Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Fiesta za duzo pali

yoker13 - 9 Lut 2008, 16:08
Temat postu: Fiesta za duzo pali
Witam
Jestem posiadaczem fiesty Mk3 93r., jednak silnik w niej pochodzi z fiesty Mk2
Silnik jest z 87 roku i ma pojemnosc 1,1.
Autko pali mi gdzies okolo 13l/100km i nie wiem co moze byc tego powodem.
Gaznik chyba motorcraft vv .
Silnik posiada pompke paliwa mechaniczna ale paliwo do gaznika doprowadzane jest pompka elektryczna umieszczona w baku

Bardzo prosze o pomysly co moze byc powodem tak duzego spalania
Z gory dziekuje.

Żółwik Tuptuś - 9 Lut 2008, 17:43

Jeżeli pompka jest od silnika któy wcześniej tam siedział to ma za wysokie ciśnienie ( bo siedział tam pewnie monowtrysk ) To będzie pierwszy zgrzyt .

Druga sprawa - posiadasz najbardziej srutututu genetycznie gaźnik jaki wynalazł człowiek . Jest on praktycznie nie do regeneracji i jeszcze trudniejszy do ustawienia .

Ostatnie sprawy to materiały eksploatacyjne : wymień filtr powietrza , świece i przewody , może to pomoże :| aha i ustaw prawidłowo zapłon .

Jeżlei to nei pomoże trzeba będzie pomyśleć o regeneracji/ustawieniu/wymianie gaźnika i o obejściu pompy w baku a powrocie do mechanicznej .

yoker13 - 9 Lut 2008, 19:04

A czy jest mozliwe obejscie pompy elektrycznej i podlaczenie mechanicznej.
Jezeli tak to jak?

Żółwik Tuptuś - 9 Lut 2008, 19:14

Trzeba by wywalić pompe z baku a na jej miejsce dac kawałek rurki jako ssak i podłączyć mechankiiczną tą co jest na bloku silnika .
diodalodz - 9 Lut 2008, 22:36

ło panie pompa elektryczna i gaźnik to największa głupota jaka wymyślił człowiek . Gaźnik pracuje na max ciśnieniach 0,3bara twoja elektryczna pompa daje nawet 3 bary . W efekcie błyskawicznemu uszkodzeniu ulega zawór iglicowy albo poprostu nie ma siły zamknąć napływu paliwa i zalewa komorę pływakową pod wierzch a to grozi pożarem .
Tak jak powiedział żółw odłącz i wyjmij pompe zrób ssak do baku np ze starego pływaka z malucha tzn ucinasz rurkę z sitkiem i łączysz kawałkiem gumowej z tym co wystaje w baku .
prawdopodobnie pompka mechaniczna też bedzie uszkodzona bo pracowała na sucho .
Potem trzeba rozebrać gaźnik i ustalić zniszczenia . mogą być problemy bo jest tam plastykowy pływak i nieco odwócony system zaworka iglicowego . Trzeba sprawdzić jego sprawność i właściwość dozowania paliwa . Jest to w ksiązce naprawczej mierzy się to linijką .

yoker13 - 11 Lut 2008, 16:03

A czy nie da sie wylączyc pompy elektrycznej i podlączyc szeregowo pompe mechaniczna tak zeby pociagla paliwo(nie wiem czy paliwo przejdzie przez wylaczona pompke elektr.)?, lub druga mozliwosc ,czy nie da sie rozebrac pompy elekrycznej i wyciagnac srodek skrecic i zamontowac tak zeby byl swobodny przeplyw paliwa?
diodalodz - 11 Lut 2008, 18:21

nie da się
nie panikuj jak wyjmiesz studzienkę to zobaczysz jakie to proste . to jest metoda na to żeby najmniejszym nakładem pracy przywrócić normalność .

Żółwik Tuptuś - 11 Lut 2008, 18:25

ja tylko dodam że wsadzenie kawałka rurki będzie dużo prostrze niż rozbebeszanie pompy tak aby służiła jako ssak .
yoker13 - 11 Lut 2008, 20:25

dzieki za posty
dzisiaj kupilem nowy gaznik(uzywany) z escorta 1,3
jutro bede dzialal
Z tym wczesniejszym postem to myslalem ze pompa paliwa i przewody wychodzo z dolu baku ale zauwazylem na necie ze jest pod tylnim siedzeniem.
I sprawa zamontowania ssaka wydaje sie mi juz prosta
i zobaczymy na efekt koncowy.
Dam znac co i jak
Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Lut 16, 2008 16:05 ]
Witam
Zastosowale sie do wskazowek i zamontowalem ssaka.
Autko chodzi lepiej jednak przy odpalaniu na zimnym silniku trzeba dlugo krecic rozrusznikiem.
W czym moze tkwic przyczyna?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group