Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] Demontaż miski olejowej - 1.8D Endura-De

GilU - 31 Maj 2006, 22:08
Temat postu: [MK4] Demontaż miski olejowej - 1.8D Endura-De
Witam,
Wlasnie trwaja prace remontowe silnika niedawno zakupionej fiesciny :) Rozkrecone juz jest pol silnika, probujemy dostac sie do tlokow ale mamy problem ze zdjeciem miski olejowej. Sprawa tyczy sie fiesty '99 1.8D endura-de. Czy zeby zdjac miske trzeba okrecic skrzynie od silnika? Trzeba wyjac caly silnik? czy jak to zrobic? Prosze o pilna pomoc w tej kwestii bo stoimy z robota :) ))
Pozdrawiam i z gory dziekuje :)

BIGL - 1 Cze 2006, 20:13

Najprawdopodobniej nie zdjąłeś skrzyni biegów poczym tarczy sprzęgła.Niestety logika Forda czasem przeraża, w mk3 1.8D z aluminiową miską olejową trzeba wyciągnąć skrzynie i sprzęgło aby odkręcić jakiś pięć śrub trzymających ową miske.Jest tam takie wieczko z zimeringiem .Ja zdejmowałem miske jakiś rok temu i też byłem w szoku.Miłej pracy. :P POZDRO
GilU - 2 Cze 2006, 08:23

Dzieki za odpowiedz....tak wlasnie przypuszczalem i tego sie obawialem :/ czyli caly silnik pojdzie w drobny mak...najgorsze ze garaz maly i juz niema gdzie sie obrucic bo wszedzie cos lezy :D hehe.
BIGL - 2 Cze 2006, 21:11

silnika nie musisz wyciągać tylko go musisz podwiesić bo łape będziesz musiał odkręcić,podciągasz silnik, zdejmujesz koła, wypinasz piasty, , wyjmujesz półosie, odkręcasz łape i rozrusznik ,odkręcasz skrzynie( odpinasz linki itp) wyciągasz skrzynke i masz dostęp.Tylko nie zapomnij [pospuszczać olejów)..Z tego co wiem to jak chcesz wyciągnąć cały silnik to w książce jest napisane że sie go wyciąga dołem.Napisz czemu chcesz sie dobrać do miski.
mdcs - 2 Cze 2006, 23:32

Czy ja też muszę taki bałagan robić jak mi cieknie olej na uszczelce miski? :-/
BIGL - 3 Cze 2006, 08:01

Zobacz gdzie ci cieknie czy żeczywiście z uszczelki czy też może przy zimering przy wale, a może masz pękniętą miske (np. przy uchu do dociskania) jak tak miałem.Miałem pękniętą miske przy uchu w 2 miejscach przy, więc ciekł mi olej, wyjąłem miske pospawałęm (pęknięcia były przy dwuch skrajnych otworach od strony paska rozrządu), dałem nową uszczelke i troszke silikonu specjalistycznego podociskałem i było git.Po dwuch dniach patrze a znowu miska mokra i sie okazało że to był właśnie zimering przy wale od strony paska.[/code]
mdcs - 3 Cze 2006, 10:02

U mnie miska jest cała. Cieknie wyraźnie na uszczelce i to tylko od przodu auta. Silnik jest ciągle mokry od uszczelki miski olejowej w dół i to prawie na całej jej szerokości. Chyba dam sobie z tym spokój i będę czasami oleju dolewał, bo odkręcanie skrzyni , żeby zdjąć miskę to chora sprawa (gratulacje dla inżynierów z Forda... a sorry, oni to przecież tak zaprojektowali, żeby nie było problemów z wyciekami.... rozumiem :-P ).
GilU - 4 Cze 2006, 12:04

@BIGL,
dzieki za wczystkie porady, wszystko juz jest rozebrane na czesci pierwsze :) Generalnie zdjecie miski olejowej bylo potrzebne mi zeby wyjac tloki i sprawdzic panewki itp. Rozbie remont silnika niedawno kupiionej fiesty bo spalala wiecej oleju silnikowego niz napedowego ;] na trasie 200km poszlo ponad litr :D a jadac za mna bylo siwo ;] Teraz juz wszystko jasne, pierscieni olejowych praktycznie nie bylo...nie wiem jak komus udalo sie tak zajechac silnij, ale generalnie wymiana pierscieni, panewki tez do wymiany, uszczelniacze swiece zarowe i wtryski i powinien byc jak nowy - bo teoretycznie ma przebieg poznizej 100 000....No nic, narazie jest kupa balaganu, jak kupie czesci, poskrecam to wszystko itd itp to dam znac jaki efekt :)

mdcs - 4 Cze 2006, 12:29

GilU napisał/a:
bo teoretycznie ma przebieg poznizej 100 000...


Skoro pierścieni olejowych nie masz to ja stawiam na 350-500 tys. przebiegu.
Poza tym jeszcze nie spotkałem Fiesty z 91r z przebiegiem 100tys... a jeszcze w dieslu i jak pochodzi z niemiec to już całkiem niemożliwe :)

GilU - 5 Cze 2006, 07:52

Ta fiesta ktora jest remontowana jest z 99 roku. Przebieg nie jest raczej tak duzy jak mowisz bo generalnie skrzynia i wszystko wyglada bdb. Tylko te pierscienie takie ze przy probie wlozenia pierscienia olejowego do cylindra po prostu wpadl ;] wiec niemial prawa zbierac oleju heh ;] Tloki sa nie ruszone, wszystko wyglda dobrze. Mysle ze moze ktos przygrzal ten silniczek i poszly pierscienie. Taka teoria..:)
mdcs - 5 Cze 2006, 12:04

Np mogło tak być, że był przegrzany. Przebieg widać po innych częściach auta. To, że 99 o niczym nie świadczy, bo jakjeździł w firmie lub niemieckiej poczcie mógł robić 100tys rocznie:)
Nie ważne - naprawisz i będziesz się cieszył dłuuuugą bezawaryjną jazdą :)
Mi tam Foirdowski 1,8D się podoba. Rewelacji nie ma, ale pracuje kulturalnie i na trasie śmiga ponad 160:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group