Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Hamulce z escorta rs

doogi - 12 Cze 2006, 20:39
Temat postu: Hamulce z escorta rs
mam pytanie czy będą pasować zaciski, klocki i tarcze z escorta rs-a do fiesty ??
i czy obejdzie sie bez zadnych "adapterów" do tego... ??

chodzi oczywiscie o przód.

i ucieszyłbym sie gdyby mi ktoś powiedział jaką mają średnicę i o ile sa wieksze od xrkowatych (o ile sa) :)

LOY - 12 Cze 2006, 22:27

Gebal poszukaj to juz tyyyyle razy było
Gienek napisał o hamulcach z Rsa całą pracę magisterską

PumaRST - 12 Cze 2006, 23:08

Pasuja tylko nie założyszysz mniejeszych kół niż 14".
maerik - 12 Cze 2006, 23:15

RS ma 260mm, XRka 243mm.
doogi - 13 Cze 2006, 07:48

wlasnie wyszukało mi tylko temat gienka jak szukałem, ktorego calego nigdy nie mam czasu przeczytać.
dzieki chlopaki :)
a co do kol to zimowki mam 14 nawet wiec nie ma problemu :)

[ Dodano: Wto Cze 13, 2006 07:10 ]
ej przeczytałem cały post gienka, i nie znalazłem tego czy mozna zdjąć stare tarcze i włożyć nowe od rsa. znalazlem caly wątek zmiany hamulcow ale nic o w/w.

marcel20 - 13 Cze 2006, 08:56

Cytat:
[ Dodano: Wto Cze 13, 2006 07:10 ]
ej przeczytałem cały post gienka, i nie znalazłem tego czy mozna zdjąć stare tarcze i włożyć nowe od rsa. znalazlem caly wątek zmiany hamulcow ale nic o w/w.


Zabardzo cie nieczaje chcesz tarcze zmieniać bez zacisków hmm...???
Wszystko pasuje i przód i tył bez żadnych adapterów. Kupujesz, ściagasz stare,
zakładasz nowe od rs'a, odpowietrzasz i cała filozofia.
Jedynym "mankamentem" jest to co napisał PUMA.
I cała filozofia. :?

[ Dodano: Wto Cze 13, 2006 09:03 ]
Pisz do PUMY-> on zakłada pakiet rs2000 komplet.
A najlepiej najpierw policz sobie ile to cie wyniesie
i czy warto d zwykłej xr'y ładować coś takiego :P

[ Dodano: Wto Cze 13, 2006 09:09 ]
maerik napisał/a:
RS ma 260mm, XRka 243mm.


A cosworth 280 :D

PumaRST - 13 Cze 2006, 09:31

a sierra xr4i 2,9 v6 ma tarcze 273mm
beneralnie Gebal bedą pasowac tylko potzrebujesz jażma, zaciski od RS2000. ale do zwykłej xr2i nie ma sensu. szkoda pieniedzy. No chyba że nadal planujesz Turbo to w tedy jak najbardziej jest to uzasadnione.

doogi - 13 Cze 2006, 09:35

PUMA napisał/a:
a sierra xr4i 2,9 v6 ma tarcze 273mm
beneralnie Gebal bedą pasowac tylko potzrebujesz jażma, zaciski od RS2000. ale do zwykłej xr2i nie ma sensu. szkoda pieniedzy. No chyba że nadal planujesz Turbo to w tedy jak najbardziej jest to uzasadnione.


wlasciwie to juz nie planuje tylko szukam zdrowej t3.
cala reszta zkompletowana.

a co do hamulców to byly takie same w rs turbo (escorcie) i rs2000 ??

PumaRST - 13 Cze 2006, 09:50

nie choć z przodu Escort RS Turbo też miało 260mm ale nie jestem przekonany czy to jest to samo.
NOWITEK - 13 Cze 2006, 10:02

PUMA napisał/a:
do zwykłej xr2i nie ma sensu. szkoda pieniedzy. No chyba że nadal planujesz Turbo to w tedy jak najbardziej jest to uzasadnione.


Nie bardzo rozumiem. :-(

doogi - 13 Cze 2006, 10:13

do xrki 105 koni hamulce z wersji 130 konnej w zupełności wystarczają,
ba, sa super wydajne. :)

PumaRST - 13 Cze 2006, 10:21

Paszczak napisał/a:
PUMA napisał/a:
do zwykłej xr2i nie ma sensu. szkoda pieniedzy. No chyba że nadal planujesz Turbo to w tedy jak najbardziej jest to uzasadnione.


Nie bardzo rozumiem. :-(


czego nie rozumiesz??;> przecież xr2i ma dobre hamulce i ja nie widze sensu na zwiekszanie ich do 104KM. Ale kolega zamierza uturbić silnik wiec w tedy już mu sie przydadzą.

Gebel każda xr2i ma takie same Hamulce to samo sie tyczy RS1800/RST zawsze jest tarcza 240mm.

doogi - 13 Cze 2006, 10:33

PUMA chodzi mi o to ze w wersji 130 konnej wystepowały te same co w wersji 105 konnej.
i jeśli wystarczaja dla 130 koni, to tym bardziej dla 105 :)
239mm jeśli chodzi o dokładność ;p

NOWITEK - 13 Cze 2006, 10:35

Według mnie xr-ka jest juz na tyle szybkim autem że wzmacnianie w niej hamulców ma taki sam sens jak w RS-turbo.
doogi - 13 Cze 2006, 10:37

czyli jakbyś stuningował forda mustanga do 1000 koni to tez byś zostawił seryjne hamulce bo seryjnie miał 300km ? :) i dobre hamulce ?? :)
NOWITEK - 13 Cze 2006, 10:40

Gebal napisał/a:
czyli jakbyś stuningował forda mustanga do 1000 koni to tez byś zostawił seryjne hamulce bo seryjnie miał 300km ? :) i dobre hamulce ?? :)


Nie zrozumiałeś mnie. Chodzi mi o to że jaknajbardziej jestem za lepszymi hamulcami nawet w zwykłej xr2i.

doogi - 13 Cze 2006, 10:45

ok sorki ;]

aha i puma nie bardzo się orientuje co to jażmo :D
cala belke trzeba miec czy wystarczą tarcze klocki i zaciski ?

NOWITEK - 13 Cze 2006, 10:47

A tak na marginesie jaka jest prędkość max. seryjnej xr-ki i rs-turbo??
PumaRST - 13 Cze 2006, 10:52

Paszczak napisał/a:
A tak na marginesie jaka jest prędkość max. seryjnej xr-ki i rs-turbo??


xr2i 1,6 8v jakieś 190km/h realne a RST to katalogowo 212km/h ja jechałem 220km/h :D

Daras84 - 13 Cze 2006, 15:06

a ja rozkulałem S-ke na gratach z rs1800 do ... na gazie :)


marcel20 - 13 Cze 2006, 15:27

PUMA napisał/a:

xr2i 1,6 8v jakieś 190km/h realne a RST to katalogowo 212km/h ja jechałem 220km/h :D


Daras84 napisał/a:
a ja rozkulałem S-ke na gratach z rs1800 do ... na gazie :)


Panowie wszystko okey, ale piszcie przy tym ile cali mają wasze koła, bo tutaj od
razu wychodzą przekłamania.
Co innego 215 na 13" a co innego 215 na 15".

Daras84 - 13 Cze 2006, 15:41

ja na kołeczkach od pumiastego 195/45 R 14 i wiem ze to na bank przekłamanie ;) ale ładnie wyglada na blacie ;)
doogi - 13 Cze 2006, 15:45

super naprawde ze tyle jeździliście, ale nie wnosicie nic do tematu :)
moze mod przeniesie do hp chociaz......

PumaRST - 13 Cze 2006, 17:02

marcel20 napisał/a:
Panowie wszystko okey, ale piszcie przy tym ile cali mają wasze koła, bo tutaj odrazu wychodzą przekłamania. Co innego 215 na 13" a co innego 215 na 15".


Seria 185/55/14.

A wracając do tematu to Paszczak troche źle mnie zrozumiałeś,
Pewnie że masz racje że zawsze warto poprawić takie rzeczy zawieszenie czy hamulce. Ale tak jak mówie orginalne hample są bardzo dobre. tylko oto mi chodziło, chyba troche źle to wyraziłem :ups:

jackrzec - 14 Cze 2006, 07:09

Daras84 napisał/a:
ja na kołeczkach od pumiastego 195/45 R 14 i wiem ze to na bank przekłamanie ;) ale ładnie wyglada na blacie ;)
Wcale nie takie duże niecałe 4 % do serii na minusie - czyli teoretycznie ci zaniżała, a nie zawyżała
marcel20 - 14 Cze 2006, 09:52

jackrzec napisał/a:
Wcale nie takie duże niecałe 4 % do serii na minusie - czyli teoretycznie ci zaniżała, a nie zawyżała


Albo to ja źle licze albo to ty.
Moim zdaniem im większe koło tym wszystko idzie w góre tzn:
prędkość oraz kilometry- przemyśl to jeszcze.

[ Dodano: Sro Cze 14, 2006 09:53 ]
Ps. mniej obrotów musi wykonać.
A w 1800 niebyło przypadkiem 13" ??

PumaRST - 14 Cze 2006, 10:43

im mniesze koło tym licznik pokazuje wiece i w druga strone im wieksze tym mniej
jaczylibodzio - 14 Cze 2006, 12:34

...bo Ci sie kolko szybciej obraca jak mniejsze jest (a ta sama predkosc rzeczywista). Licznik ma caly czas to samo przelozenie (ze tak powiem).
Daras84 - 14 Cze 2006, 15:34

marcel20 napisał/a:
jackrzec napisał/a:
Wcale nie takie duże niecałe 4 % do serii na minusie - czyli teoretycznie ci zaniżała, a nie zawyżała


Albo to ja źle licze albo to ty.
Moim zdaniem im większe koło tym wszystko idzie w góre tzn:
prędkość oraz kilometry- przemyśl to jeszcze.

[ Dodano: Sro Cze 14, 2006 09:53 ]
Ps. mniej obrotów musi wykonać.
A w 1800 niebyło przypadkiem 13" ??



widocznie zle liczysz:P a w rs1800 byly 14


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group