Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Wyprzedzenie zap³onu i grzej±ce sie auto - CVH

doogi - 4 Cze 2006, 10:23
Temat postu: [MK3] Wyprzedzenie zap³onu i grzej±ce sie auto - CVH
Ostatnio zmienia³em blok i g³owice w moim aucie (g³owica jest z fiesty a blok z escorta) i mam problem.
chodzi mi o k±t wyprzedzenia zap³onu. ustawi³em wszystko na "0" i nie chodzi jak powinien i sie grzeje.

2 pozycja to to ze auto pali i je¼dzi, tylko ze jak zgasze je to juz potem nie chce odpaliæ.
nieweim czy to przez zap³on czy trzeba co¶ z elektrykj± kombinowaæ.

prosze o pomoc...

Qzyn - 4 Cze 2006, 10:40

Hmmm,a jaksie w ikserce ustawia kat wyprdzedzenia zaplonu??? chyba ze chodzi ci o inne auto.A jesli w ikserkach jest jakas regulacja,to ja sie bardzo chetnie dowiem jaka. Myslalem ze tym steruje komputer...
PumaRST - 4 Cze 2006, 10:57

Qzyn napisa³/a:
Hmmm,a jaksie w ikserce ustawia kat wyprdzedzenia zaplonu??? chyba ze chodzi ci o inne auto.A jesli w ikserkach jest jakas regulacja,to ja sie bardzo chetnie dowiem jaka. Myslalem ze tym steruje komputer...

i dobrze my¶la³e¶ ;) Wiec nie wiem czym on tam steruje?? chyba ¿e ma g³owice i aparat z Starszego typu CVH.

Gebel napisz co¶ ja¶niej, mo¿e jakie¶ fotki

doogi - 4 Cze 2006, 10:58

no to przez co moze sie grzaæ ??
no i nie je¼dziæ jak powinien i nie ladowaæ aku ??

oto foty :::






sory ze z koma ale tylko takie mam.

PumaRST - 4 Cze 2006, 11:09

co do ³adowanai to sprawd¼ czy alternator jest dobrze podpiety, i pasek dobrze naci±gniety, jak tak to szuka³ bym przyczyny w samym alternatorze.
Co do grzania to czy wentylator sie w³±cza??

¯ó³wik Tuptu¶ - 4 Cze 2006, 11:23

jak to ustawi³ê¶k±t wyprzedzenia zap³onu na 0 ? masz aparat przykrêcany na trzy ( dwie ) ¶ruby w którym k±t wyprzedzenia zap³onu reguluje siepoprzez krêcenie aparatem ?

Co do g¿ania sie- w starszych typach CVH by³y dwa wy¶cia z silnika ( mówiêo ma³ym obiegu ) i ¿adnego wej¶cia ( trzeba by³o mieætrójnik na wê¿u ) mo¿e masz blok lub gowicêod starszego typu ? ( jak siewtedy ¼le piopod³±cza³o ma³y obieg to sie g¿a³ i zapowietrza³ )

aha skoro masz problemy z ³adowaniem to sprawd¼jaka jest rzeczywista temp silnika ( moze wska¼nik temp przek³±muje

ps : mo¿e to g³upie ale rozrz±d Ci sienie przestawi³ ? ;/

doogi - 8 Cze 2006, 16:04

sprawa przedstawia sie nastepujaco.
je¶li chodzi o niezapalanie silnika, to tulejki w rozruszniku s±, "popsute" :) , i dlatyego jak siê zagrzeje to nie ci±gnie.
aha i co do reszty to bylem u mechanika i niewie co poradziæ.
wyglada jakby kat wyprzedzenia zaplonu byl zly bo przy niskich obrotach klekocze a powyzej 4000-4500 ladnie sie kreci.
zamieniaj±c kable 2 z 3 nie widaæ ró¿nicy w je¼dzie...

co to moze byæ ??

Qzyn - 9 Cze 2006, 08:20

Nie widac roznicy bo 2 i 3 cylinder chodza razem i dostaja razem iskre bodajze za kazdym obrotem walu czyli 2 razy czesciej niz powinno. Z tego co widze to ty masz zaplon elektroniczny wiec nic nie ustawisz. EDIS nawet jakbys go odlaczyl od kompa to ustawia statycznie zaplon na -10 stopni a wiec nie na zero. Klekocze? Ty jestes pewien ze masz dobrze rozrzad ustawiony?
doogi - 15 Cze 2006, 20:08

hey.
ponownie wracam z tematem gdy¿ ponownie jest problem.
Rzeczywi¶cie rozrz±d by³ przestawiony o jeden "z±bek" ale to juz za³±twione.

teraz powsta³ nowy problem.
Auto grzeje siê strasznie.
Praktycznie ca³y czas na górze skali.
Dzisiaj wywali³o korkiem u mnie pod domem i wyla³a siê woda zpod korka.
Chucza³o brzêcza³o ze zbiorniczka i wkoncu przestyg³o to zabra³em sie do patrzenia co sie mog³o staæ.
Zobaczy³em wê¿a (od zbiorniczka wyrównuj±cego do h³odnicy) który by³ powy¿ej linii zbiorniczka (moze przez to wywali³o korkiem ??) ktorego schoiwa³em pod dolot i juz nie jest powy¿ej linii zbiorniczka.
ku mojemu zdziwieniu auto dalej sie grzeje :he:
nie mam pojêcia co to moze byæ. Dosz³em juz do rozpaczy i przemy³em ch³odnice bo my¶la³em ze sie zakurzy³± i dobrze nie ch³odzi³a.
To samo...

Niewiem juz co robiæ...

PumaRST - 15 Cze 2006, 23:21

a wentylator chodzi?? bo to dla mnie objaw nie w±czaj±cego sie wentylatora.
doogi - 16 Cze 2006, 08:54

tak. wentylator sie w³±cza.
juz mialem z nim problemy, wiec wiem co moze zdzia³aæ.
odrazu go sprawdzi³em i siê w³±cza.

PumaRST - 16 Cze 2006, 09:12

Gebal napisa³/a:
tak. wentylator sie w³±cza.
juz mialem z nim problemy, wiec wiem co moze zdzia³aæ.
odrazu go sprawdzi³em i siê w³±cza.


to mo¿e termostat??

¯ó³wik Tuptu¶ - 16 Cze 2006, 09:15

je¿eli masz wszystko z³o¿one na starych podzespo³±ch które dzia³a³y ( i wspó³pracowa³y ze sob± ) , nie popieprzy³ê¶ wê¿y uk³ ch³odniczego ( wlot do nag¿ewincy jest na dole ) to wyjmij termostat zobacz wtedy a wogóle to zamieñ korek ch³odnicy na inny ( w chwili gdy korek jest nieszczelny i w uk³ nie ma odpowiedniegio ci¶neinia takie cuda mog±siêdziaæ ) Poza tym zobacz czy wszystkie wê¿e s±dro¿ne ( mozê podczas remontu kto¶za¶lepi³ jedn±z rurek np szmat± i zapomnia³ jej wyj±æ )

Co do sugestii Pumy to dodam tylko aby¶ zobaczy³ czy wentylator dmucha w DOBR¡ stronê .

A je¿eli to wszystko nie pomorze to stawiam na strzelon± uszczelkêpod g³owic± pomiêdzy komor± spalania a kana³êm wodnym ( p³ynu mo¿e nawet nie ubywaæ )

doogi - 17 Cze 2006, 12:40

sprawdza³em wiatrak i ci±gnie od ch³odnicy w strone silnika.
niewiem czy to dobra strona :)

wê¿e sa dobrze pod³±czone.
chyba nie obejdzie sie bez mechanika...

szynszyl - 17 Cze 2006, 13:27

podepne siê - te¿ mi siê grzeje..
pek³ mi w±z na trójniku od pompy. wymiani³êm na jaki¶ inny a ten cienki zesztukowa³em odpowiednio do trójnika z pozosta³ym który gdzie¶ leci za silnik do ty³u. przez to sztukowanie nieznacznie zmniejszy³ sie przelot na ciñszym wê¿u, ale to chyba nie jest problem. ch³odnica moja prze¿y³a co nieco i nawet te blaszki jako¶ powypada³y (ale w morde franca nie cieknie !!)
wiêc chyba dzia³a...
term,ostat na pewno puszcza bo wê¿e jak ¶ciskam to p³yn w wyrównawczym troche chlupie..
pozostaje jeszcze jedno.. uj±³em nieco LPG na wêzu ¿eby mniej pali³, bo 10 z¿era³. za uboga mieszanka?

z powy¿szego kto¶ co¶ kapuje?

¯ó³wik Tuptu¶ - 18 Cze 2006, 18:39

Szynszyl te balszki miêdzy magistralami to jest wa³¶nie ch³odnica ( bez nich ch³odzenia nie ma ) sprawd¼czy uk³ nie ma gdzie¶ dziury ( jak jest w nim z niskie ci¶nienie to siebêdzie przeg¿ewa³ )

piszesz ¿e ci z¿era³ 10 litrów LPG - jak nadal je¼dzisz t± swoj± tryplowat± mk3 z gównianym motorkiem bez wa³ka to 10 litrów to jest dolna granica lda LPG ( miasto ) ni.¿ej jest za ubogo i bêdizesie g¿a³o

Wyjmij termostat na lato

doogi - 19 Cze 2006, 13:26

prawdopodobnie u mnie jest to czujnik temperatury, gdy¿ wentylator w³±cza siê za pó¼no i wy³±cza za wcze¶nie.
szynszyl - 19 Cze 2006, 14:51

¯ó³wik Tuptu¶ napisa³/a:
sprawd¼czy uk³ nie ma gdzie¶ dziury

nie ma...
¯ó³wik Tuptu¶ napisa³/a:
piszesz ¿e ci z¿era³ 10 litrów LPG -
teraz chyba 7 w trasie... bo jak troche po mie¶cie postoje w korku tood razu ok. 9-10 ¶rednio
¯ó³wik Tuptu¶ napisa³/a:
gównianym motorkiem bez wa³ka
wa³ek zmieni³ emju¿ dawno.. na u¿ywke ale by³o ok...

dosta³em ostatnio ze 2 strza³y w kolektor ale czy to wina bardziej ¶wiec (stare), czy mo¿e za ma³o gazu dostaje?

¯ó³wik Tuptu¶ - 20 Cze 2006, 19:51

Gebal wymienñ czujnik tylko pamiêtaj ¿e musi on mieæwy¿sz±temp w³±czania ni¿temp max otwarcia termostatu .

Szynszyl - moim zdaniem to za ma³o ( moja pali oko³o 10 gazu w trazie i oko³o 12 w mie¶cie ) . JAk by³± skrêcona to przy d³u¿szych przebie¿kach lubi³± siêzasapaæa poza tym to czukiereczek nie jazda .

CO do strza³ów w kolektor to chyba jaka¶mania jest ( mnie jedyny raz kiedy LPG w kolektor gruchnê³o to jak aparat zap³onowy ¼le wsadzi³êm do 1.1 )

doogi - 20 Cze 2006, 20:44

mechanik mi mowil ze trzeba "zielony" czujik bo narazie mam czarny ktory jest nie teges :)

z escorta 1.6 efi bedzie pasowa³? ??

szynszyl - 20 Cze 2006, 21:16

¯ó³wik Tuptu¶ napisa³/a:
moja pali oko³o 10 gazu w trazie
sadze ze to kolesie co¶ namotali na stacji lpg
¯ó³wik Tuptu¶ napisa³/a:
CO do strza³ów w kolektor
kupi³em ju¿ swieczki..oczywi¶cie ngk. i zaadne v-line.. maja byæ proste i najtansze. v-line pod gaz s± do dupy...
wiem czemu sie grzeje.. ch³odnica podcieka, ale to nic... za to w±¿ u góry gorêtszy ni¿ ten u do³u.. ewidentnie ch³odnica ma przytkany kana³ po ostanim odginaniu.. :((

¯ó³wik Tuptu¶ - 20 Cze 2006, 22:12

Gebal napisa³/a:
mechanik mi mowil ze trzeba "zielony" czujik bo narazie mam czarny ktory jest nie teges :)

z escorta 1.6 efi bedzie pasowa³? ??


nei pamiêtam oznaczeñ kolorów ale na ka¿dym czujniku i termostacie powinno byæ napiosane przy jekiej temp za³±cza lub maxymalnie sie otwiera . Dopasuj te dwie warto¶ci i je¿eli jest to jedyna usterka powinno byæoki . ( ja na lato daje termostat 82 stopnie i czujnik went. 92 - 85 czyli przy 92 w³±cza a przy 85 wy³±cza ) .

doogi - 21 Cze 2006, 09:00

dam przy 88'C.
a jeszcze wracajac do rozrz±du.
jezeli ciê¿ko kreci przy rozruchu auta to znaczy ze rozrz±d jest przestawiony ??

szynszyl - 21 Cze 2006, 16:57

jak to ciê¿ko krêci? mi ciêzko krêci³ bo sie wiesza³ rozrusznik..
doogi - 21 Cze 2006, 20:27

rozrusznik jest nowy.
napewno nie on.

Lokmen - 21 Cze 2006, 21:19

nowe to jest co¶ ze sklepu - a nie nieudolnie regenerowane z odzysku...
jesli s³abiej krêci i nie ma "kopa" to albo padniêty jest akumulator albo rozrusznik na tulejach

doogi - 22 Cze 2006, 08:27

Pisze ze jest nowy!
kreci dobrze, tylko przy czasem zanim dobrze zacznie kreciæ, to 2 razy tak ciê¿ko zakrêci. czesto na zagrzanym silniku i nie sa to tuleje w rozruszniku bo dla wiadomosci co niektorych powtarzam ze jest nowy!!

szynszyl - 22 Cze 2006, 08:45

Gebal napisa³/a:
z escorta 1.6 efi bedzie pasowa³? ??
ku¼wa czujnik kosztuje u mnie 10 z³.. w sklepie 18.. nie przeginasz?

od xr3i bedzie pasowa³.. do rocznika 92. tak znalaz³em :) )

¯ó³wik Tuptu¶ - 22 Cze 2006, 08:51

je¿eli na zag¿anym silniku ciê¿ko krêci to zobacz czy nie jest taka sytuacja ¿e wtedy akurat w³±cza sie wiatrak cgh³odnicy ( jak dzia³a jednocze¶nie rozrusznik i wiatrak a akus jest ju¿nietêgi to tak czasem jest )
doogi - 22 Cze 2006, 20:30

mam czujnik tyle ze jest czarny a ten co wykrecilem jest zielony.
jakas roznica znaczaca w temp wlaczania wiatraka ??

poparzy³em sie glopi jak wykrecalem :p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group