Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Skrzynia biegów - dolewka oleju

zablos4 - 10 Sty 2007, 00:27
Temat postu: [MK3] Skrzynia biegów - dolewka oleju
Witam!
Jak zwykle cos ..... mam pytanie do ludków z doswiadczeniem ... - co jaki czas zalecana jest wymiana oleju w skrzyni biegow ? Kolejne pytanie brzmi - troszeczke wyje mi na 2 ce i 3 ce, czy mage się ludzic ze ta wymiana cos pomorze , czy juz mam sie rozgladac za nowa skrzynia? z gory wielkie dzieki !!!! Wielkie pozdro !

diodalodz - 10 Sty 2007, 09:23

oleju sie nie zmienia . A jak wyje skrzyni , bo ma za niski poziom oleju to możesz sie łudzić ze bedzie ciszej ale z doświadczenia wiem ze nigdy ciszej nie jest :(
tymin - 11 Sty 2007, 19:19

Jak się uprzesz możesz zmienić (np Hipol 15f), ale z reguły to rzeczywiście nie pomaga. Można się próbować ratować jakimiś preparatami rege , ale lepiej daj głośniej radio.
_-MoKrY-_ - 13 Sty 2007, 13:31

Przetestuj ceramizer do skrzyń biegów
Longer_007 - 13 Sty 2007, 15:06

Mi tez wyje ale na 1 i to od czasu do czasu, szczególnie jak sie rusza powoli na niskich obrotach. Moze tez sie pokusze zeby dolac tego oleju.......A to prosta sprawa jest ?
jackrzec - 13 Sty 2007, 21:07

Longer_007 napisał/a:
A to prosta sprawa jest ?
Prosta, o ile masz kanał i pompkę do oleju... Bardziej się opłaca dać 10 czy 15 zeta u mechanika i doleje w 5 minut, bo jeśli nie dysponujesz pompką, to będziesz się z tym pie..ł pół dnia
Longer_007 - 13 Sty 2007, 21:31

Kanał mam ale pompki niestey nie, i chyba wlaśnie dam to zrobić mechanikowi, tymbardziej ze to groszowe sprawy.
diodalodz - 13 Sty 2007, 21:58

utnij butelke po mineralnej weź waż 8-10 mm . wbij w szyjke butelki waż odetnij dno owiń izolacja połączenie i masz gotowa pompe . wykręcasz korek wkładaj waż w skrzynie i lejesz z butelki . koniec tematu i nie trzeba pomp żadnych . a za 20 zeta można strzykawe do oleju kupić gotowa .
jackrzec - 13 Sty 2007, 22:49

diodalodz napisał/a:
utnij butelke po mineralnej weź waż 8-10 mm . wbij w szyjke butelki waż odetnij dno owiń izolacja połączenie i masz gotowa pompe . wykręcasz korek wkładaj waż w skrzynie i lejesz z butelki . koniec tematu i nie trzeba pomp żadnych . a za 20 zeta można strzykawe do oleju kupić gotowa .
Masz rację, ale skoro gościu się pyta jak to wygląda, to lepiej niech sam nie kombinuje, bo jeszcze zamiast korka odkręci jakąś śrubę... Wiesz co mam na myśli... ;-)
diodalodz - 13 Sty 2007, 22:55

Jacku trzeba się kiedyś nauczyć :) Nie można być dziewica całe życie .
goku - 13 Sty 2007, 23:11

:ok:
Tak się wtrące to tu się wlewa olej ?? Do skrzyni tak może komuś pomoże a i sam siędowiem he he

To jest chyba czujnik ??? Jego wykrecić i wlać olej aż się przeleje z tego otworu.?????


jackrzec - 14 Sty 2007, 01:09

goku napisał/a:
To jest chyba czujnik ??? Jego wykrecić i wlać olej aż się przeleje z tego otworu.?????
Nie! Troche niżej na prawo jest śruba na imbus i tam się wlew olej...
tymin - 14 Sty 2007, 15:20

Odkręcasz i wsadzasz palec. Lustro oleju ma być na poziomie otworu lub (minimum) 10 mm poniżej .
Bart_Skrzyszow - 14 Sty 2007, 15:29

Goku - pozwliłem mój silnik pokazywać :?: :?: :lol:

Żartuje,
Mówiełm że to nie tam? - a sam mi pokazywałeś że wlewa się niżej i bardziej na prawo.
Dobrze wiedziec bo nie wiedziałem

TicTac - 14 Sty 2007, 22:27

Bart_Skrzyszow napisał/a:
pozwliłem mój silnik pokazywać


To Twoj ?? To napisz mi co to za patent z tym drutem ??

diodalodz - 15 Sty 2007, 00:06

długo myślałem i też bym chciał sie dowiedzieć :) Po co ten drut :)
odyniec - 15 Sty 2007, 12:05

niema linki od sprzegla, a to moze po to jest aby wysprzeglic i aby mogl silnik odpalic, i ew. holowac majac wlaczony silnik, a zarazem serwo jest pompowane, czyli ma normalnie hamulec... tak mi sie tylko wydaje...
Bart_Skrzyszow - 15 Sty 2007, 14:11

eee no co Wy :P
sorki że tak długo nie pisałem - to było przy wymianie samoregulatora :lol:
Musieliśmy jakoś wysprzeglić żeby ściagnąć linke z pedałów, a później żeby założyć.
Taki patent :lol: :lol:

goku - 15 Sty 2007, 15:04

Jaki tam patent ie musieliśmy sięnagimnastykować żeby go wyciągnąć :D

A praw autorskich nie zastrzegłeś los

kazi - 15 Sty 2007, 17:34

odyniec napisał/a:
niema linki od sprzegla, a to moze po to jest aby wysprzeglic i aby mogl silnik odpalic, i ew. holowac majac wlaczony silnik, a zarazem serwo jest pompowane, czyli ma normalnie hamulec... tak mi sie tylko wydaje...

:hahaha:

anjko - 16 Sty 2007, 00:10

odyniec napisał/a:
niema linki od sprzegla, a to moze po to jest aby wysprzeglic i aby mogl silnik odpalic, i ew. holowac majac wlaczony silnik, a zarazem serwo jest pompowane, czyli ma normalnie hamulec... tak mi sie tylko wydaje...
To nie mozna poprostu na luzie holować :-)
goku - 16 Sty 2007, 13:18

anjko napisał/a:
To nie mozna poprostu na luzie holować


NIe można bo chamulec nie ma ciśnienia jak silnik nie pracuje tzn. serwo ni epracuje. Wystarczy na 2-3 chamowania i tyle potem pedał twardy i nie chamujesz.

Pozostaje tylko ręczny he he ale ile tam można :D

Bart_Skrzyszow - 16 Sty 2007, 14:48

Sylwek przecież wiesz że można można :D ile mnie ciągnąłeś :P
Hamulec jest na zgaszonym silniku ale trzeba moooocno cisnąć :D

anjko - 16 Sty 2007, 19:09

goku napisał/a:
anjko napisał/a:
To nie mozna poprostu na luzie holować


NIe można bo chamulec nie ma ciśnienia jak silnik nie pracuje tzn. serwo ni epracuje. Wystarczy na 2-3 chamowania i tyle potem pedał twardy i nie chamujesz.

Pozostaje tylko ręczny he he ale ile tam można :D
No dobra a jak holujesz na luzie to nie mozesz silnika odpalić zeby hamulce były lepsze ??? :-)
diodalodz - 17 Sty 2007, 00:13

dokładnie tak luz wolne obroty i sobie jedziesz na lince . podwiązanie łapy sprzęgła podczas holowania na włączonym silniku to zbrodnia dla sprzęgła a raczej dla łożyska oporowego i docisku . A tak po za tym to nie prościej sobie zdjąć linke łyżka do opon ?? Na skrzyni jest specjalna krawędź za która się łapie a jak masz ostra łyżke to lepiej opiera sie o jedna wystająca śrubę od obudowy skrzyni . Hm zakładanie jest banalne bo linke możesz sobie wyciągnać na 10 cm przed łape i zapiąć normalnie . Samoregulator blokuje linke dopiero po pierwszym naciśnięciu pedała .
goku - 17 Sty 2007, 12:32

anjko napisał/a:
No dobra a jak holujesz na luzie to nie mozesz silnika odpalić zeby hamulce były lepsze ???


Oczywiście że możesz tylko mowa jest o zgaszonym silniku i o tym, że silnik nie odpalał więc nie mógł go odpalić i że tak powiem "podpąpować hamulece".

A jeżeli silnik jest sprawny to jak najbardziej ;)

A jeśli chodzi o ten drut to nie miało żadnego zwiąsku z cholowaniem samochodu, poprostu taki myk żeby ułatwić sobie wymianę samoregulatora na sprzęgle he he chair

TicTac - 17 Sty 2007, 17:08

8) a jakie są objawy ze trzeba wymienic ten samoregulator?
diodalodz - 17 Sty 2007, 20:13

wpada pedał i nie wysprzęgla albo sprzęgło zaczyna brać przy samej podłodze . Dodatkowo sobie lubi od czasu do czasu pedał strzelić .
TicTac - 17 Sty 2007, 21:25

eee...to jeszcze nic takiego nie mam...puki co tylko lekko czasem skrzypnie, ale to raczej nic takiego...
anjko - 17 Sty 2007, 22:44

goku napisał/a:
anjko napisał/a:
No dobra a jak holujesz na luzie to nie mozesz silnika odpalić zeby hamulce były lepsze ???


Oczywiście że możesz tylko mowa jest o zgaszonym silniku i o tym, że silnik nie odpalał więc nie mógł go odpalić i że tak powiem "podpąpować hamulece".

A jeżeli silnik jest sprawny to jak najbardziej

Wybacz ze sie tak uparłem i jestem upierdliwy ale dalej nie rozumiem :-) Załóżmy że silnik nie pracuje tak jak napisałeś to dlaczego nie mozna holowac go na luzie tylko musi byc wcisniete sprzegło i w czym to przeszkadz żeby "podpompować hamulcem" cokolwiek to znaczy ??? Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group