|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Silniki diesla - Kolor czujnika temperatury do 1,6D '84? Inne oznaczenia?
Toro - 21 Kwi 2008, 22:21 Temat postu: Kolor czujnika temperatury do 1,6D '84? Inne oznaczenia? Witam,
jaki kolor ma czujnik temperatury do 1,6D 84? Jak rozumiem, rozne czujniki maja rozne kolory? Problem w tym, ze nie wiem co mam zamontowane - montowal go moj Tata pare lat temu, nie ma opakowania i nie jest pewien jakiego bylo koloru. Inne oznaczenia na czujniku?
pozd
Piotr
JoeMix - 22 Kwi 2008, 10:38
Wytrzyj go dobrze, kolor czujnika to taka plastikowa obwódka wkoło śruby (izolacja) może będzie widać jakiego była koloru.
sulos - 22 Kwi 2008, 11:19
86AB 10884 AA
po numerze czesci chyba bedzie latwiej, niz po kolorach...
a... bede dobry
http://www.herkules.si/index.php?productID=27699
Toro - 22 Kwi 2008, 13:40
Dzieki
lece sprawdzic co mam.
A ten sklep z linka to co to? Wysylaja do Polski? Tansze czesci? Do tej pory duza czesc zabawek do samochodu kupowalem w Elite - mam stosunkowo blisko, ceny chyba nienajgorsze...
pozdrawiam
Piotr
sulos - 22 Kwi 2008, 16:02
nie wiem, co to za sklep pierwszy lepszy, ktory wyskoczyl po wpisaniu do gugla numery czesci
JoeMix - 23 Kwi 2008, 15:36
Ustaliłeś kolor tego czujnika? W/g katalogu była 2 rodzaje ale żaden nie miał oznaczenia podanego wyżej,,, taki czujnik kosztuje kilkanaście złotych.
sulos - 23 Kwi 2008, 16:03
jest to numer czesci z microcata. a dwa rodzaje? owszem do czystego dizla i TD
BLADE - 23 Kwi 2008, 16:22
Ze sklepu wygląda że kolor czerwony
JoeMix - 23 Kwi 2008, 19:51
sulos napisał/a: | jest to numer czesci z microcata. a dwa rodzaje? owszem do czystego dizla i TD | TD,,, nie sadze nie w Mk2, wpisałem w program 1,6D z 84 roku i wyskoczyło że występowały 2 rodzaje... czarny i czerwony który się okazuje być fioletowy. Czy kolega którychś reflektuje?
Presto - 2 Maj 2008, 01:36
U mnie jest czarny w drugiej jest różowy a w trzeciej mam zielony..czujnik powinieneś włożyć z takim kolorem jaki aktualnie masz w silniku.
Toro - 8 Maj 2008, 03:39
Presto napisał/a: | U mnie jest czarny w drugiej jest różowy a w trzeciej mam zielony..czujnik powinieneś włożyć z takim kolorem jaki aktualnie masz w silniku. |
Sorry, ze dopiero teraz odpisuje, ale troche misie porobilo.
Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Kolor czujnika - czerwono-magentowy (rozowy).
Jaki byl wkrecony poprzednio - nie wiem, nie mam tez pudelka z numerem czesci.
Rozumiem, ze jest to dobry czujnik i nie musze sie martwic o przegrzanie silnika?
pozdrawiam
z zimnym silnikiem
Piotr
JoeMix - 8 Maj 2008, 08:47
Ten czujnik nie ma nic do tego, jak wkręciłeś nie taki jak trzeba to wskaźnik na desce rozdzielczej będzie ci pokazywał za niską lub za wysoka temperaturę - tyle, za właściwą temperaturę silnika odpowiada termostat i po części (z elektryki) termowłacznik wentylatora chłodnicy.
Toro - 8 Maj 2008, 18:42
Okej, wiem, ale wskaznik temperatury na desce jest sygnalem ostrzegawczym czy cos zlego sie nie dzieje. Problem jest jeszcze taki ze termostat (hmm, to to samo co termowlacznik?) a raczej jego obwod szwankuje. To znaczy dziala na ogol, ale czasem nie. Rok temu wracalem w lecie w korku i niestety nie raczyl wlaczac wiatraka - zagotowalem sie. O ile pamietam wtedy po prostu spialem go na krotko (wiatrak), potem problem zniknal sam z siebie. Jest jakas przerwa w przewodach elektrycznych pod kolumna kierownicy - energiczne poruszanie nimi powoduje prace wiatraka
Wogole wiatrak w mojej fiescie wlacza sie bardzo rzadko. W zimie nawet nie bylo takiej potrzeby. Teraz zamierzam sprawdzic czy obwod jest OK - sprubuje ja rozgrzac az do wlaczenia wiatraka. Jak nie zadziala - bede kombinowal z przewodami termostatu i tam szuka usterki.
Zeby nie bylo ze wogole nie dbam o swoja fiestke - dostala wlasnie nowe lozyska, piaste, drazki, oponki itp. Troche mnie to szczyscilo finansowo.
pozdr
Piotr
To jak z tym kolorem czujnika temperatury do 1,6D?
JoeMix - 8 Maj 2008, 19:06
Termostat steruje obiegiem wody natomiast termowłacznik zajmuje się wiatrakiem... i jedno i drugie jest tanie i łatwo dostępne (za termowłacznik wczoraj dałem 18 złotych) najlepiej jest go podpiąć pod wiatrak wraz z jednym bezpiecznikiem (lub dla bardziej wymagających przekaźnikiem) bezpośrednio pod akumulator.
Toro - 8 Maj 2008, 20:39
JoeMix napisał/a: | Termostat steruje obiegiem wody natomiast termowłacznik zajmuje się wiatrakiem... |
Patrze w ksiazke "Sam naprawiam" i tam stoi jak byk, ze termowlacznik jest w gornej czesci obudowy termostatu. Troche mnie zmyliles tym rozdzieleniem jednego od drugiego, juz chcialem szukac dwoch gniazd Jeszcze jutro dokladnie sie przyjrze, co i jak.
PS
Jak z tym kolorem czujnika temperatury do 1,6D? Czerwony?
pozr
Piotr
JoeMix - 8 Maj 2008, 22:55
Toro napisał/a: | JoeMix napisał/a: | Termostat steruje obiegiem wody natomiast termowłacznik zajmuje się wiatrakiem... |
Patrze w ksiazke "Sam naprawiam" i tam stoi jak byk, ze termowlacznik jest w gornej czesci obudowy termostatu. Troche mnie zmyliles tym rozdzieleniem jednego od drugiego, juz chcialem szukac dwoch gniazd |
Napisałes wcześniej
Toro napisał/a: | Problem jest jeszcze taki ze termostat (hmm, to to samo co termowlacznik?) a raczej jego obwod szwankuje. |
Więc Ci pisze że to nie to samo
A co do czujnika to na starym serio nie da się nic obczaić jakiego był koloru? Bo to szło partiami... wskaźniki były kalibrowane pod konkretne czujniki, jak się jedno lub drugie w fabryce kończyło, to zmieniali i produkcja szła dalej dlatego najpewniej jest wkręcić - taki jak był.
Toro - 9 Maj 2008, 01:19
Niestety stary czujnik juz chyba nie istnieje ;( Hmm, podzwonie po sklepach.
pozdr
Piotr
JoeMix - 9 Maj 2008, 08:22
Jak nie istnieje? Nie ma czujnika = dziura = wylatuje płyn, coś musisz mieć wkręcone, chyba że zaślepkę w formie śrubki czy coś,,,
Toro - 9 Maj 2008, 14:03
Zle sie wyrazilem. Stary czujnik zostal wyrzucony nowy jest czerwony/magentowy.
JoeMix - 9 Maj 2008, 15:08
Hmm, potrzebny jest termometr elektroniczny z sondą na kablu (można kupić od wschodnich lub daleko wschodnich kolegów za grosze) - czujnik wkręcamy i podłączamy, sonde owijamy taśmą (dośc mocno i dokładnie) na przewodzie idącym do chłodnicy możliwie blisko termostatu (termowłącznika bo to ta samo obudowa jak wspomniałeś).
Palimy auto... czekamy jak temperatura na termometrze koczy gwałtownie do góry (wtedy otworzył sie termostat) - porównujemy temperaturę ze wskazaniem na desce, czekamy, czekamy... jak włączy się wentylator - porównywaniem, chyba że wcześniej nam wskazówka na desce wejdzie na czerwone - porównujemy,,,
|
|