|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Tuning mechaniczny - Amory , Amortyzatory , Sprężyny , Zawieszenie , Zawias , Obn 
						
												 Fred - 27 Paź 2004,  20:18 Temat postu: Amory , Amortyzatory , Sprężyny , Zawieszenie , Zawias , Obn Otóż udało mi się dziś zakupić amorki razem ze sprężynkami firmy Weitec. Nie wiem o ile obniżają ale oceniam na 40 mm bo autko zeszło na dół i to bardzo dużo. Postanowiłem więc wybrać się do JoeMix'a i z jego przeogromną pomocą wymienić zawieche. Poniżej przedstawiam jak sie do tego zabraliśmy. 
 
P.S. Na początku tworzenia poradnika miałem zamiar normalnie powstawiać zdjęcia ale nie wiem czemu jedne się pojawiały a inne nie więc postanowiłem że zostanie tak jak jest teraz.
 
 
Najpierw wzięliśmy się za tył samochodziku więc po zdjęciu koła (jak zdjąć koło odsyłam do poradnika szopicy    ) odkręcamy śrubę widoczną na zdjęciu poniżej. Znajduje się ona od wewnętrznej strony auta.
 
 
http://img.photobucket.co...ek/IM000340.jpg
 
 
Po jej odkręceniu zabieram się za śruby które trzymają amorek w naszym bagażniku:
 
 
http://img.photobucket.co...lsrobagorna.bmp
 
 
Tak zaś wygląda tył po wyjęciu amorka:
 
 
http://img.photobucket.co...jeciuamorka.bmp
 
 
W tym momencie wkładamy nowy amorek wraz ze sprężyną, a druga osoba w środku samochodu nakręca śrubki na włożony amortyzator. Potem wkręcamy śrubę na dole i jeśli chodzi o tył to byłoby na tyle.
 
 
Co do przodu to po zdjęciu koła bierzemy się za odkręcenie śruby która na zdjęciu już jest po części odkręcona:
 
 
http://img.photobucket.co...odsroadolna.jpg
 
 
Gdu już to zrobimy i poluzujemy śrubę znajdującą się w górnej części:
 
 
http://img.photobucket.co...odsroagorna.bmp
 
 
To bierzemy się za wyciąganie amortyzatora co jest niestety pracochłonne, wymaga wprawy, dobrego młotka    i tochę siły:
 
 
http://img.photobucket.co...zetek/motek.bmp
 
 
Następnie zakładamy nowy amorek przykręcamy śrubkę od góry i uderzamy młotkiem tym razem od spodu żeby amorek wszedł na swoje miejsce. Z początku myśleliśmy że uparmy sie z tym godzinę góra półtorej a wyszło na to że jak zaczęliśmy o 16 to skończyliśmy o 19:10
 
Przód przed wymianą:
 
 
http://img.photobucket.co...rzedwymiana.bmp
 
 
I po wymianie:
 
 
http://img.photobucket.co...ypowymianie.bmp
 
 
Jak wygląda całoś pokażę jutro bo mi padły baterie w aparacie i nie miałem juz jak zrobić zdjątek.
												 herrkam - 3 Lis 2004,  19:27
  Chłopaki a jaką śrubkę trzeba odkręcić jak auto stoi na kołach?? żeby potem nie było problemow bo także nabyłem oniżający zawiasiki bede zabudowywal na kanwie Waszego poradnika, i jedno pytanie czy po tej wymiance geometria była robiona czy nie?
 
pozdro
												 Lokmen - 3 Lis 2004,  20:35
 
  	  | herrkam napisał/a: | 	 		  Chłopaki a jaką śrubkę trzeba odkręcić jak auto stoi na kołach?? żeby potem nie było problemow bo także nabyłem oniżający zawiasiki bede zabudowywal na kanwie Waszego poradnika, i jedno pytanie czy po tej wymiance geometria była robiona czy nie?
 
pozdro | 	  
 
Na kielichach z przodu i z tyłu możesz odkręcić nakrętki ale nie do końca - bo jak auto pdniesiesz to ci amory powypadają. Po wymianie na niższy zawias jedź na kontrolę zieżności (może nie trzeba bedzie ustawiać na nowo - ale sprawdzić dla pewności nie zaszkodzi).
 
 
P.S. Powodzenia przy wymianie i wojowaniu ze stabilizatorem - bo przy wymianie to jest najbardziej wk...wiająca i przeszkadzająca rzecz  :mrgreen:
												 
					 | 
				 
			 
		 |