|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Silniki diesla  - Jak zaślepić EGR? 
						
												 jonteczek - 20 Gru 2007,  09:45 Temat postu: Jak zaślepić EGR? Witam!
 
 
Pytanie, jak w temacie - szukałem, ale nigdzie nie mogłem znaleźć na nie wyczerpującej odpowiedzi, a myślę, że ten temat przyda się wielu laikom, takim jak ja    Fajnie by było, jakby ktoś wkleił kilka fotek z całej operacji - krok po kroku, gdzie odkręcić, gdzie poluzować, co , gdzie, jak? itp. itd. a jeśli uważacie, że początkujący mechanik nie jest w stanie tego sam wykonać, to mi to uświadomcie. Pojechałbym do jakiegoś szpeca, żeby mi to zrobił, ale nie mam pieniędzy :(
												 Seb0l - 20 Gru 2007,  12:22
  Wersja najprostsza, i najtańsza zarazem. Ale od ponad 2 miesięcy sprawdza się u mnie. Miała być tymczasowa, ale jak to zawsze bywa, prowizorka najtrwalsza    jak się ociepli to to poprawie, ale możesz "na razie" wstawić pomiędzy EGR a kolektor ssący kawałek blachy, z odpowiednio wywierconymi otworami na śruby. Zdjęć niestety nie mam, ale jeżeli tylko wiesz gdzie jest EGR to na pewno sobie poradzisz    odkręcić trzeba tylko 2 śruby na imbus, chyba 6tke. Potem wyjmiesz EGR, możesz go spróbować wyczyścić ale jak zaślepiasz to i tak nic nie da. Ja dobrałem sobie jakąś blachę, za cienka też pewnie nie może być żeby za szybko się nie przepaliła ale u mnie tymczasowo sprawdza się blacha z puszki po konserwie ;-) wywierć dziury na śruby, posmaruj silikonem wysokotemperaturowym i zakręć. Może się okazać, że braknie Ci miejsca na manewry kluczem, to odkręć uchwyt do wyciągania silnika z filtrem paliwa, będzie więcej luzu. No i imbus też przygotuj sobie jakiś porządniejszy bo te śruby dość opornie sie odkręcają. Tak jak pisałem wcześniej, nie bulwersujcie się tym opisem - Kolega chciał najprostszy sposób więc pisze jak ja to zrobiłem. Fordon na pewno poda trwalszy sposób - zaspawanie "niechcianych" otworów w kolektorach. Robota na godzinkę ale warto - silnik teraz dużo lepiej pracuje.
												 jonteczek - 20 Gru 2007,  12:43
  dziękuje pięknie Seb0l    postaram się kierować tą instrukcją... boje się czegokolwiek tykać w silniku, bo jestem kompletnie zielony     słyszałem właśnie, że przez ten zanieczyszczony zawór silnik szarpie, jak dodaje gazu... strasznie mnie to denerwuje i dlatego chciałbym coś z tym zrobić. Załóżmy, że zaślepiam i autem przestaje szarpać, ale nie lubię prowizory. Co wtedy? Mam kupić nowy zawór? czy istnieje możliwość jego "przeczyszczenia"?
 
 
pozdro
												 Fordon - 20 Gru 2007,  13:50
  Troche na przykladzie TD-ka bo w wolnossaku tego nie mialem po co robic     
 
Tu przed zaspawaniem wejscia w kolektorze dolotowym--->> 
 
Tu juz po zaspawaniu, ale mysle ze po odkreceniu samego zworu i zaspawaniu bedzie dobrze...  
 
Na tym foto widac juz przykrecony zawor EGR-u (jest on zaspawany na samym zaworku) da rade to "zalac" najprostrzym Migomatem tylko polecam dac grubsza uszczelke np. taka jak u mnie jest miedzy kolektorem wydechowym a turbina (widac na foto) 
 
 
												 jonteczek - 20 Gru 2007,  13:56
  Fordon...    mam zamiar zmienić na 1.8 TD     ale to za jakiś czas, jak znajde pracę i zarobie na taką impreze - dobrze Ci idzie ten silnik?? spodziewam się niezłych osiągów z takim motorkiem      
 
 
a z tym EGR-em będę kombinował przy asyście znajomego, który wie o wiele więcej o mechanice niż ja - dam Wam znać, jaki był efekt    
												 Fordon - 20 Gru 2007,  14:15
 
  	  | jonteczek napisał/a: | 	 		  Fordon...    mam zamiar zmienić na 1.8 TD     ale to za jakiś czas, jak znajde pracę i zarobie na taką impreze - dobrze Ci idzie ten silnik?? spodziewam się niezłych osiągów z takim motorkiem      
 
 
a z tym EGR-em będę kombinował przy asyście znajomego, który wie o wiele więcej o mechanice niż ja - dam Wam znać, jaki był efekt     | 	  
 
W serii na poczatku zrobilo na mnie wrazenie przy 0,75 bara, ale teraz juz na mnie szalu nie robi przy 1.5 bara... wiedz ze to jest drozsza zabawa z tym jak z mocna bezyna...
												 jonteczek - 27 Gru 2007,  12:04
  zamieściłem zdjęcie z EGR - czy te miejsca zaznaczone na zielono, to śrubki, które mam poluzować/odkręcić?? tam mam włożyć ten kawałek blachy?
 
 
 
 
 
 
												 Fordon - 27 Gru 2007,  14:51
  
 
Tak odkrecasz te Torxy, i zaslepiasz    
												 
					 | 
				 
			 
		 |