Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Kolo zamachowe mk3

ic3ek - 17 Lut 2008, 17:03
Temat postu: Kolo zamachowe mk3
Witam koledzy.

Otóż mam do was pytanko. Jak prawidłowo zamontować koło zamachowe do wału, ponieważ na kole jest jedno nacięcie większe od innych ( chodzi tu o nacięcia dzięki którym czujnik położenia walu orientuje sie w jakiej jest pozycji ).

Chodzi o to jak je zamontować aby było poprawnie dlatego że koło można zamontować w różnych pozycjach przestawiając je tylko na śrubach ( nie ma żadnego kołka stalającego/prowadzącego )

Załączam rysunek aby było wiadomo o co mnie chodzi :) zaznaczone jest to wieksze wcięcie na kole


diodalodz - 17 Lut 2008, 23:21

zobacz po 2 stronie koła koło śrub czy nie ma 2 kropek jednej na wale drugiej na kole . Jeśli nie to jest metoda żeby sprawdzić czy wszystko gra zdejmujesz pekiel zaworów przykręcasz sobie koło na kilka śrubek lekko ustawiasz 4 cylinder na wahaniu . wtedy ta szersza szpara powinna byc koło czujnika albo niedaleko niego . i koło pasowe powinno wskazywać 0 na podziałce . Jeśli tak bedzie podłącz akku włącz stacyjkę wykręć świece i połóż na silniku odłącz wtryskiwacz wogóle i załuż klucz na koło zamachowe i obracaj silnikiem . obserwuj czy iskra pojawia się gdy szczerbinka jest na podziałce albo blisko niej .kręcić musisz dosć płynnie . do pomocy możesz się wyposażyć w lampę stroboskopową . Jeśli wszystko bedzie ok przykręć koło tylko nie na chama bo tam jest nie wielki moment dokręcania tych śrub i łatwo rozwalić gwint . i składaj wszystko do kupy . Edis liczy tak że liczy impusy i gdy jest dłuższa przerwa to odpala iskrę . :) a silnik bez świec nie powinien stawiać dużych oporów .
ic3ek - 18 Lut 2008, 13:21

Hm.

Właśnie o to mi chodziło. Silnik w rozbiórce " składam go " wiec z kręceniem nie będzie problemu. Poszukam dzisiaj jakiś kropek (choć patrzyłem i nie widziałem żadnych )

I rozumiem że jeśli 4 cylinder jest na wachaniu to ta szparka większa musi być w pobliżu czujnika ???

A może znasz jeszcze jakąś metode ustawienia " jeśli nie ma kropek " i nie mam założonej głowicy ???

Pozdrawiam.

diodalodz - 18 Lut 2008, 14:45

hm
jeśli wiesz jak działa silnik to nie ma problemu :) koło możesz przecież założyć na samochodzie i dokręcić a potem dopiero wsadzać skrzynie . Ogólnie bez sprawdzenia to cieżko powiedzieć na 100 % czy jest właściwie założone . mogł by cie ktoś poratować i powiedzieć w którym miejscu jest szpara gdy tłok na 1 i 4 jest w górze . napewno ktoś w klubie ma silnik na zapas i może to sprawdzić .

ic3ek - 18 Lut 2008, 23:32

Fajnie by było gdyby taki ktoś sie dołączył i wypowiedział na ten temat :)

No ale jak nikt nikt sie nie znajdzie to poradze sobie tak jak mówisz :)

A co oznacza dla kompa to wcięcie ??? " początek cyklu zapłonu ?? "

A i jeśli chodzi o kropki to na wale znalazłem miejsce pod kołek ustalający, a na kole jest na samym końcu " koło zębów koła " nacięcie ??
Może w/g tego to ustawić ??

Pozdrawiam.

diodalodz - 19 Lut 2008, 11:32

może w takich sytuacja muszą być znaki . trzeba popatrzeć jeszcze do książki może tam piszą coś na ten temat . W kazdym bądź razie jak bedziesz miał silnik w aucie to sprawdź czy iskra pojawia się we właściwym momencie
Praktyka jest taka że zawsze "wyróżnia" się 1 cylinder i wszelkie anomalie w aparatach i kołach dotyczą właśnie 1 cyl . Ale ja pewności nie mam bo nie miałem nigdy takiego problemu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group