Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Regulacja obrotów silnika

Madam - 5 Lis 2007, 05:10
Temat postu: [MK3] Regulacja obrotów silnika
Wczesniej mialem okolo 1000 obr na postoju przy rozgrzanym silniku teraz jest okolo 1500 obr. Czy jest jakas mozliwosc wyregulowania obrotow. Zdjalem nawet linke gazu z cięgna. Myslalem ze moze nie odbija do konca sprezyna ale to tez nie pomoglo.

Fiesta 91r. 1.1 i monowtrysk

jackrzec - 5 Lis 2007, 07:55

A filtr powietrza wymieniałeś? Linka gazu to nie jest - raczej silnik krokowy, a obrotów niestety nie da rady regulować. Na początek radził bym prawidłowo zresetować komputer w aucie. Jak to zrobić, poszukaj wpisując "reset kompa" http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/search.php
Tommy - 5 Lis 2007, 09:01

1. Reset kompa
2. Przewody podciśnieniowe
3. Krokowiec

Madam - 5 Lis 2007, 15:18

Filtr powietrza mam nie wymieniany od 3 lat. w komorze filtra jest czarna oleista substancja. Filtr jest faktycznie zabrudzony. Chcialem go wyczyscic wystukalem z niego brudy ale to nie pomoglo. Ta substancja ma zapach beznzyny pomieszanej z olejem silnikowym.

Postaram sie zrobic reset komputera. Znalazłem ten post http://www.fiestaklubpols...reset+komputera

Zastosuje sie do tych waskazowek.

A co zrobic z przewodami podcisnieniowymi. Jak je sprawdzac czy wszystko jest z nimi ok.

daniel - 5 Lis 2007, 15:55

filtra sie nie czysci jak ma 3 lata tylko sie wymienia na nowy, nie jest to nie wiadomo jkai wydatek
Tommy - 5 Lis 2007, 16:15

Zmień ten filtr :yyy: !!!!!!
A przewody poprostu posprawdzaj czy nie są dziurawe, albo nie rozłączyły się. Zbadaj też dokładnie tą "fajkę" w patelni (ten gadżet do którego dochodzi przewód podciśnienia i odma z korka oleju) bo jeśli masz zażyganą obudowę to tam zapewne też będzie masakra. Przeczyśc to wszystko, najlepiej przedmuchaj kompresorem i przy okazji przeczysc całą odmę. I NA BOGA ZMIENIAJ CZĘŚCIEJ FILTRY...

teodor - 5 Lis 2007, 18:09

Zbadaj też dokładnie tą "fajkę" w patelni (ten gadżet do którego dochodzi przewód podciśnienia i odma z korka oleju) bo jeśli masz zażyganą obudowę to tam zapewne też będzie masakra.

W mojej fieście zawsze jak otwieram korek wlewu oleju na korku i tym wężu dochodzędzym do korka jest tka oleista maź (kolor berzowy) czukiereczekto i czyszczę a dalej się pojawia. Czego może być to objaw. (może niedogrzany silnik??)

Tommy - 5 Lis 2007, 18:46

tak, to jest niedogrzany silnik + olej niezbyt wysokiej jakości. Nie ma strachu - w większości kosiarek to jest standart. Właśnie ta maź mogła Ci przytkać tą fajkę.
teodor - 6 Lis 2007, 07:09

Olej leję dobry Mobile 1 Super M 15W40 Multigrade wymieniany co roku bo żona nie wyjeździ więcej niż 10000km w ciągu roku. Więc wymieniam raz na rok niezależnie od przebiegu. Co do niedogrzanego silnika to chyba to jest przyczyną. Teraz po wymianie czujnika temp. grzeje się troszkę bardziej to będę obserwował te gluty.
Madam - 22 Lis 2007, 12:05

Wymieniłem filtr powietrza. Nie zauwazyłem różnicy.

Zrobiłem reset komputera. Rozłączyłem na noc akumulator. Pózniej podlaczylem i uruchomiłem silnik. Odczekalem 6 minut na biegu jałowym bez obciazenia (bez swiatel i bez dotykania gazu). Przejechałem około 20 km normalną prędkościa (nie przekraczałem 70km/h).

Narazie nie ruszałem CPP i Silniczka krokowego. Zauwazylem tylko ze silniczek pracuje bez zadnych blokowan. Zdjalem filtr powietrza wraz z obudowa i tylko na przekreconej stacyjce bez uruchamiania silnika troszke pomajstrowalem przy nim. Wciskalem trzpien do srodka a pozniej po zwolnieniu dzwigni CPP trzpien wychodzil z obudowy krokowca. Wyglada na to ze pracuje plynnie. Nie wiem jak wyglada w srodku - moze tam jest jakis brud i blokuje przeplyw pradu.

Teraz mam taki problem zaraz po resecie komputera sie pojawil. Jak jade na wysokich obrotach i wcisne sprzeglo albo wrzuce luz to te obrony zostaja na takiej duzej wartosci. Jest tak do tego momentu az nie zmniejsze predkosci np. Naciskajac pedal hamulca. Wtedy obroty spadaja do okolo 1000 obr/min. Czasami jest tak ze utrzymuja sie na wysokosci 2000 obr/min.

Najgorzej jest przy zmianach biegow z 1 na 2 i z 2 na 3. Strasznie wtedy szarpie autem poniewaz obroty zostaja na wysokich wartosciach.

Co teraz zrobić, gdzie zerknąć. Jak sprawdzić czy CPP jest sprawny. Wczesniej tylko zaizolowałem trzy przewody czujnika ( każdy oddzielnie) bo całkiem izolacja z nich zeszła.

Sproboje jeszcze wykonac test na zlaczu. Bede urzywal testera wlasnej produkcji wykonanego z diody na 12 v. Widzialem ze stosuje sie diode i opornik 1 - 1,5 kohm. Jaka wtedy musi byc dioda na jakie napiecie??

odyniec - 22 Lis 2007, 16:28

to rusz cpp i krokowca.
Madam - 22 Lis 2007, 21:55

Rusz znaczy co mam zrobic. Tak jak jest to opisane na forum.

Mam ciekawa strone - http://piciu.republika.pl/warsztat.htm

Tutaj jest schemat testera diodowego - http://piciu.republika.pl/download.htm

i jest on inny niz tu -

[img=http://img263.images...sternf7.th.jpg]

Diody sa w innych kierunkach polaryzacji.

Po podlaczeniu diody i przekreceniu kluczyka dlugo bede musial czekac na rozpoczecie testu. Test mam robic na zimnym czy cieplym silniku.

Wazniejszy jest test na pracujacym silniku czy na zgaszonym??

Piter - 23 Lis 2007, 12:02

No. To jest strona jednego z klubowiczów .
Podobną z opisami ma jackrzec, link do strony jest u niego w podpisie.
Oraz Abla
Test robisz na zapalonym i zgaszonym silniku.

bidżej - 30 Mar 2010, 13:18

od dłuższego czasu szukam rozwiązania sprawy podkręcenia wolnych obrotów o jakieś 100rpm - bez obciążenia mam coś w okolicach 850-900, po włączeniu świateł, radia i czego tam jeszcze, obroty spadają do 750-800, a to już za mało (zaczyna się pulsowanie świateł, autko nieco drży, ale bez przesady - po prostu przy 900rpm jest większy komfort :) ). próbowałem podkręcić śrubkę przez którą krokowiec uchyla przepustnicę o 2 obroty (coś ok. 1-1.5mm jej wyszło), ale pomogło to na jakieś 2 odpalenia, potem wszystko wróciło do normy (podejrzewam samoadaptację sterownika). filtr powietrza co prawda pomału kwalifikuje się od wymiany, ale to samo było z nowym, świeczki ok, przewody podciśnienia całe i szczelne, CPP po reanimacji izolacji (dobre parę miesięcy temu). można próbować jeszcze czegoś?
Tommy - 30 Mar 2010, 14:03

ja bym jeszcze sprawdził 3 rzeczy:

1. wąż odmy biegnący od korka + fajka w patelni (za duży otwór podnosi nieco obroty - miałem tak w 1.3, po wymianie fajki obroty się ustabilizowały)

2. Przewód podciśnienia od serwa hamulca do dolotu (czy siedzi mocno i się nie rozszczelnia podczas ruchu silnika)

3, regulator napięcia regulujący obrotami po zwiększeniu poboru prądu

JoeMix - 30 Mar 2010, 16:40

bidżej napisał/a:
obroty spadają do 750-800, a to już za mało
ja mam wolne <500 i daje rade :P
Piter - 31 Mar 2010, 09:07

bidżej, Pomierz alternator pod obciążeniem ile Ci wtedy ładuje.
lochu - 3 Kwi 2010, 16:29

moj sposob na wolne obroty to jest tam gdzie nachaczamy linke od gazu kiesy mamy puszczony gaz to opiera sie na takim ograniczniku zamkniecia przepustnicy. poprostu podlozylem tam bawalek plasiku cienkiego i przykleilem na tasme izolacyjna. zdaje egzamin bez problemu juz tak 20 000 km robie. w zaleznosci jak grubo podlozymy to bedziemy mieli albo nizsze albo wyzsze wolne obroty
JoeMix - 3 Kwi 2010, 16:36

lochu, blokujesz wtedy możliwość działania silniczkowi krokowemu,,,
lochu - 4 Kwi 2010, 18:36

silniczek krokowy wtedy takze swietnie dziala bez zarzutu
JoeMix - 4 Kwi 2010, 20:52

Jak się cofnie bardziej niż pozwala na to Twoja blokada to załączy się krańcówka i komputer pewnie głupieje,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group