Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Przelotowy wydech.Kilka pytań

Yankes - 30 Mar 2008, 13:14
Temat postu: Przelotowy wydech.Kilka pytań
Chcialbym w swojej fieście wykonać przelotowy układ wydechowy.Zbudowany bedzie w nastepujący sposób:
-zamiast kata strumienica
-zamiast srodkowego tłumika tłumik przelotowy od Hondy CRX
-zamiast końcowago standardu sportowy ala mugen
I mam teraz kilka pytan apropos takiego rozwiązania;
czy nie bedzie to zagłośno(wiem ze bedzie głośniej)?
czy przejdzie mi przeglad na spalinach?

Faza - 30 Mar 2008, 13:59

bedzie napewno bardzo glosno

i na pewno nieprzejdzie badania bo nie bedzie kata

Hyuga - 30 Mar 2008, 15:34

To o czym mówisz, to nawet nie jest układ przelotowy :) Przelot to najczęściej 2-3 calowa rura, która biegnie bez żadnych tłumików. Ewentualnie końcowy przelotowy. Efekt: Mega głośno. Przegląd: Nie przejdzie ze względu na hałas i brak kata.
trzeci - 30 Mar 2008, 17:02

Z tym nie przejściem przeglądu to na dwoje babka wróżyła ;))
U mnie wydech to tylko rura zakończona przelotowym Supersprintem.
Na wolnych obrotach (czyli tak jak pracuje silnik auta w czasie przeglądu) na głośność nikt nigdy uwagi nie zwrócił.
Nawet nie jestem pewien czy stacje diagnostyczne mają na standardowym wyposażeniu decybelomierze :myśli:
Co do kata i spalin to na brak tego pierwszego też nigdy nie miałem zwróconej uwagi (choć co prawda 110 KM XR-ki nie miały go fabrycznie) a i w normach spalin zawsze się mieszczę, choć mieszanka nadal żle ustawiona i spaliny walą wachą okrutnie :|
Pozdro ...

madek - 30 Mar 2008, 17:17

trzeci napisał/a:
Na wolnych obrotach (czyli tak jak pracuje silnik auta w czasie przeglądu) na głośność nikt nigdy uwagi nie zwrócił.

Sa stacje ktore mierzą ale to rzadkosc. Pomiar jest chyba przy 2500 czy 3000 obr. (pytanie co jak ktos nie ma obrotka? :fox: ). Tak czy inaczej jeszcze sie nie spotkałem. Co innego przed rajdem :twisted:

PumaRST - 30 Mar 2008, 18:29

Hyuga napisał/a:
To o czym mówisz, to nawet nie jest układ przelotowy :) Przelot to najczęściej 2-3 calowa rura, która biegnie bez żadnych tłumików. Ewentualnie końcowy przelotowy. Efekt: Mega głośno. Przegląd: Nie przejdzie ze względu na hałas i brak kata.


chyba ci sie cos pomyliło?? widziałeś ty kiedyś przelotowy układ wydechowy o średnicy 3" ?? ja tylko w mocno dłubnietych autach Turbo.

a ja zadam inne pytanie: co ma dać ten Tuning??

jak głośnosć to napewno bedziesz zadowolony, natomiast jak poprawe mocy to samo wywalenie katalizatora jest dobrym pomysłem ale wstwić w jego miejsce tłumik przelotowy (nie strumienice), co do środkowego to jego można zupełnie wywalic (tak jak ma Trzeci) a końcowy przelotowy owszem ale z zachowaniem średnicy wewnętrzej lub nawet delikatnym zmniejszeniem tej średnicy żeby utrzymać ciśnienei spalin. napewno nie zmieniaj srednycy ukłądu z seryjnej!!

a wogóle to zacznij od remontu silnika bo pewnie jest w takim sammym stanie jak wiekszosć i to ci da wiecej KM niz układ wydechowy.

Hyuga - 30 Mar 2008, 19:31

Puma mam kilku znajomych z wydechem na 3 cale ;) Ale przyznam, że jeden z nich jeździ nissanem 200sx, a drugi mocno dlubanym CRXem.
PumaRST - 30 Mar 2008, 20:01

w tym CRX-e to go poniosło i to bardzo :hahaha: :hahaha: :hahaha:
Hyuga - 30 Mar 2008, 21:59

Czy ja wiem. Na ten sezon będzie tam miał turbo, także chyba nie jest tak źle :)
PumaRST - 30 Mar 2008, 22:07

Hyuga napisał/a:
Czy ja wiem. Na ten sezon będzie tam miał turbo, także chyba nie jest tak źle :)


a moc bedzie powyżej 400KM?? wątpie. ale Koniec OT bo sobie sam bede musiał dać ostrzeżenie.

Ad@mus - 30 Mar 2008, 22:47

podepne sie bo jestem w trakcie tej operejszon
Puma, jaki przelot wstawic w kata?? jakies opcje bo np Stonka zlozyl wszystko chyba na 3 strumiennicach, Daras chyba ma taki sam patent
kolega Gaszu ma calkiem luzny wydech a na koncu na tzw. mugena(jak zwal tak zwal)
swoja droga ladnie mu to marchewy struga, pozatym na allegro te wynalazki maja silencery wiec mozna sobie ulzyc w razie Wu

srednice rur na uklad mam 2,2", tak jak poradziles.
2,5" to za duzo i bylo testowane ze kupa z tego
kolektor wydechowy jest teraz najwazniejszy:) robie go na wzor rs2000 z tym ze Stonka gadal ze trza go scustomowac ... jak porobie sie pochwale, ale najpierw musze wiedziec co dobre albo zle, chyba ze sie poparze i przekonam co dobre a co zle:D

Darekmk3 - 30 Mar 2008, 23:38

bez kata spaliny przejdzie ,ja mialem wywalonego kata i wstawioną rurke na jednym tlumiku środkowym bosala i bez koncowego(rurka) bylo glosno ale ciszej jak bez srodkowego bo taki tez zestaw byl...

pozdro :)

adi08 - 30 Mar 2008, 23:54

katalizatory możecie wywalać sobie do woli... a badanie techniczne na stacji i tak powinniście przejść bezproblemowo... dlaczego?? a to dlatego ze normy emisji spalin były mocno zaostrzone dla aut wyprodukowanych po czerwcu (miesiąca nie jestem pewien) 1995 roku :) Przed ta datą prawie nie było norm emisji spalin :P

[ Dodano: Nie Mar 30, 2008 23:56 ]
co do hałasu to może być problem jeżeli trafisz na jakiegoś służbiste na stacji diagnostycznej :)

jez733 - 31 Mar 2008, 00:26

właśnie miałem zakładać temat ale nawinął się ten, otóż mi się rozciepały tłumiki i czas je wymienić, po wymianie nie chce tam osiągać więcej koni czy większy moment obrotowy tylko po po prostu uwielbiam jak autko mruczy basowym ( dość intensywnym ) głosem ( ale tak żeby przeszedł przegląd )

Nie ukrywam że na tą zabawe nie chce wydać dużo kasy bo jak już wspominałem to poza dźwiękiem na niczym innym mi nie zależy.

I pytanie, gdybym zostawił katalizator w spokoju i na początek tylko zamiast końcowego wstawił to: http://moto.allegro.pl/it...acja_fi100.html

jaki byłby tego efekt??

środkowy tłumik też mam lichy więc co z nim zrobić??

PumaRST - 31 Mar 2008, 06:43

Ad@mus

1) Gaszu to ma cholernie doprężony silnik,
2) Sthonka ma przelotowe tłumiki a nie strumniennice,

http://moto.allegro.pl/it...nierdzewka.html
http://moto.allegro.pl/it...przelotowy.html

3) przelotowy tłumik zamiast kata,
4) silecer to ściana na samym końcu układu wydechowego o którą bedą sie blokowac spaliny a nie średnica końcowego tłumika, zasadniczo obstawiam zabranie mocy a nie dodanie.
5) Daras ma mieć 1 przelotówke na końcu ale to jest inne auto i tym sie nei sugerujcie, ja też mam tylko przelot o średnicy wewnętrznej 2,5" ale to nadal co innego jest.


Adi08 nic dodać nic ująć

jez733 jesli chodzi ci tylko o dźwiek bedzie OK, a śreodkowy wstaw ori w dobrej kondycji lub nowy.

Ad@mus - 31 Mar 2008, 08:52

czyli pod zeteca krotko mowiac:
1. zamiast kata przelot: http://moto.allegro.pl/it...nierdzewka.html
2. srodkowy out
3. sportowy tlumik o podobnej srednicy wewnetrznej jak srednica calego ukladu lub troche kniejsze

Yankes - 31 Mar 2008, 09:13

PumaRST, Silnik przeszedł generalny remont bo bral olej.Cel jest taki aby chociaz minimalnie poprawić osiagi auta.Słyszałem ze wybebeszenie wydechu daje nieznaczna poprawe,a dzwiek to bylby swoja droga.
Ad@mus - 31 Mar 2008, 09:22

Yankes, polecam lektore : http://www.fiestaklubpols...t=21115&start=0
1.4 i moc jakos 90ps bylo
a tlumik na koniec:D sobie zostaw

Yankes - 31 Mar 2008, 09:39

Ad@mus, czytalem to i to nie raz ale na taka przerobke sa potrzebne pieniadze a umnie puki co to nie jest najlepiej
squadak - 31 Mar 2008, 10:44

Ja u siebie mam od paru dni takie dwa przelotowe jak podal Puma http://moto.allegro.pl/it...przelotowy.html
Jeden zamiast puszki kata(30cm) i drugi zamiast koncowego (40cm), srodkowy mam seryjny.
Co do efektow takiego rozwiazania to oprocz 'rajdowego' dzwieku autko odczuwalnie lepiej sie zbiera i mam wrazenie ze silnik 'lzej' sie kreci i chetniej wchodzi na obroty.

PumaRST - 31 Mar 2008, 17:01

Yankes napisał/a:
PumaRST, Silnik przeszedł generalny remont bo bral olej.Cel jest taki aby chociaz minimalnie poprawić osiagi auta.Słyszałem ze wybebeszenie wydechu daje nieznaczna poprawe,a dzwiek to bylby swoja droga.


to najtaniej bedzie (bo rozumiem ze masz monowtrysk):

zmienń kolektor na ten z xr2i 8v, oraz załóż cały wydech od wesji 110KM seryjnie bez katalizatora. bedzie taniej a napewno dobrze .

Squadak ciesze sie zę czuć poprawe szkoda ze nie shamowąłeś auta przed i po. swojadrogą jaka średnice brałeś??

jez733 - 31 Mar 2008, 21:05

PumaRST napisał/a:
jez733 jesli chodzi ci tylko o dźwiek bedzie OK, a śreodkowy wstaw ori w dobrej kondycji lub nowy.




a jakie ceny tłumików środkowych oryginalnych używanych i nowych?

czyli taka opcja katalizator + oryginalny środkowy + na końcu http://moto.allegro.pl/it...acja_fi100.html

będzie ok?? a tak mniej więcej jak to będzie słychać żeby nie było aż znowu masakry, i czy takie tłumiki mają głos podchodzący pod bass czy raczej wrc??

Daras84 - 31 Mar 2008, 22:36

no i jeszcze wąłek z xr2i :d jak potrzbeujes ztajle to wal bo mam caly silnik xr2i na czesci ;)
squadak - 1 Kwi 2008, 10:19

PumaRST napisał/a:

Squadak ciesze sie zę czuć poprawe szkoda ze nie shamowąłeś auta przed i po. swojadrogą jaka średnice brałeś??

no coz, szkoda sie pograzac ile temu silnikowi zostalo KM :>
a bralem srednice 50mm czyli taka jakiej jest wydech w xrce

PumaRST - 1 Kwi 2008, 10:23

squadak napisał/a:
a bralem srednice 50mm czyli taka jakiej jest wydech w xrce


rozumiem ze masz na myśli wewnetrzna średnice

squadak - 1 Kwi 2008, 14:15

wydaje mi sie ze na zewnatrz moj wydech ma 50mm, ale sprawdze to jeszcze wieczorem bo nie pamietam :)

[ Dodano: Sro Kwi 02, 2008 11:15 ]
wiec zmierzylem i wydech ma na zewnatrz 50,5 mm, te tlumiki przelotowe rowniez okolo tyle


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group