|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Dieslowska kontrolka
gerwazy - 21 Mar 2007, 07:54 Temat postu: Dieslowska kontrolka Mam pytanie.
Jak zapalam swojego diesla (mk3 1.8D), to muszę go dłuugooo kręcić.
Z rury jak "przebiera" idzie siwy dym.
Może to coś z elektryką???. Napiszę jeszcze ,że niekiedy bywało tak (ale rzadko i od jakiegoś czasu się nie zdarza w ogóle),że jak dałem grzanie świec i kontrolka tylko chwilkę się świeciła i gasła to wtedy fiestka paliła bardzo szybko, natomiast aktualnie zawsze świeci dłużej ( tak z 14 sek) i wtedy zawsze przebiera i nie chce palić.
Próbowałem palić po tyknięciu i jest tak samo.
Świece były wymienione w październiku, akumulator jest nowy.
Rafal1504 - 21 Mar 2007, 13:43
Witam
Nie mam diesiela i nie wiem jak długo powinna się palić kontrolka, ale jeśli piszesz, że kiedyś świeciła krócej to sprawdź układ elektryczny, który zasila świece żarowe, może przekaźnik żle łączy (jest nadpalony) i nie przekazuje pełnej mocy na świece i nie grzeją jak powinny.
Pozdrawiam
diodalodz - 21 Mar 2007, 18:07
kup w sklepie diode 12 V . Dolutuj do nóg przewody i podłącz jedna nowe do masy a druga przykręć pod świece żarowa . I patrz czy pali sie dioda czy nie . Te przekaźniki sa bardzo liche i często nawalaja .
Wojtass - 21 Mar 2007, 21:52
Kontrolka grzania świec ma się nijak do faktycznego przepływu prądu przez nie. W 1.8D z którą mam kontakt nie ma różnicy czy przekręca kluczyk w zimie czy w lecie, kontrolka świeci cały czas tyle samo, podczas gdy przekaźnik świec już cyka w różnych odstępach czasu.
Ale to przecież Ford...
Powertech - 24 Mar 2007, 22:39
Sprawdzić przekażnik czy zwiera i czy styk jest. Nie za bardzoi można ufać tej kontrolce. Ja próbowałem na różne sposoby palić ale co rusz to inaczej paliła. Jak masz chęć i troszkę czasu to może zrób jak ja. Wykręciłem wszystkie świece i je połączyłem do elektryki samochodu (od razu zweryfikujesz czy grzeją) Przekręciłem kluczk i patrzyłem co się dzieje. U mnie np. najbardziej są nagrzane jak zgaśnie kontrolka i policze do 6 i wtedy pale. Odpala z pół obrotu. A jak kontrolka gasła to nawet się jeszcze nie żarzyły. A po pyknięciu już były za słabe. Pozdrawiam
Fordon - 24 Mar 2007, 23:48
Moga nie grzac swiece ze dymi na siwo, dodatkowo problem moze wynikac tez z cofajacego sie paliwa do zbiornika co jest tez bardzo czesta przypadloscia, kumpel kupil przewod przezroczysty z oplotem (wzmocnieniem wewnetrznym) i sobie kotroluje czy paliwo sie nie cofa na odcinku filtr<----pompa.
diodalodz - 25 Mar 2007, 01:29
to trzeba sobie zadać pytanie co blokuje paliwo zeby nie odpływało z węży ?? to raz.
Dwa kompcenie na siwo w dizelku to efekt za niskiej temperatury (niskiej kompresji czasami) i nie dokładnego spalania ropy . Zgodze sie ze moga to być swiece żarowe nie zgodze sie ze jest to wina cofającego sie paliwa .
gerwazy - 31 Mar 2007, 17:48
A jak sprawdzić przekaźnik, czy w nim wszystko ok????
Dziś go odkręciłem wyjąłem tą wtyczkę, ale nie ma tam nic do odkręcenia ; więc jak zajrzeć do środka????
diodalodz - 1 Kwi 2007, 14:31
a po co zaglądać do środka . Podłącz kontrolke do świecy i zobacz czy grzeja swiece i ile grzeja . Jak cokolwiek z przekaźnikiem nie tak to do śmieci z nim odrazu.
kubasa976 - 22 Maj 2007, 22:34
a gdzie sie ten przekaznik znajduje w 1.8d
bo ja mam taki problem ze przekrence kluczyk zaświeci mi sie lampka od swiec na 2 sek i gasnie i ja musze nadsłuchiwać jak cos cpyknie tak mi poradził poprzedni właściciel
diodalodz - 23 Maj 2007, 00:11
przekaźnik jest w gumce na ścianie grodziowej albo podłużnicy . Trudno go nie zauważyć bo to jedyna elektryczna część pod maska . W momencie kiedy słyszysz pyk rozłącza sie grzanie świec żarowych . Pytanie czy po rozruchu znowu sie nie załącza na czas nieokreślony . Nie wiem jak mk3 ale wiekszosć aut z tych lat ma system dogrzewania silnika zeby zmniejszyć dymienie zimnego silnika.
pniemiec - 3 Cze 2007, 11:14
Ja mam Fiestule z 1,8d pod maską i to problem dość piowszechny wśród tych samochodów...
przekręć kluczyk na zapłon i poczekaj aż kontrolka zgaśnie i tak z 10-20 sekund jeszcze i odpali odrazu...
podobno to problem ze świecami, ale pewności nie ma nigdy, a mój sposób jest sprawdzony.
pozdrawiam
diodadioda - 4 Paź 2007, 19:25
Ja robie tak :
-przekrecam kluczyk pali sie kontrolka-gaśnie
-"odkręcam" kluczyk tak jak się wyłacza zasilanie..
- znowu przekrecam az kontrolka zapali sie i zgaśnie
- wciskam gaz do dechy
.. i pali 95%
Daj znak czy Tobie też to pomaga
pozdr
KrystianA - 7 Paź 2007, 18:49
diodadioda napisał/a: | Ja robie tak :
-przekrecam kluczyk pali sie kontrolka-gaśnie
-"odkręcam" kluczyk tak jak się wyłacza zasilanie..
- znowu przekrecam az kontrolka zapali sie i zgaśnie
- wciskam gaz do dechy
.. i pali 95%
Daj znak czy Tobie też to pomaga
pozdr |
po prostu pełne jedno grzanie - do pyknięcia powinno wystarczyć gdy nei ma mrozu.
u mnie wciśnięcie pedału gazu czy na ciepłym czy zimnym silniku w 1,8 D utrudnia odpalenie silnika....
tak jak pisał Diodalodz - trzeba sprawdzić czy świece żarowe mają możliwość nagrzania się i czy są w ogóle sprawne.
Jeśli tak i inne elementy są ok typu kompresja, to powinno być ok.
|
|