Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Wartości na stykach Czujnika Położenia Przepustnicy

doktorekx - 23 Wrz 2006, 20:26
Temat postu: [MK3] Wartości na stykach Czujnika Położenia Przepustnicy
ile powinien wynosci opór na stykach ? ja mam max 7,06 kOhma i min 2,25 kOhma czy to niezaduzo? warto go przezcyscic? jaki powinien byc prawidlowy?
ciaastus - 23 Wrz 2006, 20:34

Ale styki są 3. :D
Wiec podaj miedzy którymi.
A myśle że tu na forum gdzieś jest. A jeśli nie to na www.fordclubpolska.pl ;)

doktorekx - 23 Wrz 2006, 20:42

no chyab wiesz jak jest budowany potencjometr?;] pomiedzy dwoma skrajnymi opór jest niezmienny, a opr zmienny jest pomiedzy jednym z brzegu i tym ktory sie rpzesuwa po "oporniku" w srodku, trzeba sprawdzic gdzie sie zmienia, opcja szukaj mi niedziała , moze brzmi to glupio tak jakbym sie tlumaczyl ze niechce mi sie szukac ale naprawde jak klikne temat jakis ktury wyszukam to wywala mi jakis tekst typu : forbiden cośtam.:/
ciaastus - 23 Wrz 2006, 20:57

doktorekx napisał/a:
no chyab wiesz jak jest budowany potencjometr

Tak. Wiem. Bynajmniej z racji mego wyuczonego zawodu.
Ale w potencjometrze przepustnicy oprócz stałego oporu między stykami (przykładowo) 1 i 3 są rezystancje między stykami 1 i 2 oraz 2 i 3 . I .... się różnią ! :D
Dlaczego, nie wiem( tzn. wiem to norma :D )? Ale chyba wiem (choć pewien nie jestem) sa odwrotnie proporcjonalne do siebie. Rezystor jest elementem liniowym, jak zapewne wiesz, dlatego łatwo to sprawdzić.
Dlaczego podaje się te wartości przy badaniu potencjometra przepustnicy?? Pewnie dla tego, że rozwalony TPS (cpp) ma "wariacje na ten temat" ;)

doktorekx - 23 Wrz 2006, 21:08

wiem ze jest zmienny opor miedzy stykami 1i2 oraz 2i3 to logiczne wkoncu interesuje sie elektronika wiec wiem jak dziala takie badziestwo jak potencjometr:)
Piter - 23 Wrz 2006, 21:22

http://jackrzec.republika...reanimacja.html
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=12123

ciaastus - 23 Wrz 2006, 21:28

Tu masz wartości:
- między stykiem 1 i 3 - 3760 ohmow
- między stykiem 1 i 2 - 3190 - 246 ohmów
- między stykiem 2 i 3 - 809 - 3660 ohmów
I wcale nie musza być takie, ale musza być te proporcje i PŁYNNOSĆ w przechodzeniu.
I jakoś te proporcje 1 i 2 oraz 2 i 3 nie są idealne? Co ??

doktorekx - 23 Wrz 2006, 21:52

no fuckt:) niesa idealne poprostu pomyslalem ze jest tak samo jak w potencjometrze takim zwyczajnym np z radia :) dzieki za info tylko ktory styk jest 1 ktory 2 a ktory 3 :|
jackrzec - 24 Wrz 2006, 07:51

doktorekx napisał/a:
no fuckt:) niesa idealne poprostu pomyslalem ze jest tak samo jak w potencjometrze takim zwyczajnym np z radia :) dzieki za info tylko ktory styk jest 1 ktory 2 a ktory 3 :|
Dobrze myślisz, to jest jak normalny potencjometr. Między dwoma stykami opór jest niezmienny, a środkowy styk ma zakres od 1,35 do 5,5 kOhm (przynajmniej w mojej 1,1 95r ozn czujnika 87SF-9B989-CA kolor czarny). Pomiaru dokonywałem bodajrze pomiędzy dwoma dolnymi stykami (ale w sumie już pewny nie jestem czy między tymi dwoma) - w każdym razie jak jest opór zmienny, to musi się on zmieniać płynnie w całym zakresie.

ciaastus - 24 Wrz 2006, 20:06

Powtórze się, ale..
Wartości mogą się różnić jak również kształt wtyczki (złącza). Ja mam zupełnie inny.
Te wartości na "odwrocie" są podobne, ale trochę przesunięte. Ważne są te proporcje.
Potencjometr to wynalazak z przed (chyba) 100 lat i nie ma tu co rozważać.
W radiu trzeszczy przy podgłaszaniu, a w aucie ... wiadomo nie pracuje jak należy.
Nie wkurzajmy się nawzajem, bo to nie prowadzi do rozwiazania problemu. :yes:
Dziś Ty coś potrzebujesz, jutro ja będę coś chciał. ;)

[ Dodano: Nie Wrz 24, 2006 19:09 ]
jackrzec napisał/a:
w każdym razie jak jest opór zmienny, to musi się on zmieniać płynnie

Dokładnie, ta płynność (a właściwie jej brak) jest przyczyną (częstą) różnych "dziur" i szarpania.

doktorekx - 24 Wrz 2006, 21:43

przecierz tutaj sie nikt niewkurza:) wymieniamy tylko poglady:) apropo przeczyscilem krokowca i cpp i chodzi lepiej auto niefaluje juz az tak tylko jeszcze obroty mogly by być troche mniejsze ale niejest zle:)
jeszcze takie pytanko czy aby zmniejszyc te oborty to mozna wyregulowac ustawienie cpp? chodzi o to ze przy wylonczonym silniku tak go ustawic za pomoca dwuch srubek aby dzwigienka była odchylona do konca a nie troche przesunieta w bok bo tak teraz mam.

Piter - 24 Wrz 2006, 22:02

Nic nie da.
Zrób porządny reset.

jackrzec - 25 Wrz 2006, 08:17

ciaastus napisał/a:
Wartości mogą się różnić jak również kształt wtyczki (złącza). Ja mam zupełnie inny.
Bo tym masz mk4, a on ma mk3 i ja mu pisałem o mk3 :)
ciaastus - 25 Wrz 2006, 18:38

jackrzec napisał/a:
Bo tym masz mk4, a on ma mk3 i ja mu pisałem o mk3

No bo mu wartości z MK 4 napisałem, więc piszę też że chodzi o te proporcje, że paę ohmów w tą czy w tą nie robi różnicy. Chodzi o całokształt.

[ Dodano: Pon Wrz 25, 2006 17:45 ]
doktorekx napisał/a:
przeczyscilem krokowca i cpp i chodzi lepiej auto niefaluje juz az tak tylko jeszcze obroty mogly by być troche mniejsze ale niejest zle:)

Doktorekx, a czemu Ty tak od razu nie napisałeś? :)
Tylko my sie znęcamy nad tym TPS'em, a u Ciebie to dziury nie ma ani szarpania, tylko fala. :he:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group