Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Amortyzatory, czy jest różnica Mk1, Mk2

xr2fun - 20 Cze 2006, 21:01
Temat postu: Amortyzatory, czy jest różnica Mk1, Mk2
Czy jest różnica w wymiarach amortyzatorów tylnych (długość, średnica tulejek w silentblockach ) pomiedzy Mk1 Xr2, a Mk2 Xr2 ewentualnie w "budżetowych" wersjach tych modeli. Czy ktoś na forum jeżeli są przeróbki włożył amortyzatory z Mk1 do Mk2? Z góry dziękuję za proste odpowiedzi.
Żółwik Tuptuś - 20 Cze 2006, 23:18

ja włożyłem .

[ Dodano: Wto Cze 20, 2006 23:25 ]
aa sorry zapomniałem dodać . przełożyłem razem z belką amory z mk2 do mk1
. Mocowanie górne oraz dolne są identyczne ( przy czym w górnym s adwa rodzaje ale niezależnie od mk1 czy mk2 ) .

Widziałem poza tym paręropdzajów ze względu na średnicę tłoczka i amora ale wszystkie były wymienne .

Dodam jeszcze że amory w wersjach ze stabilizatorem były identyczne ( chodzi o dolne mocowanie a różnica polegałą na długości śruby mocującej )

Co konkretynie kombinujesz ?

xr2fun - 21 Cze 2006, 19:53

Dzięki za odpowiedź! Co kombinuję? Włożyć sportowe regulowane amortyzatory z Mk1 do Mk2.
Przy okazji zapytam jak jest z przodem jest jakaś kombinacja jeżeli chodzi o Xr-ki?

Laskosz - 21 Cze 2006, 21:48

Z tego co pamiętam to podobmo zawias z mk2 da się przełożyć do mk1 ale nie odwrotnie.
Tak gdzieś zasłyszałem 8) jak się myle to nie bijcie ;-)

szynszyl - 21 Cze 2006, 23:18

tak mi wynika z katalogu delphi mk1 xr2 oś tylna


a mk2 xr2 z katalogu al-ko oś tylna


Żółwik Tuptuś - 22 Cze 2006, 09:04

xr2fun napisał/a:
Dzięki za odpowiedź! Co kombinuję? Włożyć sportowe regulowane amortyzatory z Mk1 do Mk2.
Przy okazji zapytam jak jest z przodem jest jakaś kombinacja jeżeli chodzi o Xr-ki?


Sytuacja analogiczna - wsadzałem z mk2 do mk1 i różniły sie tym że w mk2 miały zaczep na wąż hamulcowy .
Aha w mk1 i mk2 sąinne główki kolumn z przodu więc główki kolumn musisz ziostawic oryginalne

adi08 - 24 Cze 2006, 08:30

podsumowywując.... tylne amorki z mk1 i mk2 są identyczne???
Żółwik Tuptuś - 24 Cze 2006, 13:08

adi08 napisał/a:
podsumowywując.... tylne amorki z mk1 i mk2 są identyczne???


TAK .

a jeżeli ktoś pokaże ci że z mk1 wyjął grubsze a z mk2 cieńsze ( lub odwrotnie lub cokolwiek innego ) tzn że były montowane różne rodzaje amorów ale niezależnie czy to było mk1 czy mk2

chathouk - 13 Mar 2012, 19:47

a czy da sie wsadzic amory przednie od mk1 do mk2? bez zadnych modyfikacji czy dodatkowych czesci?
Laskosz - 13 Mar 2012, 20:01

chathouk napisał/a:
a czy da sie wsadzic amory przednie od mk1 do mk2? bez zadnych modyfikacji czy dodatkowych czesci?

musisz przełożyć górne mocowanie bo jest inne jeśli przekładasz calość

jeśli same amory to pasują no problemo

chathouk - 5 Kwi 2012, 21:33

Po wymianie na nowe amory i sprezyny (amory od mk1) mam problem ze zbieznoscia. po ustawieniu wlasciwie kol i przejechaniu po roznych dziurach raz ta zbieznosc jest tak jak po wyjezdzie z warsztatu i jedzie prosto a raz ucieka samochod na prawo... kolejny raz zbieznosc byla ustawiana i to samo sie dzieje zna ktos przyczyne? na starych amorach i sprezynach tak sie nie dzialo.
JoeMix - 5 Kwi 2012, 23:58

Zbieżność nie powoduje że auto ucieka w konkretną stronę - jedz na geometrie niech Ci pomierzą wszystkie kąty z przodu,,,
xr2fun - 6 Kwi 2012, 21:06

Wróżenie z fusów.
Nie masz luzów w zawieszeniu? Stan blacharki, pkt. mocowań elementów jest ok.
, opony ok. itd.
Na jakim sprzęcie ustawiali geometrię?
Przyczyn może być tak wiele, że przez net to chyba nikt nie pomoże bez ww danych.

Laskosz - 6 Kwi 2012, 22:16

xr2fun napisał/a:
Wróżenie z fusów.
Nie masz luzów w zawieszeniu? Stan blacharki, pkt. mocowań elementów jest ok.
, opony ok. itd.
Na jakim sprzęcie ustawiali geometrię?
Przyczyn może być tak wiele, że przez net to chyba nikt nie pomoże bez ww danych.

jeszcze troche i przez facebooka będziemy ustawiać userom zbieżność itd...

a co do tematu to jeśli sie coś zmienia to netety ale cos musi być luxne nie dokręcone by sie takie cuda dzialy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group