Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - ci¶nienie wywala mi p³yn ch³odniczy

maniutek111 - 3 Kwi 2008, 14:54
Temat postu: ci¶nienie wywala mi p³yn ch³odniczy
witam mam pytanko. od jakie¶ 2 tyg mam problem z autkiem a konkretniej z ch³odzeniem. by³o ma³o p³ynu ch³odniczego wiec dola³em do maximum w wyrównawczym, za jaki¶ czas ju¿ go nie by³o, zbiorniczek by³ pusty, wiêc znów dola³em i i przejechaniu paru km po zatrzymaniu sie i wy³±czeniu silnika wystrzeli³ mi korek ze zbiorniczka wyrównawczego!jak ju¿ zesz³o ci¶nienie znów by³o pusto.. i jeszcze to: jak obserwowa³em co siê dzieje z p³ynem zauwa¿y³em ¿e wê¿e s± sp³aszczone tak jakby zrobi³a siê pró¿nia po chwili by³o s³ychaæ bulgotanie i wê¿e by³y takie jak powinny! wska¼nik temp. idzie czasem ostro do góry. zastanawiam siê czy to nie termostat ogrzewanie mam dobre bo dmucha gor±cym powietrzem! a mo¿e jest zje.... ten drugi obieg w termostacie? podpowiedzcie co¶ bo ja nie wiem co za czary siê tam dziej± :yyy:
pawloplus - 3 Kwi 2008, 17:36

sprawdz czy chlodnica Ci sie robi ciep³a... jak nie termostat. jesli silnik jest zimny w zbiorniczku powinno byc p³ynu minimum. Jesli p³yn jest ciep³y po je¼dzie nie odkrecac korka odrazu ca³y tylko stopniowo. Wiadomo ¿e rozgrzana ciecz paruje i wytwarza sie cisnienie i roznica cisnien wywali p³yn do góry. Jesli uby³o Ci p³ynu znaczy sie ¿e albo uk³ad jest nieszczelny albo uszczelka pod g³owic±. Sprawdz jeszcze korek od zbiorniczka wyrónawczego. Moze jest zaszczelny? Wentylator Ci sie w³±cza? Jak nie sprawdz bezpiecznik pierwszy od lewej albo drugi na górze. Jesli jest ca³y wyjmij wtyczke z w³±cznika wentylatora i zrób zwore we wtyczce? Jak wentylator sie w³±czy to prawdopodobnie masz zwalony w³±cznik wentylatora
stasiek49 - 3 Kwi 2008, 18:16

uszczelka pod g³owica pad³a
maniutek111 - 3 Kwi 2008, 18:19
Temat postu: .
wentylator siê w³±cza i dzia³a tak jak powinien. korek od zbiorniczka te¿ jest w porz±dku bo jest obok dziurka i jest dro¿na! zauwa¿y³em, ¿e na ³±czeniu ch³odnicy jest troszkê mokro czy to od tego te¿ tak mo¿e siê dziaæ? a co do uszczelki pod g³owic± to nie jestem pewien ale miejmy nadzieje, ¿e jest ca³a! dziêki wielkie za podpowied¼ pozdrawiam!
Laskosz - 3 Kwi 2008, 21:04

uszczelka pod g³owic± :yes:
bzamiara - 4 Kwi 2008, 08:03

Mój stary (co prawda w innym aucie, zagazowanym) mia³ podobnie jak pad³a uszczelka pod g³owic±. Wcina³o p³yn, robi³ siê brudny, ogrzewanie szwankowa³o, wska¼nik temp. szed³ szybko w górê by spod czerwonego pola wróciæ równie szybko do prawie min., a na gazie potrafi³ zgasn±æ w wyniku braku ogrzewania reduktora - gaz siê ju¿ nie chcia³ rozprê¿aæ.
stafcio - 4 Kwi 2008, 08:50

jak masz nieszczelnosc w przewodach, to najlepiej spusc plyn zdejmij ten waz i sprawdz, moze masz pekniety albo co. zeby sprawdzic czy uszczelka pod glowica poszla mozesz pow±chac spaliny, jak jest slodkawy zapach to uszczelka. obejrzyj dokladnie silnik, moze gdzies zobaczysz ze jest mokro itd.
królik - 4 Kwi 2008, 11:15

Je¶li samochód kopci na bia³o i to intensywnie to uszczelka do wymiany. Wariuj±ca temperatura tak¿e wskazuje na uszczelkê. To ¿e Ci p³ynu ubywa tak jak to ¿e ci¶nienie Ci wyrwa³o korek to tak¿e objawy wydmuchanej uszczelki pod g³owic±. Wiêc je¶li wszystkie te syndromy sa widoczne w Twoim aucie to zdejmuj g³owicê zanim narobisz sobie dodatkowych kosztów bo samochód napewno siê nie przekona do jazdy na wodzie...
maniutek111 - 4 Kwi 2008, 11:21
Temat postu: .
wszystko wskazuje na uszczelkê tak jak mówicie. poniewa¿ zacz±³ mi g³o¶no chodziæ i z jednej strony jest mokry silnik w³a¶nie chyba przy uszczelce :( no i troszeczkê kopci na bia³o ale minimalnie, wiêc chyba moje obawy siê potwierdzaj±, ¿e to uszczelka. dzi¶ podskoczê do mechanika zobaczê co mi powie...
diodalodz - 4 Kwi 2008, 15:22

no dok³adnie miêdzy 1 a 2 cylindrem a 3i 4 do kana³ów wodnych . Standart niestety co 300 ty¶ km .
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=18167


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group