Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Ciężko chodząca kierownica

goku - 25 Lut 2007, 17:30
Temat postu: Ciężko chodząca kierownica
:ok:
Dawno już pisałem o kłopotach mojej fiesty ale spróbuje nadgonić. A więc .....

Dzisiaj rano jadąc ....... zauważyłem że ciężko kręci się kierownica. Miałem takie wrażenie jadąc na wprost i chcąc skręcić w lewo czy w prawo kierownica miała taki jakby przeskok ( nie w sęsie przerwy, luzu albo cuś ) tylko musiała pokonać pewien opór a potem szła lżej, ale jednak trochę ciężko.
Co to może być ?? Dzień wcześniej była chlapa a w nocy był mróz -14C Może coś przymarzło albo....??
Pierwszy raz zdarzyło mi się coś takiego. !!

Mam nadzieję że to nie maglownica.

A wy co myślicie ??

Tommur - 25 Lut 2007, 18:32

A opcja szukaj i krzyżak zewnętrzny poleciał Ci na pewno. Też miałem taki przeskok (w poldku to przy takim czymś poleciała mi przekładnia). No ale ford to auto zachodnie więc pewnie krzyżak :lol:
anjko - 25 Lut 2007, 19:42

Krzyzak na 100% miałem te same objawy wymieniłem i było ok. Ale przez połtora roku teraz znowu mam do wymieny bo jesto to samo dlatego proponuje dołozyc pare zł i kupić oryginał. Tzn wszystko zalezy ile masz zamiar jeszcze pojezdzic tym autem. Pozdrawiam.
goku - 25 Lut 2007, 20:44

;-( Czyli stawiacie na krzyżak. ;-( No nic jak trzeba to trzeba. Jeszcze sprawdze pare żeczy i wtedy ewentualnie wymienie.

Aha ile moge na takim krzyżaku ( jeżeli to on ) posmigać, wytrzyma jeszcze koło 2 tygodni ??

Paweł F - 25 Lut 2007, 21:07

wymień jak najszybciej bo możesz mieć problem na zakręcie ( ja miałem ale było szeroko i nic nie jechało) 8)
Tommur - 25 Lut 2007, 22:26

Zaklinuje Ci stary kierę i pójdziesz prosto :-(
Iwa - 26 Lut 2007, 12:23

To na pewno krzyżak ;-( Miałam takie objawy w zeszłą zimę, raz blokowało mocniej, raz słabiej... ale pojeździłam tak jeszcze ok. miesiąca, bez żadnych problemów :) Potem wymieniłam... Powodzenia
pawlik123 - 26 Lut 2007, 13:05

Ja jeżdżę już rok na takim krzyżaku. Zakup sobie WD 40 i raz na miesiąc pryśnij na nie, jeśli nie masz czasu na wymianę (jak w moim przypadku) ;-)
jackrzec - 26 Lut 2007, 14:38

pawlik123 napisał/a:
jeśli nie masz czasu na wymianę (jak w moim przypadku) ;-)
:hahaha: :hahaha: :hahaha: 10 minut roboty...
szynszyl - 26 Lut 2007, 17:01

pawlik123 napisał/a:
Zakup sobie WD 40
nie rozśmieszaj mnie.. wd-40 wypłukuje i wysusza łożysko igiełkowe z resztki smaru.. jak już to olej w sprayu lubrification np. valvoline.... zreszta o tym juz gokowi na gg napisałem
Longer_007 - 26 Lut 2007, 19:11

Zreszta ja bym tak nie polegał na WD-40, ludzie to układ kierowniczy jak cos sie zuzyło to natychmiast wymieniac i to nie na jak najtansze, juz nie mowiac o prowizorkach.
anjko - 26 Lut 2007, 19:28

Longer_007 napisał/a:
i to nie na jak najtansze, juz nie mowiac o prowizorkach

Osobiście proponuje to:
http://www.ford.sklep.pl/...n,198539,0.html

szynszyl - 26 Lut 2007, 19:34

a ja sasic9004007 przez pół..
anjko - 26 Lut 2007, 21:06

szynszyl napisał/a:
a ja sasic9004007 przez pół..
z calym szacunkiem ale szkoda kasy na ten chlam, tak jak pisalem wyzej poltora roku temu pozalowalem 40zl zeby dolozyc do czegos lepszego i efekt jest taki ze dzisiaj wymienialem go po raz drugi.
madek - 26 Lut 2007, 21:17

a jak w konkurencji z oryginałem wypada MEYLE w tej gumowej osłonie? :fox:
szynszyl - 26 Lut 2007, 21:21

anjko napisał/a:
szkoda kasy na ten chlam


wg fota

wg IC tylko wkleic SAS9004007

ja to miałem w ręce i to co ty tam pokazujesz też...


a MAYLE zapomnij to jest chłam,

DomiOl - 26 Lut 2007, 22:23
Temat postu: znowu problemy:[[[[[[[[[[[[[[[[[
Witam

Mam podobny problem. Tylko ze mi ciezko sie skreca wylacznie w prawo... i tez jak jak by byl przeskok-zaczelo rowniez sciagac na prawo-bylo wszytsko ok dzis cos sie stalo:( mialem wymienianay koncow drazka i tuleje(jakis tydzien temu) ale bylo git a teraz znow problem z tym trupem:[[ Co sie dzieje??

Mam juz tego samochodzika dosc ciagle cos:(

[ Dodano: Pon Lut 26, 2007 22:41 ]
jeszcze jedno- kiera zrobila sie strasznie nerwowa jak skrece szybko prawo lewo to caly samochodzik chodzi a tak wczesniej nie bylo i jak skrecam i puszcze kiere to ta odbija jak by sie przy skrecaniu sprezyna naciagala, a puzniej sie odkrecala bo kiera sie odkreca w 2 strone z taka predkoscia ze lepiej jej łapkami nie trzymac bo nadgarstki polamie;/

to tak zeby bylo latwiej zdiagnozowac

anjko - 26 Lut 2007, 22:46

szynszyl napisał/a:
anjko napisał/a:
szkoda kasy na ten chlam


wg fota

wg IC tylko wkleic SAS9004007

ja to miałem w ręce i to co ty tam pokazujesz też...


a MAYLE zapomnij to jest chłam,

Troche nie rozumiem kryteriów w jakich rozpatrujesz jakość części zamiennych bo jesli tylko cena i to ze miałes je w rece i widziałes jak wyglądają to życze powodzenia... Pare lat dzień w dzien montuje te różne wynalazki i jakies tam zdanie sobie wyrobiłem.
Wiekszość firm oferujących czesci typu SASiC SIDEM MOOG 4MAXX KAGRE i wiele innych to jest jeden h... Są to firmy które tłuką dany asortyment na tony i potem miedzy soba go odkupuja pakują w swoje pudelka i juz. Glowną zaletą tego towaru jest cena ale niestety czesto okazuje ze że jedyną zaletą!!! bo z jakośćią nie ma to nic wspolnego a w polączeniu z naszymi super drogami wychodzi kompletna kicha i tyle. Wiem ze czesto cena odgrywa glówna role i to ze nie oplaca sie do starego auta pakować niewiadomo czego sam czesto kupuje te zeczy ale trzeba sie niestety liczyc z tym ze nie są one trwałe. I jesli w gre wchodzi jakas duza suma to ok ale jesli roznica jest 30 czy 40 zł to naprawde nie warto oszczedzac bo to sie msci. Generalnie watro inwestować w czwsci firm które produkuja na pierwszy montaz takich jak GATES BOSCH ATE SACHS BODGE LEEMFERDER itp.

szynszyl - 27 Lut 2007, 07:55

z tego
anjko napisał/a:
GATES ............................ SACHS BOGE............... LEEMFERDER

nie chciało ci się popatrzyć... cena ceną.. w jednym sklepie 73 zł w drugim 130... a ceny ja podaje jakie ja mam inie sugeruj sie tym że napisałem o cenie przez pół.

SASIC leci w linii pierwszego montazu francuskich aut.. więc to jest jak dla nas motorcraft, bo ktoś tam kiedyś podpisał umowe z nim w fordzie..

ATE też sie nie podniecaj.. może i montujesz to codzień, tylko że ja czytam wiele for motoryzacyjnych i wiem jak jest opinia ... ATE ma produkty na poziomie 4max i kager oraz na poziomie np. motorcraft.. stad nie uogólniaj.

na przykładzie poduszek do silnika widzę nawet cenowo różnicę między sasis a np. FEBI.. i widzę też to po zadowoleniu swoim kiedy coś takiego sobie zamontowałem.. no akurat nie poduszi ale tej firmy... a co do SIDEM.. to zapomniałem co to jest łącznik stabilizatora choć wcześniej zakłądałem łączniki "lepszych" firm...

tak na szybko bo do roboty ide... :fox:

DomiOl - 27 Lut 2007, 08:34

a moze mi podpowiecie co sie dzieje z fofi a nie sie klucicie????
anjko - 27 Lut 2007, 08:44

DomiOl napisał/a:
a moze mi podpowiecie co sie dzieje z fofi a nie sie klucicie????

Ustawiałeś zbierzność po wymiania końcówek bo jesli nie to moze warto.
A jesli tak no to wymien krzyzak w 99% dziwnego zachowania sie kierownicy on jest tego powodem.
szynszyl napisał/a:
nie chciało ci się popatrzyć... cena ceną.. w jednym sklepie 73 zł w drugim 130... a ceny ja podaje jakie ja mam inie sugeruj sie tym że napisałem o cenie przez pół.

Masz racje nie popatrzyłem nawet bo nie załapałem o co chodzi. A nie włanczam tego nawet bo mamy to na codzin w warsztacie. Mam katalogi elektroniczne wiekszosci firm na rynku i podpisane z nimi umowy i po rabatach ceny dla warsztatu wszedzie są podobne.

DomiOl - 27 Lut 2007, 13:45

zbierznosci nie ustawialem bo bylo wszytsko ok... a mi sie wydaje ze cos sie skrzywilo:[ czemu to niby to od krzyzaka?? nie kumam bylo ok a po wejsciu w zakrez mi sie tak stalo tak jak by sie cos wygielo:[[[[ za****be ten samochod o drzewo i na zlom bo juz sil do niego nie mam:(((((((((
goku - 27 Lut 2007, 16:06

szynszyl napisał/a:
nie rozśmieszaj mnie.. wd-40 wypłukuje i wysusza łożysko igiełkowe z resztki smaru.. jak już to olej w sprayu lubrification np. valvoline.... zreszta o tym juz gokowi na gg napisałem


Zgadzam się z tobą.

P.S posłuchałem twojej rady bo narażie na wymiane nie mam czasu i zrobiłem tak jak pisałeś na GG i podziałało jest różnica już nie ma takiego oporu.

Wielkie dzieki :ok:

szynszyl - 27 Lut 2007, 22:27

DomiOl, taniej ci wyjdzie jak dasz 20 zł na szarpaki... popatrza chłopaki potrzęsą kierą.. przeciez zbieznośc to podstawa przy ingerencji w ukł. kierowniczy. ze rzuca autem to może oprócz tulei szlag trafił sworznie..może maglownica do wywalenia, bo auto dostało dzwona w krawężnik.. a tak to pytasz ikupujesz kolejne częsci.. za chwilę ci wyjdzie koszt nowego lanosa ;-)
DomiOl - 2 Mar 2007, 10:04

Siema Siemaaaa

Bylem dzis na przegladzie-przeszedl prawie bez problemow:] czepnol sie ciemnych tylnych lamp-recznego na jedno kolo-zaparowanych przednich siwatłach. Luzow nigdzie nie ma:)

Ustawil zbierznosc i juz nie sciaga i prosto jedzie i lepiej sie prowadzi:]

Zaczynam lubic ten samochodzik ale nie do konca:P zatankowalem jakies gowno dzis i samochodzik wali kangurki i nie kreci sie na obroty:( to od bezyny czy moze byc od czegos innego?? wiem ze chyba mi pompa paliwa nie wyrabia:( bo strasznie bzeczy:(

A walenie kiery nie ustapilo:( ale zaprowadzilem do wymiany felg jak bede mial chwile to wyskocze z pracy i zobacze:]

Pozdroo

goofy - 5 Mar 2007, 10:22

Z innej beczki :) Ile litrow plynu wchodzi do ukladu wspomagania fofki? Wstyd sie przyznac, ale nie wiem heh
Bart_Skrzyszow - 5 Mar 2007, 10:28

Uzupelnić do znaku max :D
a ile to jest to nie wiem

madek - 5 Mar 2007, 12:21

1 litr
szynszyl - 5 Mar 2007, 21:54

DomiOl, móiwsz o kangurkach.. dalej nie podałeś kodów migowych... więc spadaj na drzewo... :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group