Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Kute tłoki w mk1 1.6

Qba1983 - 1 Kwi 2007, 12:10
Temat postu: Kute tłoki w mk1 1.6
Czy ktoś sie może orientuje w cenach kutych tłoków w Polsce ??? Czy bardzierj sie opłaca dorabiac czy raczej sprowadzic z GB ??? :P
noxx - 4 Kwi 2007, 14:59

tak za za około 3tys zł moge ci załatwić na gotowo w PL (cena bez pierścieni) Qba poco kute tłoki z czego pamiętam fiesta miała byc wmiare oszczędna i uliczna??:D
Qba1983 - 4 Kwi 2007, 17:12

Witam kolege witam, odezwałbyś sie czasem na GG :P

Kute tloki chyba jeszcze nie wiem. Zrobilem badanie kompresji po "remoncie" i srednio wyszlo jakies 11 na 2 cyl i 10 na 2 wiec jak na samochod po remoncie to lipa. No i sie zaczalem zastanawiac nad kolejnym remontem za jakis czas ale takim juz na maxx :devil:

xr2fun - 4 Kwi 2007, 20:48

A z jakich elementów był robiony ten remont silnika, po jakim przebiegu mierzyłeś kompresję?
Kute tłoki, może jeszcze stalowe korbowody - poszukaj silnika CVH w GB na pewno wyjdzie taniej.
A tak na koniec po co kute tłoki jak reszta zostanie seryjna, a może nie? Pochwal się!

MikeB4 - 5 Kwi 2007, 23:30

Po kiego grzyba CVH ?? I po co szukać go w Anglii ?
noxx - 6 Kwi 2007, 12:54

Bo cvh jest jednak nowszą lepszą konstrukcją która lepiej poddaje się modyfikacją , co owocuje więksżą mocą -> lepszymi osiągami . Silnik jest lepiej rozpracowany.
MikeB4 - 6 Kwi 2007, 13:43

Cvh jest średnio udaną konstrukcją ......... bez urazy, ale nigdy bym tego do Fiesty Mk1 nie wsadził - chyba że chciałbym codziennego dupowoza z LPG ;-)


Równie dobrze możemy mówić o zetecu że nowszy i lepszy, ale jaki to ma sens ?
Sam dobrze wiesz jak to jest z pinto Ohc i Dohc w Sierrach - nowszy padaka :-P



A najlepiej wytłumacz mi to dlaczego ten koleś wywalił CVH i wstawił OHV do Fiesty Mk2


http://img.photobucket.co...pictures037.jpg
http://img.photobucket.co...pictures005.jpg
http://img.photobucket.co...pictures004.jpg
http://img.photobucket.co...rian/mycar3.jpg
http://img.photobucket.co...rian/mycar4.jpg

;-)

PS. modyfikacjom ........ a w ogóle Kuba CVH nie wsadzi wiec o czym ta dyskusja. Chyba że ma na celu działania marketingowe pt. kupcie odemnie Cvh ;-P sprzedałbyś je w końcu :rotfl:

Qba1983 - 7 Kwi 2007, 01:28

a po co mi cvh :-D ja tam wole moje ohv, przynajmniej w jakims stopniu ten samochod pozostaje oryginalny. Lubie moc fakt, ale bez przesady, nie po to rypalem przez pol roku na wsadzenie oryginalnego ohv, zeby teraz go wywalic. Najprawopodobniejsza opcja:

1) 2x seryjny weber 32/34 (spalanie nie bedzie powalalo z nog)
2) baran (czekam czekam i sie nie moge doczekac)
3) moze jakis sensowny wałek (też kryterium będzie spalnie)

Jak na razie to musze doprowadzic silnik do stanu perfekcji bo mnie wkurza pare rzeczy :D

diodalodz - 7 Kwi 2007, 01:35

jak coś to ja z chęcią przytule 1.6 OHV :)
noxx - 7 Kwi 2007, 15:39

MikeB4 napisał/a:
Cvh jest średnio udaną konstrukcją ......... bez urazy, ale nigdy bym tego do Fiesty Mk1 nie wsadził - chyba że chciałbym codziennego dupowoza z LPG ;-)


Równie dobrze możemy mówić o zetecu że nowszy i lepszy, ale jaki to ma sens ?
Sam dobrze wiesz jak to jest z pinto Ohc i Dohc w Sierrach - nowszy padaka :-P



A najlepiej wytłumacz mi to dlaczego ten koleś wywalił CVH i wstawił OHV do Fiesty Mk2


http://img.photobucket.co...pictures037.jpg
http://img.photobucket.co...pictures005.jpg
http://img.photobucket.co...pictures004.jpg
http://img.photobucket.co...rian/mycar3.jpg
http://img.photobucket.co...rian/mycar4.jpg

;-)

PS. modyfikacjom ........ a w ogóle Kuba CVH nie wsadzi wiec o czym ta dyskusja. Chyba że ma na celu działania marketingowe pt. kupcie odemnie Cvh ;-P sprzedałbyś je w końcu :rotfl:



Przedewszystkim nie mówie ze CVH jest najlepsza konstrukcją na świcie ale jest jednak lepsza od ohv

co do gościa co włozył do mk2 ohv no wiesz ze jeden gość coś takiego zrobił to nie znaczy ze CVH jest do dupy na xrtwo.com i innych stronach jednak ludzie częściej wsadzają cvh do mk1 niz ohv do mk2 . CVH ma ten plus ze ma jednak większy potencjał przec co np 160 z 1.6 łatwiej osiągnąć niz w ohv co za tym idzie taniej.

Ja jednak poszedłem w ohv bo lubie ten silnik ma fajny klimat ale gdyby mi zależało tylo i wyłącznie na osiągach to brał bym cvh a jak miał bym więcej $ to szedł bym w zeteca 1.8/2.0




A co do ciebie Qba ;) to z czego piszesz do czego ma być to auto to niema najmniejszego sensu pakowanie kutych tłoków. co najwyzej weź tłoki z 1300 na rozwiert 1700 bedzie większa pojemność większe/lepsze sprezanie

Qba1983 - 7 Kwi 2007, 15:58

No może tylko skad tłoki wziąźć do 1300, chyba jeszcze trudniej to dorwac niż te z 1600 :D Jak na razie to musze zrobić porządek z tym co mam :)

A tak by the way nie ma ktoś lyżwy pod silnik do 1600 ?? :-)

Laskosz - 7 Kwi 2007, 22:20

noxx napisał/a:
CVH ma ten plus ze ma jednak większy potencjał przec co np 160 z 1.6 łatwiej osiągnąć niz w ohv co za tym idzie taniej

A zastanów się co dłużej wytrzyma ? OHV czy CVH ? ja zrobiłem szczepa na CVH i w sumie nie żałuje ale autko jeździ na codzień i wiem że niedługo go zajade i trza będzie kupić nastepny silnik a w OHV słyszysz tylko luz na zaworach i nie przejmujesz się rozrządami itp, teraz juz nie robią tak wytrzymałych silników :(

noxx - 10 Kwi 2007, 23:33

porównując fabryczne silniki moze i tak choć ja przy takich autach niepatrze na trwałość silnika szczegolnie jak się jeszcze go modyfikuje.

Qba1983 tłoki z 1300 mozesz kupić nowe w PL na zamówienie , przy nowych jest ten + ze mozesz je kupić odrazu na rozwiert pod 1700 :)

Żółwik Tuptuś - 11 Cze 2007, 21:48

Qba1983 napisał/a:
1) 2x seryjny weber 32/34 (spalanie nie bedzie powalalo z nog)


czy ja dobrze widzę - dwa seryjne webery ? co to ma na celu i jak zamierzasz stroić ?

Kombinowałęm sporo z zasilaniem w mk1 ( były różne większe pojedyncze gaźniki , były podwójne keihiny , monowtrysk z opla i wielopunkt ) ale nie poszedłem w rozmnarzanie seryjnego gaźnika ( myślałem że to trochę wywarzanie otwartych drzwi skoro można dostać gaźniki przystosowane do pracy równoległej ) ale morze się mylę ( w końcu była by to najtańsza opcja na zozmnorzenie gaźników )

Qba1983 - 12 Cze 2007, 18:55

To moze bys sie podzielił tym doświadczeniem z systemami zasilania ?? :) Czy sa wydajne, jak ze spalaniem i mocą ??
Żółwik Tuptuś - 12 Cze 2007, 19:50

większość jest łopatologicznie opisana w moim wątku ( łącznie z zakładaniem mono i efi krok po kroku )

co do spalania to od najniższego do najwyższego :
1. weber 32/34
2. weber 34/43 ( ? ) nie wiem czy dobrze pamiętam oznaczenia )
3. mono GM
4. EFI
5. Keihiny

Co do subiektywnych odczuć mocy
1. weber 32/34
2. weber 34/34
3. mono GM
4. keihiny
5. EFI ( nie wiem czemu ale jest mocniejszy niż na keihinach , może to przez turbo :? )

Niestety nie wiem co rozumiesz przez pojęcie wydajności więc nie pomogę .
Odpowiesz na moje pytania bo jestem ciekaw jak rozwiązać te problemy , a poza tym projekt 1.6 n/a chodzi mi cały czas po głowie .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group