Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - BĄBELKI Z POD ŚWIEC I masełko na korku oleju HELP

tomastepa - 11 Sty 2007, 20:01
Temat postu: BĄBELKI Z POD ŚWIEC I masełko na korku oleju HELP
HYba mam poważny problem Moj silnik to 1,1 + LPG
Gdy silnik pracuje idą mi bąbelki spod świec chyba ciecz chłodząca z olejem do tego zbiera mi sie jasne masełko na korku wlewu oleju (czyli olej sie z wodą zmieszał
Na bagnecie sam olej
W zbiorniczku na pewno nic nie ubywa i chyba nie przybywa No predzej przybywa ale minimalnie i nie mam pewnosci. Ciecz w zbiorniku czysta bez oleju.
Najgorsze to bebelkownie spod swiec Mam caly silnik z tego zachlapany i scieka az po misce olejowej.

Co mi walneło waszym zdaniem

Ps: planuje wymienic uszczelke pod miska moze pomoze Jaki klucz jest mi potrezbny (to ze dynamometryczny to wiem:D) do odkrecenia głowicy bo wiem ze fordy maja nietypowe?

semek711 - 11 Sty 2007, 21:24

tomastepa, co do babelkow... to z tego co pisze moze masz zabrudzone te otwory i przez to swiece nie przylegaja dokladnie do glowicy

co do maselka to bylo tego duzo na forum... wpisz w wyszukiwarce np. majonez a odp bedziesz mial wiele... maselko to taka przypadlosc FoFikow :)

Pablo - 11 Sty 2007, 21:48

semek711 napisał/a:
maselko to taka przypadlosc FoFikow :)

że co?

Pewnie robisz małe odległości co? Jak będziesz robił długie trasy to tego "masełka" nie bedziesz miał

[ Dodano: Czw Sty 11, 2007 21:50 ]
tomastepa napisał/a:
planuje wymienic uszczelke pod miska moze pomoze

na masełko napewno nie :)

diodalodz - 11 Sty 2007, 22:23

Hm te bombelki to efekt złych świec bądź źle dokręconych . Ten silnik powinien mieć np NGK no 7 . Myśle że częściowym problemem jest nieszczelność z dekla zaworowego i olej spływa na gniazda świec . zrób zdjęcie to pomyślimy .
tymin - 11 Sty 2007, 22:41

Podstawowa sprawa : silnik 1,1 i 1,3 mają żeliwną głowicę i świece MUSZĄ być uszczelniane na STOŻKU - nie mogą to być świece z podkładkami ! Sprawdź ,czy masz świece z uszczelnieniem stożkowym - bo spotkałem się z "mechanikami" , którzy do tych silników zakładali zwykłe świece. Sprawa "masełka" : przy dużej wilgotności powietrza i niskich temperaturach zawsze będziesz miał taki efekt . Nie świadczy to o usterce silnika , więc się nie matw. Przede wszystkim sprawdź świece . Pozdro :)
jackrzec - 12 Sty 2007, 01:22

tymin napisał/a:
Nie świadczy to o usterce silnika , więc się nie matw.
Ale olac tego też nie może, bo skrajnych przypadkach potrafi tak zatkać odmę, z jeśli korek od wlewu oleju dobrze siedzi, to wywala uszczelniacz wału i wtedy trzeba się grzebać z wymianą.
odyniec - 12 Sty 2007, 02:08

albo starczy poprostu od czasu do czasu w dluzsza trase pojechac ...
kazi - 12 Sty 2007, 14:51

trzeba inwestowac w dobry olej raz ze samochod go nie bierze ( jesli ma sie dobry silnik ) a dwa ze ja masełka procz tego na stole to nigdzie nie widzialem :D
Pablo - 12 Sty 2007, 22:30

kazi napisał/a:
trzeba inwestowac w dobry olej

Uważam że sie mylisz ... krótkie trasy niska temperatura i masz "masełko " :)

jackrzec - 13 Sty 2007, 09:08

Pablo napisał/a:
Uważam że sie mylisz ... krótkie trasy niska temperatura i masz "masełko " :)
To prawda, ale jak by silnika miał w dobrym stanie i zalał półsyntetykiem, to by masła nie zobaczył...
Longer_007 - 13 Sty 2007, 09:58

Co do masełka, samochod chyba nigdy nie mial czyszczonej odmy od roku 95, sprawdzilem to wczoraj i było tego masła dosyć dużo, ale wszystko pieknie wyczyścilem denaturatem. To normalne, pojawienie sie masełka nie oznacza jakiegoś defektu, wystaczy dobrze co jakis czas wymyć odme wraz z węzykiem.
kenczorf - 3 Paź 2008, 03:27

jackrzec napisał/a:
To prawda, ale jak by silnika miał w dobrym stanie i zalał półsyntetykiem, to by masła nie zobaczył...

sory ze odkopuje ale dziwne...ja mam 10w40 valvoline maxlife...silnik w naprawde zaje...stanie, nie bierze ani oleju ani plynu chlodniczego...codziennie po 2x robie po ok 15km bez przerwy i mam maselko w odmie... Skoro nie olej i nie silnik to co?

JoeMix - 3 Paź 2008, 08:54

2x15km to bardzo niski przebieg... majonez norma, ja by było 2x60km,,, to wtedy
bidżej - 3 Paź 2008, 09:23

kenczorf, pary oleju mieszają się ze skondensowaną parą wodną i robi się majonez, przy wyższych przebiegach jednorazowych tego nie ma bo silnik się nagrzewa i pary nie ma :)
tadzias - 3 Paź 2008, 09:36

przeciągnij auto na autostradzie na obrotach, a problem zniknie
sulos - 3 Paź 2008, 10:16

tadzias87 napisał/a:
przeciągnij auto na autostradzie na obrotach, a problem zniknie


na ktorym odcinku? tym 2 czy 3kilometrowym? :hahaha:
w sumie bez roznicy, bo po odjeciu ragmentow na ktorych jest ograniczenie do 70 pozostaje po kilometrze :hahaha:

tadzias - 3 Paź 2008, 10:41

tu akurat masz rację dlatego zapraszam na A4 :ok:
GORYLEK - 5 Paź 2008, 18:57

Co do masełka i niskich przebiegów to prawda, kupiłem auto od starszego gościa jeżdził samochodem nie dużo, zebrało sie tego majonezu na odmie, wymieniłwm olej auto uzywam prawie codziennie do tego raz w tygodniu trzasnę dłuższą trasę i problem znikł. A MIAŁEM PIETRA BO MYSLAŁEM ZE TO USZCZELKA na poczatku ( przykre doswiadczenie z poprzednim autem -polonez :rotfl: )

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group