|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Wymiana uszczelki pod głowicą - XR2i
mucha - 21 Kwi 2007, 01:20 Temat postu: [MK3] Wymiana uszczelki pod głowicą - XR2i Witam serdecznie.
Wczoraj jechalem sobie moja wspaniala fiescinka i nagle, auto stracilo czesc mocy, a takze zauwazylem niebieski dym za soba..jak ze stara jakiegos :/ (nigdy wczesniej go nie bylo). Wiem, ze w miejscu uszczelki juz byla wilgoc, ale dzien przed inauguracja sezonu tuningowego to mnie troszke moje malenstwo rozczarowalo... Do rzeczy: Przy wymianie uszczelki pod glowica oraz planowaniem glowicy, na co zwrocic najwieksza uwage? jak bardzo splanowac glowice? jakim momentem dokreca sie sruby? czy podczas tej "operacji" wymienic cos jeszcze? Jak dokladnie sprawdzic czy gniazda i zawory sa w miare ok? Czy ktos moglby jakies proste faq napisac na temat ustalen rozrzadu? (sam wymienialem pasek, ale wtedy to sobie oznaczalem, pytam bo nie chce "wtopic") Jakies dodatkowe rady? Aha jeszcze jedna kwestia, podczas jazdy zamarzl mi reduktor (od gazu) obieg byl i temp. nie przekraczala mniej wiecej 3/4 na wskazniku,dzialo sie to nagle i w danym momencie nie mialem cieplego powietrza z nawiewu, ktos moglby mi to wyjasnic? Nie jestem az takim laikiem w tych sprawach,ale koledzy maja pewnie wieksze doswiadczenie, dlatego pytam. Za wszelkie info z gory dziekuje!!!
Kolin - 21 Kwi 2007, 10:53
mucha napisał/a: | Przy wymianie uszczelki pod glowica oraz planowaniem glowicy, na co zwrocic najwieksza uwage? jak bardzo splanowac glowice |
A wiec tak jak sciagniesz głowice sprawdz czy jest prosta nie ma jakis nierównośći co do splanowania to mozna ja delikatnie smignac i napewno sie poprawi kompresja ja bym sie pokusił jeszcze o dotarcie gniazd zaworowych...jak sciagniesz głowice mozesz sprawdzic czy nie ma progów na cylindrach
Momenty dokręcania srub
-1.etap: 20...40 N.m
-2.etap: 40...60 N.m
-3.etap: obrócić o 90 stopni
-4.etap: obrócic o kolejne 90 stopni
Dokrecanie srub głowicy po pewnym czasie pracy silnika nie jest konieczne :lol:
reszte niech koledzy napisza
Laskosz - 21 Kwi 2007, 18:58
Kolin napisał/a: | -1.etap: 20...40 N.m
-2.etap: 40...60 N.m
-3.etap: obrócić o 90 stopni
-4.etap: obrócic o kolejne 90 stopni |
Piszesz oczywiuście dla nowych śrób :>
a teraz tak:
idz do gościa co zajmuje się planowaniem głowic i powiedz że chcesz tylko szlifnąć !
sprawdź pompe wody bo jeśli ci reduktor zamarzł to znaczyże nie było obiegu albo coś się zapchało
jeśli niebieski dymek to wpiertego olej więc możliwe przegrzanie i pierścienie staneły w tłokach
jeśli chodzi o dokręcanie głowicy to tak jak kolega napisał wyżej ale dowaliłbym na jakieś 150Nm i powinno starczyć
Pozdro
|
|