|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Skad pobrac zasilanie?
WRonX - 4 Cze 2006, 19:02 Temat postu: Skad pobrac zasilanie? Heloł...
Z MK3 cztery pytanka mam (bardzo prosze o odpowiedzi łopatologiczne):
1) Skad najlepiej/najlatwiej pobrac zasilanie do wnetrza?
2) Skad najlepiej/najlatwiej pobrac zasilanie do wnetrza, aby odbiornik wlaczal sie po wlaczeniu swiatel?
3) Jesli chce (inny) odbiornik podlaczyc przez dodatkowy przycisk na konsoli, czy moge "na chama" podpiac zasilanie rownolegle do wtyczki od innego przycisku (np. od ogrzewania tylnej szyby, czy innego), czy raczej bezposrednio ze zrodla z pyt. 1)? Czy lepiej nie kombinowac, bo bezpiecznik przy wlaczeniu wszystkiego na raz moze nie wytrzymac? Chodzi o dwie ladowarki samochodowe, a nie dysponuje ich danymi nt. poboru mocy.
szynszyl - 4 Cze 2006, 19:44
Cytat: | 1) Skad najlepiej/najlatwiej pobrac zasilanie do wnetrza? | z zapalniczki
Cytat: | 2) Skad najlepiej/najlatwiej pobrac zasilanie do wnetrza, aby odbiornik wlaczal sie po wlaczeniu swiatel? | schyl głowę pod skrzynkę bezpieczników i tam sobie znajdź odpowiedni bezpuiecznik od np. postojówek i za nim się wepnij w kabel
WRonX napisał/a: | 3) Jesli chce (inny) odbiornik podlaczyc przez dodatkowy przycisk na konsoli,..... | i bedzie sz włączał szybe i ten dodatkowy odbiornik? zawsze razem?! lepiej znajdz jakiś włącznik kilkuamperowy. wkomponuj w tapicerkę i kup sobie oprawke na bezpiecznik samochodowy (ok. 4 zyle) przed włącznikiem - całość włącz w kabel od np. zapalniczki (wytrzyma)
WRonX - 4 Cze 2006, 20:00
szynszyl napisał/a: | z zapalniczki |
Tube ze wzmacniaczem 80W tez wytrzyma?
szynszyl napisał/a: | i bedzie sz włączał szybe i ten dodatkowy odbiornik? zawsze razem?! lepiej znajdz jakiś włącznik kilkuamperowy. wkomponuj w tapicerkę i kup sobie oprawke na bezpiecznik samochodowy (ok. 4 zyle) przed włącznikiem - całość włącz w kabel od np. zapalniczki (wytrzyma) |
Nie wiem, czy mnie zrozumiales - mam dwa wolne przyciski na konsoli i przez oba bym cos pociagnal - przez jeden np. ogrzewanie lusterek, a przez drugi te ladowarki. I chodzilo mi o to, skad wziac zasilanie, ale chyba lepiej bedzie tez z zapalniczki, a nie brac z juz wykorzystywanego przycisku, prawda? Mam nadzieje tylko, ze nie padnie bezpiecznik
szynszyl - 4 Cze 2006, 20:09
WRonX napisał/a: | ube ze wzmacniaczem 80W tez wytrzyma? | tuba to ci już na car audio napisali.. he he
jak masz dwa wolne przyciski to są też dwa wolne przekaźniki.. a z przycisków nie weźmiesz prądu (włąsciwie to powinienem napisać napięcia)! (no ja w xr-ce masz takowe.. nie wiem czy to było w standarcie.. trzeba looknąc w skrzynkę, a jakie i gdzie sa przekjażniki było gdzieś na forum- chyba jackrzec ma full schematy)
jackrzec - 5 Cze 2006, 01:01
Mam schematy, ale one tu nie pomogą. Z przyciskami to sobie odpuść, bo one steruja tylko przekaźnikami, które dopiero wtedy włączają "prawdziwe" zasilanie. Niektóre (ogrzewanie przedniej szyby) podaje na przekaźnik masę i plusa nie ma na przycisku. Zapalniczka, to najlepszy sposób. Kable masz napewno, pomomo że smej zapalniczki możesz nie mieć. To jest taka pomarańczowa wtyczka w kształcie litery "T" i , jeśli nie masz zapalniczki, jest przypięta do wiązki która biegnie za radiem, bardziej po prawej stronie. Poza tym zapalniczka jest zabezpieczona bezpiecznikiem 15A, to wytrzymuje nawet spore obciążenie (teoretycznie 180W, ale tylko teoretycznie) w praktyce to 80 W pociągnie bez problemu.
WRonX - 5 Cze 2006, 12:29
Ale sam przycisk jako taki jest w pelni funkcjonalnym wlacznikiem, tak? Tzn. wezme zasilanie z zapalniczki, przepuszcze przez ow dodatkowy, nieuzywany przycisk, podam do odbiornika i bedzie, prawda? Bo kurde jak nie, to wezme to zasilanie z diody, ktora sie wlacza po wcisnieciu przycisku
Tak na marginesie, nie pamietacie czasem rozkladu pinow w zapalniczce?
EDIT: doprecyzowanie
jackrzec - 5 Cze 2006, 12:34
WRonX napisał/a: | Ale sam przycisk jako taki jest w pelni funkcjonalnym wlacznikiem, tak? Tzn. wezme zasilanie z zapalniczki, przepuszcze przez ow dodatkowy, nieuzywany przycisk, podam do odbiornika i bedzie, prawda? Bo kurde jak nie, to wezme to zasilanie z diody, ktora sie wlacza po wcisnieciu przycisku
Tak na marginesie, nie pamietacie czasem rozkladu pinow w zapalniczce?
EDIT: doprecyzowanie | Tak przycisk to włącznik, ale bez przekaźnika w krótkim czasie padnie, bo się styki powypalaja. Jaki rozkład pinów? Tam są tylko dwa - plus czerwony i minus - brązowy.
Jaro - 5 Cze 2006, 12:46
WRonX napisał/a: | Ale sam przycisk jako taki jest w pelni funkcjonalnym wlacznikiem, tak? |
Jak masz na myśli te od ogrzewania tylnej szyby i przeciwmgielne to nie do końca. One podają sygnał na przkaźniki jako obwód niskoprądowy, nie wiem jaką mają wytrzymałość prądową.
WRonX napisał/a: | Chodzi o dwie ladowarki samochodowe, |
Do czego te ładowarki?
Wyłaczniki dobiera się na maksymalny prąd roboczy w układzie. Bez danych o poborze mocy przez urządzenie ciężko dorobić do niego zasilanie aby spełniało swoje zadanie. Przy obwodach dźwięku jakość styków ma wielkie znaczenie, żeby nie sknocić czegoś z impedancją i obniżyć sobie parametry dźwięku.
Pozdro
WRonX - 7 Cze 2006, 17:38
Ale kicha, wierzyc sie nie chce... To bede mial zagwozdke, jak te przyciski przerobic. Chce sobie na stale zamontowac i pociagnac pod deska (z wyjsciem z boku) ladowanie do palmtopa i GPSa, a musze miec wlacznik, zeby same ladowarki nie pobieraly pradu na postoju. Chcialem to zrobic przez przycisk na konsoli, zeby bylo estetycznie :/
Jakies pomysly?
Sprobuje poszukac danych o poborze mocy.
jackrzec - 8 Cze 2006, 04:50
Nie jest tak tragicznie. A nie możez wstawic przekaźnika? Nawet takiego od świateł - na każdym szrocie to znajdziesz za grosze, a może nawet za darmo! Układ jest tak prosty, że nie wiadomo jak to opisać!
WRonX - 13 Cze 2006, 09:22
To bede musial pogrzebac i zobaczyc jak to jest rozwiazane w przypadku pozostalych przelacznikow, moze mi sie uda. Dzieki, dam znac.
|
|