Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - zawias z mk3 do mk2

adi08 - 27 Lip 2006, 00:28
Temat postu: zawias z mk3 do mk2
ponieważ przednie amorki wraz ze springami z radówki Qzyna (mk3) aktualnie goszczą w moim garażu ciekaw jestem czy dałoby sie to wsadzić do mojej mk2? Gra jest warta świeczki ponieważ jest do wyścigowy Bilstain na grubej rurze z możliwością regulacji wysokości :D

Przeprowadziłem już pierwsze przymiarki... zdemontowałem moje amorki i springi oraz zwrotnice i wsadziłem zwrotnice i te Bilstainy... pojawiły sie 2 problemy:
1. mocowanie zwrotnicy od spodu w mk3 jest troche solidniejsze tzn sworzeń gałki który jest wkładany od spodu do zwrotnicy w mk3 ma większą średnice niż w mk2... tak na oko to powinno się dać to przerobić...odkręcić gałki z mk2 i dokupić te dedykowane do mk3...powinno wszystko grać
2. następny problem jest już bardziej skomplikowany... ramie zwrotnicy do którego przykręca sie gałke ukł kierowniczego mk2 jest zdecydowanie wyżej osadzone niż w mk3... róznice ta powinien w jakimś stopniu zniwelować amortyzator bo jest krótszy od obecnie zamontowanych ale i tak gałki nie sięgają do zwrotnic, brakuje około 4,5 cm na jedną strone... podmiana całeko ukł kieroniczego z mk3 odpada bo są zbyt duże różnice w mocowaniu i połaczeniu z kolumną kierownicza... MA KTOŚ JAKIŚ POMYSŁ CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ? MOŻE DRĄZKI PODMIENIĆ?

diodalodz - 27 Lip 2006, 00:53

moim zdaniem zrobisz sobie więcej krzywdy niż pożytku . Mk3 to zupełnie inna bajka . jak zaczniesz kombinować z kolumnami mc persona to powala ci sie kąty . Trzeba by mieć cały zestaw do geometrii ustawić wszystko i wyspawać . Ale to odrazu cały zawias z mk3 . Mk2 ma bardzo dobre zawieszenie z przodu . Sa części nie wiem jak sportowe ale amory gazowe sa napewno . Jedyne co warto dorzucic do mk2 to stabilizator przodu i tyłu i tego nie przeskoczy nawet najlepszy amorek sportowy .A jak zaczniesz kombinować z zawiasem z mk3 to jeszcze nadziejesz sie na problem półosiek które zrobią sie prawdopodobnie za krótkie . A jak już chcesz lecieć po całości i szczepić to wal odrazu zwrotnice z mk3 XR albo dizelka bo to w gruncie rzeczy to samo .
adi08 - 27 Lip 2006, 01:02

nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś ale ja te przymiarki robiłem już na zwrotnicach z mk3!!!
Problemem jest tylko ten układ kierowniczy. Reszta sie zgadza... z półosiami tez nie ma problemu bo wkońcu wahacza nie wymieniam. Sportowe amorki do mk2 idzie kupić ale tylko nowe. Używanych sportowych zawiasów jeszcze w polsce nie widziałem.

diodalodz - 27 Lip 2006, 11:25

Czas by wypowiedział sie ktoś inny
Laskosz - 27 Lip 2006, 18:44

dla mnie szkoda zachodu na takie przeróbki, tak jak pisał Dioda najlepszym sposobem będzie założenie stabilizatorów i np utwardzenie twoich amorków i poszukaj sprężyn z escorta xr3 bodajże i będziesz miał sportowo :)
adi08 - 1 Sie 2006, 08:24

prosze o usunięcie tego tematu gdyż został on chyba wyczerpany
Piesek - 25 Paź 2006, 08:28

co do utwardzania, skracania i ogólnym usprtowieniu amortyzatorów to mam namiar na firmę która się tym zajmuje, wczoraj oddałem do nich amory od fiesty mk2 i mają je skrócić o 5cm i utwardzić na kamień ;) Kosz od sztuki normalnie 150zł, ja dałem 4 sztuki to schandlowałem do 130zł za sztukę. Więc myślę że dobra to alternatywa :)
Laskosz - 25 Paź 2006, 22:03

ja tak mam zrobione 8)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group