|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - oznaczenia na tabliczkach obrotomierzy
Kam'ol - 5 Lip 2006, 21:36 Temat postu: oznaczenia na tabliczkach obrotomierzy witam serdecznie mam pytanie do szefostwa i znających sie bardziej niż moja osoba na oznaczeniach występujących na obrotomierzach a dokładnie na ich tabluiczkach
widziałem następujące
Efi(taki mam)
C
V
co znaczą te skróty kaput dziękuję z góry za pomoc przy rozszyfrowaniu, jak jest takich literek wiecej to dopisujcie
PINISLAV - 6 Lip 2006, 11:08
Tu masz rozpiske:
V = 1.0, 1.1, 1.3 HCS
C = 1.6 8V CVH (XR2I, S, RS Turbo)
EFI = 1.6, 16V (XR2I, SI, Ghia, RS)
1E = 1.4 8V CVH (Ghia, LX, SI)
2E = 1.6, 1.8 16V Zetec (XR2I, SI, Ghia, RS)
Są jeszcze bez znaczka pewnie do innych typów silników.
Kam'ol - 2 Sie 2006, 14:11
dzieki za informację, z tego co widze u siebie na zegarze moj doskonale pasuje z wersji EFi i nie daje przeklaman, mowiac prosto dziala idealnie, na dole rozmieszcze pare fotek co i jak zrobić bo jest duzo pytan jak poprawnie to zrobic a mi wyszlo wiec sie podziele informacjami z wami.
Słowo wstępne:
przewód długości 2, 3 metrów kupiłem w sklepie elektronicznym, jest ekranowany i dobrej jakosci bo sluzy do celów akustycznych, przymocowalem go nie do gniazda z tylu zegarów ale bezposrednio z tylu do sciezek zegara bo w ten sposob zyskalem przejrzystosc konstrukcji i niemusialem nic kombinowac we wtyczce i gniezdzie ani zdzierac izolacji z kabli. W moim aucie dziwnym trafem jest na odopwiednim pinie w zegarach podpiety kabel na miejscu odpowiedajacym funkcji obrotomierza lecz niestety po podlaczeniu zegarów, byly martwe...:/
- kabel poprowadzilem miejscem wyjscia linki obrotomierza, troszke musialem powalczyc z oslonką gumową pomiedzy wnetrzem auta a maską ale sie udało :], pozniej poprowadzilem go boczkiem pod wycieraczką i gorna, plastikową oslonką silnika do edisa, w tym wypadku mam wersje EDIS 4, wiec to calkiem nowa konstrukcja..
- tu podpiąlem sie pod kabelek 3 od praweej strony stając brzuchem do silnika i szyby bo 2 od prawej jest pusta i nie zawiera mocowania zadnego a jak go podlaczylem w to miejsce obrotek byl rowniez martwy i impulsów nie stwerdzilem,
- takze jezeli chodzi o kompatybilnosc mk3 1,3 spi z licznikami EFi to jest 100% i w moim przypadku wystarczylo pociagnac kabel i jest gites.
postaram sie niedlugo wgrac fotki wyjasnijące co i jak zrobić.
niestety moje liczniki mają tarcze aluminiowe wiec narazie ciekawy tuning odpada i zostaje pobawic sie lampkami i zamienic je na diodki i wywalic te niebieską szybkę z gory zegarów, pozdrawiam i do nastepnego...
krzysio_20 - 13 Lut 2007, 19:13
Witam,
to znaczy że jak mam silnik 1.1i to mam sobie szukać zagarów z obrotkiem z literką "V"??
Kam'ol - 13 Lut 2007, 21:12
dokładnie, o ile nei chcesz sie bawić w ręczne zabawy z dopasowaniem obrotów do wskazań zegara
Lokmen - 13 Lut 2007, 22:16
Kam'ol napisał/a: | W moim aucie dziwnym trafem jest na odopwiednim pinie w zegarach podpiety kabel na miejscu odpowiedajacym funkcji obrotomierza lecz niestety po podlaczeniu zegarów, byly martwe...:/ | Trzeba było wpiąć w kostke (znajduje sie ona w komorze silnika) stabilizator obrotów i wtedy by ci hulało i nic nie trzeba było ciągnąć i lutować. Lokalizacja kostki i ewentulanie jej foty ma rozpracowane kolega szynszyl
Kam'ol - 13 Lut 2007, 22:34
jak juz pisalem, kabel z wiazki nie dziala, a szukac go nie mialem ani zamiaru ani checi, dlatego zeyb uniknąc syfu zwiazanego z nieprzewodzacym klablem opuscilem nowy ...
Lokmen - 13 Lut 2007, 22:36
ta kostka znajduje sie na wierzchu dosłowie przy lewym kielichu
jackrzec - 13 Lut 2007, 22:37
PINISLAV napisał/a: | 1E = 1.4 8V CVH (Ghia, LX, SI) | Z tym się niezgodzę! Ja mam 1,3 z 95 roku z oryginalnym obrotkiem i mam ozn 1E !
Co do ekranowania przewodu do obrotka, to w oryginale jest to zwykły nieekranowany przewód.
Kam'ol - 13 Lut 2007, 22:37
Łokmen napisał/a: | ta kostka znajduje sie na wierzchu dosłowie przy lewym kielichu |
zapamietam i na wakacje poszperam ziom
ja mam podpięty EFi d 1,3i i styka bez przekłamań
madek - 14 Lut 2007, 11:05
jackrzec napisał/a: | Z tym się niezgodzę! Ja mam 1,3 z 95 roku z oryginalnym obrotkiem i mam ozn 1E !
Co do ekranowania przewodu do obrotka, to w oryginale jest to zwykły nieekranowany przewód. |
A nie bylo czasem tak, ze przy 1.1/1.3 na gazniku jest V, a na wtrysku 1E ? Gdzies to czytałem jak sie nie myle...
Kam'ol - 14 Lut 2007, 11:07
madek napisał/a: | jackrzec napisał/a: | Z tym się niezgodzę! Ja mam 1,3 z 95 roku z oryginalnym obrotkiem i mam ozn 1E !
Co do ekranowania przewodu do obrotka, to w oryginale jest to zwykły nieekranowany przewód. |
A nie bylo czasem tak, ze przy 1.1/1.3 na gazniku jest V, a na wtrysku 1E ? Gdzies to czytałem jak sie nie myle... |
to by tłumaczyło parę spraw...
jackrzec - 14 Lut 2007, 12:46
madek napisał/a: | A nie bylo czasem tak, ze przy 1.1/1.3 na gazniku jest V, a na wtrysku 1E ? Gdzies to czytałem jak sie nie myle... | Dobrze czytałes, bo sam tak kiedyś pisałem, do tej pory V widziałem na gaźniku, a to co kolega podał w tej rozpisce z angielskiej strony, jest trochę niedokładne - nawet ten angol tam tak pisze.
mikolaj_r - 14 Lut 2007, 15:55
Ja z kolei mam 1.4 CVH (wersja Si) i obrotomierz 2E. Czyli jakas kiepska ta rozpiska
anjko - 14 Lut 2007, 23:41
Podepne sie do tematu. Mam 1,4 na jednopuntowym wtrysku i jaki powinienem włozyc zeby było dobrze bo kazdy pisze inaczej a w tej rozpisce to juz wogóle . Obecnie mam zamontowany EFI i prawie jest ok tylko na wolnych obrotach pokazuje troche ponad 1000 a ze prawie robi wielką roznice to mnie to denerwyje i chetnie bym to zmienił.
I jeszcze jedno do czego jest np ten http://moto.allegro.pl/it..._gwarancja.html
jackrzec - 15 Lut 2007, 00:03
Hmm... wygląda jak od diesla sprzed 94 roku.
anjko - 15 Lut 2007, 00:14
jackrzec napisał/a: | Hmm... wygląda jak od diesla sprzed 94 roku. | Diesle chyba nie miały obrotomierzy przynajmiej ja sie nie spotkałem.
jackrzec - 15 Lut 2007, 00:31
anjko napisał/a: | Diesle chyba nie miały obrotomierzy przynajmiej ja sie nie spotkałem. | Miały, ale podłączane pod wyjście na obrotka z alternatora.
anjko - 15 Lut 2007, 00:40
jackrzec napisał/a: | anjko napisał/a: | Diesle chyba nie miały obrotomierzy przynajmiej ja sie nie spotkałem. | Miały, ale podłączane pod wyjście na obrotka z alternatora. | To ze z alternatora to jasne np escorty tak miały ale ja w fiescie w dieslu z obrotkiem sie nigdy nie spotkałem.
A jaki bedzie do mojego ?
jackrzec - 15 Lut 2007, 00:43
anjko napisał/a: | A jaki bedzie do mojego ? | Ty masz 1,4 z 90 roku - czyli na jednopunkcie , nie jestem pewien, ale chyba też 1E.
krzysio_20 - 15 Lut 2007, 08:33
madek napisał/a: | A nie bylo czasem tak, ze przy 1.1/1.3 na gazniku jest V, a na wtrysku 1E ? Gdzies to czytałem jak sie nie myle... |
Panowie 1.1i to jaka wkoncu literka na tym obrotku będzie? Krótko i zwięźle bo się troszkę zamieszało... :-(
bo 1.1 a 1.1i to różnica - który jest na gaźniku a który na wtrysku? Wybaczcie głupie pytania ale ja sie nie znam
Radziu - 15 Lut 2007, 09:53
1.1 to jest gaznik, a 1.1i to jest wtrysk chyba po 92 roku, bo przed to chyba tez byl gaznik, a literka "i" oznaczala katalizator. Jak sie myle to niech ktos mnie poprawi bo nie jestem pewien.
krzysio_20 - 15 Lut 2007, 11:22
no właśnie o taka odpowiedź mi chodziło ! Czyli musze szukać obrotka do gaźnikowca. Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 11:46 ]
słuchajcie ten przewodzik z tyłu w tej kostce od zegarów to jest zielony? wszystkie miejsca w tej kostce powinny być zajęte? bo zielony przewód (tzw 10 od lewej - wliczając puste miejsca na kable ) szczęśliwie posiadam:)
jackrzec - 15 Lut 2007, 12:31
Radziu napisał/a: | 1.1 to jest gaznik, a 1.1i to jest wtrysk chyba po 92 roku, bo przed to chyba tez byl gaznik, a literka "i" oznaczala katalizator. Jak sie myle to niech ktos mnie poprawi bo nie jestem pewien. | No to poprawiam co do daty 92 rok, to zgoda, po tym zew zgl. na normy emisji spalin zalożyli wtryski. Co do oznaczeń, to 1,1i, to "i" to jest skrót z ang. "injection" czyli "wtrysk", a nie katalizator - to że fiesty z jednopunktem mają kata, to poiprostu wymóg norm CO, ale to "i" kata wcale nie oznacza - jak jest katalizator to w dowodzie jest wpisane KAT , bo większość fiest u nas pochodzi z niemiec, a tam na briefe właśnie tak piszą.
krzysio_20 napisał/a: | Czyli musze szukać obrotka do gaźnikowca. |
Jeśli masz gaźnik, to oczywiste! Szukaj obrotka z ozn. "V" - ten powinien chodzić na gaźniku. Jeśli ten przewód jest zielony w tym miejscu co piszesz, to instalacje pod obrotka masz gotową
krzysio_20 - 16 Lut 2007, 08:44
no dobra, mówisz że po 92 dopiero zakładali wtryski ze względu na normy, a ja mam fieste z grudnia 90 roku i co to "i" oznacza? P.S. Nie wiem czy mam gaźnik Nie znam się
jackrzec - 16 Lut 2007, 09:16
krzysio_20 napisał/a: | mówisz że po 92 dopiero zakładali wtryski ze względu na normy, | Mowię że po 92 roku zakładali tylko wtryski - nie twierdzę że wcześniej ich nie było. Jeśli masz "i" to powinien być wtrysk Tu masz fotkę silnika na wtrysku - kolega Wojtass sprzedaje, to możesz to zobaczyć http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=22004
krzysio_20 - 16 Lut 2007, 09:20
aha, no to zmienmy temat i jeśli mam na wtrysku to jaki obrotek
jackrzec - 16 Lut 2007, 09:20
krzysio_20 napisał/a: | aha, no to zmienmy temat i jeśli mam na wtrysku to jaki obrotek:?: |
1E
krzysio_20 - 16 Lut 2007, 09:22
Aha, no dobra, to ide szukać... dobrze że sie wyjaśniło bo miałem już kupić z literka "V" pozdrawiam
Rudi - 16 Lut 2007, 19:06
Mam Fiestke 1.3I z początku 92r. zakupiłem licznik z datą produkcji 05.92r. o oznaczeniu 1E wyciągnięty z Fiestki 1.3I z końca 92r. i niestety pokazywał o połowe mniej obrotów :-/ pomogła ingerencja w rezystor i obrotek działa poprawnie . Dlatego polecam lekturę tego http://forum.fordclubpols...pic.php?t=14856 i tego http://www.fiestaklubpols...ght=obrotomierz
jackrzec - 17 Lut 2007, 01:21
Dlatego, że w 92 roku nastąpiły zmiany w elektryce tego auta, i dlatego obrotek o tym samym oznaczeniu raz działa, a raz nie liczy się nie tylko oznaczenie, ale również wersja - dlatego z tyłu są inne numery kodowe (a zprzodu np ciągle 1E)
elvis25 - 3 Lis 2007, 21:34
Nie chcę zaczynać setnego już tematu o obrotkach (mam litość do moderatorów;) ).
Mam taki sam problem jak Rudi tylko moja fiestka to 1,1i z 1990 a brotek to 1E z 1.3i z 92r.
Pociągnąłem zwykły przewód i działa bardzo dobrze i nic nie zakłóca pracy obrotka. Tylko te obroty o połowę niższe niż w rzeczywistości wkurzają.
Jak możesz Rudi to napisz mi na priv jak to rozwiązałeś dokładnie
Z góry dzięki.
sebadelta - 26 Mar 2008, 23:03
witam zalozylem obrotek od mk4 tzn cale zegary, mialem 10 pin ale obrotek nie dziala czy moge mieć instalacje na innym pinie?
madek - 26 Mar 2008, 23:09
sebadelta, a masz pewnosc ze w mk4 piny sa takie same?
przeszukaj dobrze forum, na pewno cos o tym bylo
|
|