Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Pytanie dotyczące przepustnicy od 1.25 16v do 1.3 8v

west - 1 Sie 2006, 19:58
Temat postu: Pytanie dotyczące przepustnicy od 1.25 16v do 1.3 8v
Hej,

miałem ostatnio w rękach przepustnicę od 1.25 16v i tak na oko jest większa od tej w 1.3 8v... Nie wiem natomiast czy będzie pasowała. Czy jest sens zamontowac tą przepustnicę do 1.3 8v? Bawił się już ktoś tym?

Pozdro

LOY - 1 Sie 2006, 22:03

hym .....a yamahy nie miały przypadkiem 4 przepustnic :fox: ??? pewien jestes tego co trzymałes ?... bo wiesz duratecki yamahy to naprawde inna bajka....niz poczciwe 1,3


PumaRST - 1 Sie 2006, 23:01

Loy ale to co ty pokazałes jest chyba z 1,7 16v??
west - 2 Sie 2006, 00:07

zabiliście mi cwieka :-)

koleś mówił ,że to od 1.25 16v... :-\
Jeśli nie to kurcze może od mk5 1.3 8v ale wersji 68 konnej i stąd ta różnica w rozmiarze? :he:

LOY - 2 Sie 2006, 00:59

PUMA napisał/a:
Loy ale to co ty pokazałes jest chyba z 1,7 16v??


nie obstaje przy swoim ..jak dla mnie te silniki owiane sa tajemnica i sam chętnie sie czegos naucze ...myslicie że różnice miedzy 1,25 a 1,7 byłaby tak duza ?- 4 przepusty zamiast jednej...ciekawe co się dzieje w dolocie 1,4 16V (90KM) z tej samej yamachowskiej rodzinki .....

zefir - 2 Sie 2006, 09:23

to jest z 1,25 :)
Loy ma racje
silniki 1,4 i 1,7
to sa wieksi bracia 1,25 i roznia sie oprocz pojemnosci szczegolami. ;)

kaczoro - 2 Sie 2006, 09:34

zefir napisał/a:
to jest z 1,25 :)
Loy ma racje
silniki 1,4 i 1,7
to sa wieksi bracia 1,25 i roznia sie oprocz pojemnosci szczegolami. ;)


To napewno nie jest przepustnica z 1.25 zetec S !! W 1.25 jest pojedyncza przepustnica, podobnie jak w 1.4... nie wiem jak w pumie ale byc moze, ze w 1.7 jest takie cudo :yyy:

PumaRST - 2 Sie 2006, 09:34

Loy ja tylko pytałem :D bo sam byłem ciekaw czy tylko 1,7 jest wydumką czy pozostałe też :lol: nie chciałem podważać twojego zdania tylko to było bardziej pytanie ;)

Dzieki Zefir za wyjaśnienie

baq - 2 Sie 2006, 09:41

dobra panowie rozwieje watpliwosci to nie jest przepustnica do silnika 1.7 ani do 1.4 ani do zadnego silnika ktorybyscie wstanie byli przytoczyc - najprawdopodobniej do motoru jakas cbrka :) jest to przepustnica tyle ze typu th twin bodies ewentualnie ktoras z podobnych
przepustnica absolutnie nie przydatna bez zaprojektowania od poczatku kolektora dolotowego przeprogramowania ( porzadnego ) kompa w zasadzie przydalby sie standalone


heh zwykle throttle bodies
aczkolwiek ja bylbym zainteresowany zakupem czegos takiego pasujacego do pumy :)
w zasadzie nie ma znaczenia pod jaki silnik to jest bo i tak trzeba duuzo rzezbic z dolotem/elektryka /ecu

a wogle to jakby ktos mial takie fajne throttle bodies to znalazl kupca .. :)
wlasnie teraz cos takiego poszukuje :)

PumaRST - 2 Sie 2006, 09:49

Baq przepustnice od Suzuki GSXR czy cos takiego (nie znam oznaczeń motorów) i masz po problemie. Zanjomy załozył to i widziałem foto i są zbliżone.

Zasadniczo wiem co to TTB ale kiedyś Loy napomkną że to jest z orginału wiec chciałęm sie dowiedzieć którego.

baq - 2 Sie 2006, 09:57

no i znalazlem ... ta na zdjeciu to jest przepustnica z CBR600 FS1 :) ktora tak sobie czytam i czytam i khmm moze i by pasowala do 1.7 :) heh qurna tylko jak sie o tym przekonac zanim wydam kase :) hhe
LOY - 7 Sie 2006, 23:26

no to nieświadomie wprowadziłem wszystkich w błąd...przepraszam "mea culpa" !!!!!!!! teraz kilka słów wytłumaczenia ..fotke miałem w swoim archiwum "skarbów fiest" i była wśród zdjęć obrazujących modyfikacje jakiejś mk4..widac nie doczytałem o co chodziło i zatrzymałem w kompie fotkę jako zdjęcie standardowego acz nietypowego rozwiązania w silniku yamachy(fiesty)...Nie pytajcie gdzie to znalazłem...ale jestem pewien ze znalazło zastosowanie w jakiejs fieście ...cóż pole do popsu dla odważnych i zdolnych ołnerów mk4/mk5 ;)
Fordon - 8 Sie 2006, 10:44

BO uklad Yamahy w fordzie oznaczany jest jako DuraToq... tak samo jak ma Wooya na oslonie silnika i mozliwe ze pochodzi ten kolektor od MK6 a zostal zastosowany w MK4 przy 1.25 tylko sam sie zastanawiam jak... bo widzialem takie dlubanie na FiestaTurbo.com :) i takowe fotki ...
zefir - 8 Sie 2006, 11:10

durateq to juz inwencja Forda :)
silniki niezmienione zetec'i by yamaha w fiestach byly do 12.1997.potem od 01.1998 byly to zeteci po lekkich zmianach forda.a durateq to juz wersja forda.

co do przepustnicy. dalem sie naciac tak samo jak Loy bo mialem to samo zdjecie.
to jest przepustnica uzywana w pucharze mk4 sport w UK.potem uzywano jest przy Fordzie Puma St 160 bodajze. znalazlem pare info na kompie przy tej fotce. info brane z forum zsoc.com czyli uztykownikow silnika zetec-s .pozdrawiam

baq - 8 Sie 2006, 16:42

to co bylo na zdjeciach nie jest to przepustnica z st160
st160 ma standardowa przepustnice
oczywiscie taka modyfikacje mogl ktos przeprowadzic na wlasna reke zreszta chetnie sam bym ja wykonal .. heh i jeszcze nie wiadomo czy nie przeprowadze tylko jeszcze musze sie upewnic czy napewno taka przepustnica przypasuje :) no i zostaje rzezba z kolektorem :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group