - 13 Maj 2006, 16:37
i z tym postem odchodzi cała elektronika, gdyż moj gaz naqwet nie ma komputera...
marcel20 - 13 Maj 2006, 16:38
PUMA napisał/a: | Gebal, turbiny sie regeneruje (około 1tyś) i w tedy pochodzą jeszcze drugie tyle (no cyba ze nie umiejetnie sie z nią bedziesz obchodził) , ale jesli nie chcesz regenerowanej to szykuj jakieś 3000-4000 zł na nową. Bo nie znajdziesz turbiny z lat 1986-1990 w idealnym stanie, to jest nie możliwe!!! |
W sumie mój brat za regenracje turbiny zapłacił 2500 zł. Była robiona w Warszawie
w jakiejś konkretnej firmie i z tego co wiem to całe bebechy zostały wymienione na
nowe. Cała została wypiaskowana i odmalowana.
Powiem, że na początku FRSt miała problemy z trakcją na 3 biegu(na nie odprężonej głowicy). Dodam, że podróżowała
wtedy na 195/15" z ERST .
Troche nawet pochodziła jednak jej żywot już sie skończył, chyba przez pompe oleju.
doogi - 13 Maj 2006, 16:45
2500 troche duzo.
znalazlem firme sprzedajaca turbiny po regeneracji za ok. 700zł i dającą gwarancje na 12 miesięcy...
prawdopodobnie bede taką kupował...
Intruder - 13 Maj 2006, 18:23
Gebal napisał/a: | 2500 troche duzo.
znalazlem firme sprzedajaca turbiny po regeneracji za ok. 700zł i dającą gwarancje na 12 miesięcy...
prawdopodobnie bede taką kupował... |
za 700zł owszem... jest ich sporo na allegro, ale... zapytaj sie le kosztuje turbina do Twojego silnika i to napewno nie bedzie 700 zł
doogi - 13 Maj 2006, 18:36
http://owi.pl/show.php?id=5154
Cytat: |
UWAGA!! CENA REGENERACJI WYNOSI 600-800ZŁ
W ZALEŻNOŚCI OD USZKODZEŃ I MODELU TURBOSPRĘŻARKI
|
firma zamknieta do poniedziałku wiec dopiero w pon sie dowiem ile dokladnie.
marcel20 - 14 Maj 2006, 11:15
Gebal napisał/a: | regeneracji za ok. 700zł i dającą gwarancje na 12 miesięcy... |
Regeneracja regeneracji nie równa. Nie chodzi mi o to żebyś wybulij dużo
hajsu, ale rób tak żebyś nie musiał ich odwiedzać za jakiś czas
djpleban - 15 Maj 2006, 17:47
tak... i te wszystkie wypowiedzi są potwierdzeniem mojej niechęci do uturbiania motoru...
ale Puma i Gebal... dzięki za linki, napewno poczytam
marcel20 - 15 Maj 2006, 18:52
djpleban napisał/a: | tak... i te wszystkie wypowiedzi są potwierdzeniem mojej niechęci do uturbiania motoru...
ale Puma i Gebal... dzięki za linki, napewno poczytam |
Zgadzam sie w 100%. Zabardzo nie znam sie na ukłądach turbo ale wiem
jakie zawsze brat miewał problemy. Dla mnie fajnym silniczkiem jest zetec.
I na pewno mniej awaryjny, a miałem z czymś takim doczynienia
przez 3 lata
djpleban - 15 Maj 2006, 20:14
Marcel... bigok
Wojtass - 15 Maj 2006, 20:21
marcel20 napisał/a: |
W sumie mój brat za regenracje turbiny zapłacił 2500 zł. Była robiona w Warszawie
w jakiejś konkretnej firmie i z tego co wiem to całe bebechy zostały wymienione na
nowe. Cała została wypiaskowana i odmalowana.
Powiem, że na początku FRSt miała problemy z trakcją na 3 biegu(na nie odprężonej głowicy). Dodam, że podróżowała
wtedy na 195/15" z ERST .
Troche nawet pochodziła jednak jej żywot już sie skończył, chyba przez pompe oleju. |
To na czym ta regeneracja polegała, skoro aż tyle kasy chcieli?
U mnie za regeneracje też biorą 700zł i polega to na wymianie bebechów (wrnika, łożysk...). No i po czymś takim mamy niemal nówkę turbo.
Pozdro
marcel20 - 15 Maj 2006, 20:58
Wojtass napisał/a: |
To na czym ta regeneracja polegała, skoro aż tyle kasy chcieli?
U mnie za regeneracje też biorą 700zł i polega to na wymianie bebechów (wrnika, łożysk...). No i po czymś takim mamy niemal nówkę turbo.
Pozdro |
O szczegóły musisz spytać Gienka. To było ok. 2 lata temu wiec pamietam przez mgle.
Wiem że wszystko zmieniali na nowe, a części dość długo sprowadzali.W sumie my do ost.
chwili myśleliśmy że to będzie nowa jako nowa
PumaRST - 15 Maj 2006, 22:51
Wojtass napisał/a: | marcel20 napisał/a: |
W sumie mój brat za regenracje turbiny zapłacił 2500 zł. Była robiona w Warszawie
w jakiejś konkretnej firmie i z tego co wiem to całe bebechy zostały wymienione na
nowe. Cała została wypiaskowana i odmalowana.
Powiem, że na początku FRSt miała problemy z trakcją na 3 biegu(na nie odprężonej głowicy). Dodam, że podróżowała
wtedy na 195/15" z ERST .
Troche nawet pochodziła jednak jej żywot już sie skończył, chyba przez pompe oleju. |
To na czym ta regeneracja polegała, skoro aż tyle kasy chcieli?
U mnie za regeneracje też biorą 700zł i polega to na wymianie bebechów (wrnika, łożysk...). No i po czymś takim mamy niemal nówkę turbo.
Pozdro |
Na tym samym tylko to była cena Warszawska
|
|