|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - kolektor wydechowy pod turbo
Piesek - 9 Lut 2008, 20:51 Temat postu: kolektor wydechowy pod turbo Myslę nad zapodaniem kolektora customowego, rozwarzam 2 modele:
I teraz takie pytanka:
1. wiem że wszysykie rury dolotowe muszą być tej samej długości a w projekcie pierwszym są różne, zbytnio tego nie ogarniam dlaczego tak zrobili
2. Ten kolektor pierwszy do mnie bardziej przemawia bo jest wyprowadzony poza blok silnika, a wiadomo pomiędzy chłodnicą a blokiem jest bardzo mało miejsca, a pozatym silnik się strasznie nagrzewa, a takie oddalenie turbiny od bloku pomogło by to zneutralizować... ale jedno ale, nie będzie za dużego laga?
3. wiadomo przy turbo baran spełnia zadanie żeby spaliny się nie cofały, a przy projekcie pierwszym nie jest to baran tylko bardziej customowy żeby zmniejszyć temerature silnika
4. ten pierwszy kolektor jest dużo bardziej praktyczny, gdyż np. gdyby się miało kilka turbin pod różne specyfikacje nie trzeba by demontować cały układ chłodzenia i pół przodu
5. ktory byscie wybrali ?
[ Dodano: Sob Lut 09, 2008 21:24 ]
tak patrze to wsumie z pkt 4 jestem w błedzie Bo przy tym drugim kolektorze tez szlo by szybko wykrecac turbo
PumaRST - 9 Lut 2008, 21:26 Temat postu: Re: kolektor wydechowy pod turbo
Piesek napisał/a: |
1. wiem że wszysykie rury dolotowe muszą być tej samej długości a w projekcie pierwszym są różne, zbytnio tego nie ogarniam dlaczego tak zrobili
2. Ten kolektor pierwszy do mnie bardziej przemawia bo jest wyprowadzony poza blok silnika, a wiadomo pomiędzy chłodnicą a blokiem jest bardzo mało miejsca, a pozatym silnik się strasznie nagrzewa, a takie oddalenie turbiny od bloku pomogło by to zneutralizować... ale jedno ale, nie będzie za dużego laga?
3. wiadomo przy turbo baran spełnia zadanie żeby spaliny się nie cofały, a przy projekcie pierwszym nie jest to baran tylko bardziej customowy żeby zmniejszyć temerature silnika
4. ten pierwszy kolektor jest dużo bardziej praktyczny, gdyż np. gdyby się miało kilka turbin pod różne specyfikacje nie trzeba by demontować cały układ chłodzenia i pół przodu
5. ktory byscie wybrali ? |
ten pierwszy kolektor to produkt obliczony pod bardzo duże moce 400+ i w tedy sprawdza sie lepiej.
wiekszosc kwesti wogóle do mnie nei przemawia które poruszyłeś. rozbieranei skąłdanei rózne softy itd. co do laga napewno bedzie wiekszy na 1 kolektorze.
osobiście nei widze sensu wydawania kasy na taki kolektor ale jak juzto bym sie skałdniał
ku 2 opcji. żaden z nas nie zblizy sie do 400KM a po drugie jest on o tyle lepszy od serii że ma równe kanały choć obawiam sei że laga bedzie wiekszy niz w serii.
a ia pamietaj że jak zrobisz taki kolektor to musisz zmienic muszle ciepłą i downpipa bo te co mamy nie pasują a ich nie przekręcisz zeby pasowały na ten kolektor
Piesek - 9 Lut 2008, 21:33
ja mysle ze bym zaryzykowal... bo właśnie najbardziej irytuje mnie wyciaganie turbiny... a wsumie już conajmniej 4 razy przez nia musialem rozbierac pol przodu :] zwlaszcza ze teraz bedzie dosyc skomplikowane orurowanie IC... ale wsumie masz racje chyba tez sie przychyle pod ten 2 kolektor... bo przy tym pierwszym pojawil by sie kolejny problem z zrobieniem reszty wydechu i ogolne komplikacje z orurowaniem IC, zwlaszcza ze ja aku pod maska zostawiam... i tak uklad chlodzenia bede mial bardziej rozbudowany to mysle ze chlodnica da rade ogarnac temat chlodzenia silnika...
dlaczego Marcin uważasz że lag będzie większy?
PumaRST - 9 Lut 2008, 21:39
Piesek napisał/a: | dlaczego Marcin uważasz że lag będzie większy? |
bo kanały są dłuższe wiec spaliny muszą przebyć dłuzszą droge zanim wpadnana turbine itd. im krutszy kolektor tym szybsza reakcja turbina. choć niewątpliwą zaleta bedzie równość tych kanałów i najprawdopodobniej lepsze zachowanei sie w górnym zakresie obrotów.
jak cos to rób ten 2, wsumie dosć typowy dla aut Turbo.
|
|