Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Opel Vectra German Style

Fordon - 5 Lut 2008, 16:15
Temat postu: Opel Vectra German Style
Zmiany:
wszystko w kolorze nadwozia
dokładka Irmscher
przednie lampy poliftowe, gładkie
tylnie lampy białe (żadne gejlooki)
boczne kierunki białe inpro
grill bez znaczka z siatexem
przedni zderzak bez fabrycznych plastików z siatexem
tłumik z owalną końcówką
szyby w fotochromie, czy jak to się nazywa (delikatna lustrzanka)
koła:
Borbet T 16" na 9" z oponami w trapezy 215/40/16
z dodatkowych rzeczy:
nawiercane tarcze hamulcowe zimmermann
kompletne zawieszenie WEITEC (obniżenie w okolicach -50)
rozpórka WICHERS
kierownica obszyta skórą, mieszek również w skórze
Troche fot auta i pozniej dalszy opis zabawek ktore juz mamy i ktore zagoszcza na wiosne...


Fotki felg swierzo po renowacji i polerce :)

Wykres przed modami

A teraz zabawki ktore juz sa, na poczatek progi pochodzace z wersji i500


A teraz cos dla bardziej wymagajacych tj. 2.5 V6 24V ECO Tec, ktory to zastapi 1.6 16V ECO Tec-a

Oczywiscie "V-ka" nie pozostanie seria :devil: czapki ida do portingu, zawory na 3 katy, ostre walki, custom kolektory wydechowe oraz wydech, custom dolot i jeszcze pare innych zabawek... po cichu celujemy ze Stelmim w 220KM :yes:

Kanaly przez obrobka :devil:

Pozdro :)

Arkadius - 5 Lut 2008, 16:43

a na SRTB Stelmi się nic nie chwali :(


a widze że skrzynia razem z półosiami też będzie przełożona od 2.5?


ale ogólnie auto mi się megalnie podoba :V: :ok:

zefir - 5 Lut 2008, 17:47

widzialem juz, piekne auto, naprawde tuning przez duze T
Fordon - 5 Lut 2008, 17:57

Arkadius napisał/a:
a na SRTB Stelmi się nic nie chwali :(


a widze że skrzynia razem z półosiami też będzie przełożona od 2.5?


ale ogólnie auto mi się megalnie podoba :V: :ok:

Na SRTB to ma byc ciocho sza wiec Ty o niczym nie wiesz... ;)

skrzynia bedzie z 2.5, a polosie to juz inna sprawa bo V ka ma piasty na 5 srub, a 1.6 na 4.
Beda oddane to przerobki do tego wzmocnione i przygotowane pod piaste na 4 sruby :)
Na spokojnie bedziemy uzupelniac temat tu :) o ile chcecie :hihihi:

kosiniak - 5 Lut 2008, 20:26

pewnie zostanze zlinczowany ale te gejluki sa idealne na zabawe :) laska zas fajniutka :)
STELMI - 5 Lut 2008, 20:48

kosiniak napisał/a:
pewnie zostanze zlinczowany ale te gejluki sa idealne na zabawe
Fordon napisał/a:
tylnie lampy białe (żadne gejlooki)

:-P
Arkadius napisał/a:
Fordon napisał/a:
Na SRTB to ma byc ciocho sza wiec Ty o niczym nie wiesz... ;)


jasna sprawa


zefir napisał/a:
widzialem juz, piekne auto, naprawde tuning przez duze T

Dziękować, dziękować :)

Dokładnie tak jak Fordon mówi. Nic nie wiesz i nic nie widziałeś ;/ Zanim silnik będzie w aucie to jeszcze minie trochę czasu, bo do V-ki zabawki tanie nie są, a garów i osprzętu do nich też więcej ;) Silnik będzie powoli dłubany, bo mam jeszcze inne wydatki, jak lakiernik do progów, opony na Borbety i drugie auto dla żony oraz prawo jazdy dla niej, więc pomału, ale do przodu :V:

Fordon - 6 Lut 2008, 20:48

BTW. chcial bym takie Gejlooki do fiesty jak ma Stelmi, a jest to produkt firmy Hella z homologacja i czerwonymi oblaskami.....
Kolejne info mysle ze bedzie w weekend bo niestety sobote mamy pracujaca... a myslalem ze wiazke cala wreszcie bede mial u siebie w domu :sad:

kosiniak - 6 Lut 2008, 21:32

Fordon napisał/a:
BTW. chcial bym takie Gejlooki do fiesty jak ma Stelmi, a jest to produkt firmy Hella z homologacja i czerwonymi oblaskami.....
znam wiele wiejksich dla mnie lamp ktore maja homologacje, bo chyba chciales podkreslic ze niektorzy sie myla?? to jest tylko moje zdanie wiec bez napinek :)
Fordon - 6 Lut 2008, 22:03

kosiniak napisał/a:
Fordon napisał/a:
BTW. chcial bym takie Gejlooki do fiesty jak ma Stelmi, a jest to produkt firmy Hella z homologacja i czerwonymi oblaskami.....
znam wiele wiejksich dla mnie lamp ktore maja homologacje, bo chyba chciales podkreslic ze niektorzy sie myla?? to jest tylko moje zdanie wiec bez napinek :)

Nikt sie tu nie napina :-P pomylka jak pomylka ale na foto widac od razu ze nie jest to typ rodzaj lub model gej looka czy cos w ten desen, zwlaszcza ze sa to lampy Helli...
Co do wyboru i wygladu lub tez checi posiadania takowych lamp to kwestia gustu, a kazdy ma swoj...

Kolin - 7 Lut 2008, 09:53

ile to ma w serri ten motor 170 PS :?: Fotki coś nie działają nie da się powiększyć ;-|

Viki ładnie się prezentuje,widziałem ją już na fotach wcześniej

STELMI - 7 Lut 2008, 15:29

Kolin napisał/a:
ile to ma w serri ten motor 170 PS

170KM i 230Nm przy 3200 obr/s

[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 20:21 ]
dzisiejsze domowe zabawy:
przed:

po:


To jest podstawa pod kolektory ssące, która leży pomiędzy głowicami a zespoloną jedną z części kolektorów ssących. Zabawa polega na powiększeniu kanałów w tej podstawie, ponieważ będą też powiększone kanały w głowicy. Mniej więcej będzie powiększone o 3-4mm na stronę. Wiem jedno - to jest pierwszy prawie skończony, a każdy następny będę robił w piwnicy a nie w domu, bo po 3 tygodniach małżeństwa może być szybki rozwód, taki syf przy tym jest :hahaha:

Fordon - 7 Lut 2008, 20:27

:hihihi: o zesz ty w morde lepszy... ale to trzeba bedzie pozniej jeszcze "dolizac" , a jak Jeffrey skonczy glowice to :devil:
Ta to juz widze jak cie zona gonila za robienie balaganu... :yes:

Żółwik Tuptuś - 8 Lut 2008, 01:27

STELMI napisał/a:
170KM i 230Nm przy 3200 obr/s



czy dobrze rozumiem - ta ładnie i gżecznie podana viki ma 170 patatajów :yyy: .

Z mojej storny pełen szacun .

ps : wiesz - dziwię siebo to auto nadal jest w TM a w Projektach rządzą ikserki bez boczków z tyłu i dywana . Jestem głupawy ale siakoś nie nadążam za tym wszystkim .

STELMI - 8 Lut 2008, 15:15

Żółwik Tuptuś napisał/a:
STELMI napisał/a:
170KM i 230Nm przy 3200 obr/s




czy dobrze rozumiem - ta ładnie i gżecznie podana viki ma 170 patatajów .

no nie do końca. Obecny silnik ma 100KM (wykres powyżej) a swapować będę na silnik seryjnie 170KM + kilka gratisów ;)

Żółwik Tuptuś - 9 Lut 2008, 00:22

hmm - 100 KM to i tak moc 2 ikserek klubowych razem wziętych ( nawet tych z nowymi przegubami ;-) ) Poza tym auto jest dopracowane w stylu do jakiego ja dąże ( i pewnei bym doszedł za jakieś 207 lat gdyby nie to że krzywo wspawaęłm przednie błotniki :| )

Dla mnie bomba - swapujcie i dawajcie relacje bo jestem naprawde ciekaw jak to dalej będzie jeździć <oki>

Piter - 9 Lut 2008, 12:45

Nie no akurat 100KM w tym aucie rewelacji nie robi :-P , ale temat ma przecież właśnie służyć przebudowie auta :yes: .
Stylistycznie bardzo fajnie. Swapujcie bo na tej V6 to już będzie miło :) .

Żółwik Tuptuś - 9 Lut 2008, 16:32

Piter - to jest udokumentowane 100 KM . Wyścig z seryjną ikserką w mk3 z przedziału cenowego do 3 KPLN mógłby wyjść ...

... dziwnie :| .
Wiesz OCB ;-)

STELMI - 29 Lut 2008, 16:32

nowy nabytek ;)





Doszły też nowe amorki na tył i będzie jeszcze twardziej ;)

stafcio - 29 Lut 2008, 19:09

no no, 2,5 to juz bedzie latać. fajny projekcik.
Fordon - 2 Mar 2008, 18:30

stafcio napisał/a:
no no, 2,5 to juz bedzie latać. fajny projekcik.

Dopiero bedzie latac jak wroca glowice z obrobki, zestaw wszystkich uszczelek i uszczelniaczy, oraz bedzie zrobiony uklad wydechowy bo jak na chwile obecna Vectra lata na co dzien z dzielnym 1.6 :)
Ostatnio auto mialo robione kpl zawieszenie tyl oraz przod, przy czym wyszlo ze amorki z tylu umarly, tak wiec zostaly zakupione juz nowe...

C.D.N

Pozdro

zefir - 2 Mar 2008, 22:36

a co to byly za waleczki na srtb??
STELMI - 3 Mar 2008, 17:19

zefir napisał/a:
a co to byly za waleczki na srtb??

wałki ssące z Opla Omegi 3.0 MV6. 3.0 ma wyższe krzywki, a co za tym idzie dłuższe czasy otwarcia. Plota jaka po necie idzie (zweryfikuje ją na pewno) to, że niby same wałki ssące z 3.0 i ich wystrojenie daje 200KM ze 170 seryjnych. Szczerze jakoś w to nie wierzę, ale zobaczymy ;)

PumaRST - 3 Mar 2008, 19:29

Otwieramy i skupiamy sie na temacie :yes: a nastepnym razem bedą ostrzeżenia!!
STELMI - 9 Mar 2008, 11:18

takie małe domowe zabawy z przepustnicą


Żółwik Tuptuś - 9 Mar 2008, 12:47

Dbałość o szczegóły w tym projekcie mnie zachwyca . ( a jak wiadomo diabeł a w tym przypadku patataj tkwi w szczegółach ) .

Podczas rasowania gaźników szlifuje się na bardziej opływowe ośki oraz przerabia śrubki na mniej wystające ( mniejsze zawirowania ) mam gdzieśrysunki . Może warto o tym pomyśleć skoro robicie tego typu zabawy .

Dawajcie zdjecia i opisy postępów przy projekcie .

Pozdrawiam Żółw

STELMI - 9 Mar 2008, 13:00

zastanawiam się, czy nie powiększyć średnicy przepustnicy. Na forum VU dogadałem się z jednym gościem, że mu powiększę średnicę przepustnicy równo na całej jej wysokości i zrobię nowego motylka do niej, a w zamian porówna przepustnice (on ma 2 szt) starą i nową na hamowni i na wolnych obrotach, bo mają one taki jakiś dziwny celowy szlif w okolicy motylka i zgrubienie po przeciwnej stronie cylindra dla celowego wprowadzenia zawirowań. Jestem ciekaw czy jak zrobię całość cylindrycznie to czy nie wpłynie to negatywnie na działanie silnika (problemy z falowaniem obrotów czy coś w tym stylu). A ja mam tylko 1 przepustnice i narazie boje się zaryzykować i wolałbym na sprawdzonym przykładzie.
Kolin - 10 Mar 2008, 14:41

Cytat:
wałki ssące z Opla Omegi 3.0 MV6. 3.0 ma wyższe krzywki, a co za tym idzie dłuższe czasy otwarcia. Plota jaka po necie idzie (zweryfikuje ją na pewno) to, że niby same wałki ssące z 3.0 i ich wystrojenie daje 200KM ze 170 seryjnych. Szczerze jakoś w to nie wierzę, ale zobaczymy ;)
_________________


tyle wyszło po zestrojeniu na wałkach ssących z 3.0 MV6 i wkładce K&N

STELMI - 10 Mar 2008, 19:11

Kolin napisał/a:
tyle wyszło po zestrojeniu na wałkach ssących z 3.0 MV6 i wkładce K&N

skromniutko, ale tak jak mówiłem, są różne mity i różne wykresy z hamowni. U mnie lista modyfikacji jest nieco dłuższa i nadzieje nieco większe ;) Jak to się mówi - hamownia prawdę mi powie ;)
Przybyło dzisiaj kilka gadgetów do auta, ale nie są związane z tuningiem mechanicznym, a bardziej stylistycznym, więc nie będę wrzucał zdjęć, żeby nie zaśmiecać forum.

Żółwik Tuptuś - 10 Mar 2008, 19:23

wrzucaj wrzucaj - nie samą mechaniką człowiek żyje ;-)
Kolin - 11 Mar 2008, 10:13

STELMI napisał/a:
skromniutko, ale tak jak mówiłem, są różne mity i różne wykresy z hamowni. U mnie lista modyfikacji jest nieco dłuższa i nadzieje nieco większe ;) Jak to się mówi - hamownia prawdę mi powie ;)


No tak wiadomo im więcej zabawek to i więcej NM i KM :-P

Żółwik Tuptuś napisał/a:
wrzucaj wrzucaj - nie samą mechaniką człowiek żyje ;-)
_________________


tego samego zdania jestem, śmiało zapodawaj

STELMI - 12 Mar 2008, 18:42

OK, nie ma problemu :ok:
zmiana kół (wkońcu) + większa gleba (wyregulowana wysokość zawieszenia, jak zmienię silnik i obniżę bardziej tył, to całe auto pewnie z 2-3cm jeszcze w dół pójdzie, chociaż już się praktycznie nie nadaje do jeżdżenia :hahaha: )

zmieniłem też tarcze na nowe zimermanny nawiercane + nowe klocki i płyn Ferodo

W firmie SAudio zamontowali i obszyli mi skórą słupki, słupek kierowcy jest z firmy carzone :)

brakuje jeszcze jednego zegara, ale niedługo powinien zawitać

w domu bawię się w polerkę kolektorów ssących - to jest zdjęcie jednej z 4 części (największej) w trakcie prac:


no i żeby było bardziej mechanicznie to kupiłem wszystkie niezbędne uszczelki do silnika


Dodam, że dałem też progi do malowania :)

Arkadius - 12 Mar 2008, 19:14

szyk :D , też dzisiaj alu wyciągnołem ale zostało zawieszenie :(



Czy mi się zdaje czy tam jest wskaźnik boostu? :yyy: eee czemu o tym cisza ? :P

QBOSS - 12 Mar 2008, 19:15

No skubana niziutko siedzi ,szkoda tylko że cimno jest i nie widać całej ,jak możesz to wrzuć fote za dnia ,jak dla mnie całość prac super będę bacznie obserwował temat :)
STELMI - 12 Mar 2008, 22:47

Arkadius napisał/a:
Czy mi się zdaje czy tam jest wskaźnik boostu? eee czemu o tym cisza ?

zbyt uważnie nie patrzysz czasami? :-P To jest brane pod uwagę jako stage 2 (jeszcze jest brak decyzji co zrobię), narazie będzie wskazywał Vacum
QBOSS napisał/a:
wrzuć fote za dnia

ok, jak przestanie padać i będę miał jakoś czas to zrobię jakieś ładne zdjęcie. Fordon może potwierdzić, że tak nisko jak teraz jeszcze nie była, a to dopiero jest połowa zakresu regulacji :V:

Arkadius - 13 Mar 2008, 07:07

STELMI napisał/a:
zbyt uważnie nie patrzysz czasami? To jest brane pod uwagę jako stage 2 (jeszcze jest brak decyzji co zrobię), narazie będzie wskazywał Vacum


dmuchane 2.5 będzie fajnie jeździć pewnie :D oby Ci się udało :ok:

musze kiedyś tą VB na live zobaczyć jak będe w BDG bo nie ukrywam ze mi sie cholernie podoba

PumaRST - 13 Mar 2008, 07:13

dmuchane 2,5 v6 jest cholernie szybkie bo kiedys sie ścigałem z Cali V6 turbo. strasznie szybkie :yes:
STELMI - 13 Mar 2008, 15:00

PumaRST napisał/a:
Cali V6 turbo

a nie cali V6 biturbo Lenina? :) Od niego mam m.in wałki

narzie sfera dmuchanych KM jest dość odległa, skupiam się narazie nad opanowaniem swapa

PumaRST - 13 Mar 2008, 16:12

STELMI napisał/a:
PumaRST napisał/a:
Cali V6 turbo

a nie cali V6 biturbo Lenina? :)


nie Ronina troszke wolniejsza niż Lenina ale też cholernie szybka

STELMI - 4 Kwi 2008, 21:27

chwila zabawy Frezarką CNC



i mamy oto takie cudo










chyba nie muszę pisać która jest przed obróbką a która po? :)
W poniedziałek będę robił jeszcze kółko do motylka pod wymiar 70mm, czyli taki jaki ma w tej chwili przepustnica. Wcześniej miała w największym miejscu ok 67,8mm. Pozbyłem się zwężek i jest teraz tuleją. To jest przepustnica kolegi,jak ją skończę to mi zrobi wykres z hamowni z porównaniem fabrycznej i tej przepustnicy to też go wrzucę. Sprawdzi też jak silnik chodzi na niskich obrotach. Jak przepustnica przejdzie pozytywnie wszystkie testy to zrobie tak samo swoją.

Dodam też, że dzisiaj kupiłem już prawie wszystko do silnika, została jedynie pompa wody, śruby do głowic i pompa Walbro i będzie można pomału myśleć o swapie ;)

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 22:19 ]
Kolin napisał/a:
Cytat:
wałki ssące z Opla Omegi 3.0 MV6. 3.0 ma wyższe krzywki, a co za tym idzie dłuższe czasy otwarcia. Plota jaka po necie idzie (zweryfikuje ją na pewno) to, że niby same wałki ssące z 3.0 i ich wystrojenie daje 200KM ze 170 seryjnych. Szczerze jakoś w to nie wierzę, ale zobaczymy ;)
_________________


tyle wyszło po zestrojeniu na wałkach ssących z 3.0 MV6 i wkładce K&N
[url=http://img297.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

Wracając do tego posta dodam, że przepustnica jest B@rta, czyli osoby, której to jest wykres. Dodam też, że naniesione 2 wykresy to wykresy już z wałkami od MV6, jeden przed wystrojeniem drugi po, niestety nie ma wykresu przed wałkami i nie wiadomo jaki był przyrost. Druga sprawa, to że to jest wykres auta w automacie
w tym temacie jest wszystko ;) http://www.forum.vectra-u...t=24513&page=13

[ Dodano: Sob Kwi 19, 2008 18:48 ]
Tak na szybko robione dzisiaj zdjęcia (wkońcu założyłem progi od i500)




na dniach będzie grubsza sesja i też wrzucę zdjęcia ;)

Fordon - 19 Kwi 2008, 18:50

Przeszles w ogole kwalifikacje dalej?? bo widzialem troche aut tam no ale... aaa i pokaz butle z Gazem rozweselajacym :hihihi:
STELMI - 19 Kwi 2008, 19:00

Fordon napisał/a:
Przeszles w ogole kwalifikacje dalej??

Jak narazie tak. Jutro będzie finał tegorocznej imprezy Najlepszy Tuning Polski, tym razem pod nazwą Wojna Północ-Południe ( www.wojnapp.pl )

A w bagażniku kryję takie cuda ;)



daniel - 20 Kwi 2008, 22:00

fajna masz gasnice ;)
ale autko lepsze ... powodzenia w dalszych pracach

STELMI - 20 Kwi 2008, 22:45

progi z wersji i500 wkońcu założone. Wygrałem klasę aut niemieckich w eliminacji wojnypp. Finał wojnypp we wrześniu w Bydgoszczy.
Tak wygląda auto z progami:







kamil wolski - 18 Maj 2008, 14:12

No muszę przyznać że ciekawy ten temat ;)
STELMI - 18 Maj 2008, 18:57

kamil wolski napisał/a:
No muszę przyznać że ciekawy ten temat ;)

fotograf we własnej osobie ;)



1 miejsce w klasie III (1.6 8V, 1.6 16V i 1.8 8V)
4 miejsce w klasie II (1.8 16V, 2.0 8V, 2.0 16V ecotec)
2 miejsce w sprawnościówkach (wszystkie silniki i auta ze zlotu, nie tylko Vectry)
6 miejsce w caraudio
na zlocie Vectra-unlimited na lotnisku w Kazimierzu Biskupim ;)

kamil wolski - 18 Maj 2008, 19:08

Gratulacje mistrzu ;)
Fordon - 18 Maj 2008, 19:17

No to gratuluje.
Trzeba przyznac ze nie dlugo bedzie dosc spory udpade :) bo nie dlugo a w zasadzie nareszcie glowice beda skonczone :D

STELMI - 18 Maj 2008, 19:24

zawory wypolerowane, szlifowane na 45 stopni i usunięte zgrubienie

kanały dolotowe powiększone do rozmiaru podkładki plastikowej od kolektora ssącego, czyli o jakieś 5-6mm na stronę (ok 10-12mm na średnicy)

kanały wydechowe pozbawione zwężki od EGRu i powiększone na średnicy też o ok 10-12mm

Fordon - 18 Maj 2008, 19:31

No to pod koniec przyszlego tygodnia powinnismy juz skladac V-ke a SWAP hmmm na spokojnie jakos rozegramy :)
Jeszcze tylko klucz dynamometryczny musimy zalatwic i jazda. BTW. a gdzie wzmianka o kole zamachowym ?? Zostalo ono oddane do Światka i w tym tygodniu obieramy je, oczywiscie foto beda umieszczone :)

Arkadius - 18 Maj 2008, 19:47

Fordon napisał/a:
Jeszcze tylko klucz dynamometryczny musimy zalatwic i jazda.


a no ja się do zakupu przymierzam xD ale musze zderzak pomalować i zakup odkładam na następny miesiąc :P


i z góry mówie że rezerwuje miejsce na fotelu pasażera jak będe w BDG a V'ka będzie już siedzieć :P

ej a V'ka też będzie rozweselana czy narazie będzie żyła swoim życiem i butla będzie dla ozdoby?

STELMI - 18 Maj 2008, 21:07

Fordon napisał/a:
Zostalo ono oddane do Światka i w tym tygodniu obieramy je, oczywiscie foto beda umieszczone

nie pisałem, bo chciałem dodać od razu zdjęcie koła i głowic
Arkadius napisał/a:
ej a V'ka też będzie rozweselana czy narazie będzie żyła swoim życiem i butla będzie dla ozdoby?

V-ka będzie z podtlenkiem po sprzedaży obecnego silnika dopiero
Arkadius napisał/a:
i z góry mówie że rezerwuje miejsce na fotelu pasażera jak będe w BDG a V'ka będzie już siedzieć

nie ma problemu :ok:

Fordon - 2 Cze 2008, 20:39

Tak wiec temat mozemy zamykac bo auto zostalo sprzedane, heh ale trafilo do moich rak gdzie bedzie sluzylo jako dupowoz na co dzien... Jazda tym autem to sama przyjemnosc... :)
Warto bylo wydac taka kase... :devil:

PumaRST - 2 Cze 2008, 20:57

Fordon napisał/a:
Warto bylo wydac taka kase... :devil:


każdy tak mówi po zakupie nowego auta :hahaha: :hahaha:

a juz tak poważnie. zamykamy i za jakiś czas trafi do Arciwum bo jako Projekt nie został ukończony.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group