|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Zawory - ustawianie
opawelq - 10 Sie 2006, 19:44 Temat postu: [MK3] Zawory - ustawianie dzis kolega ustawial mi zawory. ustawil ssace 0.20 a wydechowe0.25 wypali mi przez to zawory czy moze nie? teraz mniej mi stukaja.
mowil jeszzce ze zawsze zawory wydechowe sa te ktore leza rownolegle/na przeciw koloktora wydechowego. a w fiesscie jest inaczej, ssace leza na przeciwko kolektora wydechowego- ktos sie na tym zna? i wytlumaczy.
potem narysuje rysunek o co mi chodzi bo jestem u kolegi a on ma popsuta myszke i nie da rady narysowac
abla - 11 Sie 2006, 01:45
Tu masz wsjo: regulacja luzu zaworów .
A ustawienie luzu wydechowych na 0,25 wprawdzie jest poniżej granicznej wartości luzu podawanego przez producenta ale nie sądzę żeby to zaszkodziło, a może być ciszej.
A tak na marginesie to niedawno pierwszy raz sam ustawiałem luz zaworów w mojej fofce - wcześniej robił to mechanik chyba na oko, bo np. dwa zawory wydechowe miałem ustawione na 0,10 mm a ogólnie wszystkie miały mniejszy luz niż zalecany! I tak jeździłem przez 10 tys. km. Teraz ustawiłem wg zaleceń i fiestka chodzi głośniej, poza tym żadnej różnicy
diodalodz - 11 Sie 2006, 02:04
hm jak beda za małe luzy wypali gniazda i zawory . Jeśli ma być 0,3 to ma być 0,3 a nie 0,25 . W góre mozecie sobie zmieniać ile chcecie w dół nie wolno . trzeba sprawdzić czy dzwignienki nie sa powycierane bo jaksa to można sobie luz zaworowy ustawiać jak sie chce i i tak nic z tego nie wyjdzie .
Darekmk3 - 11 Sie 2006, 07:02
diodalodz napisał/a: | hm jak beda za małe luzy wypali gniazda i zawory . Jeśli ma być 0,3 to ma być 0,3 a nie 0,25 . W góre mozecie sobie zmieniać ile chcecie w dół nie wolno . trzeba sprawdzić czy dzwignienki nie sa powycierane bo jaksa to można sobie luz zaworowy ustawiać jak sie chce i i tak nic z tego nie wyjdzie . |
o jezuu ja was prosze ja mam tez ciasno ustawiony i juz przekulane na takich ustawieniach grubo ponad 30tys km i to na lpg! i nic sie nie dzieje!! z wyjatkiem tego ze lepiej chodzi -jak nie wierzycie to spytajcie chłopakow ze śląska,gdyby wszystko wszyscy mieli ksiązkowo to wszyscy by mieli katalysatory,zwykle tarcze czy klocki tylko orginalne czesci i jeden typowy rozmiar opon,kazdy robi jak chce i co chce z autem - zależy co chce osiągnąc:P ,moze wypalic a nie musi tak wiec sa rozne teorie i roznie sie ma praktyka do tego,nie chcialem tym postem nikogo urazic i nie o to mi chodzi zeby robic dym czy cos takiego wiec spokojnie panowie i panie
pozdro 4all
Jaro - 11 Sie 2006, 07:14
Hej
Dioda ma świętą rację. Jak ma być 0,3 to 0,3. Jak ustawi się mniej to na pewno będzie chodzić ciszej (niektórzy mechanicy to wręcz polecają :evil: ) ale żywot klawiatury się skaraca. Fofiki 1,1 przy nominalych ustawieniach są głośniejsze od 1,8 D i to jest ich urok.
Można coś poprawić w rozrządzie ale efekt jest krótkotrwały.
Pozdrawiam
diodalodz - 11 Sie 2006, 12:23
wymień szklanki , popychacze i dźwigienki zaworowe na NOWE a bedziesz miał cisze . dzisiaj zamieszcze zdjęcia zaworów wydechowych z mojego auta którym mechanicy zamiast 0,5 ustawili 0,25 . Jeździła super ale zorientowałem sie po 10 tyś ze coś pomieszali od tej pory już nigdy nie byłem u mechanika . Teraz robiłem remont głowicy i widać wyraźne uszkodzenia zaworów wydechowych . Ssący przezyły bardzo dobrze a wydechowe dostały . Hm mowiłem pozatym ze ustawić zawory można tylko i wyłącznie jeśli dźwigienki zaworowe nie maja wrzerów . Co z tego ze ustawicie szczelinomierzem 0,2 jak jest o 0,1 wytarta dźwigienka i wychodzi akurat 0,3 .
Sobot - 11 Sie 2006, 14:28
Witam!
Ja tydzień temu ustawiałem zawory w mojej fofi i zrobiłem tak jak zaleca książka 0,22 i 0,32 i jest ok. Cicho i porządnie.
Pozdrawiam
PINISLAV - 11 Sie 2006, 18:46
HEJ DIODA jesteś z Łodzi ja też, może pomógłbyś mi sie uporac z zaworami w mojej fieście bo sam sie troche boje grzebać ,nie zależy mi na cichym rwarkocie ale na optymalnych warunkach pracy silnika.
diodalodz - 12 Sie 2006, 02:49
no problem . Jeśli coś to raczej przyszły tydzień . Jak sie na pw odezwiesz to powiesz co i jak .
opawelq - 14 Sie 2006, 08:51
ja mam zawory takie sw sw ws ws a na tym rysunku z silnika 1.1 sa inaczej.
dlaczego?
[ Dodano: Pon Sie 14, 2006 08:26 ]
diodalodz - 14 Sie 2006, 12:15
bo to fragment książki o mk1/2 i u nas sa inaczej usytułowane zaworki w głowicy .
|
|