|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - [MK3] Rurki nad kolektorem FIESTA 1.3 1991r.
jakubbbb - 24 Sie 2007, 22:40 Temat postu: [MK3] Rurki nad kolektorem FIESTA 1.3 1991r. Witam !!!
Zmieniam w mojej fiestce silnik z 1.1 na 1.3i
Nad kolektorem są jakieś rurki. Aby działały trzeba podłończyć chyba podciśnienie, ale niewiem gdzie wychodzi z tego taki gumowy wężyk czarny z białym paskiem. Prosze o foto gdzie to podłączyć albo dokładny opis.
POZDRO
morph231 - 2 Lip 2008, 19:54
Podłączam się do pytania, z tym, że ja już wymieniłem silniczek z 1.1, na 1.3 i w moim nie było gdzie się podłączyć, proszę o pomoc.
Pozdrawiam
JoeMix - 3 Lip 2008, 10:39
Układ recyrkulacji spalin - raczej zdemontuj a dziury zatkaj, albo zostaw rurki, ale zatkaj bo pewnie spaliny tam lecą... bo aby to ponownie uruchomić to nie wiem czy ma sens,,,
morph231 - 3 Lip 2008, 11:19
Bo cholipa tak jak napisalem jestem po przekladce i mam klopot, bo mi obroty szaleja poki silnik sien ie rozgrzeje... Dawca organow nie wykazywal takiego problemu, i moj stary 1.1 zanim padl tez nie. W warsztacie gdzie mi to robiono powiedziano, ze obroty i dlawienie sie to sprawka wlasnie tego ukladu recyrkulacji, a ja tu czytam, ze takie objawy czesciej sa spowodowane przewodami WN, problemem z cpp, map sensorem, swiecami i jeszcze innymi sprawami. Sam juz nie wiem co myslec o tych mechanikach :( troche dlubie i mam dawce organow (tamta 1.3) moze podpowiecie mi co moze mi pomoc ??
k_myk - 3 Lip 2008, 11:30
morph231 napisał/a: | Bo cholipa tak jak napisalem jestem po przekladce i mam klopot, bo mi obroty szaleja poki silnik sien ie rozgrzeje... Dawca organow nie wykazywal takiego problemu, i moj stary 1.1 zanim padl tez nie. W warsztacie gdzie mi to robiono powiedziano, ze obroty i dlawienie sie to sprawka wlasnie tego ukladu recyrkulacji, a ja tu czytam, ze takie objawy czesciej sa spowodowane przewodami WN, problemem z cpp, map sensorem, swiecami i jeszcze innymi sprawami. Sam juz nie wiem co myslec o tych mechanikach :( troche dlubie i mam dawce organow (tamta 1.3) moze podpowiecie mi co moze mi pomoc ?? |
Dziwne... :yyy: ja wypierdzieliłem recyrkulację z 1.3 i jedyne dziwne zachowanie silnika jakie zauwazyłem miało związek z dostosowaniem sie kompa po restarcie...
a te obroty to jak Ci skaczą?? Na jałowym?? Jak jedziesz??
JoeMix - 3 Lip 2008, 11:35
A pozatykałes to wszystko,,, bo to polega na tym że silnik tymi rurkami zasysa spaliny i spala je jeszcze raz,,, czyli nie jest zasilany czystym powietrzem, tylko własnymi odchodami... nie jest to dobre dla niego i jego osiągów, ale ekologiczne,,,
morph231 - 3 Lip 2008, 11:36
A czy daloby sie to zatkac jakos bez demontazu tych rurek ?? Bo cholipcia zdemontowac mozna, ale nie wiem, czym to zatkac ?? Tzn mam na mysli to ,ze jeszcze nie demontowalem tego ukladu, a chcialbym zrobic to jak najlepiej, mozek tos ma jakis patent ?? Obroty skacza na jalowym...
Tommy - 3 Lip 2008, 12:31
Układ recyrkulacji spalin nie ma większego wpływu na pracę silnika.
Przy tym czarnym plastiku masz wejście na wężyk - możesz je olać.
Z tyłu wtrysku masz wejście na ten układ. Zatkaj je (na nałóż wężyk, zagnij go i zabezpiecz tyrtytką)
Jeśli wariują ci obroty to zacznij od zrobienia testu na kodach migowych, a potem od porządnego reseta. Jeśłi to nic nie wyjaśni to sprawdź podciśnienie w obudowie filtra powietrza (wężyk idący od dołu patelni) razem z tąfajką w obudowie. 1.1 i 1.3 miały czasem inny rozmiar tego otworka na który wchodzi wężyk.
stafcio - 3 Lip 2008, 12:34
Tommy napisał/a: | Układ recyrkulacji spalin nie ma większego wpływu na pracę silnika.
. |
a wlasnie ze ma, dzieki temu silnik sie szybciej ogrzewa co przeklada sie na mniejsze zuzycie paliwa. poza tym redukują sie niektóre szkodliwe zwiazki w spalinach jak sa spalane kolejny raz.
co do rurek, popatrz na zdjecia tych silnikow to sie dowiesz jak podlaczyc.
morph231 - 3 Lip 2008, 12:41
Dzieki za pomoc, dodam jeszcze tylko ,ze zaobserwowalem taka roznice: W starej 1.1 mialem okragle pudlo na filtr powietrza w 1.3 bylo takie jajowate (przepraszam za tak nieprofesjonalne slownictwo), mechanicy zalozyli mi obudowe okragla od starej bo w niej byl nowy filtr, moze to tez ma jakis wplyw ??
stafcio - 3 Lip 2008, 12:48
skoro masz w srodku filtr i silnik dobrze pracuje i miesci sie to nie martw sie tym.
morph231 napisał/a: | bylo takie jajowate (przepraszam za tak nieprofesjonalne slownictwo) |
ja bym powiedzial eliptyczne. kiedys powiedzialem na polibudzie ze ma ksztalt jajowaty i dostalem zjepke.
Tommy - 3 Lip 2008, 12:48
Ma wpływ, bo w tej z 1.1 masz mniejszą pojemność ukałdu dolotowego i mniejszy filtr.
Spróbuj założyć tę puszkę jajowatą z 1.3.
A układ recyrkulacji u mnie przynajmniej nie dawał żadnych odczuwalnych różnic. Ani w pracy silnik , ani w spalaniu. Wężyk ma iść od tej plastikowej skrzynki przy rurkach do tyłu wtrysku (pod tą jajowatą obudową)
morph231 - 3 Lip 2008, 13:05
Wezyk o ktorym mowisz to ten, ktory mam zagiac, zeby zabokowac dolot tych spalin ??
[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 16:43 ]
morph231 napisał/a: | Wezyk o ktorym mowisz to ten, ktory mam zagiac, zeby zabokowac dolot tych spalin ?? |
Dodam ,ze moj silniczek nie jest z wtryskiem, tylko na gazniku, dzisiaj postaram sie zabrac, za wymiane swiec i kabli WN, i po kolei dalej, mam nadzieje, ze problem ustapi
misiocha92 - 27 Lip 2013, 13:57
Witam dołączam się w temacie, bo nie chce zakładać nowego. Z taką przekładka o której pisze się, że powinno wszystko pasować nie jest tak do końca. Przeszukując forum nie znalazłam dokładnych odpowiedzi. Moja Fieścinka niedawno przeszłą taki zabieg przerzutki z 1.1 na monowtrysku na 1.3 na monowtrysku. Pewne rzeczy nie pasowały np: koło zamachowe. Były też rzeczy które się różniły np: kolektory, misa, monowtrysk z dodatkowym wejściem, obudowa filtra powietrza, portki, komputer, mapsensor, to coś obok mapsensora itd.
No i tak jak wyżej koledzy piszą 1.3 ma te dziwne rurki. Chciałam to podłączyć i tu mam problem, bo koleją z tych różniących się rzeczy jest taki dodatkowy zaworek na 2 piny przez który przechodzą jakieś wężyki (może to jakieś podciśnienie), czy to powinno być gdzieś między monowtryskiem a czarną plastikową obudową z napisem Pierburg w której łączą się rurki metalowe? W instalacji z 1.1 nie ma miejsca na wpięcie tego zaworka. Jak to mądrze rozwiązać???
Druga sprawa to taka, że opisane przeze mnie 1.3 na zimno bardzo fajnie się zbiera, ale jak się trochę rozgrzeje to przymula się przy gwałtownym wciśnięciu gazu tak jakby się zalewała? - co z tym można zrobić? (Poprzednie 1.1 pracowało na odwrót na zimnym nie jechała dopuki nie złapała temperatury, po rozgrzaniu zmieniała się w ładnie zbierającego się potworka ;P) Sonda jest sprawdzona i działa.
Czy to może być wina złego spasowania osprzętu ???
Dodaje taki śmieszny schemat (bo lepiej nie umiem) dla wyjaśnienia co zmieniłam.
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam misiocha92.
JoeMix - 27 Lip 2013, 17:39
Układ Air Pulse nie ma wpływu na pracę silnika, czyli w przeciwieństwie do EGR odłączenie go nie zwiększa osiągów, a pracujący układ ich nie zmniejsza,,, Zaślep dziurki w głowicy i po sprawie.
misiocha92 - 28 Lip 2013, 19:32
W jaki sposób je zaślepić?
|
|