Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - stycznik regulacji biegu jałowego

odyniec - 23 Lut 2007, 18:56
Temat postu: stycznik regulacji biegu jałowego
Do czego słuzy stycznik biegu jałowego gdzyz komputer pokazuje jego niesprawnosc kod 48. Gdzie sie on znajduje, za co odpowiada i jak go naprawic? Czy mozliwe jest ze samochod jest zamulony przez ten stycznik gdy jedzie? Samochod po odpaleniu trzyma rowne obroty ok 900-1000. Wiecej błedow komputer nie pokazuje. Reset porzadny był robiony i nic nie pomaga.
jackrzec - 23 Lut 2007, 23:38

A to nie oznacza czasem tego styku w środku krokowca? Pewny nie jestem.
chary - 24 Lut 2007, 08:58

Mam ten sam błąd i takie same objawy, tylko co to ten stycznik??
Kolin - 24 Lut 2007, 10:47

kiedys czytałem o tym jak dobrze pamietam to jest czujnik polorzenia pedału gazu ktory sie znajduje w srodku krokowca? dobrze godom? :D
Rudi - 24 Lut 2007, 12:03

Popatrzcie tutaj jest tam coś o styczniku regulacji biegu jałowego i wiele innych :-) .
kazi - 24 Lut 2007, 16:18

Tak wszystko ok tylko czy on jest odpowiedzialny za spalanie paliwa w fiescie? wszystko jest w niej sprawne procz jego.
diodalodz - 24 Lut 2007, 22:23

dopuki sterownik ma błąd nie bedzie dawał właściwej dawki . Jak mam to wytłumaczyć.
zgniewany - 26 Lut 2007, 09:18

jeśli chodzi o czujnik położenia przepustnicy (tak mi się wydaje) znajduje się pod silniczkiem krokowym przy gaźniku. a gaźnik pod filtrem powietrza. odpowiada za pracębiegu jałowego na wolnych obrotach
jackrzec - 26 Lut 2007, 14:52

zgniewany napisał/a:
odpowiada za pracębiegu jałowego na wolnych obrotach
Bzdury! Odpowiada za to, żeby komp wiedział na ile jest uchylona przepustnica. Za bieg jałowy odpowiada wyłąznie krokowiec, a dokładniej wie ztąd o tym że gaz jest zwolniony, bo dźwignia od przepustnicy naciska na bolec od krokowca i przez to wciska styk w środku krokowca tzw styk przepustnicy.
zgniewany - 26 Lut 2007, 17:19

tak mi powiedział pewien mechanik. mówił, iż cpp odpowiada za bieg jałowy gdy silnik jest zimny, a krokowiec gdy ciepły. nie znam się na tym, nie jestem mechanikiem
kazi - 27 Lut 2007, 09:51

To ci chyba zle tlumaczył zreszta "pewien mechanik" to ja mam zle skojazenia z tego typu mechanikami :he:


Stycznik juz jest naprawiony komputer pokazuje kod 11 czyli brak blędów mam nadzieje ze spalanie w koncu spadnie bo moze przez ten stycznik bylo spalanie duze

[ Dodano: Sro Lut 28, 2007 18:10 ]
Szybkie i prawidłowe rozpoznanie całkowitego zamknięcia przepustnicy jest bardzo ważne dla uruchomienia procedur stabilizacji pracy silnika na biegu jałowym, sterowania tempomatem, sterowania dawką wtryskiwanego paliwa, sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu i sterowania usuwaniem nadmiaru par paliwa ze zbiornika. Z tego względu część układów pomiarowych wyposaża się w tzw. styki biegu jałowego. Stycznik biegu jałowego jest zwykle umieszczony w zespole przepustnicy. Sterownik otrzymuje odpowiedni sygnał gdy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym.

odyniec - 28 Lut 2007, 23:36

zgniewany, jak byś był w gorzowie to zapraszam na spotkanie sie rl.

odezwij sie do mnie na gg albo cus ;)

sorry za OT :P P


a skoro błedów już niema (KOD11) to temat proponuje zamknac i podziekowac wszystkim za pomoc.

chary - 28 Lut 2007, 23:50

kazi napisał/a:
:Stycznik juz jest naprawiony komputer pokazuje kod 11 czyli brak blędów mam nadzieje ze spalanie w koncu spadnie bo moze przez ten stycznik bylo spalanie duze

Jak naprawiłeś ten stycznik i gdzie on sie znajduje dokładnie.

kazi - 28 Lut 2007, 23:59

stycznik jest na przewodzie żółtym i rózowym. Jest on schowany w tej metalowej częsci krokowca, która trzeba odgiąć i ja oddzielic. Nalezy takze zdjąć te nity i rozdzielic te częśći. Następną czynnoscią jest odkrecenie silniczka ( sróbki sa w srodku dwie) i stycznik jest nad silniczkiem. Ponieważ jest on nierozbieralny nie mozna go naprawić. Trzeba wlutować tam nowy stycznik a dziala on na zasadzie nacisku tego dzyndzelka w krokowcu. Mozna jesli sie nie ma oryginalnego stycznika pokusic sie o wsadzenie tam mikrowyłacznika z blaszką. Działa to na takiej zasadzie ze jak jest nacisniety krokowiec to blaszki sie rozwieraja a jak jest nie nacisniety przez przepustnice to sie zwiera i musi to dzialac. Fiesta o niebo lepiej chodzi a czy spala mniej czas pokaze. :)

Chary a tobie pali fiesta duzo? jakie masz kody błędów w komputerze?

chary - 1 Mar 2007, 00:07

Dzięki za wytłumaczenie :ok:
A co do spalania to pali więcej niż powinna(ok. 10l/100). Błędy jakie mi wyszły to tylko ten 48

diodalodz - 1 Mar 2007, 02:17

hehe nie ma 11 nie bedzie radości . Chyba wam zrobie tapetę na forum z takim napisem . Ten sterownik nie przejdzie w tryb awaryjny tylko jak mu odrąbiesz czujnik prędkości i czasami sonde lambda . W momencie jakiejkolwiek niesprawności CPP czy pozycjonera silniczka krokowego po map sensor i czujnik temp sterownik wpada w tryb awaryjny i koniec . i bedzie palić wiecej bo ma stałą mieszankę paliwo obroty nieco korygowana przez resztę działających czujników podkreślam NIECO .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group