|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Elektryka monowtrysk a EFI
Wojtass - 7 Lut 2007, 01:40 Temat postu: Elektryka monowtrysk a EFI Witam.
Lada dzień zmieniam silnik z benzynowego klekota 1.1i na CVH EFI, potrzebuję paru rad odnośnie instalacji elektrycznej.
Mam do nowego silnika całe okablowanie z kompem i czujnikami silnika (jak c.p.przepustnicy, wału itp), wszystko to pochodzi z Escorta, jednak to nie powinno robić róznicy.
I tu moje pytanie, co można zachować ze starej instalki a co mi potrzebne jest nowe (czyli takie, o występowało tylko w xr2i (MapSensor,...?)) i czy jest wogóle potrzeba zmiany całej instalacji czy można po prostu podczepić się jakoś pod starą?
gaszu - 7 Lut 2007, 08:56
Wojtass, EFI to zupełnie inna bajka. Na 100% inna wiązka kompa beny. Wtyk tejże wiązki, służący do podłączenia z resztą instalacji w samochodzie może narobić ci problemów, bo (zależy od rocznika) może być inny. Jak zmieniałem u siebie z 1,1 na 1,6 16v DOHC (Zeta-c), to wtyk wiązki kompa miałem 12-pinowy, a w instalacji był 8-pinowy i musiałem rzeźbić przelotkę i to nie był koniec problemów... Znalazła się jeszcze druga wtyczka, gdzie trza było doprowadzić sygnał komunikacji z immo i wyprowadzić sygnał do lampki ciśn. oleju... Napisz do mnie na PW, lub w tym temacie, jaki dokładnie masz silnik i jakie masz złącza wiązki komputera beny - może będę ci mógł pomóc.
Pozdrawiam!
Kolin - 7 Lut 2007, 09:02
EFI ma inna pompe paliwa od CVH i musisz miec wiązke+kompa zeby to wszystko zagadało...
teoretycznei mozna rozczecpic wiązke kabinowa od silnikowej i podpiac tą nową+zmiana ECU
map sensor musi byc nowy o tego silnika na jaki bedziesz swapowac tak by było lepiej bo map kazdy jest inny
gaszu - 7 Lut 2007, 09:40
Kolin, nie do końca się z tobą zgodzę. U mnie przed swapem miałem 1,1 z pompą w baku. Po swapie okazało się, że pompa ma właściwy wydatek i ciśnienie (mierzone na listwie wtryskowej EFI). Różnica pomiędzy pompką z 1,1 a z 1,6/16v jest taka, że ta druga ma inaczej wyprowadzone króćce przewodów paliwowych (pod przewody plastikowe, a nie met. gumowe. Poza tym w literaturze fordowskiej wyczytałem, że wszystkie pompy "standardowe" mają ten sam wydatek i ciśnienie ok. 300kPa (mierzone przy zamkniętym zaworze podciśnieniowym na listwie). Nie wiem, jak ma się sprawa w XR2i, albo RS, RST. Tutaj doświadczenia nie mam.
Na marginesie dodam, że mnie też poinformowano, że pompę będę musiał zmienić:) Zmieniłem tylko przewody, bo nie pasowały mi do nowego, mniejszego filtru paliwa.
Wojtass, proponuję najpierw pomierzyć pompkę...
Wojtass - 7 Lut 2007, 11:27
Dzięk wielkiei gaszu za porady, jednak mój silnik to nie Zetec tylko 'zwykły' 8v z XR2, więc elektroniki tam jest napewno mniej. Co jak co widzę, że jednak będę musiał chyba zeswapować i wiązkę, jednak stara pompa powinna jakoś zaśpiewać.
Tylko czy oprócz MapSensora coś jeszcze do tego? Bo z tego co widzę, to EDIS jest taki sam w 1.6 i 1.1. (EDIS-4).
Kolin - 7 Lut 2007, 17:05
gaszu napisał/a: | U mnie przed swapem miałem 1,1 z pompą w baku. Po swapie okazało się, że pompa ma właściwy wydatek i ciśnienie (mierzone na listwie wtryskowej EFI). |
a umnie była lipa i musiałem zmieniać pompe na ta od EFI napisałem to z swojego doswiadczenia gdy zakładali graty od xrki:) Wojtass napisał/a: | EDIS jest taki sam w 1.6 i 1.1. (EDIS-4). | Edis jest kazdy taki sam
|
|