|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Tuning Skrzyni Biegów
raven - 30 Gru 2006, 15:29 Temat postu: Tuning Skrzyni Biegów a mianowicie czy ktos spotkal sie z takim czyms aby np majac dwie skrzynie (cztero i biecio-biegowa) sprobowac z dwoch zrobic jedna ?? bo chodzi mi o to ze jedynka i dwojka odpowiada mi ze skrzyni 5 a troke i czworke wziolbym chetnie ze skrzyni 4... tylko czy zebatki na walki beda pasowac itp ewentualnie moze daloby sie przekladac poszczegolne biegi z innych skrzynek np z dizla
i druga sprawa czy ktos bawil sie w zaspawywanie mechanizmu roznicowego ?? i tu nastepny problem czy mechanizm ze skrzyni 4-biegowej bedzie pasowal do skrzyni 5_biegowej ??
doogi - 30 Gru 2006, 15:53 Temat postu: Re: Tuning Skrzyni Biegów
raven napisał/a: | i druga sprawa czy ktos bawil sie w zaspawywanie mechanizmu roznicowego ?? |
czy tego sie nie robi w kantach zeby miec szpere 100% ??
raven - 30 Gru 2006, 15:57
poniekad tak....
zeby 100% zrobic wystarczy zebatki zaspawac i po problemie ale jak czym itp o to sie rozchodzi a takze moze ktos wie jak zrobic np szpere 50%
ale mam wymagania
doogi - 30 Gru 2006, 16:20
uwierz mi ze szpera 50% w przednionapedowce to nie jest mądry pomysł
nie latwiej kuic skrzynie z erst ?? masz seryjna 15% i i tak jest wystarczająco "mocna" jak dla auta fwd.
ale chciałbym zobaczyć jak sie jezdzi ze szpera 50% czy da sie skrecac w ogole
Wojtass - 30 Gru 2006, 17:15
O ile szpera 100% w aucie RWD to już szaleństwo które robi z auta tylko funcar nadający sie tylko do driftu i startów na prostej, o codziennej jeździe zapomnij (spróbuj tym zaparkować pod supermarrketem: ) to w aucie fwd jest już pomysłem pomylonym, gdyż będzie mógł on praktycznie jeździć tylko w przód. Przy którejś z kolei próbie skrętu prawdopodobnie ukręcisz półosie a zakręty i tak będą udręką bo kola nie będą sie obracać bez poślizgu z jakąkolwiek prędkością byś nie jechał.
Co do pierwszego pomysłu to wpierw musisz sprawdzić na którym wałku skrzyni są koła które Ci pasują - jeśli na sprzęgłowym to raczej nic z tego bo jest on nierozbieralny, jeśli na zbiorczym to jeszcze masz szansę bo tam kola nie sa na stałe połączone z wałkiem, jednak i tak pomysł ten raczej nie wyjdzie bo wałki w obu skrzyniach mogą mieć inne wymiary (nie wiem, nie sprawdzalem).
Tak to widzę
diodalodz - 30 Gru 2006, 18:01
dokładnie tak wałek sprzęgłowy to jest jedyny temat zeby zrobić jakiegokolwiek zlepa musisz mieć inny wałek i inny blok kół zębatych (komplet) inaczej beda wyły . przy takim zabiegu powiem ci ile kosztuje sama uszczelka 1 sztuka do skrzyni (duża między dzwony) 60zł uszczelniacz zabieraka 21 zł i komplet łożysk to ok 200 zł do tego dochodzą uszczelniacze półosi i czas kogoś kto to bedzie robić a możesz mi wierzyć że nie jest to takie proste .
raven - 30 Gru 2006, 18:59
czyli w takim wypadku wchodzi w rachube tylko zmiana calej skrzyni...
ale zapytac warto bylo
xr2fun - 2 Sty 2007, 19:53
Poszukaj skrzyni z Escorta turbo tam jest seryjna szpera, albo w GB taką specjalną na prostych zębach ( wyje pięknie! ) Straight Cut.
|
|