Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - filtr stożkowy

jez733 - 8 Paź 2007, 10:59
Temat postu: filtr stożkowy
może się teraz wygłupie ale nie wiem to pytam..

filtr stożkowy zakłada się zamiast puszki z zwykłym filtrem powietrza?
bo ja rozumiem to tak ze wywalam puszkę i na końcu dolotu zakładam filtr stożkowy? dobrze rozumuje czy jestem w błędzie?

i drugie pytanie, co ten filtr daje?

Lokmen - 8 Paź 2007, 11:06

jedna rada - doprowadź przede wszystkim silnik do porządnego stanu technicznego a potem sie pytaj o stożki
sowa - 8 Paź 2007, 11:16

ja słyszałam ze daje wiecej brudu silnikowi :8: ..ale niech sie fachowcy wypowiedza :-)
W xrce wystarczy zdjac gorną pokrywe filtra i stożek powinien sie zmiescic

zefir - 8 Paź 2007, 11:45

stozek typu a'pexi, Fujita, Injen moze pozniej K&n nie powienien zaszkodzic silnikowi, dac ladny dzwiek, na wiecej bym nie liczyl ;D

popieram Lokmena ;D

Kolin - 8 Paź 2007, 12:25

ja tam wole wkładki...i dać dodatkowy nawiew zimnego powietrza...lepiej się sprawdza...bo tak to trzeba dobrze stożek osłonić i dać w zimne miejsce itp


stożki już mnie przestały kręćic...


Popieram wypowiedz Łokiego :D

Fordon - 8 Paź 2007, 12:28

zefir napisał/a:
stozek typu a'pexi, Fujita, Injen

popieram Lokmena ;D

Tak w/w stozki sa bardzo dobra propozycja ale i dosc kosztowna Apex'i kolo 600zl
Fujita hmmm w granicach 300zl moze troche taniej ale to sie okarze jak przyjedzie do mnie to z kraju kwitnoscej wisni ;)
Injen to juz zupelnie inna bajka i cena moze o zawal doprowadzic...
Tez popieram Lokmena.

trzeci - 8 Paź 2007, 13:02

A Ty Łoki nie miałeś hamowanej Xrki ze stożkiem i na seryjnym filtrze ?
Coś mi się kojarzy, że chyba tak i różnicy znaczącej nie było - jakieś 2 czy też 3 KM więcej :myśli:

Lokmen - 8 Paź 2007, 13:06

była róznica 4-5KM tylko ze silnik był przed remontem
PumaRST - 8 Paź 2007, 13:21

trzeci napisał/a:
A Ty Łoki nie miałeś hamowanej Xrki ze stożkiem i na seryjnym filtrze ?
Coś mi się kojarzy, że chyba tak i różnicy znaczącej nie było - jakieś 2 czy też 3 KM więcej :myśli:


to i tak duża róznica

zefir - 8 Paź 2007, 13:25

Fordon napisał/a:
zefir napisał/a:
stozek typu a'pexi, Fujita, Injen

popieram Lokmena ;D

Tak w/w stozki sa bardzo dobra propozycja ale i dosc kosztowna Apex'i kolo 600zl
Fujita hmmm w granicach 300zl moze troche taniej ale to sie okarze jak przyjedzie do mnie to z kraju kwitnoscej wisni ;)
Injen to juz zupelnie inna bajka i cena moze o zawal doprowadzic...
Tez popieram Lokmena.


hmm no GRT na dniach ma miec Fujite ;D tez jestem ciekaw ;D

PumaRST - 8 Paź 2007, 13:58

a co to za filtry?? dajcie jakąś linke ;-)
zefir - 8 Paź 2007, 14:01

http://www.f5air.com/index2.html praciem Cie bardzo, bardzo zacnie sie prezentuja ;D
Żółwik Tuptuś - 8 Paź 2007, 14:06

Zefir - odrobinęmijasz sięz prawdą . Skoro stożek służy do minimalizowania oporów przepływu powietrza to niestety nawet te najdroższe ( nie piszę najlepsze ) będa miały mniejszą zdolność filtrowania cząstek stałych niż wkłąd papierowy . Stożki nie zostały zaprojektowane do tego żeby chronićsilnik i wydłużać jego trwałość:)

Jeż733 - ad 1 : dobrze myślisz tylko musisz odmępodpiąć do tego filtra i go umocować .

Ad2 :W sumie to tylko Łoki w pokretny sposób to wyjaśnił wzrost mocy o 4-5 km :yyy: ( nie spodziewałem sieaż tyle ) Łoki opisz jak zmieniłą siękrzywa mocy ( jeżlei sięzminiła ) i momentu ) i temat z głowy .

Lokmen - 8 Paź 2007, 14:09

kurna wykres ma teraz trzeci - jego molestuj zresztą kiedyś na forum umieszczałem to se go szukaj
zefir - 8 Paź 2007, 14:11

zolw zdarza mi sie fantazjowac ale http://garazraceteam.pl/s...PEXi/filtry.jpg
Lokmen - 8 Paź 2007, 14:15

macie i nie zawaratajta mi dupy
Żółwik Tuptuś - 8 Paź 2007, 14:20

zefir napisał/a:
zolw zdarza mi sie fantazjowac ale http://garazraceteam.pl/s...PEXi/filtry.jpg


hmm i dziwnym trafem to pewnie była fotka załączona do reklamóki APEXi tak ? :fox:

Poza tym nie widze tam odniesienia do filtra papierowego ( oryginalnego ) bo to by sporo wyjaśniło :)

Gadałem kiedyś z facetem przygotowującym auta dla takich co to niekoniecznie drogą im po drodze i powiedział mi bardzo pouczajace słowa : Jeden c.hooy !

zefir - 8 Paź 2007, 14:40

nie to nie jest dolaczane do filtrow apexi, to sa niezalezne badania, to ze akurat jest to w folderze apexi :) , a GRT uzywa go do reklamy. zreszta puma i kurecki moga potwierdzic jakosc filtrow apexi, jak dla mnie kosmos przy np. K&N
pozdro

Żółwik Tuptuś - 8 Paź 2007, 14:58

Zefir - niezależne badania sąwtedy gdy proowadzi je niezależna firma ( nawet w przypadku badań w gazetach motoryzacyjnych niezależne sa one tylko z nazwy ) .
W przypadku filtrów powinny one być prowadzone w opdniesieniu do seryjnego filtra powietrza , z podaniem dystansu na którym auta były testowane i to conajmniej w 10 przydadkach na każdy ze stożków żeby wyniki były w miarępowtarzalne . To co pokazujesz to zwykły świstek który udowadnia że populacja reniferów na alasce jest zależna od ilości wyprodukowanych zegarkó w chinach . Internet jest pełen tego typu " niezależnych " i " żetelnych " badań i wykresów , a turbosprężarki do diesela sąinne niż do beny ;-)

Poza tym gadałem z Kureckim i Pumą nt stożków :yes:

zefir - 8 Paź 2007, 15:07

dobra :D co do niezaleznosci... ale trzeba w cos wierzyc jak sucho w barku :D :D

przy mnie ziomy stwierdzili ze Apexi sa zajebiste :twisted: :twisted:
a bylem wtedy trzezwy :)
pozdro

PumaRST - 8 Paź 2007, 15:42

ZÓłw czepiasz sie!!

2 rzeczy nie podlegaja dyskusji.

1) przepływowość powietrza przez storzek jest dużo lepsza niz przez papierową wkładke!!
2) 90% storzków nie chroni w żaden sposób silnika (lub bardzoo minimalny), a faktycznie Apexii to chyba najlepszy filtr jaki widziałem!!

Marcinus - 8 Paź 2007, 16:01

Nie lepiej kupic taki wkład przykład do 1,1 mozna dostac haaa ciekawe czy to coś pomoże ?
http://sklep.tuning.pl/pr...d=61&d_id=94718

zefir - 8 Paź 2007, 16:07

jak najbardziej polecam wkladki k&N
Lokmen - 8 Paź 2007, 19:32

skorupa jęczałeś o wykres to ci dałem zamiast całą pare tracić na pierodły zrób interpretację wykresu i reszta też niech zrobi
Fordon - 8 Paź 2007, 21:46

PumaRST napisał/a:
ZÓłw czepiasz sie!!

2 rzeczy nie podlegaja dyskusji.

1) przepływowość powietrza przez storzek jest dużo lepsza niz przez papierową wkładke!!
2) 90% storzków nie chroni w żaden sposób silnika (lub bardzoo minimalny), a faktycznie Apexii to chyba najlepszy filtr jaki widziałem!!

Moze i sie nie czepia natomiast w jakis sposob ma tez i racje...
Jesli chodzi o Apexi to filtr jako stozek jest bardzo dobra propozycja dla silnikow wyposazonych w przeplywomierz typu Hot wire... Fijita to to samo co Apexi, sprawa polega na tym ze odeszlo kilka osob z Apexi oraz Injen-a i zrobili Fijita gdzie polaczyli w jedno technologie itp. a raz razem dali dobra cene a raczej bardzo dobra, malo tego Fujite pozwali do sadu (Injen i Apexi) gdzie wygrala sprawe Fujita ;)

PumaRST - 8 Paź 2007, 22:20

poprostu sie czepiasz!! niech zakłądajawszyscy stożki,

poprawiaja one przepływ powietrza?? TAK i oto chodzi sonda podniesie troszke dawke paliwa i bedzie auto mocniejsze odrobine ale jednak,

Żółwik Tuptuś - 8 Paź 2007, 22:24

PumaRST napisał/a:
poprostu sie czepiasz!! niech zakłądajawszyscy stożki,

poprawiaja one przepływ powietrza?? TAK i oto chodzi sonda podniesie troszke dawke paliwa i bedzie auto mocniejsze odrobine ale jednak,


Puma - dobrze wiesz że na tym forum można na palcach jednej ręki policzyć auta w któych stożki mająjakikolwiek sens istnienia ( oprócz designu ) . Zaprzecz :)

LOY - 8 Paź 2007, 22:35

PumaRST napisał/a:
poprostu sie czepiasz!! niech zakłądajawszyscy stożki,

poprawiaja one przepływ powietrza?? TAK i oto chodzi sonda podniesie troszke dawke paliwa i bedzie auto mocniejsze odrobine ale jednak,


tak bedzie mocniejsze ...ale bedzie miało gorszy moment lub moment przesunie sie w góre gdzie z niego nie bedziemy korzystac ..lub zaczniemy korzystac skutecznie skracajac zycie starego silnika ...z braku dolotu zimnego powietrza -który jest przy zachowaniu orginalnej puszki i własciwego zaizolowania stozka ..stozki efektywnosc traca...tuz po rozgrzaniu silnika :he: ...ogłupiały silnik zwiekszy dawke paliwa ..co skutecznie podniesie nam spalanie a nie osiagi , po paru tysiacach ...kazdy stozek uzytkowany w miescie na codzien bedzie juz tak brudny ze przepustowsc nowej papierowej wkładki przy jego -staje sie niedoscignionym ideałem :-( ....Krótko jak kupowałem auto i po otworzeniu maski znajdowałem brudny stozek ..auto było juz dla mnie spalone w przedbiegach . Zostawmy stozki wysilonym lub doładowanym autom który jego zwiekszone pole filtrujace i wieksza przepustowosc potrafia wykorzystac ....dla lepszego samopoczycia i efektu wizualnego montujmy stozki na tor i zloty ..na codzien to bzdura i bajka dla nierozgarnietych dzieci

PumaRST - 8 Paź 2007, 22:44

Loy masz racje w 100%
Daras84 - 9 Paź 2007, 16:20

toscie sobie pogadali ;) przeczyszczam ta telenowele, i zapraszam na PW Panowie ;)
Tommy - 4 Lut 2009, 07:26

Klimas napisał/a:
Ogólnie filtr stożkowy ci nie doda koni ;-(
On powoduje większe przyspieszenie :yes:


Możesz to jakoś rozwinąć?

Krawiec - 4 Lut 2009, 09:39

też jestem ciekaw
elmek13 - 4 Lut 2009, 11:16

Najpierw niech poprawi błędy a później wyjaśni o co loto z tym filtrem. :yes:
Żółwik Tuptuś - 5 Lut 2009, 15:53

Temat nieco przeterminowany , a wyłapując szczątkowy sens z wypowiedzi Klimasa, wnioskuję że nic dobrego i wartościowego z niego nie wyniknie .

popieram archeologię forumową , ale wnoszącą cokolwiek , i pisaną po polsku .

Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group