Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Wymiana sprężyn

hammerfall - 5 Lip 2007, 21:07
Temat postu: Wymiana sprężyn
Ostatnimi czasy w serwisie przy wymianie różncyh elementów w MK'4 fachowiec stwierdził, że sprężynę mam pekniętą z przodu i w związku z tym 2 przednie kwalifikują się do wymiany. Swego czasu coś mi stukało przy parkowaniu i skręcaniu w prawą stronę. Po wymianie paru elementów w tylnich hamulcach., pukanie ustało, ale ciągle boję się o tą sprężynę. Jeżdzę już z miesiąc i nic. Jak mogę sprawdzić, czy coś jest nie tak z tą sprężyną (fachowcom naciągaczom nie zawsze można ufać)?
pawloplus - 5 Lip 2007, 21:58

Podnies auto na podnośniku zdejmij koło i zobacz czy jest peknieta. Prosta sprawa
rav020 - 25 Cze 2008, 11:10

Witam, poruszam stary temat by nie pisac nowego...otoz mam goraca prosbe...
Dostalem Fieste (przod ma obnizony)...plus sprezyny obnizajace na tyl....

Mam zawsze tylko troche czasu w pracy i wlasnie chcialbym je zmienic, a ze nie robilem tego wczesniej, czy ktos moglby mi w punktach napisac co mam zrobic??...poprostu jakie sa kroki i czy duzo jest z tym zabawy:)...no bo to jest zabawa:)

JoeMix - 25 Cze 2008, 12:45

Przede wszystkim potrzebne Ci są ściągacze do sprężyn gdyż Mk3 z tyłu ma kolumnę podobna do tej na przodzie (amorek ze sprężyną skręcony w całość) - odkręcasz amorek w środku, podnosisz auto, odkręcasz koło, odkręcasz kolumnę - ściskasz sprężynę, rozkręcasz kolumnę, zdejmujesz sprężynę, ściskasz nową, wkładasz, skręcasz kolumnę, zdejmujesz ściągacz, montujesz kolumnę zakładasz koło, opuszczasz auto, skręcasz wszystko.

Kiedyś dawno z niejakim Fredem zmienialiśmy sprężynki i sprawnie to szło... możne ze 3h całość trwała...

rav020 - 25 Cze 2008, 18:36

Dzieki wielkie bede dzialal...
stafcio - 26 Cze 2008, 09:47

joemix, nie napisales ze trzeba wyjac mcpersona.
wejdz tutaj, od strony 6 http://members.lycos.nl/s...ual/1595-10.pdf

wymiana przodu
zeby zmienic sprezyny musisz wyjac kolumne z auta. zeby to zrobic:
-zdejmij plastikowy kapturek na kielichu i poluzuj nakretke. musisz miec klucz ampulowy i oczkowy chyba 19 albo 17
-podnies samochod i zdejmij kolo
-odkrec dwie sruby z tylu zwrotnicy
-urzyj jakiegos preparatu najlepiej dobrze penetrującego
-oczywiscie odkrec lacznik stabilizatora jak masz i przewod hamulcowy
-u mnie zeby wyjac amorka ze zwrotnicy musialem dosyc mozno uderzac mlotem w zwrotnice przy samym amorku, rob to mocno ale delikatnie z wyczuciem
amor powinien sie wysuwac. z tym jest najwiecej zabawy i duzo nerwo sie traci
-jak wyjales amora to juz jestes na polmetku

zeby wyjac sprezyny musisz miec sciagacz np taki http://moto.allegro.pl/it...ze_gratis_.html musza byc dwie sztuki!
-skrecasz sprezyny tak zeby gorna czesc dala sie odkrecic i po robocie-
wyjmujesz sprezyny wsadzasz nowe
-i teraz w odwrotnej kolejnosci
-jak wsadzisz kolumne do kielicha to nie skrecaj tej nakretki do konca, najlepiej tyle zeby sie trzymalo
-jak opuscisz auto na kolo to dopiero dokrec nakretke, wazne zeby kolumna sie dobrze ulozyla bo inaczej mozna uszkodzic amora.

wymiana tylu
-podnosz auto i zdejmujesz kolo
-odkrecasz gorne mocowanie amortyzatora w bagazniku (2 sruby)
-na dole na belce odkrecasz jedna duza srube (moga byc problemy jak dawno nie ruszana, musialem pneumata uzywac)
-wyjmujesz amora
-w przypadku tylu jak nie masz jakis super sportowych amortyzatorow, to mozesz zdjac sprezyny bez sciagaczy ;) musisz scisnac je rekami i odkrecic nakretke.

pzdr

JoeMix - 26 Cze 2008, 12:39

Kolega napisał ze przód ma obniżony a na tył ma sprężyny, więc po krotce opisałem wymianę z tyłu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group