|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - Amortyzatory, czy jest różnica Mk1, Mk2
xr2fun - 20 Cze 2006, 21:01 Temat postu: Amortyzatory, czy jest różnica Mk1, Mk2 Czy jest różnica w wymiarach amortyzatorów tylnych (długość, średnica tulejek w silentblockach ) pomiedzy Mk1 Xr2, a Mk2 Xr2 ewentualnie w "budżetowych" wersjach tych modeli. Czy ktoś na forum jeżeli są przeróbki włożył amortyzatory z Mk1 do Mk2? Z góry dziękuję za proste odpowiedzi.
Żółwik Tuptuś - 20 Cze 2006, 23:18
ja włożyłem .
[ Dodano: Wto Cze 20, 2006 23:25 ]
aa sorry zapomniałem dodać . przełożyłem razem z belką amory z mk2 do mk1
. Mocowanie górne oraz dolne są identyczne ( przy czym w górnym s adwa rodzaje ale niezależnie od mk1 czy mk2 ) .
Widziałem poza tym paręropdzajów ze względu na średnicę tłoczka i amora ale wszystkie były wymienne .
Dodam jeszcze że amory w wersjach ze stabilizatorem były identyczne ( chodzi o dolne mocowanie a różnica polegałą na długości śruby mocującej )
Co konkretynie kombinujesz ?
xr2fun - 21 Cze 2006, 19:53
Dzięki za odpowiedź! Co kombinuję? Włożyć sportowe regulowane amortyzatory z Mk1 do Mk2.
Przy okazji zapytam jak jest z przodem jest jakaś kombinacja jeżeli chodzi o Xr-ki?
Laskosz - 21 Cze 2006, 21:48
Z tego co pamiętam to podobmo zawias z mk2 da się przełożyć do mk1 ale nie odwrotnie.
Tak gdzieś zasłyszałem 8) jak się myle to nie bijcie ;-)
szynszyl - 21 Cze 2006, 23:18
tak mi wynika z katalogu delphi mk1 xr2 oś tylna
a mk2 xr2 z katalogu al-ko oś tylna
Żółwik Tuptuś - 22 Cze 2006, 09:04
xr2fun napisał/a: | Dzięki za odpowiedź! Co kombinuję? Włożyć sportowe regulowane amortyzatory z Mk1 do Mk2.
Przy okazji zapytam jak jest z przodem jest jakaś kombinacja jeżeli chodzi o Xr-ki? |
Sytuacja analogiczna - wsadzałem z mk2 do mk1 i różniły sie tym że w mk2 miały zaczep na wąż hamulcowy .
Aha w mk1 i mk2 sąinne główki kolumn z przodu więc główki kolumn musisz ziostawic oryginalne
adi08 - 24 Cze 2006, 08:30
podsumowywując.... tylne amorki z mk1 i mk2 są identyczne???
Żółwik Tuptuś - 24 Cze 2006, 13:08
adi08 napisał/a: | podsumowywując.... tylne amorki z mk1 i mk2 są identyczne??? |
TAK .
a jeżeli ktoś pokaże ci że z mk1 wyjął grubsze a z mk2 cieńsze ( lub odwrotnie lub cokolwiek innego ) tzn że były montowane różne rodzaje amorów ale niezależnie czy to było mk1 czy mk2
chathouk - 13 Mar 2012, 19:47
a czy da sie wsadzic amory przednie od mk1 do mk2? bez zadnych modyfikacji czy dodatkowych czesci?
Laskosz - 13 Mar 2012, 20:01
chathouk napisał/a: | a czy da sie wsadzic amory przednie od mk1 do mk2? bez zadnych modyfikacji czy dodatkowych czesci? |
musisz przełożyć górne mocowanie bo jest inne jeśli przekładasz calość
jeśli same amory to pasują no problemo
chathouk - 5 Kwi 2012, 21:33
Po wymianie na nowe amory i sprezyny (amory od mk1) mam problem ze zbieznoscia. po ustawieniu wlasciwie kol i przejechaniu po roznych dziurach raz ta zbieznosc jest tak jak po wyjezdzie z warsztatu i jedzie prosto a raz ucieka samochod na prawo... kolejny raz zbieznosc byla ustawiana i to samo sie dzieje zna ktos przyczyne? na starych amorach i sprezynach tak sie nie dzialo.
JoeMix - 5 Kwi 2012, 23:58
Zbieżność nie powoduje że auto ucieka w konkretną stronę - jedz na geometrie niech Ci pomierzą wszystkie kąty z przodu,,,
xr2fun - 6 Kwi 2012, 21:06
Wróżenie z fusów.
Nie masz luzów w zawieszeniu? Stan blacharki, pkt. mocowań elementów jest ok.
, opony ok. itd.
Na jakim sprzęcie ustawiali geometrię?
Przyczyn może być tak wiele, że przez net to chyba nikt nie pomoże bez ww danych.
Laskosz - 6 Kwi 2012, 22:16
xr2fun napisał/a: | Wróżenie z fusów.
Nie masz luzów w zawieszeniu? Stan blacharki, pkt. mocowań elementów jest ok.
, opony ok. itd.
Na jakim sprzęcie ustawiali geometrię?
Przyczyn może być tak wiele, że przez net to chyba nikt nie pomoże bez ww danych. |
jeszcze troche i przez facebooka będziemy ustawiać userom zbieżność itd...
a co do tematu to jeśli sie coś zmienia to netety ale cos musi być luxne nie dokręcone by sie takie cuda dzialy
|
|