Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Silnik : piszczy pasek trzeszczy

gizmo - 23 Lis 2004, 20:36
Temat postu: Silnik : piszczy pasek trzeszczy
witam, gdy zrana odpalam mojego dieselka 1.8 to cos piszczy. gdzie ten pasek jest i jak go regulowac? to chyba nie piszczy pasek rozrzadu tylko ten od alternatora ?
Żółwik Tuptuś - 23 Lis 2004, 20:57

Jeżeli piszczenie jest faktycznie paskowe to na pewno nie piszczy pasek rozżądu a raczej pasek napędu alternatora .
Raczej nie bież siesam za jego naciąganie ( za pierwszym razem ) tylko poproś na którymśze spotów aby ktoś ci pokazał jak to się robi . Sprawa jest pozornie prosta ale zbyt mocne naciągnięcie paska może mieć przykre skutki , tak samo jak złe zakontrowanie , poza tym ten kto ci będzie naciągał pasek oceni jego stan ( aby się nie okazało że jest sparciały lub spalony i zaraz po naciągnięciu padnie )

diodalodz - 23 Lis 2004, 21:52

hehe
generalnie większość pasków skrzypi w taka pogode i naciąganie nic nie pomaga . Poprostu jak sa lekko wyrobione koła pasowe musi tak być . jeden dzień po opadach usterka zanika . Próbowałem juz pasków 3 firm(stomil goodyear chyba tak sie pisze i pirelli ) na każdym to samo . Mimo ze jest dobrze naciągnięty piszczy . Wiec jeśli pasek jest dobrze naciągnięty (tzn po naciśnięciu ugina sie na ok 2 cm )to nie naciągaj go mocniej bo bedziesz miał po łożyskach w alternatorze . Poprostu to olej .
Pozdro

JoeMix - 24 Lis 2004, 07:26

diodalodz napisał/a:
generalnie większość pasków skrzypi w taka pogode i naciąganie nic nie pomaga

We fiestach są 2 albo ten od alternatora, albo rozrządu... a ten drugi jest zembaty i nie da sie zeby skrzypiał (dobrze mówie czy coś mi sie pomyliło) co do naciągu paska alternatora, to zpbacz czy ine jest zużyty, i czy faktycznie nie jest lużny... jeśli wydaje sie naciągnięty nie ruszaj... jak naciagniesz mocniej to tylko łożyska po dupie dostaną, a jak pasek zawilgotnireje przez noc to i tak będzie piszczał...

Qzyn - 24 Lis 2004, 09:05

Hmm dioda cos mi nie pasi... a nie smarowales ty przypadkiem tych kolek przy zmianie paska??? :D :D:D Bo cholera jesli zdejmiesz pasek i ewentylanie odtluscisz kolka to przy dobrym firmowym pasku klinowym nie ma raczej opcji zeby piszczal jak go dobrze naciagniesz. Ale cholera moze sie myle, ford to cialge dla mnie zamknieta ksiega - przynajmniej w duzej czesci ;)
Pozdrawiam

diodalodz - 24 Lis 2004, 16:26

to nie chodzi o to ze on sie ślizga , on porostu piszczy (skrzypi) wsuwając sie na koło pasowe np alternatora .
Pomaga tylko wymiana koła . Poprostu one sie wycieraja od paska ( i robi sie takie progi .
Pozdro

Żółwik Tuptuś - 24 Lis 2004, 18:26

te progi powodują że koło ma za duzy klin wewnątrz a za mały na zewnątrz i następuje przytrzymywanie paska przez koło i skrzypienie . Dlatego zamiast robić to samemu powiniem mu top najpierw ktoś obejżeć .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group