|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Intercooler
Piesek - 4 Lis 2006, 17:57 Temat postu: Intercooler Z racji tego że seryjny IC nie wystarczy mi do realizacji mojego projektu szykuję się z zamiarem zakupy intercoolera do fiesty rs turbo. Czy może on przesłaniać chłodnicę wody? Czy będę musiał trochę powycinać swój zderzak? Bo chce to jak coś zrobić przed lakierowaniem, mój zderzak to zender RS szkoda go troche niszczyć bo jest to żadki model, jest tam taki wlot gdzies na 40cm na 3cm ale to pewnie za mało aby chłodzić odpowiednio ic? Chciałbym raczej nie usuwać seryjnych zamków od maski więc nie może to być jakiś gigant, może jakieś fotki posiadacie ciekawych IC? Niestety niestać mnie na zakup jakiegoś super intercoolera całego aluminiowego, więc raczej będę szukać po innych autkach... Znalazłem bardzo ciekawą ofertę: http://moto.allegro.pl/it...lf_5_caddy.html
ale ten raczej odpada bo bym musiał wycinać zamek i sam IC mógły wystawać poniżej pasa przedniego... Doradzcie coś, może macie jakiś pomysł na kolejny ic, a może macie na sprzedaż takowy
PumaRST - 4 Lis 2006, 18:17
Piesek,
już ci tłumaczyłem jak sie to robi!!
zdejmujesz zderzak bierzesz miarke i patrzysz ile masz miejsca, potem jedziesz do jakiegoś skleku z urzywanymi IC i chłodnicami i szukasz czegoś o zbliżonym wymiarze, tak żeby wyjści i wejscia były w dobrą strone. Potem montyjesz taki IC i w tedy zaczynasz ciać zderzak jesli tego wymaga. W MK3 raczej też bedziesz potrzebował robić orurowanie i ciac pas przedni zeby go wogóle wsadzić.
chyba że znajdziesz taki który ma wyjścia z 1 strony.
Piesek - 4 Lis 2006, 18:20
kurde właśnie taki szukałem ale straszny problem jest... jedyne to coś takiego znalazłem:
http://moto.allegro.pl/it..._astra_iii.html
a jak z resztą? Może zasłaniać chłodnice wody? Trzeba jakieś dodatkowe wentylatory do tego ic?
marcel20 - 4 Lis 2006, 18:38
Piesek napisał/a: | kurde właśnie taki szukałem ale straszny problem jest... jedyne to coś takiego znalazłem:
http://moto.allegro.pl/it..._astra_iii.html
a jak z resztą? Może zasłaniać chłodnice wody? Trzeba jakieś dodatkowe wentylatory do tego ic? |
Niewiele większy od IC FRST a jaka cena :-/
Chłodnica wody może być zasłonięta, a przy tej wielkości zasłonięcia niepotrzeba żadnego
dodatkowego wentylatora i na IC i na wode
doogi - 4 Lis 2006, 18:41
ten ic od astry bedzie chyba troszke za mały
mozesz zrobić tak ze dasz maksymalnie nisko IC zeby się zwężał do gory (ten od iveco ktory pokazywałeś) i moze sie zmieści.
ic zazwyczaj zakrywa chłodnice wody nawet oryginalnie troche zakrywa w rst z tego co widziałem na zdjęciach.
widziałem dobry myk w escorcie rst przesuneli chłodnice nieco do tyłu i dali przed nią ic z evo VIII bodajze i 2 wiatraki na niego z volvo(chyba) i wiatraki chlodziły ic a chlodnica byla chłodzona wiatrakiem oryginalnie (jak to w zimie daje sie tekturke przed chlodnice by sie szybciej nagrzewało auto. działa to na tej samej zasadzie)
ogolnie bym brał ten pierwszy IC (identyczny zreszta mam w domu ) i rzeźbił...
Piesek - 4 Lis 2006, 18:52
tak jak Puma mówił jutro robię pomiary i będę wiedzieć co wtedy dalej... jeszcze jak coś nad tym myśle:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=137498633
nawet z kolesiem już jestem praktycznie dogadany... szkoda tylko że taki długi... ale ogółem myślałem żeby go wsadzić tak jakby pod lampy, ale nie wiem czy mocowania zderzaka nie będą przeszkadzać bo jest cholernie szeroki
długość rdzenia 73
całkowita długość 95 cm
szerokość 3.5cm
wysokość 28cm
średnica wlotów około 6 cm
marcel20 - 4 Lis 2006, 19:07
Gebal napisał/a: | nawet oryginalnie troche zakrywa w rst z tego co widziałem na zdjęciach. |
Przyjrzyj sie dokładnie jest połączony z chłodnicą wody...
Gebal napisał/a: | i wiatraki chlodziły ic |
Przy tej mocy to lekko mówiąc przesada...
Piesek napisał/a: | średnica wlotów około 6 cm |
to jest najmniej ważne bo zawsze można przerobić...
Mierz i sprawdzaj, ale zabardzo sie szczypiesz Łukasz.
Myśl o przyszłości tzn ile chcesz wyciągnąć z tego silnika, a nie czy IC sie mieści...
Potem niby wejdzie, a za jakiś czas okaże sie zamały do określonej mocy...
Ten ost podoba mi sie Powodzenia 3mam kciuki
doogi - 4 Lis 2006, 19:17
marcel20 napisał/a: |
Przy tej mocy to lekko mówiąc przesada...
|
a kto mowil ze seria ?
marcel20 - 4 Lis 2006, 19:22
Gebal napisał/a: |
Przy tej mocy to lekko mówiąc przesada...
a kto mowil ze seria ? |
Chłopie przy 500 Konnej fieście sunne'go nie ma wiatraków na chłodnicy IC, wogóle to nie wiem
po co chłodzić większy IC...
Pomyślałbym prędzej nad chłodnicy oleju i lub większej chłodnicy wody.
Pozatym jak Psiak pisze ok 170 KM to wszystko styknie...
doogi - 4 Lis 2006, 19:55
marcel20 napisał/a: | Gebal napisał/a: |
Przy tej mocy to lekko mówiąc przesada...
a kto mowil ze seria ? |
Chłopie przy 500 Konnej fieście sunne'go nie ma wiatraków na chłodnicy IC, wogóle to nie wiem
po co chłodzić większy IC...
Pomyślałbym prędzej nad chłodnicy oleju i lub większej chłodnicy wody.
Pozatym jak Psiak pisze ok 170 KM to wszystko styknie... |
halo halo, pisze tylko rozwiązania, nie koniecznie trzeba je brać do siebie, widziałęm tak i tylko mowie, widziałęm tez auta 2000konne bez wiatraków, nie kazde pieskowi robić tak jak mowie. ogolnie na 170km przydałby sie wiekszy IC...
Piesek - 4 Lis 2006, 21:21
okey chłopaki pomierzyłem Max szerokości już z wlotami i boczkami to 70cm, ale żeby było w miarę przyzwoicie do zamontowania to 65cm. co do wysokości to max 34cm (pas przedni dolny trzeba cały wtedy wyciąć, albo wysokość około 18cm wtedy może zostać. Oczywiście mierzyłem to tak aby mógł zostać zamek od maski, ewentualnie (ale to naprawdę ewentualność) mogę zrezygnować z zamka i zapinki... co do tych 170km Marcin to zobaczymy jak to wszystko wyjdzie w praniu, raczej chce uderzać w wyższe pułapy... chce podobnie zrobić jak Puma miał w swojej frst, tylko że inne turbo, najprawdopodobniej ostry wałek. I może grzebanie w elektronice, ale zobaczy się jak to będzie szło, narazie najważniejsze że moja frst po 2 miesiącach walki odpaliła, teraz to już może iść tylko z górki
Daras84 - 4 Lis 2006, 21:35
a miales juz jazde probna??
Piesek - 4 Lis 2006, 22:00
Daria na takie pytania to odpowiadam w swoim temacie
Daras84 - 4 Lis 2006, 22:36
Piesek napisał/a: | Daria na takie pytania to odpowiadam w swoim temacie |
zamotałem sie Psiunciu
PumaRST - 4 Lis 2006, 22:39
Panowie cał ta dyskusja jest całkiem fajna ale dość jałowa!!
Gebal wentylator na IC?? skąd ty to wziołeś?? jeszcze takiego patentu nie widziałem i jest on bezsensowny!! fakt montuje sie 2 wentylatory na chłodnice wody. generalnie one studdzą też IC jesli jest przed nimi. wiec montaż osobnego wentylatora na IC jest zupełnie nie potzrebny!!
przesuniecie chłodnicy do wewnątrz komory spoalania jest wsumei nie realne ponieważ przy każdym mocniejszym dodaniu gazu turbina by rozwalała chłodnice - chyba za dobrze nie oglądałeś nigdy ERST jak również FRST.
Pozostali Panowie: wielkość IC jest też uzależniona od możliwosci turbosprezarki, jak bedzie za durze IC i za durze orurowanie to nastapi efekt Turbodziury który spowoduje :
1) przeneisienie mocy na inny poziom obrotowy,
2) jak turbina bedzie za mało wydajna skończy sie jej szybkim wykończeniem
A teraz kilka uwag: seryjne IC wystarcza do jakiś 150-160Km ale jego połozenie jest kiepskie. jesli przeniesiemy IC przed chłodnice zachowując tą samą obietość (lub delikatnie ją zwiekszymy) zyskamy pare koników, montaż wiekszego o 50% bowoduje zachowanei wydajności turbiny a i zwieksza moc.
Reasumując kupowanie na pałe IC moze sie skończyc tym że nie sprawdzi sie nasz IC przy danym sofcie.
poczytajcie: http://www.fiestaturbo.co...ling/#paceinter
Piesek przepraszam że zrobie to publicznie ale mozę w końcu dociebie dotrze:
Zabierasz sie od dupy strony do całej sprawy, weź ty pojeździj troche sprawdź co sie dzieje w silnku, potem zastanów sie czy robisz CVH a moze 1,9 lub zetec i w tedy bedzie jakaś odpowiedź co do turbiny a co zatym idzie odpowiedź znajdzie sie na temat IC. bo widze ze masz silnik w jakims tam stanie, a ty chcesz bardzo wydawać kase na jakieś pierdoły które teraz są ci do niczego nei potrzebne.
Przygotuj baze a potem dokupuj osprzet!!
Piesek - 4 Lis 2006, 22:54
Marcin chce kupić teraz IC bo będzie lakierowany zderzak i maska... a nie chce dwa razy za to samo płacić... co do remontu silnika to się okaże co z nim jest... i tak nie będę nim jeździć teraźniejszej zimy, w tym czasie chce zrobić mu kuracje odmładzającą. Co do ic to mierzyłem i na wymiar wszedł by ten od golfa V tylko zamek by było trzeba wypieprzyć, co o tym Marcin sądzisz? Teraz co do setna sprawy: co kombinuje z tym silnikiem, to już teraz się zdecydowałem będzie to mocna 1.6 cvh bez zakutego dołu... i nie będę go rozwiercać na 1.9 czy zvh 2.1. Jak okaże się że niestarcza mi ta moc to będę myśleć nad czymś takim co ty masz u siebie, ale to nie wcześniej niż za 2-3lata... a teraz pewnie pytanie to po co inwestować tyle kasy w tą 1.6... ta 1.6 jak coś to pójdzie do innego auta może escort mk1/2? Tego jeszcze nie wiem, pewnie plany się do tego czasu zmienią, ale teraz już postanowiłem będzie to 1.6 bez zakutego dołu... i tak jak mówiłeś turbina hybrydowa T2/25, wtryski to te co od Ciebie zakupiłem tzn bosh 701, wydech 2,5" przelotowy (Dzisaj zakupiłem kolanka :) i niedługo będzie on montowany), i teraz zostaje kwestia IC bo jak się okaże że jest nieodpowiedni po pomalowaniu zderzaka... remont silnika nastąpi tej zimy o to się Marcin nie bój, może to tak wygląda że zaczynam od tyłu... ale po prostu nie spieszy mi się już z tym bo i tak nie pojeżdżę już w tym roku i jak czasem muszę zacząć od końca no cóż tak czasem trzeba, coś kosztem czegoś. ale ogółem już tam rozplanowałem finansowo i czasowo że fiesta wyjedzie do kwietnia już uturbiona.
PumaRST - 4 Lis 2006, 23:10
mondeo TDCI taki jak ja mam, bedziesz miał zamek a IC wystarczy swobodnie na takamoc jak bedzie u ciebie. troce przetniesz pas przedni i zapewne troche zderzak ale bedzie OK
2 opcja powinien być bez wiekszych przeróbek IC od Frontiery a nododatek ma aluminiowe wanny, jeszcze spasowałby od BMW E36 TDS troche mniejszy niż u mnie ale bedzie OK,
tu masz fotki z opisami durzej liczby IC
http://www.student.kun.nl...ntercooler.html
czarny - 5 Lis 2006, 20:30
WITAM!! jak masz mało miejsca i troche czasu na kombinowanie to sobie zrób intercooler wodny. potrzebna będzie jakaś nagrzewnica odpowiadajaca tobie wymiarami ,do tego wyspawaj obudowe z blachy zakonczone wlotem i wylotem powietrza zbiorniczek na wode i elektryczna pompa wody. całosc montujesz gdzies gdzie masz miejsce i jezdzisz. ewentualnie mozesz kombinować z natryskiem na intercoolera do tego idealnie pasuje gasnica sniegowa. powodzenia i pozdrawiam!
xr2fun - 5 Lis 2006, 21:15
czarny napisał/a: | WITAM!! jak masz mało miejsca i troche czasu na kombinowanie to sobie zrób intercooler wodny. potrzebna będzie jakaś nagrzewnica odpowiadajaca tobie wymiarami ,do tego wyspawaj obudowe z blachy zakonczone wlotem i wylotem powietrza zbiorniczek na wode i elektryczna pompa wody. całosc montujesz gdzies gdzie masz miejsce i jezdzisz. ewentualnie mozesz kombinować z natryskiem na intercoolera do tego idealnie pasuje gasnica sniegowa. powodzenia i pozdrawiam! |
Pierwszy raz spotykam się z intecoolerem chłodzonym wodą. Natrysk czy wytrysk o co tu chodzi? Gaśnica śniegowa i inne pomysły - daj foto tych projektów bo myślę, że wielu ludzi to zainteresuje!
czarny - 5 Lis 2006, 22:27
witam! intercooler wodny jest o wiele wydajniejszy od chłodzonego powietrzem bo powietrze nieochłodzi tak jak ciecz. sam intercooler wodny to bardzo proste urzadzenie. przez nagrzewnice przepływa ciecz poruszana przez pompe wodna,cieple powietrze ze sprężarki wlatuje do puszki otaczającej nagrzewnice i ochładza się przelatując przez nagrzewnice.dobrym rozwiązaniem do tego było by załozenie małej chłodnicy wody intercoolera. efekt gwarantowany. a co do gaśnicy to sprawdz jak zachowuje sie rozprężony dwutlenek węgla. jest tak zimny ze powstaje szron na tym na co on poleci dlatego gaśnce z co2 nazywają się sniegowymi. pozdrawiam
[ Dodano: Nie Lis 05, 2006 21:30 ]
ps! pomysłów to ja mam pełno ale nie mam kasy i czasu zeby je zrealizować.
PumaRST - 6 Lis 2006, 09:01
IC wodny zdaje sie że był montowany w Toyoce celice Turbo (jak sie nie myle). co do natrysku wody czy innego gazu to jest to bardzo dobre rozwiązanie sam mam zamiar coś takiego zrobic bo jeźdżenie na wyścigi z butlą od migomatu to uciązliwa sprawa i dziwnei sie ludzie patrzą.
Ale w MK3 jest na tyle miejsca zeby zrobić normalne IC.
Pozdro
odyniec - 7 Lis 2006, 08:45
PUMA napisał/a: |
Ale w MK3 jest na tyle miejsca zeby zrobić normalne IC.
Pozdro |
a gienek podłóżnicy i zamka sie pozbył
Piesek - 7 Lis 2006, 09:16
kolego odyniec czasem lepiej milczeć... skoro się nie wie... byłem u Radka 2 tygodnie temu i dobrze widziałem że podłużnica była na swoim miejscu i była nienaruszona... chyba że nie rozrużniasz podłużnicy od pasa przedniego... a to już inna bajka
marcel20 - 7 Lis 2006, 09:49
odyniec napisał/a: | PUMA napisał/a: |
Ale w MK3 jest na tyle miejsca zeby zrobić normalne IC.
Pozdro |
a gienek podłóżnicy i zamka sie pozbył |
No w sumie zamków wszystkich sie pozbył, ale podłuznicy hm... 8| Rozbawiłeś mnie i dzieki
bynajmniej dobrze zaczołem dzień...
GienekWichura - 9 Lis 2006, 10:12
Widzę tu panowie wyraźny przerost formy nad treścią. Kolega wyraźnie poprosił
o pomoc a nie o popisywanie się wiedzą na temat intercoolerów. Jak chcecie ja
mogę wam tu wyprowadzić całą stronę obliczeń termodynamicznych aby obliczyć
idealną powierzchnię chłodzenia itd. Sprawa jest o wiele prostsza.
Piesek. Rada od kolegi. Zostaw ten intercooler co masz. Nie będziesz na 100%
Uzyskiwał doładowania powyżej 1 bara. Ten Ci spokojnie starczy. Ode mnie masz w
prezencie chłodnicę wody. Jak chcesz mam podobny gabarytowo intercooler aluminiowy od
mitsubishi. Leży w domu nieużywany i chętnie znalazłby właściciela. Jek wrzucisz
rzędowo 2 intercoolery to też da jakąś różnicę jeżeli się już uparłeś. Pewien angielski
DJ Mark Stewart robił swoją byłą fiestę 2,0 16V turbo około 250 koni mechanicznych
na 2 intercoolerach rzędowych od FRST. Ale to już dla upartych. Ja nadal uważam
że spokojnie starczy Ci ten seryjny.
Tu jakbyś się uparł to gabarytowo podobny do Fiesty turbo
Chyba że chodzi Ci o wizualne efekty i straszenie tak jak ja ludzi na ulicy.
[ Dodano: Czw Lis 09, 2006 10:13 ]
odyniec napisał/a: | PUMA napisał/a: |
Ale w MK3 jest na tyle miejsca zeby zrobić normalne IC.
Pozdro |
a gienek podłóżnicy i zamka sie pozbył |
Ja już w temacie pisałem że wycięłem wspornik a nie podłużnicę.
To za wiele nie zmieni w konstrukcji przodu.
Piesek - 9 Lis 2006, 17:29
Jak rozmawiałem na temat ic z Marcinem to mówił że seryjny wystarcza do 160km, a chce przekroczyć ten pułap...
PumaRST - 9 Lis 2006, 19:34
Przepraszam, pomyliłem sie o 1KM:
"Then I got a Superchips 165 chip and took the car back to Power+ and had it tuned and setup again I wasn't able to hold anything above 10psi and had a new actuator fitted and was then able to touch 14psi and hold 12psi. Because the charge air wasn't been cooled enough by the standard intercooler 14psi was the max i could go without pinking, but yet I rolled 161bhp.. "
W tej lince znajdziecie info o tuningu CVH w anglii, koleś hamował auto po jakiś tam etapach i jest to wyszczególnione:
http://www.fiestaturbo.co...309824/#1309824
|
|