|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
LPG - Automatyczny wyłącznik pompy
jez733 - 31 Paź 2007, 20:45 Temat postu: Automatyczny wyłącznik pompy Założyłem nową pompkę więc nie chcę jej za szybko wykończyć więc kupiłem sobie takie urządzonko na allegro: http://www.allegro.pl/ite...mpa_paliwa.html
i teraz czas to zamontować:
chcę to zrobić w ten sposób:
i mam problem pod które kable się podpiąć
mam 2 pytania:
1) jakiego koloru jest kabel + przy pompce paliwowej?
2) pod który kabel podpiąć się w sterowniku LPG ( do elektro zaworu )
Instalacje mam BRC a sterownik "BRC ELEGANT 52"
to są fotki sterownika:
Kolory kabli wychodzących z sterownika to:
fioletowy ; pomarańczowy ; brązowy ; czarny ; szary ; zielony ; biało-czarny
powiedzcie mi który kabel gdzie podpiąć żeby wszystko śmigało
diodalodz - 1 Lis 2007, 01:23
zobacz na elektrozaworze przy parowniku jaki kolor przewodu dochodzi . to się dowiesz który przewód jest od zasilania LPG .
proszę cię bardzo BRC ELEGANT
zielony - zasilanie elektrozaworów LPG
szary - sygnał z cewki zapłonowej
Fiolet i pomarańcz - odcięcie wtrysku benzyny
Brązowy - +12 V po stacyjce
czarny - masa
biało czarny - rezerwa gazu
tomwal - 1 Lis 2007, 08:50
Co do tego opisu na allegro to nie jestem przekonany o tej potrzebie opóźnienia w odłączeniu pompy paliwa. Zastosowałem u siebie bardzo proste rozwiązanie czyli dołożyłem przekaźnik który odcina przekaźnik zasilający pompę paliwa po podaniu napięcia na parownik. Cały koszt to 2zł za przekaźnik. I nie widzę jakiegoś nie płynnego przejścia., choćby dlatego że przy przejściu na gaz od razu mam odcięcie wtrysku.
jez733 - 1 Lis 2007, 10:44
tomwal napisał/a: | Co do tego opisu na allegro to nie jestem przekonany o tej potrzebie opóźnienia w odłączeniu pompy paliwa. Zastosowałem u siebie bardzo proste rozwiązanie czyli dołożyłem przekaźnik który odcina przekaźnik zasilający pompę paliwa po podaniu napięcia na parownik. Cały koszt to 2zł za przekaźnik. I nie widzę jakiegoś nie płynnego przejścia., choćby dlatego że przy przejściu na gaz od razu mam odcięcie wtrysku. |
jak najbardziej ci wierze że masz racje, ale jak już kupiłem taki to niech będzie..
czyli powinienem podpiąć pod zielony kabel do sterownika, tak?
zerknijcie na ten schemat i powiedzcie czy dobrze mówie żebym nic nie rozwalił i wszystko funkcjonowało
aha i jeszcze jedno czy do pompki to musi być koniecznie na plusowy kabel założone?
diodalodz - 1 Lis 2007, 16:12
no raczej tak chyba że rozbierzesz i przerobisz przekaźnik od pompy . ja odpinam zazwyczaj cewki przekaźnika . Ale to nie zawsze dobra metoda bo wiele aut ma podgrzewana sonde lambda . Lepiej znaleźć przewód od pompy w progu albo koło wyłacznika uderzeniowego się wpiąć .
jez733 - 1 Lis 2007, 16:32
diodalodz napisał/a: | Lepiej znaleźć przewód od pompy w progu |
a w progu do pompy idą tylko 2 kable (plus i masa) czy więcej?
diodalodz - 1 Lis 2007, 21:43
albo tylko plus . Ale do czujnika jeszcze idą przewody .
jez733 - 1 Lis 2007, 21:57
a stało by się coś jakbym podłączył ten wyłącznik pod kabel od masy pompki zamiast pod plusowy?
diodalodz - 1 Lis 2007, 21:59
stało by się , napisałem ci gdzie szukać a ty uparcie drążysz zły temat . Odnajdź wyłącznik wstrząsowy i wepnij się przed niego .
jez733 - 1 Lis 2007, 22:02
W jednym z postów na forum wyczytałem że wyłącznik wstrząsowy to: "czarna puszka z czerwonym guziczkiem, która znajduje się lewym słupku przy nogach kierowcy pod plastikową osłoną" szukałem i mam pytanie czy moja xr2i na 100% musi to mieć bo coś tego znaleźć nie mogłem a może źle szukam, więc może powie mi gdzie jej kąkretnie szukać albo ma ktoś jej fotkę??
wyczytałem też że gruby kabel z czerwonym paskiem idący do pompki to jej plus więc może do niego się dopnę
swoją drogą nie myślałem że z tym będzie tyle problemów :yyy:
diodalodz - 2 Lis 2007, 00:35
narazie nie miałeś żadnego problemu bo wszystkie rozwiązaliśmy za ciebie - my FORUM .
Także nie płacz jeszcze:)
jez733 - 2 Lis 2007, 14:36
czyli co podłączyć pod gruby kabel z czerwonym paskiem do pompy??
[ Dodano: Pią Lis 02, 2007 17:11 ]
Ok temat zakończony... założyłem...
Podłączyłem pod czarny kabel z czerwonym paskiem, to jest ten felerny + zasilania pompy paliwa...
|
|