|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika - nakrętki od kół
zulus85 - 7 Cze 2007, 20:32 Temat postu: nakrętki od kół witam wszystkich, mam troche glupi problem, ale czy normalnie mozna jezdzic autem jak tylne prawe kolo trzyma sie tylko na 3 srobach? bo spierniczyl mi sie gwint i narazie nie chce sie babrac w wymiane sroby bo wiaze si eto z zdjeciem bebna i takie tam.
Bart_Skrzyszow - 7 Cze 2007, 20:35
Wolisz pobawić sie 2 godziny z bembnem czy wolisz żeby Cię koło wyprzedziło na jakimś zakręcie
Skoro są 4 śruby to ma być 4 i nie kombinuj tylko jutro do garażu i wymieniaj srube
Zdrówko
zulus85 - 7 Cze 2007, 21:15
Troche by mi do smiechu nie bylo jakby mi kolo odpadlo
a te sroby normalnie po odkreceniu bebna sie wymienia? czy one sa jakos przyspawane na stałe do bebna?
Bart_Skrzyszow - 7 Cze 2007, 21:46
Szpilki są wybijane, beben oczywiście musisz ściągnąć
amokk - 8 Cze 2007, 00:19
Ale nie odkręcaj nakrętki mocowania czopa piasty
Poluzuj mechanizm regulacji szczęk, a potem odkręć cztery śruby mocowania kołnierza czopa piasty koła do wachacza i wyjmij całość :i:
Szkoda rozregulować łożysko
Czacza - 20 Cze 2007, 22:04
Bez paniki. Latałem kombikiem przez dluzszy czas majac w tylnych kolach po 3 nakretki i jakos mnie nic nie wyprzedzilo. Zauwaz, ze na takich samych 2 nakretkach sa przykrecone kola w Scorpio 2,9 24V 94-98, czy Mondeo ST200. Olałbym sprawe i wymienił szpilke przy okazji szczęk lub innego ściagania bębna. Jak masz pozostałe dokręcone, to nic ci nie grozi. Chyba, ze auto lata w rajdach np.
Piter - 21 Cze 2007, 09:34
No to zulus85, możesz sobie jeszcze jedna odkręcić i śmigać śmiało na dwóch.
Tommy - 21 Cze 2007, 10:03
FKP Piter napisał/a: | No to zulus85, możesz sobie jeszcze jedna odkręcić i śmigać śmiało na dwóch. |
To się nazywa redukcja wagi
Czacza - 21 Cze 2007, 17:55
Qrde, literówka. Mialo byc: Cytat: | na takich samych 4 nakretkach | Mea culpa!!
kuba_lublin - 5 Paź 2009, 21:07
Witam,
Wiem, pozwolę sobie dopisać do tematu, choć temat trochę wygasł...
Poprzednio miałem Mitsubishi Colt i przejechałem jakieś 10 tyś. na 3 śrubach w przednim kole. Na początku uważałem na zakrętach, ale potem poszło w niepamięć... Nic złego się nie stało, więc śmiało można jeździć.
W aktualnie eksploatowanej fieście też mam podobny problem-jest ukręcona jedna szpilka. Mój mechanik dopasował jakąś śrubę, która łapie dobry kawałek gwintu i jak dotąd jeżdżę bez problemów. Ponoć dobrze jest posmarować szpilki przed nakręceniem smarem miedzianym (rada wulkanizatora), co ma zapobiec ich ukręcaniu, ale nie mogę tego potwierdzić własnym doświadczeniem.
|
|